تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

یکی از رایج ترین مشکلات انواع ماشین لباسشویی، لرزش دستگاه حین شستشوی لباس است. با وجود اینکه این ایراد در اکثر ماشین های لباسشویی دیده می شود، اما بسیاری افراد به محض مواجهه با آن نگران شده و به فکر تعمیر اساسی ماشین می افتند. بله این درست است که علت لرزش ماشین لباسشویی می تواند به خاطر یک نقص فنی دردسرساز باشد، ولی خیلی از اوقات اشتباهات بسیار ساده و پیش پا افتاده باعث به وجود آمدن این اختلال می شوند.

به هر صورت ممکن است که لرزش ماشین های لباسشویی در هر مرحله ای رخ دهد، اما وقوع این اتفاق در هنگام خشک کردن لباس ها محتمل تر است. یعنی در آخر کار و زمانی که خشک کن دستگاه فعال می شود، لرزش دستگاه نیز شدت می گیرد. مشکلی که اگر علت آن را پیدا نکرده و برطرفش نکنید، در بلند مدت می تواند به قطعات مختلف وسیله آسیب وارد کند. و قطعا شما نیز دوست ندارید که به علت خرابی ماشین لباسشویی با انبوهی از لباس های کثیف مواجه باشید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با اصلی ترین علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام خشک کن آشنا شده و بتوانید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

علت لرزش ماشین لباسشویی lg

علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

تکان های شدید ماشین لباسشویی دلایل عمده ای دارد که در ادامه این مطلب به مهمترین آنها توجه کرده ایم. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن مربوط به یکی از موارد زیر نبود، احتمال ایراد فنی آن وجود دارد. در این حالت حتما باید از تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

۱- تراز نبودن ماشین لباسشویی

این مشکل را به عنوان اولین دلیل لرزش لباسشویی عنوان کردیم، چراکه شایع ترین علت این اتفاق نیز می باشد. توجه داشته باشید که سطح زیرین ماشین لباسشویی حتما باید صاف باشد، زیرا در غیر این صورت هنگام شستشو و خشک کردن لباس ها در دور تند لق می زنند. همچنین باید پایه های ماشین لباسشویی را خوب سفت کنید و از جا افتادن پلاستیک های محافظ آنها نیز مطمئن شوید.

برای برطرف کردن این مشکل به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی چند راه حل دارید: نخست آنکه ماشین لباسشویی را بر روی یک‌ تکه تخته سه لا قرار دهید تا تراز شود. دوم آنکه یک یا دو تخته چوب در زیر ماشین لباسشویی بگذارید تا یک سطح کاملا صاف برایش ایجاد شود. سوم آنکه می توانید یک کفپوش در زیر ماشین لباسشویی قرار دهید تا دستگاه به صورت مستقیم بر روی زمین قرار گیرد.

۲- عدم تناسب میان وزن لباس ها

به طور کلی به یاد داشته باشید که نباید لباس های حجیم و سنگین را همراه با لباس های نازک و سبک یکجا بشویید. مثلا اگر یک پتوی بزرگ یا پالتوی سنگین را همراه با دو تی شرت تابستانی درون ماشین بیاندازید، تعادل درون لباسشویی بهم میخورد و لباس های سنگین به یک طرف آن می چسبند. ما قبلا در مورد طرز شستن انواع پتو و کالای خواب ، شما را راهنمایی کرده ایم. در کل توصیه می شود که لباس های هم وزن را با هم بشویید و البسه سنگین تر را زمانی بشویید که امکان پخش شدن وزن آن در تمامی قسمت های ماشین لباسشویی به صورت یکسان وجود داشته باشد.

۳- عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

نظرات کاربران تعمیر ماشین لباسشویی

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی یک ظرفیت مشخص دارد. حتما قبل از آنکه لباس های کثیف را درون ماشین بیاندازید، تخمینی از وزن آنها داشته باشید و مراقبت کنید این عدد از ظرفیت دستگاه تجاوز نکند. مثلا اگر ماشین لباسشویی شما ۷ کیلوگرم ظرفیت دارد، بهترین حالت این است که برای هر مرتبه شستشو بین ۴ تا ۶ کیلوگرم لباس درون آن قرار دهید. به این شکل عمر دستگاه نیز افزایش می یابد.

علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

۴- خراب شدن کمک فنرهای دستگاه

کمک فنرهای ماشین لباسشویی باعث تعادل مخزن هنگام چرخش دستگاه می شوند. در واقع کارکرد اصلی این کمک فنرها، کاهش لرزش ماشین در زمان شستشو است. در نتیجه اگر کمک های لباسشویی به هر دلیلی آسیب ببینند (معمولا با گذشت زمان و فرسودگی دستگاه این مشکل رخ می دهد)، حتما باید آنها را تعویض کنید تا به سایر قطعات ماشین لباسشویی آسیب وارد نشود. توصیه می شود که برای ایجاد توازن کامل  هر دو کمک‌ فنر را همزمان عوض کنید. دیده شده که علت لرزش ماشین لباسشویی دوو در بسیاری از موارد همین مشکل بوده است.

۵- عدم تخلیه آب دستگاه هنگام خشک کردن

بعد از پایان شستشوی لباس ها، آب اضافی باید از طریق پمپ تخلیه و شلنگ های متصل به آن از دستگاه خارج شود. حال اگر این اتفاق به صورت صحیح صورت نگیرد، وزن و فشار بیش از اندازه ای به دستگاه وارد می شود که می تواند علت لرزش ماشین لباسشویی باشد. برای رفع این مشکل حتما به نظافت ماشین لباسشویی توجه ویژه ای داشته باشید و شلنگ ها را هر چند وقت یک بار بررسی کنید.

۶- باز نکردن پیچ حمل و نقل (ترنسلیت) دستگاه

پیچ های ترنسلیت یا حمل و نقل قطعاتی هستند که برای حفاظت از ماشین لباسشویی در زمان حمل و نقل وسیله کاربرد دارند. این پیچ ها که البته در مدل های خارجی رایج ترند، حتما باید قبل از نصب ماشین لباسشویی باز شوند. در غیر این صورت ممکن است علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی، بوش، دوو یا سامسونگ باشند.

۷- وجود اشکال در فنرهای دیگ

فنرهای دیگ باعث می شوند تا دیگ دستگاه ثابت باقی بماند. فنرهای دیگ از یک سو به کابین اصلی و از سوی دیگر به دیگ متصل هستند تا دیگ در حالتی معلق و ثابت در کابین قرار گیرد. این قطعات تاثیر زیادی در کنترل لرزش‌ های ناگهانی ماشین لباسشویی دارند. در نتیجه طبیعی است که اگر این فنرها فرسوده شوند، ماشین لباسشویی تکان خورده و سر و صدای زیادی ایجاد می کند. علت لرزش ماشین لباسشویی بوش، دوو، اسنوا و … می تواند به همین خاطر باشد.

علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن

نقص فنی چطور می تواند باعث لرزش ماشین لباسشویی شود؟

اگر ماشین لباسشویی خود را بررسی کردید و متوجه شدید که هیچ یک از دلایل بالا، منشا اصلی لرزش دستگاه نیستند، احتمالا ماشینتان نقص فنی پیدا کرده است. مهمترین نمونه های مرتبط با ایراد فنی در ماشین لباسشویی عبارتند از:

۱- خراب شدن قطعات قرار گرفته در مخزن لباسشویی

در مخزن (دیگ) ماشین‌ های لباسشویی قطعاتی وجود دارد که اگر خراب شوند، دستگاه می لرزد و سر و صدای زیادی ایجاد می کند. مثلا اگر بلبرینگ مخزن ایراد پیدا کند، ماشین لباسشویی لرزش شدیدی هنگام شستشو پیدا می کند. علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا در بسیاری از موارد به همین خاطر است.

۲- خراب شدن فلکه آبکشی در ماشین لباسشویی

فلکه آبکشی یا همان قطعه فولی، که در اثر کارکرد زیاد دستگاه به مرور فرسوده می شود. اشکال در این قطعه نیز می تواند علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ و یا ال جی باشد.

۳- خراب شدن قطعه تاخو ماشین لباسشویی

قطعه تاخو باعث تنظیم جریان برق درون ماشین لباسشویی می‌ شود. خراب شدن این قطعه بسیار مهم باعث بهم خوردن تنظیمات جریان برق ورودی به دستگاه و لرزش شدید ماشین لباسشویی می شود. علت لرزش ماشین لباسشویی پاکشوما و سایر مدل های ایرانی می تواند به خاطر خرابی این قطعه باشد.

پد ضد لرزش چطور تکان های ماشین لباسشویی را کنترل می کند؟

یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از لرزش انواع ماشین های لباسشویی، استفاده از پدهای ضد لرزش است. در واقع زمانی که از علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا، پاکشوما، بوش، سامسونگ و یا هر برند دیگری مطمئن شدید، می توانید از این پدها استفاده نمایید تا تکان های شدید دستگاهتان گرفته شود. طریقه استفاده از این وسیله کاربردی را در ادامه مطلب توضیح داده ایم:

  1. در ابتدا ماشین لباسشویی را بلند کنید و زیر ماشین لباسشویی را تمیز کرده و مکان دقیق قرارگیری پد را مشخص کنید.
  2. لاستیک های پد ضد لرزش را به مکان های مشخص شده بچسبانید و آنها را خوب به زمین فشار دهید.
  3. در آخر لباسشویی را بلند کنید و پایه های آن را در محل فرو رفتگی پدها قرار دهید.

علت لرزش ماشین لباسشویی در سرعت بالا

چند نکته در رابطه با علت لرزش ماشین لباسشویی در سرعت بالا

  • برخی اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی باعث می شوند که هم لباس ها آسیب ببینند و هم دستگاه به لرزش بیفتد.
  • توصیه می شود که هر سال ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا هر ایراد فنی یا غیر فنی آن برطرف شود.
  • هیچ گاه ماشین لباسشویی را بیش از اندازه خالی نگذارید. مثلا روشن کردن ماشین برای شستشوی تنها یک تی شرت یا دو جفت جوراب اصلا عاقلانه نیست و موجب می شود که دستگاه فرسوده شود.
  • حتما هر از گاهی ماشین لباسشویی تان را رسوب زدایی و جرم گیری کنید.
  • بهتر است که شستشوی پرده ها و پتوهای سنگین خود را به خشکشویی ها بسپارید و آنها را درون لباسشویی خانگی خود نیاندازید.
  • همیشه فیلترهای آب ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید.
  • علت لرزش ماشین لباسشویی lg، بوش، دوو، سامسونگ، پاکشوما و … چندان با یکدیگر تفاوتی ندارد و نکات بالا را می توانید برای همه آنها به کار ببرید.

حرف آخر اسپارد

به یاد داشته باشید که علت لرزش ماشین لباسشویی هرچه که باشد، می توانید به راحتی آن را برطرف کنید. تنها باید در ابتدا موارد ساده ای که منجر به این اتفاق می شوند را بررسی کنید (علت های ۷ گانه ای که بالاتر ذکر کردیم). اگر مشکل ناشی از آن موارد نبود، بهتر است که هزینه تعمیر ماشین لباسشویی را به جان بخرید و از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید تا آسیب بیشتری به دستگاهتان وارد نشده و مشکل آن در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی