مانیکور و پدیکور

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی

بیماری های مختلف نشانه های متفاوتی دارند و با علائم مختلفی خود را نشان می دهند. یکی از این نشانه ها مشکلات مربوط به ناخن ها است. برای مثال زردی ناخن ها می تواند علامت خطری برای بیماری های کبدی، کلیوی و بسیاری مشکلات دیگر باشد. البته نگران نباشید! علت زرد شدن ناخن همواره نشان دهنده بیماری خطرناکی نیست. گاهی اوقات مسائل ساده تری همانند کمبود ویتامین ها و حتی لاک ناخن نیز ممکن است به تغییر رنگ ناخن ها سبب شود.

پس در ادامه این مقاله با بررسی دلایل زرد شدن ناخن با ما همراه باشید!

علت زرد شدن ناخن چیست؟

زرد شدن ناخن دست و پا ممکن است بنابر دلایل مختلف و متعددی رخ دهد. همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم این دلایل ممکن است به علت مشکلات سلامتی جدی و یا سایر مسائل جزئی رخ دهد. برای بررسی بهتر این دو دسته علل را از یکدیگر جدا کرده و هریک را به تنهایی توضیح خواهیم داد.

 زرد شدن ناخن از علائم بارز کدام بیماری ها است؟

علت زرد شدن ناخن می تواند با بیماری های زیر در ارتباط باشد:

بیماری های کبدی

سطح بالای بیلی روبین در بدن می تواند از عوامل اصلی زردی ناخن و پوست بدن باشد. افزایش بیلی روبین در برخی بیماری های کبدی اتفاق می افتد، درنتیجه می توان زردی ناخن را از علائم آن دانست. زردی ناخن پا در بیماری های کبدی رایج تر است.

علت زرد شدن ناخن

بیماری های کلیوی

در درجه دوم پس از بیماری های کبدی، انواع بیماری های کلیوی نیز می توانند باعث زرد شدن ناخن شوند. میزان بالای بیلی روبین که در قسمت پیشین اشاره کردیم می توانید منجر به بیماری های کبدی نیز شود.

بیماری های ریوی

مشکلات ریوی از جمله تجمع مایع در ریه ها نیز ممکن است علت زرد شدن ناخن باشد. مصرف بالای سیگار نیز می تواند باعث مشکلات ریوی و تجمع سموم در بدن و در نهایت زرد شدن ناخن دست و پا شود.

 

عفونت‌های قارچی

عفونت های مختلف از جمله عفونت های قارچی نیز می تواند در اثر تماس با محیط های آلوده و مرطوب در نقاط مختلف بدن ایجاد شود. رعایت بهداشت می تواند در جلوگیری از بیماری های قارچی موثر باشد.

کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین های مختلف از جمله کمبود ویتامین E نیز نقش موثری در سلامت ناخن، پوست و مو دارد. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن و سایر مشکلات پوستی با تجویز پزشک مکمل های غذایی ویتامین E و مواد غذایی حاوی ویتامین E مصرف کنید.

دلایل زرد شدن ناخن

 آشنایی با سایر علل رایج زرد شدن ناخن!

علت زرد شدن ناخن تنها با بیماری های مختلف در ارتباط نیست بلکه می تواند در اثر علل ساده تری نیز باشد. از جمله این علل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از مواد شوینده و شیمیایی

برخی از شوینده ها و تمیز کننده های سطوح با در بر داشتن برخی مواد سمی می توانند باعث زرد شدن ناخن شوند. اگر هنگام استفاده از این مواد شیمیایی از دستکش استفاده نمی کنید حتما رویه ی خود را تغییر داده و از سلامت ناخن و پوست دستان خود مراقبت کنید.

برخورد ناخن با زردچوبه

ممکن است هنگام آشپزی موادی حاوی زردچوبه را با دست خود ورز دهید. زردچوبه به سرعت رنگ پارچه و حتی پوست دست را تغییر می دهد. پس ساده ترین علت زرد شدن ناخن می تواند استفاده از زردچوبه باشد.

نظرات کاربران مانیکور و پدیکور

درخواست مانیکور و پدیکور

به دنبال راهی برای از بین بردن لکه زردچوبه هستید؟ به مقاله پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس مراجعه کنید!

استون خالص از علل زرد شدن ناخن!

اگر برای پاک کردن لاک ناخن ها به سراغ استون خالص و غلیظ می روید، باید زرد شدن و شکنندگی ناخن ها را نیز به عنوان نتیجه در ذهن خود داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن ناخن ها بهتر است از استون هایی با فرمولاسیون ساده تر استفاده کنید.

همینطور با پرداخت هزینه ژلیش ناخن می توانید سلامت و استحکام ناخن ها را تضمین کرده و از پاک کردن زود به زود ناخن با لاک پاک کن ها خلاص شوید.

استفاده از لاک های تیره

اگر به استفاده از لاک های تیره همانند مشکلی و زرشکی عادت دارید احتمالا علت زرد شدن ناخن هایتان رنگدانه های تیره موجود در همین لاک ها است.

لک تیره علت زرد شدن ناخن

نادرترین علت زرد شدن ناخن چیست؟

پیش تر دلایل زرد شدن ناخن، اعم از علل جدی و علل ساده تر را با یکدیگر بررسی کردیم. علاوه بر این موارد یک علت دیگر نیز برای زرد شدن ناخن وجود دارد که چندان شایع نیست. این علت ابتلا به بیماری نادر سندرم ناخن زرد است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

زردی که در اثر این بیماری ایجاد می شود بسیار آهسته صورت می گیرد و علت خاصی نیز برای ابتلا به این بیماری وجود ندارد. علاوه بر سندرم ناخن زرد سایر عوامل ازجمله افزایش سن، بیماری های تیروئیدی و دیابت نیز می تواند در زرد شدن ناخن ها موثر باشد.

درمان های طبیعی و خانگی زردی ناخن

برای اطمینان خاطر پیش از امتحان کردن درمان های خانگی به پزشک مراجعه کنید. اگر علت زرد شدن ناخن در ارتباط با بیماری بخصوصی نبود می توانید از درمان های خانگی زیر نیز استفاده کنید. البته همواره دریافت مشاوره از پزشک را فراموش نکنید!

جوش شیرین ساده ترین راه درمان زردی ناخن!

جوش شیرین از مواد ضروری برای هر خانه است. از تمیز کردن سطوح مختلف تا از بین بردن لکه های مختلف و حتی رفع زردی ناخن را می توانید به خواص فوق العاده جوش شیرین بسپارید.

برای درمان زردی ناخن علاوه بر خمیر جوش شیرین و آب می توانید از ترکیب این ماده با روغن زیتون و آبلیمو نیز کمک بگیرید. با این ترکیب در کمتر از یک هفته با زردی ناخن خداحافظی کنید!

لیموترش و رفع زردی ناخن!

اگر علت زرد شدن ناخن هایتان استفاده از لاک تیره و یا زردچوبه باشد، لیموترش می تواندبه از بین بردن آن کمک کند. لیموترش با درخشان و شفاف کردن بافت ناخن ها به راحتی زردی ناخن را از بین می برد.

اما چطور باید از خواص آن بهره مند شد؟ کافی است روزی دوبار ناخن های خود را در محلول آبلیمو فرو ببرید و با یک مسواک نرم روی ناخن ها را به آرامی بسابید. با امتحان کردن این روش تا چند روز بعد اثری از زردی ناخن نخواهید دید.

درمان زردی ناخن با پراکسید هیدروژن!

پراکسید هیدروژن در از بین بردن لکه ناشی از مواد رنگی بسیار موثر است. درنتیجه می تواند ماده خوبی برای درمان زردی ناخن ها نیز باشد. با این حال باید طرز استفاده از آن را بدانید، در غیر این صورت این ماده سمی به بافت ناخن های شما آسیب خواهد رساند.

برای این منظور چهار قاشق پراکسید هیدروژن با غلظت سه درصد را در یک نصف فنجان آب حل کنید. ناخن های خود را یک تا دو دقیقه داخل این محلول نگه دارید تا در یک هفته زردی ناخن هایتان کاملا از بین برود.

روغن درخت چای دوستدار ناخن های شما!

شاید در مقالات مختلف با خواص روغن درخت چای برای از بین بردن لکهای قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی آشنا شده باشید. جالب است بدانید که علاوه بر خواصی که این ماده برای سلامت پوست دارد در درمان مشکلات ناخن همانند زردی آن نیز موثر است.

کافی است چند قطره از محلول این روغن را روی ناخن های خود ماساژ دهید. البته بهتر است قبل از این مرحله تست حساسیت نیز روی پوست خود انجام دهید.

درمان زرد شدن ناخن ها

 استفاده از خمیر دندان های حاوی مواد سفیدکننده

خمیر دندان هایی که مواد سفیدکننده دارند علاوه بر درخشان کردن دندان ها می توانند در از بین بردن زردی ناخن نیز موثر باشند. درنتیجه یکی از این خمیر دندان ها را خریداری کرده و هفته ای دو تا سه بار مقداری از آن را روی ناخن های خود قرار دهید.

حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد خمیر دندان به خوبی اثر کند. در این حین خمیر دندان را روی ناخن ها ماساژ دهید. سپس ناخن های خود را بشویید و در مدت یک تا دو هفته با این روش زردی ناخن را از بین ببرید!

چطور از زرد شدن ناخن ها جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر و راحت تر از درمان است. درنتیجه به جای اینکه به دنبال راه های درمان زردی ناخن بگردید، می توانید با رعایت نکاتی همیشه ناخن های سالم  و درخشان داشته باشید. بیایید در ادامه نگاهی به این راه حل ها بیندازیم:

استفاده از مکمل های ویتامین E

همانطور که در دلایل زرد شدن ناخن نیز اشاره کردیم، کمبود ویتامین E می تواند سلامت ناخن ها را به خطر بیندازد. درنتیجه پیش از بروز چنین مشکلاتی می توانید از ویتامین E استفاده کنید تا ناخن هایتان همواره سالم و مرطوب باشد.

از طرفی ویتامین E تاثیر بسزایی در رشد ناخن ها و همینطور سلامتی پوست و مو نیز دارد. می توانید استفاده از مواد غذایی حاوی این ویتامین را در برنامه غذایی خود قرار داده و یا با تجویز پزشک از قرص ویتامین E استفاده کنید.

درمان زرد شدن ناخن

استفاده از یک لایه اولیه پیش از لاک ناخن رنگی

قبل از لاک زدن به ناخن ها بهتر است یک لایه محافظ و شفاف روی ناخن های خود بزنید تا از تغییر رنگ ناخن ها جلوگیری کند. این کار علاوه بر اینکه از زرد شدن ناخن جلوگیری می کندی در افزایش عمر لاک و حتی پدیکور و مانیکور ناخن نیز موثر است.

استفاده از روغن ناخن

امروزه روغن ناخن های گیاهی و حتی صنعتی مختلف در بازار وجود دارد که می تواند از سلامت ناخن های شما در مقابل عوامل مختلف مخافظت کند. برای مثال می توان به روغن جوجویا اسکوالین اشاره کرد. با استفاده روزانه از این روغن سلامت ناخن های خود را تضمین کنید!

بهترین راه جلوگیری از زرد شدن ناخن چیست؟

علت زرد شدن ناخن می تواند طیفی از دلایل از جمله بیماری های مختلف تا استفاده از لاک های تیره را دربر بگیرد. یکی از راه های پیشگیری موثر استفاده از ژلیش ناخن است. این ترند آرایشی ناخن علاوه بر بخشیدن زیبایی ظاهری به دستان شما، باعث افزایش استحکام و جلوگیری از زرد شدن ناخن می شود.

ما در اسپارد خدمات ژلیش ناخن در منزل را برای شما ارائه می کنیم تا بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه بهترین خدمات را از برترین متخصصین دریافت کنید. برای این منظور سفارش خود را در اسپارد ثبت کرده و خدمات مدنظر را در زمان مقرر شده توسط خودتان دریافت کنید!

مانیکور و پدیکور

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی
درخواست مانیکور و پدیکور