تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

بی شک ماشین لباسشویی یکی از لوازم برقی ضروری در هر منزل است که خرابی و عدم کارکرد صحیح آن ممکن است هزینه های زیادی را بر دوش اعضای خانواده قرار دهد. یکی از این مشکلات رایج تخلیه نکردن آب در ماشین لباسشویی است.

برای مثال اگر ماشین لباسشویی برند سامسونگ داشته باشید، با دیدن ارور ۵E باید بدانید که مشکلی در تخلیه آب وجود دارد که باید سریعا تعمیر شود. این ارور در ماشین لباسشویی هایی مختلف با یکدیگر فرق دارد. اما آیا با علت تخلیه نکردن آب لباسشویی آشنا هستید؟

دانستن علت این مشکل می تواند در پیشگیری از آن نیز موثر باشد. پس برای بررسی علل مختلف عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی با ما همراه باشید!

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی چیست؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی تنها یک علت بخصوص ندارند، بلکه می تواند در اثر خرابی و عدم کارکرد بخش های مختلف آن اتفاق بیفتد. برای بررسی هریک از این دلایل در ادامه با ما همراه باشید!

مسدودی فیلتر پمپ تخلیه اولین علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی!

می دانید که تخلیه آب در ماشین لباسشویی به وسیله پمپ مخصوصی به اسم پمپ تخلیه صورت می گیرد. مسدود شدن این پمپ به دلایل مختلف کار تخلیه آب ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه می سازد. برای مثال ممکن است اشیایی در مسیر فیلتر این پمپ به دام افتاده باشند.

به این ترتیب پمپ تخلیه دچار گرفتگی خواهد شد. البته رفع این مشکل چندان سخت نیست و می توان با تخلیه و تمیز کردن فیلتر پمپ ماشین لباسشویی گرفتگی را باز کرد تا تخلیه آب لباسشویی مجدد به صورت کامل انجام شود.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی به صورت دوره ای علاوه بر اینکه در بهبود عملکرد پمپ تخلیه تاثیرگذار است در از بین رفتن بوی بد ماشین لباسشویی نیز موثر است.

نظرات کاربران تعمیر ماشین لباسشویی

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

علت تخلیه نکردن اب لباسشویی

از کار افتادن پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی

در صورت شکستگی پره ها پمپ دیگر عمکرد کامل قبلی و درنهایت تخلیه همه آب ماشین لباسشویی را به خوبی انجام نخواهد داد. علاوه بر این ممکن است در اثر فعالیت زیاد و فرسایش نیز پمپ از کار بیفتد. در صورت بروز هریک از این مشکلات تعویض پمپ توسط متخصصین ضروری است.

 گرفتگی شلنگ تخلیه و یا لوله فاضلاب ماشین

علاوه بر گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی ممکن است شلنگ تخلیه و یا لوله فاضلاب نیز در اثر عبور برخی اجسام و یا مقدار زیادی پرز دچار گرفتگی شود. حتی رسوبات آب و شوینده ها نیز ممکن است مسبب بروز چنین مشکلی در ماشین لباسشویی شوند.

در این صورت همانند تمیز کردن فیلتر، شلنگ تخلیه نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و تمیز شود. در مواردی شلنگ تخلیه جدا از ماشین لباسشویی است. البته طول این شلنگ نباید بیش از ۳ متر باشد. در غیر این صورت حتی بررسی آن نیز با دشواری هایی روبرو خواهد بود.

خراب شدن شیرالکتریکی از دیگر علل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی!

پیش از اینکه به بررسی این علت بپردازیم بهتر است با کارکرد شیر الکتریکی در ماشین لباسشویی آشنا شویم. شیر الکتریکی مقدار آب مورد نیاز برای شستشوی لباس در برنامه های شستشوی مختلف را تعیین می کند.

خرابی این قطعه خود تحت تاثیر دو علت دیگر قرار دارد:

  1. گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی
  2. مشکلات برق رسانی به ماشین لباسشویی و یا بویین شیر الکتریکی

اگر هیچ یک از موراد پیشین علت خرابی ماشین لباسشویی شما نباشد، احتمالا مشکل شیر الکتریکی علت تخلیه نکردن آب لباسشویی است. برای تعمیر این شیر باید برق ماشین لباسشویی را قطع کرده و پنل قرار گرفته در پشت ماشین را باز کنید تا به شیر الکتریکی دسترسی پیدا کنید.

علت تخلیه نکردن اب لباسشویی

Close-up Of Person Hand Pressing Button Of Washing Machine For Laundry

خراب شدن تایمر و یا برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی همانند برد سایر لوازم برقی همانند مغز آن عمل می کند. در واقع دستور کلیه اقداماتی که در ماشین لباسشویی انجام می شود از پنل به برد منتقل شده و به سایر بخش ها ارسال می گردد. باتوجه به تخصصی بودن نحوه کار برد و تایمر، تعمیرات این دو بخش نیز باید توسط تعمیرکاران متخصص صورت گیرد.

مشکلات ناشی از سیستم کلید درب ماشین لباسشویی

سیستم کلید درب یا همان میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی از چرخش مخزن به هنگام باز بودن درب جلوگیری می کند. در واقع این سیستم فعالیت ماشین لباسشویی را از زمانی آغاز می کند که درب آن بسته باشد در غیر این صورت ماشین لباسشویی شستشوی لباس ها را آغاز نمی کند.

ایراد میکروسوئیچ می تواند بنابر دلایل مکانیکی و یا الکتریکی باشد. اما چطور می توان این مشکل را رفع کرد؟ با پرداخت هزینه تعمیر ماشین لباسشویی می توانید انجام مراحل تعمیرات ماشین لباسشویی را به متخصصین خبره بسپارید. به طور معمول تعمیر این قطعه از رسم نمودار سیم کشی آغاز شده و با تعویض کلیدهای درب به پایان می رسد.

خرابی درب ماشین لباسشویی

 عدم استفاده صحیح از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی می تواند از موارد ساده تری همانند عدم استفاده صحیح از مواد شوینده نیز ناشی شود. برای مثال اگر از مواد شوینده به میزان زیاد و بیش از حد استاندارد استفاده می کنید باید انتظار عدم تخلیه ماشین لباسشویی را نیز داشته باشید.

پس استفاده بیش از حد مواد شوینده نه تنها باعث تمیزی بیشتر لباس ها نمی شود بلکه با ایجاد کف زیاد در عملکرد سیستم ماشین لباسشویی نیز اختلال ایجاد کرده و در نهایت به عدم تخلیه آب می انجامد. آشنایی با اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی می تواند شما را در نحوه استفاده از شوینده ها نیز راهنمایی کند.

راه حل برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی چیست؟

در ابتدای این مطلب به شما کمک کرده ایم تا با علت تخلیه نکردن آب لباسشویی آشنا شوید. در قدم بعدی ما برای هریک از مشکلات اشاره شده در قسمت ابتدایی، یک راه حل خوب به شما پیشنهاد می دهیم..

البته هریک از این راه حل ها را یک به یک بررسی نخواهیم کرد بلکه نقشه راهی را برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت بروز این مشکل با برداشتن قدم های اصولی و استاندارد برای تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام کنید:

  • ابتدا دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را باز کرده و با بررسی توضیحات ارائه شده در آن مشکل اصلی را تشخیص دهید. البته در قدم های بعدی ما نحوه حل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
  • حالا شلنگ تخلیه را که در قسمت پشتی ماشین لباسشویی قرار دارد جدا کرده و داخل آن را با آب تمیز کنید. با انجام این کار گرفتگی شلنگ تخلیه برطرف خواهد شد.
  • در صورت حل نشدن مشکل عدم تخلیه بروید سراغ پمپ ماشین لباسشویی. برای بررسی پمپ ابتدا برق ماشین را قطع کنید. سپس پمپ را از قسمت زیرین و جلوی ماشین لباسشویی بیرون بیاورید. (در لباسشویی هایی که درب آنها در قسمت روبرو قرار دارد پمپ پایین درب است و در لباسشویی هایی با درب بالا پمپ در پشت ماشین قرار می گیرد. )
  • حالا آلودگی های جمع شده در قسمت پلاستیکی پمپ یا همان فیلتر آن را تمیز کنید. اگر با تمیز کردن نیز مشکل رفع نشد باید نسبت به تعویض پمپ و فیلتر اقدام نمایید.

برطرف کردن عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

بهترین روش رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

بررسی دفترچه راهنما تاحدودی شما را در حل مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یاری خواهد کرد اما باید بدانید که تعمیرات تخصصی در منزل ریسک هایی را نیز به دنبال دارد. حتی ممکن است با کوچک ترین خطا کل سیستم ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و هزینه های زیادی را بر دوش شما بگذارد.

درنتیجه بهتر است همواره از ایمن ترین راه استفاده کنید. این راه چیزی نیست جز کمک گرفتن از متخصصین ماهر تعمیرات لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی. ما در اسپارد برترین متخصصین نصب، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی را برای شما انتخاب کرده ایم تا بهترین خدمات را برای شما ارائه کنند.

برای استفاده از دانش متخصصین کافی است خدمات تعمیر ماشین لباسشویی را در اسپارد به صورت اینترنتی سفارش دهید تا بهترین متخصصین به منزل شما مراجعه کنند. همه این خدمات برای ساکنین نقاط مختلف استان تهران و البرز قابل ارائه است.

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی