سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

تابحال با مشکل بالا رفتن فشار پکیج بوتان روبرو شده اید؟ آیا می دانید علت بروز این مشکل چیست؟ افزایش فشار پکیج بوتان می توان با خرابی بخش های مختلفی از جمله شیر پر کن، شیر تخلیه، منبع انبساط و سایر بخش ها و قطعات پکیج در ارتباط باشد.

برای بررسی علل مختلف و در نهایت راه حل های موجود در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

چرا باید بالا رفتن فشار پکیج را جدی گرفت؟

فرقی نمی کند پکیج بوتان داشته باشید یا ایران رادیاتور و یا سایر برندهای پکیج ایرانی و خارجی، در هر صورت باید بالا رفتن فشار پکیج را جدی گرفت. قبل از اینکه به بررسی علت آن بپردازیم لازم است با حدود فشار نرمال پکیج آشنا شویم. این عدد در پکیج های دیواری بین ۰.۷ تا ۱.۵ متفاوت است.

پس می توان نتیجه گرفت که هر عددی بیشتر از ۱.۵ ممکن است برای ما خطرناک محسوب شود. برای همین منظور لازم است به صورت دوره ای مثلا هفته ای یکبار این رقم را بررسی کنید تا از حضور آن در بازه استاندارد مطمئن شوید.

اما چرا می گوییم که باید بالا رفتن فشار را جدی گرفت؟ یا چرا بالا رفتن فشار پکیج خطرناک تلقی می شود؟ اگر فشار پکیج برای مدتی طولانی از حد استاندارد خود بیشتر باشد، ممکن است به قطعات داخلی آسیب برساند. از دیگر خطرات این اتفاق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی پمپ پکیج و سایر قطعات گران قیمت و درنهایت از کار افتادن آن
  • ایجاد نشتی آب و نم دادن به دیوارها و کابینت ها
  • پوسیدگی لوله های پکیج و ایجاد خوردگی در آنها

بالا رفتن فشار پکیج

علت بالا رفتن فشار پکیج بوتان چیست؟

حالا که با ضرورت رسیدگی دوره ای به پکیج و کنترل فشار آن آشنا شدیم، نوبت به بررسی دلیل بالا رفتن فشار پکیج بوتان می رسد. در واقع یک علت ویژه برای این مشکل وجود ندارد بلکه دسته ای از علل مختلف می توانند باعث بالا بردن فشار پکیج بوتان شوند. از جمله مهم ترین علل می توان به ۶ موردی که در ادامه نوشته ایم اشاره کرد:

خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه

فشار پکیج با واحدی به اسم بار سنجیده می شود. اگر فشار آب پکیج بیشتر از ۳ بار باشد، شیر تخلیه برای کاهش فشار و خطرات ناشی از آن به صورت خودکار باز می شود. با باز شدن این شیر برای کاهش فشار مقدار زیادی آب از پکیج خارج می شود.

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

اگر شیر تخلیه خراب شود، کاهش فشار پکیج به صورت خودکار انجام نشده و فشار آن رفته رفته بیشتر نیز خواهد شد. برای بررسی بالا رفتن فشار پکیج بوتان ناشی از مشکل خرابی شیر تخلیه، ابتدا باید پکیج را خاموش کنید. سپس این شیر را به آرامی باز کرده و اجازه دهید تا هوا از آن خارج شود.

خرابی شیر تخلیه به مرور زمان روی مصرف گاز پکیج تاثیر خواهد گذاشت. همین مشکل عملکرد سایر قطعات همانند پرشر سوئیچ هوا نیز دچار مشکل خواهد کرد. پس برای جلوگیری از مصرف بیهوده و بی رویه انرژی لازم است به نحوه عملکرد شیر تخلیه توجه داشته باشید.

البته در مواقعی ممکن است شیر تخلیه پیش از افزایش فشار تا حدود ۳ بار نیز چکه کند. در این صورت باید شیر تعویض و یا تعمیر شود. برای تعمیرات آن لازم است از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و خودتان برای تعمیر آن به تنهایی در منزل دست به کار نشوید.

بالا رفتن فشار پکیج بوتان

خرابی شیر پرکن

قبل از اینکه به بررسی تاثیر خرابی شیر پر کن بر بالا رفتن فشار پکیج بوتان بپردازیم، لازم است با وظیفه آن آشنا شویم. شیر پرکن در قسمت ورودی پکیج قرار می گیرد. وظیفه آن آبگیری در هنگام راه اندازی پکیج و تنظیم کردن فشار آب وارد شده به رادیاتور است.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد فشار پکیج و مدار رادیاتور نباید بیشتر از ۱.۵ باشد. با خراب شدن شیر پر کن میزان آب وارده تنظیم نشده و در نهایت فشار پکیج بوتان افزایش می یابد. از طرفی با خرابی شیر پر کن ممکن است شیر اطمینان نیز خراب شود که نتیجه هر دو بالا رفتن فشار پکیج بوتان خواهد بود.

خرابی مبدل پکیج بوتان

پکیج ها معمولا در دو مدل یک مبدله و دو مبدله در بازار به فروش می روند. پکیج بوتان نیز انواع مختلف تک و دو مبدله دارد. در پکیج های تک مبدله با خرابی و سرواخ شدن آن با مشکل بالا رفتن فشار پکیج بوتان روبرو خواهید شد.

در مدل های دو مبدله این مشکل چندان رایج نیست اما به مرور زمان خرابی مبدل دوم نیز می تواند در نهایت علت بالا رفتن فشار پکیج بوتان باشد.

خرابی مبدل پکیج بوتان

 خرابی پمپ پکیج

آب در پکیج گرم شده و لوله های رادیاتور و یا کف جریان پیدا می کند. سپس حرارت را به محیط پس داده و آب سرد می شود. سپس جریان آب سرد مجدد به پکیج برگشته و گرم می شود. مجدد در لوله ها جریان پیدا می کند. این چرخه به کمک وسیله ای به اسم پمپ پکیج صورت می گیرد.

با افزایش و یا کاهش فشار آب موجود در مدار رادیاتور و پکیج، پمپ فشار را تنظیم می کند. با خرابی پمپ این تنظیم فشار به خوبی صورت نخواهد گرفت. درنتیجه با افزایش فشار آب، پمپ قادر به کاهش فشار آن نخواهد بود.

پس می توان خرابی پمپ را علت بالا رفتن فشار پکیج بوتان دانست. برای بررسی آن باید ابتدا پمپ تست شود تا مشکل آن مشخص گردد. پس از تست پمپ تعمیر و یا تعویض آن باید به دست متخصص خبره انجام شود تا از رسیدن آسیب به سایر بخش های پکیج نیز جلوگیری نماید.

بالا رفتن فشار پکیج بوتان

 خرابی منبع انبساط

وظیفه اصلی منبع انبساط تنظیم کردن فشار آب گرم درون مخزن است. علاوه بر این آب گرم را با فشار بالا به داخل رادیاتورها می فرستد. اما از کجا بدانیم که منبع انبساط خراب شده است؟ اگر هنگامی که آب داخل مدار گرم است، شیر هواگیری را باز کنید با فشار هوا روبرو خواهید شد.

اگر به جای هوا با خروج آب مواجه شدید یعنی منبع انبساط سوارخ شده است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در برخی مواقع علت گرم نشدن آب پکیج نیز می تواند در ارتباط با خرابی همین قسمت از پکیج باشد.

نکته دیگری که باید توجه داشته باشید محدوده نرمال فشار منبع انبساط است. این محدوده نرمال بین عدد ۰.۶ تا ۲.۲ قرار می گیرد. اگر در منبع انبساط مشکلی به وجود آمده باشید فشار آب تا حدود ۳ بار افزایش خواهد یافت.

برای اندازه گیری فشار منبع انبساط به ابزارآلات ویژه ای نیاز است. به همین دلیل باید برای تست سالم بودن آن از فشار سنج های مخصوص متخصصین استفاده کرد. توصیه می شود برای تعمیرات این بخش نیز به صورت خودسرانه در منزل اقدام نکنید. تنها با پرداخت هزینه تعمیر پکیج می توانید بهترین خدمات را از اسپارد دریافت کنید.

راه حل بالا رفتن فشار پکیج بوتان چیست؟

در قسمت بالا به علل مختلف بالا رفتن فشار پکیج بوتان پرداختیم اما در صورت مواجه با چنین مشکلاتی باید چکار کنیم؟ بهتر است تعمیر قطعات را به متخصصین بسپارید اما اگر در پاسی از شب با افزایش فشار پکیج روبرو شدید بهتر است قدم های را که در ادامه برایتان فهرست کرده ایم دنبال کنید تا خسارت را به حداقل ترین میزان ممکن برسانید:

  1. ابتدا شیر ورودی آب به پکیج بوتان را ببندید.
  2. حالا یکی از شیرهای آب گرم پکیج بوتان را باز کنید.
  3. به مرور شاهد کاهش فشار مانومتر روی پکیج خواهید بود.
  4. سپس شیر آب گرم و شیر پر کن را نیز ببندید.
  5. این بار آب سرد پکیج را باز کنید تا فشار مانومتر تنظیم کنید.
  6. پیچ هواگیری یکی از رادیاتورها و یا حوله خشک کن داخل حمام را باز کنید تا فشار به محدوده نرمال برسد.
  7. بعد از کاهش فشار شیر هواگیری را نیز ببندید.

راه حل بالا رفتن فشار پکیج بوتان

بهترین راه حل برای کاهش فشار پکیج چیست؟

در قسمت پیشین علل مختلف و راه حل آن را در ۷ قدم بررسی کردیم. باید توجه کنید که این مورد تنها در موارد اضطراری پیشنهاد می شود در غیر این صورت بهترین راه حل بالا رفتن فشار پکیج بوتان کمک گرفتن از متخصصین است. برای این منظور کافی است همین حالا سفارش تعمیر پکیج بوتان را به صورت آنلاین و رایگان ثبت کنید تا متخصصین در زمان مقرر شده توسط شما به منزل تهران و یا کرج مراجعه کنند.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج