خدمات آشپزی

  • رعایت کامل اصول بهداشتی
  • ضمانت حفظ حریم شخصی

پنکیک از جمله محبوب ترین شیرینی جات در سراسر دنیا به حساب می آید و اتفاقا در کشورمان نیز چند سالی است که حسابی مورد توجه قرار گرفته است. این شیرینی لذیذ که در واقع نوعی کیک به شمار می رود، در وعده های مختلف غذایی از جمله صبحانه، عصرانه و دسر مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبخانه می توان پنکیک را با موارد مختلفی از جمله مربا و عسل سرو کرد و از این نظر هیچ گونه محدودیتی برای مصرف آن وجود ندارد.

پنکیک ها انواع بسیار مختلفی نیز دارند که از میان همه آنها، پنکیک آمریکایی یکی از خوشمزه ترین ها به حساب می آید. کافی است یک بار پنکیک آمریکایی را تست کنید تا به یکی از مشتریان همیشگی آن تبدیل شوید. طرز تهیه پنکیک آمریکایی نیز بسیار ساده است و نیاز به کمک گرفتن از آشپز حرفه ای در منزل ندارید. به همین خاطر پنکیک یکی از انتخاب مناسب خانم ها برای تنوع بخشیدن به غذاهای داخل خانه به حساب می رود. پس اگر می خواهید با بهترین روش طرز تهیه این میان وعده خوشمزه آشنا شوید و دل اعضای خانواده تان را حسابی به دست بیاورید، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

تهیه پنکیک آمریکایی

مواد لازم برای تهیه پنکیک آمریکایی چه چیزهایی هستند؟

برای درست کردن پنکیک آمریکایی (برای دو نفر) به مواد زیر نیاز دارید:

  • بیکینگ پودر – ۲ قاشق چای خوری
  • شیر – ۱ پیمانه
  • تخم مرغ – ۱ عدد
  • آرد – ۱ پیمانه
  • شکر – ۳ قاشق غذا خوری
  • عسل – ۱ قاشق غذا خوری
  • کره – ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک – ۱/۴ قاشق غذاخوری
  • کره یا روغن برای چرب کردن تابه
  • خامه، عسل، مربا، شکلات برای سرو به مقدار لازم

بعد از آنکه این مواد را تهیه کردید، به سراغ تهیه پنکیک آمریکایی خود بروید.

طرز تهیه پنکیک آمریکایی به چه صورت است؟

درست کردن پنکیک آمریکایی کار دشواری نیست. کافی است مراحلی که در ادامه این راهنما نوشته ایم را قدم به قدم طی کنید تا پنکیک خوشمزه تان در سریع ترین زمان ممکن آماده شود:

مرحله اول: آرد، پودر و نمک را با هم ترکیب کنید

داخل یک کاسه گود مقداری آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک بریزید. سپس این مواد را خوب با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا اضافاتشان گرفته شود و مخلوط کاملا سبک شود.

نظرات کاربران خدمات آشپزی

درخواست آشپزی در منزل

پنکیک آمریکایی

مرحله دوم: تخم مرغ، کره و شیر را با هم مخلوط کنید

در مرحله بعد در یک ظرف جداگانه تخم مرغ را به همراه کره ذوب شده و شیر بریزید. سپس این مواد را به کمک همزن دستی بهم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله سوم: همه مواد را با هم ترکیب کنید

در این مرحله همه موادی که آماده کرده اید را خوب با هم ترکیب کنید و آنها را بهم بزنید. در انجام این مرحله صبر و حوصله به خرج دهید تا مواد کاملا یکدست شوند (مثلا پودر کاملا با تخم مرغ ترکیب شود).

مرحله چهارم: بگذارید مایه پنکیک خود را بگیرد

وقتی که همه مواد را با هم ترکیب کردید و مایه به دست آمده به غلظت مناسب رسید، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آنها را در دمای محیط نگهدارید تا بیکینگ پودر تاثیر خود را روی مایه بگذارد. این پودر هرچه بیشتر به خورد مایه برود، نتیجه به دست آمده بهتر خواهد بود.

مرحله پنجم: مایه را درون یک تابه بگذارید

در این مرحله با کمک یک ملاقه مایه پنکیک را به آرامی و در حالی که شکل خود را حفظ کرده است، داخل تابه بریزید.

مرحله ششم: پنکیک را سرخ کنید

زیر تابه را روشن کنید (با شعله ملایم) و بگذارید مایه پنکیک سرخ شود. هر از گاهی پنکیک را پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن به یک اندازه سرخ شود.

درست کردن پنکیک

مرحله هفتم: نوش جان!

بعد از آنکه هر طرف پنکیک حدود ۲ دقیقه سرخ شد (در مجموع بین ۴ تا ۵ دقیقه)، پنکیک شما آماده بوده و می توانید آن را میل کنید.

پنکیک آمریکایی را به چه موادی می توان سرو کرد؟

اصولا پنیک را می توان با انواع و اقسام میوه جات و موادی از این دست سرو کرد. در واقع مزه اصلی پنکیک به اضافی کردن این گونه مواد به آن است. به طور ویژه اما توصیه می کنیم که در هنگام میل کردن پنکیک آمریکایی، حتما با توجه به سلیقه خود از موادی مثل عسل، شکلات و انواع میوه جات مثل گیلاس، کیوی، موز و توت فرنگی استفاده نمایید. این مواد هم پنکیک را لذیذتر می کنند و هم تزئین آن را زیباتر می سازند. اساسا به خاطر همین مکمل ها است که گفته می شود پنکیک یکی از بهترین غذاهای تابستانی است!

چند نکته در رابطه با تهیه پنکیک آمریکایی

  • مجموع زمان آماده سازی مواد و سرخ کردن پنکیک آمریکایی معمولا بیش از ۳۰ دقیقه طول نمی کشد. پس اگر از پرداخت هزینه آشپزی در منزل خسته شده اید و می خواهید خیلی سریع یک غذای خوشمزه تهیه کنید، پنکیک آمریکایی یک انتخاب عالی است.
  • برای آنکه پنکیک شما خوش طعم تر شود، می توانید از نصف لیوان آپر پرتقال نیز استفاده کنید.
  • اگر نسبت به شیر حساسیت دارید و یا اینکه از مزه آن خوشتان نمی آید، می توانید از آب معمولی به عنوان گزینه جایگزین استفاده کنید. البته شیر باعث می شود که پنکیک هم نرم تر شود و موجب می شود که دیرتر خشک بشود و از دهن بیفتد.
  • غلظت مایه پنکیک خوب و استاندارد باید طوری باشد که وقتی با ملاقه مقداری از آن را برمی دارید و در ارتفاع ۲۰ ساتیمتری از ظرف شروع به ریختن آن می کنید، بریده نشود و کش بیاید.
  • بهترین درجه شعله برای تهیه پنکیک، متوسط رو به پایین است. دقت کنید که هیچ گاه شعله را در درجه زیاد قرار ندهید.
  • ترجیحا تابه تان کفه ضخیمی داشته باشد، زیرا در این صورت حرارت مستقیما با مایه نمی رسد و پنکیک بهتر سرخ می شود.
  • فقط برای بار اول که پنکیک ها را سرخ می کنید تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیازی به انجام این کار نیست.

رسپی پنکیک با موز

حرف آخر اسپارد

تهیه پنکیک واقعا کار ساده ای است. پس اگر می خواهید که دل اعضای خانواده تان را به دست بیاورید و آنها را مهمان یک صبحانه یا میان وعده بسیار خوشمزه و مقوی بکنید، همین حالا دست به کار شوید و با توجه به دستورالعمل طرز تهیه پنکیک آمریکایی که در بالا توضیح دادیم، پنکیک لذیذتان را درست کنید.

خدمات آشپزی

  • رعایت کامل اصول بهداشتی
  • ضمانت حفظ حریم شخصی
درخواست آشپزی در منزل