سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

معمولا دونوع کوسن در بازار به فروش می رسد که شستشوی هریک با دیگری متفاوت است. گاهی بالشتک کوسن داخل یک کاور زیپ‌دار پارچه‌ای قرار دارد و گاهی خبری از این کاور پارچه‌ای نیست. مزیت این کاورهای پارچه‌ای در این است که زمان شستن کوسن مبل دیگر نگران خیس شدن و از بین رفتن حجم و بافت کوسن نیستید.

برای شستن کوسن مبل روکش دار می توانید با خیال راحت پارچه  و روکش روی آن را جدا کرده و در ماشین لباسشویی شستشو دهید. حتی می توانید به روش دستی نیز بشویید و یا از خدمات خشکشویی آنلاین نیز کمک بگیرید. در حالیکه برای شستن سایر انواع کوسن‌ها بهتر است از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کنید.

در این مقاله روش‌های متعدد برای شستن کوسن مبل و تمیز کردن آن را در اختیاز شما قرار خواهیم داد. با مطالعه مقاله پیش می توانید برای خانه تکانی شب عید یک قدم جلوتر باشید. پس در ادامه با اسپاردمگ همراه شوید.

نحوه شستن کوسن مبل در منزل چگونه است؟

شاید تصور کنید این تمیزی مبل است که اهمیت دارد و نه کوسن‌ها و بالشتک‌ها. باید بگوییم چیزی که زیبایی انواع مبلمان را تکمیل می کند کوسن‌های قرار گرفته روی آن است. پس تمیزی آن‌ها نیز به اندازه تمیزی مبلمان حایز اهمیت است.

همانطور که می‌دانید گاهی کوسن‌های شما فقط به یک گردگیری ساده نیاز دارند. شاید در این مواقع کمک گرفتن از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مبلشویی و خشکشویی مبل در منزل چندان اقتصادی به نظر نرسد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که برای گردگیری روزانه و هفتگی کوسن مبل از روش‌ها و مراحل خانگی استفاده کنید. در ادامه به بررسی هریک از این مراحل خواهیم پرداخت.

نحوه شستن کوسن مبل در منزل چگونه است؟

مراحل شستن کوسن مبل در منزل

نحوه شستشوی کوسن را می توان ترکیبی از نحوه شستشوی فرش و لکه زدایی لباس دانست. در ادامه هریک از مراحل شستشوی کوسن مبل را به ترتیب بررسی خواهیم کرد. این مراحل عبارت‌اند از:

ابتدا کوسن را با جاروبرقی تمیز کنید!

بهترین وسیله برای از بین بردن گرد و غبار روی کوسن‌ها، جاروبرقی است. بیشتر جاروبرقی‌ها یک سریِ مخصوص برای نظافت مبل و گوشه‌ و کنار دیوارها دارند که می‌توانید برای نظافت کوسن‌ها از آن استفاده کنید. جارو زدن هفتگی کوسن‌ها کمک می‌کند گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و هر نوع آلودگی دیگری از بین برود.

در انتها می‌توانید یک اسفنج کهنه را با مقدار بسیار کمی آب و مایع شوینده خیس کنید و روی کوسن‌ها را با اسفنج تمیز کنید. دقت کنید مقدار آب باید به قدری کم باشد که رطوبت به داخل کوسن نفوذ نکند. این کار همانند شستشوی فرش با شامپو فرش انجام می شود و تاحدود زیادی به از بین رفتن آلودگی و لکه‌های روی کوسن مبل کمک می کند.

البته توجه داشه باشید که جنس روکش و پارچه روی کوسن نیز در استفاده از این روش‌ها حایز اهمیت است. درنتیجه برای شستشوی کوسن مبل با پارچه حساس بهتر است از خدمات خشکشویی کمک بگیرید.

شستن کوسن مبل

جنس پارچه کوسن را بررسی نمایید!

برای اینکه از بهترین شوینده برای شستن کوسن استفاده کنیم، لازم است تا از جنس پارچه آن مطمئن شویم. برای مثال شستشوی کوسن‌های چرمی معمولا پیشنهاد نمی شود و برای تمیز کردن آن‌ها باید از واکس مبل چرم استفاده کرد.

به طور معمول جنس پارچه کوسن‌ها ترکیبی از نخ پنبه است. برای شستشوی این کوسن‌ها به راحتی می توان از مراحل زیر کمک گرفت. در حالیکه برای کوسن‌هایی با پارچه حساس همانند پارچه ابریشمی و یا ساتن باید از خدمات خشکشویی استفاده کرد.

تگ روی کوسن را بررسی کنید!

برخلاف کوسن‌های دوخته شده در منزل و یا کوسن‌های سفارشی، انواع آماده دارای تگ و اطلاعات شستشوی هستند. اگر کوسن شما نیز از این انواع است حتما پیش از شستشوی تگ آن را مطالعه کنید تا در خصوص نوع شوینده و دمای آب برای شستن کوسن مبل مطمئن شوید. معمولا ۳ علامت اختصاری روی این کوسن‌ها دیده می شود که عبارت‌اند از:

  1. Sشستشوی بدون آب
  2. W شستشو با مواد شوینده بر پایه آب
  3. WS قابلیت شستشو با دو روش خشک و تر

شستشوی کوسن مبل

مواد شوینده را در گوشه‌ای پارچه کوسن امتحان کنید!

اگر جنس کوسن به گونه‌ای است که می توانید از مواد شوینده و آب استفاده کنید، بهتر است شویده را روی پارچه کوسن تست کنید تا از عدم تغییر رنگ و شکل آن مطمئن شوید.

شستشوی کوسن با دستگاه بخارشوی و یا سایر روش‌ها

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

در کنار روتین نظافت هفتگی با جاروبرقی، ممکن است هر چند ماه یکبار احساس کنید کوسن‌ها به نظافت اساسی‌تری نیاز دارند. در چنین مواقعی یک دستگاه بخارشوی خانگی و با کیفیت به شما کمک می‌کند. مزیت شستشو با بخار در این است که دمای بالای آب باعث می‌شود تمام جرم و آلودگی‌ها کاملا از بافت پارچه کوسن خارج شوند و در کنار آن شکل و فرم کوسن نیز حفظ شود.

علاوه بر بخارشوی می تواند از ماشین لباسشویی نیز برای شستشوی کوسن‌ها استفاده کنید. تنها نکته حایز اهمیت برای انتخاب روش درست نوع پارچه روی کوسن است.

شستشوی کوسن مبل

بهترین راهکارهای لکه زدایی کوسن مبل

همان‌طور که می‌دانید احتمال لک شدن کوسن‌ها از خود مبل بسیار بیشتر است. برای از بین بردن لکه مواد غذایی همانند تمیز کردن لکه زردچوبه و یا از بین بردن لکه چربی و یا سایر انواع لکه‌ها همانند لکه لاک و رنگ و … می توان از روش‌های متعددی استفاده کرد.

البته توجه داشته باشید که لکه زدایی بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می رسد. درنتیجه بهتر است از روش‌های مخصوص تمیز کردن انواع لکه‌ها استفاده کنید. علاوه بر این می توان از روش‌های عمومی دیگری نیز برای از بین بردن لکه‌های رایج روی کوسن‌ها استفاده کرد. یکی از بهترین روش‌ها در زیر آورده شده است:

مراحل پاک کردن لکه از روی کوسن

  • باقیمانده لکه را به محض ایجاد آن، با لبه قاشق یا یک چاقوی کُند خارج کنید.
  • یک دستمال پارچه‌ای تمیز را با آب سرد خیس کنید.
  • به کمک دستمال، لکه را از بیرون به سمت داخل تمیز کنید. با این‌کار لکه روی کوسن پخش نخواهد شد.
  • برای لکه‌های چربی از صابون جامد، مقدار کمی آب جوش کتری و یک اسکاچ استفاده کنید.
  • حدود ده دقیقه صبر کنید تا لکه به طور کامل محو شود.
  • در انتها، مجدد با لبه قاشق باقیمانده لکه و رطوبت را از پارچه کوسن خارج کنید.

شستشوی کوسن مبل توسط خدمات مبل شویی چگونه انجام می شود؟

همیشه هم نمی‌توان با روش‌های خانگی نظافت حرفه‌ای انجام داد. به طور مثال اگر لکه ایجاد شده روی کوسن با روش‌های خانگی از بین نرود یا مدت زمان زیادی از ایجاد لکه گذشته باشد، روش‌های خانگی شستشوی کوسن در منزل دیگر کارساز نیستند.

در چنین شرایطی شستشوی کوسن با دستگاه‌های مبلشویی می‌تواند در رفع لکه موثر باشد. با ثبت سفارش مبلشویی در محل، نیروی حرفه‌ای مبلشویی به کمک شوینده‌ و دستگاه مخصوص مبلشویی می‌تواند آلودگی‌های کوسن را از عمق بیشتری بیرون بکشد و تمیز کند.

مراحل اصلی خدمات مبلشویی به سه مرحله کلی تقسیم می‌شود:

  • جارو کشیدن مبل
  • شستشو با دستگاه مبلشویی
  • مکش کف و آلودگی‌ها با دستگاه وکیوم

البته در این میان ممکن است با توجه به جنس مبل یا برای از بین بردن لکه‌ها، متخصص مبلشویی تصمیم بگیرد از روش دیگری برای شستشو استفاده کند، مثل شستشو با شوینده‌ای خاص یا شستشوی مبل در چند مرحله. به همین جهت علاوه بر تجهیزات مبلشویی، تجربه و مهارت نیروی مبلشویی نیز اهمیت دارد.

همان‌طور که می‌دانید تشک و پشتی بعضی از مبلمان راحتی و پارچه‌ای و یا حتی چوبی، قابلیت جدا شدن دارند. این موضوع باعث می‌شود تمام قسمت‌های جدا شدنی مبل به صورت جداگانه توسط دستگاه مبلشویی شسته و تمیز شوند. کوسن نیز از این قاعده مستنثنی نیست.

متخصص مبلشویی بعد از شستشوی بدنه اصلی مبل و تشک‌های جدا شونده سراغ شستشوی کوسن می‌رود. البته این کار در صورت تمایل مشتری انجام خواهد شد.

شستشوی کوسن مبل توسط خدمات مبل شویی

آیا شستن کوسن به کمک دستگاه مبلشویی به بافت آن آسیبی می رساند؟

اگر کوسن شما قابل شستشو است و از بابت مهارت نیروی مبلشویی نیز اطمینان دارید، دیگر جای نگرانی نیست. شستشوی کوسن شما بدون وارد شدن کوچکترین آسیبی به کوسن یا تغییر رنگ و ظاهر آن انجام خواهد شد. همچنین به عمر مفید و دوام کوسن نیز اضافه خواهد شد.

مهم‌ترین وجه تمایز خدمات مبلشویی با شستشوی مبل و کوسن در خانه در این است که بعد از شستشو تمام آب و آلودگی‌ها به کمک دستگاه وکیوم از داخل بافت مبل و کوسن خارج می‌شوند. به این ترتیب آلودگی‌ها از عمیق‌ترین بافت مبل و کوسن خارج می‌شوند و به هیچ عنوان رطوبت در داخل مبل و بافت کوسن شما باقی نخواهد ماند.

سخن پایانی اسپارد!

شاید یکی از دردسرها در نظافت منزل شستن کوسن مبل باشد. این شستشو زمانی سخت‌تر می شود که روکش کوسن قابل جدا شدن نباشد و به صورت آماده و چسبیده به آن تهیه شده باشد. همان‌طور که اشاره شد در این صورت دو راه حل پیش رو دارید. یا باید از خدمات خشکشویی کمک بگیرید و یا از خدمات مبل شویی در منزل.

شما از چه ترفندهای دیگری برای شستشوی کوسن مبل استفاده می کنید؟ نظرات خود را با اسپاردمگ در میان بگذارید!

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی