نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

حتما تکنولوژی نانو بارها به گوشتان خورده است اما آیا می دانید که از این تکنولوژی برای تولید رنگ های ساختمانی نیز استفاده می شود؟ در ادامه این مقاله ابتدا به سوال “رنگ نانو چیست؟” پاسخ خواهیم داد. سپس مزایا و معایب این رنگ را بررسی کرده و انواع مختلف آن را معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما نیز می خواهید همه چیز را در مورد رنگ های نانو ساختمانی بدانید در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

رنگ نانو چیست؟

اول از همه بیایید تکنولوژی نانو را بررسی کنیم. به زبان ساده می توان تکنولوژی نانو را تکنولوژی دانست که با ذرات بسیار کوچک در مقیاسی حتی کوچکتر از میکرومتر سر و کار دارد دانست. رنگ نانو نیز با پیروی از همین تکنولوژی ذرات کوچک و رزین اکریلیک ساخته می شود.

در ظاهر رنگ نانو تفاوتی با رنگهای ساختمانی معمولی ندارد با این تفاوت که می توان رنگ نانو را بدون حلال نیز مورد استفاده قرار داد. جالب ست بدانید که رنگ نانو در عایق سازی ساختمان در برابر سرما و گرما نیز موثر باشد. در نتیجه به راحتی می توانید با انواع غلطک، قلم مو و یا اسپری رنگ نانو را روی سطوح مختلف اعمال کنید.

رنگ نانو چیست؟

رنگ نانو ساختمانی چه مزایایی دارد؟

وقتی به سوال “رنگ نانو ساختمانی چیست؟” پاسخ می دادیم اشاره کردیم که این رنگ با تکنولوژی نانو ساخته می شود. حالا می خواهیم بدانیم که اصلا چرا از چنین تکنولوژی برای ساخت رنگ استفاده می شود؟ مگر رنگ هایی که با تکنولوژی نانو ساخته می شوند چه ویژگی های مثبتی دارند؟ مهم ترین مزایای رنگ نانو ساختمانی عبارتند از:

  • قابلیت شستشوی رنگهای نانو
  • مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف از جمله رطوبت، فرابنفش، باکتری، قارچ و ذرات آلاینده
  • کاربرد ساده و قابل اجرا با ابزارهای مختلف
  • دوستدار محیط زیست و بدون نیاز به حلال
  • قابلیت اجرا روی سطوح مختلف
  • زیبایی و قابلیت اضافه کردن طرح و رنگدانه های مختلف

آشنایی با مهمترین معایب رنگ نانو

علاوه بر مزایایی که پیش تر برای رنگ نانو ساختمانی برشماردیم، لازم است به بررسی معایب آن نیز بپردازیم.

معایب رنگ نانو ساختمانی هر چند انگشت شمار هستند اما نمی توان آن را بدون عیب دانست. از جمله معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمیاب بودن رنگ نانو در برخی از مناطق
  • میزان ویسکوزیته و تراکم بالا
  • اجرای آسان روی سطوح مختلف (با این وجود توصیه می کنیم برای اجرای این نوع رنگ حتما از یک نقاش ساختمان ماهر کمک بگیرید)

رنگ نانو ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

حالا که به سوال “رنگ نانو چیست” پاسخ داده و بیشتر با مزایا و معایب این رنگ آشنا شدیم، لازم است به بررسی کاربرد رنگ نانو نیز بپردازیم. کجاها می توان از رنگ نانو استفاده کرد؟ در نقاشی چه مراکزی از رنگ نانو استفاده می شود؟ از جمله کاربردهای اصلی رنگهای نانو ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق کردن دیوارهای داخلی و نمای بیرونی ساختمان در برابر رطوبت و آتش سوزی
  • استفاده در نمای ساختمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی
  • استفاده از رنگ نانو در مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی و سایر اماکن عمومی برای جلوگیری از سرایت عفونت ها
  • نقاشی سقف استخر، سونا، جکوزی و سایر مکان های مستعد انتقال آلودگی
  • در مراکز پتروشیمی و سایر کارخانه ها و کارگاه هایی که با مواد آتش زا سر و کار دارند

کاربرد رنگ نانو

بهترین نوع رنگ نانو نقاشی ساختمان چیست؟

برای اینکه بتوانید بهترین رنگ نانو ساختمانی را انتخاب کنید لازم است اول از همه کاربرد آن را در ذهن خود مشخص کنید. سپس با بررسی انواع رنگ نانو می توانید گزینه مناسب را براساس نیازهای خود انتخاب نمایید. از جمله پرکاربردترین انواع رنگ های نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- رنگ نانو قابل شستشو یا ضد آب

معمولا بیشتر رنگهای نانو ساختمانی با ویژگی قابلیت شستشو شناخته می شوند. زیرا با شنیدن تکنولوژی نانو معمولا خاصیت آب گریزی به ذهن بیشتر ما می رسد. در حالی که این تنها یکی از نمونه های رنگ نانو است. به عبارتی نمی توان در همه سطوح از این رنگ استفاده کرد، زیرا تنها در سروح حفره دار ویژگی ضد آب بودن رنگ نانو به خوبی خود را نشان می دهد.

برای مثال به راحتی می توان از این رنگ برای سطوح گچی یا آجری استفاده کنید. علاوه بر این رنگ نانو ضد آب به خوبی محیط را عایق کرده و نظافت را برای شما آسان تر می کند.

۲- رنگ نانو عایق رطوبت یا رنگ استخری

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، یکی از کاربردهای رنگ نانو نقاشی استخر و محیط های مشابه آن است. از نام آن نیز می توان به ویژگی های این نوع از رنگ نانو به راحتی پی برد. این رنگ به خوبی در برابر آب و سایر سیالات مقاومت کرده و بسیار دیرتر از سایر انواع رنگها آلودگی را به خود جذب می کند.

علاوه بر ویژگی عایق کردن سطوح در برابر رطوبت، این نوع از رنگ نانو محیط را در برابر اشعه فرابنفش، پوسیدگی، اشتعال، ترک خوردگی و نفوذ باکتری و قارچ ها مقاوم می کند. از دیگر کاربردهای رنگ نانو عایق حرارتی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • رنگ آمیزی سطوح فلزی
  • نقاشی نمای خارجی ساختمان های مختلف
  • استفاده در سرویس های بهداشتی
  • روف گاردن، پشت بام و بالکن
  • جکوزی و سونا
  • مخازن آب

۳- رنگ های نانو ضد انعکاس

برخلاف رنگهای دیگر که در ساختمان هایی با کاربری های مختلف استفاده می شدند، رنگ نانو ضد انعکاس در نقاشی پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این رنگ علاوه بر افزایش عمر و بهره وری، انعکاس نور نیز کاهش پیدا می کند.

رنگ های نانو ضد انعکاس

۴- رنگ نانو مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم ها

وقتی می گوییم رنگ نانو چیست؟ صرفا به یک نوع از رنگ نانو اشاره نداریم. برای مثال رنگ نانو ساختمانی آنتی باکتریال در برابر انواع میکرو ارگانیسم های بیماری زا همانند انواع ویروس و باکتری ها مقاوم است. با توجه به این ویژگی می توان از این رنگ در محیط های بهداشتی و درمانی همانند بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب پزشکان و سایر ساختمان های پزشکی استفاده می شود.

ویژگی مقاومت در برابر باکتری و ویروس ها، ویژگی دوستدار محیط بودن و نقاشی بدون رنگ بو، این نوع از رنگ نانو را برای استفاده در محیط هایی همانند کارخانه های مواد غذایی، سالن های ورزشی، رستوران ها هتل ها و آشپزخانه های خانگی و صنعتی مناسب ساخته است.

رنگ نانو مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم ها

۵- رنگ نانو ضد حریق

علاوه بر رنگ نانو عایق حرارتی، رنگهای نانو ضد حریق نیز در بازار وجود دارد که برای نقاشی سطوح فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال اگر در کارخانه ای آتش سوزی اتفاق بیفتد، رنگ نانو روی فلزات پف کرده و یک لایه محافظ در برابر آتش ایجاد می کند. در نتیجه مدت زمان آتش گرفتن و ذوب شدن فلزات مختلف کاهش می یابد.

با توجه به توضیحات بالا می توان از جمله کاربردهای رنگ نانو ضد حریق به استفاده از آن در کارخانه ها و کارگاه های پتروشیمی و سایر صنایع مرتبط با فلزات و حتی کارخانه هایی با دستگاه های مختلف از جنس فلزات متنوع اشاره کرد. شما نیز با استفاده از این رنگهای دوستدار محیط زیست می توان از بروز خسارات مالی و جانی بالا در آتش سوزی جلوگیری کرد.

رنگ نانو ضد حریق

نحوه استفاده از رنگ نانو ساختمانی چگونه است؟

در این مقاله تمامی آنچه لازم است در خصوص رنگ نانو ساختمانی بدانید را مورد بررسی قرار دادیم، از کاربردها و مزایا و معایب گرفته تا معرفی انواع مختلف آن و به سوال “رنگ نانو چیست؟” پاسخ دادیم. برای اینکه بتوانید براساس نیاز خود بهترین رنگ را انتخاب کرده و آن را به بهترین شکل اعمال کنید لازم است تجربه لازم در این خصوص را داشته باشید.

هر چند استفاده از این رنگ نیز همانند دیگر رنگ ها ساده است اما بدون داشتن مهارت و تجربه کافی انجام ساده ترین کارها نیز به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن نیست. به همین دلیل برای استفاده از رنگ های نانو می توانید با پرداخت هزینه نقاشی ساختمان از متخصصین خبره اسپارد در تهران و کرج کمک بگیرید. تنها کافی است سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید؛ مطمئنا از نتیجه بدست آمده راضی خواهید بود.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان