نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

چه چیزی بیشتر از یک رنگ زیبا و با نشاط در زیبایی فضای داخلی منزل و افزایش روحیه ساکنین آن تاثیر دارد؟ جای تردیدی نیست که رنگ دیوارها از مهمترین بخش های خانه در نوع چیدمان و دکوراسیون آن است. اگر از رنگ هایی بجا و مناسب استفاده کنید، خانه دلبازتر شده، چینش وسایل مختلف درون آن ساده تر می شود و همه چیز کاربردی تر به نظر می آید. اما در این میان نقش رنگ دکوراتیو چیست؟

رنگ دکوراتیو دقیقا از آن جمله رنگ هایی است که می تواند فضای پر طراوتی را داخل خانه ایجاد کند و محیطی جذاب برای کار و زندگی فراهم آورد. این نوع رنگ که ابداعی نسبتا جدید است و به تازگی در بازار عرضه شده، با گذر زمان با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده است. از آنجایی که رنگ دکوراتیو در انواع محیط ها کابردی است، بهتر است حتما آن را در گزینه های خود داشته باشید. اما اگر تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این نوع رنگ نداشته و می خواهید با رنگ دکوراتیو بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

کاربرد رنگ دکوراتیو

منظور از رنگ دکوراتیو چیست و چه معنایی دارد؟

رنگ دکوراتیو نوعی از رنگ است که کاملا بدون بو بود و در هنگام اجرای آن طرح های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. نقاشی دکوراتیو امری بسیار تخصصی است و نقاشی که این کار را بر عهده می گیرد، به خوبی باید با روانشناسی رنگ ها، نحوه پیاده سازی آنها در محیط و تناسب رنگ ها با یکدیگر آشنایی داشته باشد.

در این شیوه رنگ آمیزی نه تنها هماهنگی و تناسب رنگ با سایر وسایل خانه مورد توجه قرار می گیرد (مثلا در یک خانه با تم سنتی، رنگ آمیزی نیز ترجیحا باید حالتی قدیمی را القاء کند)، بلکه روحیات ساکنان خانه نیز در انتخاب رنگ نیز لحاظ می شود. بی دلیل نیست که گفته می شود علاوه بر تاثیر آینه ها در فنگ شویی، نقاشی دکوراتیو نیز در ایجاد انرژی مثبت در داخل خانه نقش زیادی دارد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد رنگ دکوراتیو و تفاوت آن با پتینه کاری به دست می آورید.

رنگ آمیزی دکوراتیو چه تفاوتی با پتینه کاری دارد؟

در بسیاری از موارد اجرای رنگ های دکوراتیو با پتینه کاری به اشتباه گرفته می شود. واقعیت اما این است که نقاشی دکوراتیو بسیار گسترده بوده و انواع مختلفی دارد که پتینه کاری تنها یک نوع از آن است. در پتینه کاری سعی می شود تا فضای منزل، حالتی قدیمی و سنتی به خود بگیرد. این در حالی است که اکثر رنگ های دکوراتیو کاملا مدرن بوده و حال و هوایی نو را به منزل و محل کار تزریق می کنند. همچنین در بیشتر نقاشی های دکوراتیو، نوع طراحی و ابزار و وسایلی که هنگام نقاشی مورد استفاده قرار می گیرد، با پتینه کاری تفاوت های زیادی دارد.

رنگ دکوراتیو طرح دار

یک نقاش حرفه ای رنگ های دکوراتیو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

یک نقاش حرفه ای ساختمان که از رنگ دکوراتیو برای رنگ آمیزی ساختمان ها استفاده می کند، حتما باید از عادات، سنن، فرهنگ و رسوم خاص مردم جامعه اش اطلاع کافی داشت باشد. زیرا رنگ دکوراتیو خاص بوده و اگر نقاش اطلاع حداقلی از این موارد نداشته باشد، نمی تواند مطابق با میل مشتری کار خود را به اتمام برساند.

علاوه بر آن، بسیاری از مردم همچنان با رنگ دکوراتیو آشنایی زیادی ندارند. به همین خاطر طبیعی است که این افراد قبل از انتخاب رنگ مدنظرشان، از نقاش بابت انتخاب رنگ و نوع پیاده شدن آن روی دیوار سوال می کنند. در نتیجه نقاشان ساختمان باید از قبل از شروع کار به مشتریان خود مشاوره لازم را بدهند و آنها را با این نکته که رنگ دکوراتیو چیست و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد، آشنا سازند. البته با مطالعه این راهنما نیز می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. با این وجود، یک نقاش حرفه ای دکوراتیو باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشد، تاثیر آنها در هر محیطی را بشناسد و به خوبی از مفاهیم ترکیب رنگ ها آگاه باشد.

استفاده از رنگ دکوراتیو چه مزایایی دارد؟

برای اینکه مجاب شوید تا از رنگ های دکوراتیو در نقاشی دیوارها و وسایل منزلتان استفاده کنید، حتما باید با برخی از مزایای آن که در ادامه شرح داده ایم، آشنا شوید:

۱- امکان اجرا بر روی سطوح مختلف

رنگ دکوراتیو بر روی هر سطحی قابل اجرا است. فرقی نمی کند که سطح زیرین رنگ از چه جنسی باشد، تنها کافی است مقداری رنگ تهیه کرده و نقاشی را شروع کنید. رنگ های دکوراتیو حتی روی اکثر وسایل نیز پیاده می شوند و از این جهت محدودیتی ندارند.

۲- پوششی مناسب برای انواع عیوب

کاربرد رنگ دکوراتیو در پوشش ناهمواری ها و اشکالات سطح زیرین را بسیار چشمگیر است. حتی اگر مقداری کمی رنگ دکوراتیو را روی وسایل یا دیوارها و سقف منزل بزنید، عیوب آنها تا حد زیادی از چشم دور می مانند.

۳- مقاومت و استحکام بسیار بالا

در میان انواع رنگ ها از جمله رنگ پلاستیک و رنگ روغنی، رنگ دکوراتیو احتمالا مقاوم ترین رنگ باشد. این رنگ ها در مقابل رطوبت و گرد و غبار استحکام بالایی داشته و از این جهت برای محل های پر رفت و آمد و نقاطی که در معرض آلودگی هستند (مثلا راه پله ها) انتخابی مناسب به شمار می روند.

رنگ دکوراتیو آبی

۴- تعمیر آسان و سریع

همانطور که گفتیم، مقاومت رنگ های دکوراتیو بسیار بالا است و از این رو خیلی به تعمیرات نیازی پیدا نمی کنند. با این حال در صورت وارد آمدن هرگونه آسیب به آنها، ترمیم آسیب دیدگی بسیار ساده است و به راحتی می توان بخش های معیوب را با نمونه های سالم تعویض کرد.

۵- بدون بو، بدون قارچ و باکتری

اگر به بوی رنگ حساسیت دارد، نقاشی با رنگ دکوراتیو برایتان بهترین گزینه است، زیرا چه در هنگام اجرا و چه پس از آن هیچ گونه بوی آزاردهنده ای تولید نمی کند. همچنین رنگ دکوراتیو آب را به خود جذب نمی کند و از این لحاظ نه تنها هیچ گاه بوی نم نمی دهد، بلکه از رشد قارچ و باکتری نیز جلوگیری خواهد کرد.

اجرای رنگ دکوراتیو چه معایبی دارد؟

در کنار مزایای بسیار پر شمار، استفاده از رنگ دکوراتیو معایب اندکی مانند هزینه بالای ابزار را نیز به همراه دارد و به همین دلیل ما در ادامه این مطلب مهمترین معایب را توضیح داده ایم تا دانستن این نکات به شما در تصمیم گیری کمک کند:

۱- عدم موجودی تولید داخل

رنگ دکوراتیو لوکس و خاص و از مواد ویژه ای تشکیل پیدا می کند. از این رو نمونه های تولید داخل عملا در بازار وجود ندارد و برای استفاده از این نوع رنگ ها حتما باید به سراغ نمونه های خارجی بروید.

۲- ابزار یک بار مصرف

ابزاری که نقاشان ساختمان برای رنگ آمیزی دکوراتیو به کار می برند، تنها برای یک پروژه به کار می آیند؛ یعنی یک بار مصرف هستند. امری که خود به تنهایی هزینه های زیادی را موجب می شود.

۳- تخصص کم برخی نقاشان

هرچند که پیاده سازی رنگ دکوراتیو ساده و سریع است، اما نقاشی که از این رنگ استفاده می کند حتما باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته و بداند از چه نوع رنگی در چه قسمتی باید استفاده کند. تعداد چنین نقاش هایی زیاد نبوده و برای پیدا کردن نقاش حرفه ای ساختمان که کار کردن با رنگ دکوراتیو را بلد باشد، باید زمان زیادی را صرف کنید.

رنگ دکوراتیو اتاق نشیمن

حرف آخر اسپارد

تغییر رنگ منزل فرایندی همیشه چالش برانگیز بوده و به خصوص اگر فردی وسواسی باشید، تا زمانی که انتخاب نهایی خود را انجام دهید، بارها مغازه های رنگ فروشی را زیر و رو می کنید. خوشبختانه اما رنگ دکوراتیو در چنین مواقعی به کمک شما آمده و اگر بخواهید در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسید، انتخابی بسیار مناسب به حساب می آید. تنها لازم است که در انتخاب نقاش منزلتان دقت لازم را به خرج داده تا همه چیز مطابق با اصول پیش رود (این نکته بسیار اهمیت دارد، زیرا برخی نقاشان حتی نمی دانند که رنگ دکوراتیو چیست!). در پایان نیز خوشحال می شویم تا اگر در زمینه انواع رنگ دکوراتیو تجربه ای داشته اید، حتما در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان