نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون منزل، دفتر کار و هر محیط دیگری، نقاشی ساختمان است. وقتی در مورد نقاشی حرف می زنیم مسلما در ذهن شما نیز انواع مختلفی از رنگ‌ها اعم از رنگ پلاستیک، رنگ آکریلیک، رنگ روغنی و بسیاری دیگر از گزینه‌های رایج در نقاشی ساختمان به ذهنتان می رسد. یکی از رنگ‌هایی که کاربرد چندان گسترده‌ای ندارد اما می تواند حال و هوای هر فضایی را به طور کامل تغییر دهد، رنگ اکلیلی است. اما رنگ اکلیلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اصلا چرا آن را اکلیلی می نامند؟ آیا رنگ اکلیلی برای دیوار با سایر قسمت های ساختمان تفاوت دارد؟ نحوه نقاشی ساختمان به رنگ اکلیلی به چه صورت انجام می شود؟

در ادامه این مقاله به بررسی تمامی سوالات احتمالی شما در مورد رنگ‌ها اکلیلی پاسخ داده و نکات مهم در خصوص این نوع از رنگ را بررسی خواهیم کرد. پس با اسپاردمگ همراه باشید.

رنگ اکلیلی ساختمان

رنگ اکلیلی دیوار چیست؟

این نوع از رنگ‌ها معمولا به دو شکل آماده و نیمه آماده در بازار عرضه می شوند. پس شما برای استفاده از رنگ اکلیلی دو راه را که در ادامه معرفی می کنیم پیش روی خود دارید:

  1. رنگ‌های اکلیلی آماده خریداری کرده و به راحتی نسبت به نقاشی منزل خود اقدام کنید.
  2. رنگ مخصوص را همراه با اکلیل جداگانه به میزان دلخواه ترکیب کرده و دیوار و سقف محل موردنظر خود را نقاشی کنید.

در نوع آماده خود رنگ زرق و برق دارد و دیگر نیاز نیست اکلیل جداگانه خریداری کرده و به رنگ اضافه کنید. در حالیکه در نوع دوم یک یا دو مرحله اضافی را نیز باید طی کنید. به همین دلیل شروع کار با رنگ اکلیلی ممکن است طولانی شده و سرعت نقاشی نیز کاهی یابد.

رنگ اکلیلی دیوار چیست؟

برای نقاشی ساختمان با رنگ اکلیلی به چه لوازمی نیاز داریم؟

ما در ابتدای این مطلب به اولین سوال شما یعنی “رنگ اکلیلی چیست؟” پاسخ دادیم، پس از آشنایی با رنگ اکلیلی می توانیم بهتر سایر نکات درخصوص آن را بررسی کنیم و شما را بیشتر با رنک اکلیلی ساختمان آشنا کنیم. همان‌طور که بررسی شد، انواعی از رنگ‌های اکلیلی به هیچ مراحل مقدماتی نیاز ندارند و می توان همانند سایر انواع رنگ از آن‌ها استفاده کرد. اما استفاده از رنگ‌های اکلیلی غیر آماده به چه شکل است؟ برای به کار بردن این رنگ‌ها به تعدادی لوازم و مواد نقاشی ساختمان مانند تینر نیاز دارید که در ادامه لیستی از این لوازم را برای شما آماده کرده ایم:

  • رنگ دلخواه به مقدار کافی
  • اکلیل‌های رنگی به انتخاب شما
  • سینی مخصوص رنگ
  • تینر برای رقیق کردن رنگ
  • غلطک مخصوص نقاشی
  • تفنگ اکلیل
  • همزن رنگ یا یک تکه چوب

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

بعد از آنکه موارد بالا را تهیه کردید، نوبت به مراحل اجرایی کار می رسد. نقاشی با رنگ اکلیلی ساختمان تقریبا مشابه با نقاشی عادی ساختمان است و کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است که نوع نقاشی خود را انتخاب کنید (با تینر و یا بدون تینر) و سپس فرایند عملی کار را انجام دهید. در این رابطه در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

رنگ اکلیلی برای دیوار

در انتخاب اکلیل باید چه نکاتی توجه کرد؟

رنگ الکلیلی دیوار و سقف با سایر انواع اکلیل‌ها متفاوت است. پس برای تهیه اکلیل حتما به فروشگاه‌های لوازم نقاشی ساختمان مراجعه کنید. استفاده از اکلیل‌های معمولی یا اکلیل‌هایی که در کارهای هنری استفاده می شوند برای رنگ آمیزی ساختمان به هیچ عنوان مناسب نیست. به همین دلیل ما در ادامه این راهنما به شما کمک می کنیم تا نوع اکلیل مناسب برای نقاشی دیوار را تشخیص دهید.

این نوع از اکلیل‌های معمولی در ترکیب با رنگ از بین رفته و یا ته نشین می شوند. در نتیجه نمی توان نتیجه دلخواه را از رنگ اکلیلی گرفت. پس حتما اکلیل را از فروشگاه‌های معتبر و مخصوص کارهای ساختمانی تهیه کنید.

مراحل نقاشی با رنگ اکلیلی به وسیله غلطک

فرقی نمی کند چه نوع رنگی را انتخاب می کنید، در هر صورت نحوه نقاشی با غلطک نکات خاص خود را دارد. در این قسمت با دانستن اینکه رنگ اکلیلی دیوار چیست، به بررسی مراحل نقاشی ساختمان با آن خواهیم پرداخت. بهتر است پیش از شروع کار تمامی لوازمی که در قسمت پیشین اشاره شده را تهیه کنید.

رنگ اکلیلی

دو روش کلی برای نقاشی با رنگ دیوار اکلیلی به وسیله غلطک داریم. این دو روش عبارت‌اند از:

رنگ اکلیلی بدون تینر

  1. اکلیل ساختمانی خریداری شده را با رنگ موردنظر خود مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید تا اکلیل در تمامی قسمت‌های رنگ پخش شود.
  2. مقداری از رنگ را داخل سینی بریزید و مقدار اکلیل آن را بررسی کنید. در صورت نیاز مقدار بیشتری اکلیل داخل رنگ بریزید.
  3. پس از اینکه زرق و برق رنگ به میزان دلخواه شما رسید، مقداری از رنگ را مجدد در سینی بریزید تا اکلیل داخل آن به صورت یکنواخت پخش شود. این کار از گلوله شدن اکلیل هنگام نقاشی و روی دیوار جلوگیری می کند.
  4. غلطک را به رنگ داخل سینی آغشته کرده و روی دیوار بکشید.
  5. برای رنگ کردن مجدد باید رنگ قبلی به صورت کامل خشک شود. به این منظور حدود ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید.

رنگ اکلیلی با تینر

  1. مقداری از تینر را داخل ظرف مخصوص نقاشی ریخته و مقدار دلخواه از اکلیل را به آن اضافه کنید.
  2. این مخلوط را به خوبی هم بزنید.
  3. با استفاده از غلتطک رنگ اکلیلی را روی دیوار بکشید. پیش از هربار آغشته کردن غلطک به رنگ، مخلوط را بار دیگر هم بزنید.

به جای استفاده از تینر می توانید از چسب شفاف نیز استفاده کنید. این کار از ته نشینی اکلیل نیز به خوبی جلوگیری می کند. سپس می توانید نقاشی با رنگ دیوار اکلیلی را شروع کنید.

مراحل نقاشی با رنگ اکلیلی

نقاشی با رنگ اکلیلی به وسیله تفنگ رنگی چه مراحلی دارد؟

استفاده از تفنگ مخصوص نقاشی نیز از دیگر روش‌های رنگ آمیزی ساختمان است. از این روش معمولا در نقاشی با رنگ‌های مولتی کالر استفاده می شود. در نقاشی با رنگ اکلیلی نیز این شیوه به خوبی جواب می دهد. در ادامه این مطلب راهنمای مرحله به مرحله نقاشی با رنگ اکلیلی به وسیله تفنگ رنگی را می خوانید.

برای استفاده از این روش مثل نقاشی با سایر انواع رنگ‌ها عمل می کنیم. پس ابتدا دیوار را با رنگ دلخواه خود نقاشی کنید. بلافاصله پس از این مرحله و قبل از اینکه رنگ خشک شود، اکلیل را روی دیوار اسپری کنید. پس وقتی در مورد رنگ اکلیلی صحبت می کنیم همیشه به رنگ‌های آماده و یا ترکیبی اشاره نداریم.

بیشتر بخوانید: رنگ مخصوص چوب چیست؟

رنگ اکلیلی برای دیوار

مزایا و معایب استفاده از رنگ اکلیلی برای دیوار

در قسمت‌های پیشین به خوبی به سوال “رنگ اکلیلی چیست” پاسخ دادیم و روش‌های مختلف نقاشی با آن را نیز بررسی کردیم. این رنگ نیز همانند سایر انواع رنگ‌های مخصوص نقاشی مزایا و معایب بخصوص خود را دارد که عبارت‌اند از:

مزایای رنگ اکلیلی برای دیوار

  • در فضای خانه و یا هر محیط دیگری تنوع ایجاد می کند.
  • برای استفاده از سایه کاری در نقاشی بسیار مناسب است.
  • نقاشی با اکلیل را می توان به روش‌های مختلفی انجام داد.
  • برای نقاشی دیوارهای کوچک یا قسمتی از دیوارها مناسب است. از جمله آن‌ها می توان به قسمت پشتی تخت، میز تلویزیون، پشت کنسول و آینه و … اشاره کرد.
  • از بهترین رنگ‌ها برای جلب نظر مشتریان در فروشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی است.

معایب رنگ اکلیلی

  • استفاده از رنگ اکلیلی به مهارت بالایی نیاز دارد.
  • به کار بردن رنگ اکلیلی برای دیوارهای اصلی منزل همانند دیوار بزرگی از پذیرایی پس از مدت کوتاهی به علت بازتاب نور چشم را اذیت خواهد کرد.
  • استفاده بی رویه از آن دکوراسیون منزل را ناخوشایند و خسته کننده می کند.
  • از بین بردن و تمیز کردن رنگ اکلیلی همانند سایر رنگ‌ها نیست. معمولا کثیف کاری زیادی داشته و وقت گیر نیز است.
  • حتی پس از تمیز کردن محیط نیز ممکن است مقداری از اکلیل‌ها تمیز نشوند.

استفاده از رنگ اکلیلی برای دیوار

سخن پایانی اسپارد!

رنگ اکلیلی انتخاب جسورانه‌ای برای نقاشی منزل و یا هر محیط دیگری است. هرچند این رنگ جلوه بسیار زیبایی دارد اما زیاده‌روی در استفاده از آن نتیجه خوشایندی نخواهد داشت. پس بهتر است استفاده از رنگ اکلیلی را صرفا به دیوارهای کوچک خانه محدود کنید. این کار هم باعث ایجاد تنوع شده و هم فضای خانه را بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

اکلیل‌های نقره‌ای و طلایی از پرکاربردترین ها برای نقاشی منزل هستند. رنگ اکلیلی مورد علاقه شما کدام است؟ به نظر شما نقاشی کدام قسمت از منزل با رنگ اکلیلی مناسب‌تر است؟

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان