خدمات کراتینه مو

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه

مواد غذایی خوشمزه همیشه هم مضر نیستند. نوشیدنی ها و خوردنی هایی وجود دارند که اتفاقا به سلامت جسمانی افراد کمک کرده و در عین حال بسیار هم لذیذ و گوارا هستند. قهوه دقیقا یکی از همین موارد است. اگر اهل قهوه هستید و عادت دارید که روزانه یک یا دو فنجان قهوه مصرف کنید، خبرهای خوشی برایتان داریم. زیرا با مصرف قهوه (چه به صورت نوشیدنی و چه به صورت موضعی) می توانید از ریزش موهایتان جلوگیری کرده و آنها را تقویت کنید.

البته احتمالا تاکنون هم تاثیر کافئین قهوه را در زندگی روزمره خود حس کرده اید. ماده ای که باعث می شود در طول روز سرحال تر باشید و با انرژی بیشتری کارهایتان را انجام دهید. خاصیت دانه های قهوه اما به این مورد محدود نبوده و در طراوت بیشتر موهای انسان نیز نقش دارد. اگر می خواهید در این رابطه بیشتر بدانید و متوجه شوید که چطور می توانید از خواص قهوه برای مو بهره مند شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تقویت مو با قهوه

چطور می توان از قهوه برای تقویت مو استفاده کرد؟

خواص قهوه برای مو، تقریبا چیزی شبیه به خواص آلوئه ورا برای پوست است. اگر می خواهید از قهوه برای تقویت موهای خود استفاده کنید، می توانید آن را به شیوه های مختلفی که در ادامه معرفی کرده ایم استفاده کنید:

۱- ساختن ماسک مو با قهوه

می توانید با کمک قهوه ماسک مو درست کنید. کافی است یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون دو قاشق چای خوری پودر قهوه را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر ماسک به دست بیاید. سپس این خمیر را روی موها بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت روی آن بماند و در آخر موهایتان را بشویید. انجام هفتگی این روش تاثیر شگرفی در تقویت ریشه مو دارد. البته توجه داشته باشید که ماسک مو با قهوه را می توان به شیوه های مختلف تهیه کرد که در بالا تنها به یکی از آنها اشاره کردیم.

۲- شستشوی مو با قهوه

برای انجام این کار قهوه را به صورت معمولی دم کنید تا کامل بجوشد. بعد از آن اجازه دهید تا خنک شود و در نهایت موهایتان را با آن بشویید. این روش هم باعث می شود که مو کاملا شکل صافی به خود بگیرد و هم موجب خواهد شد که ریزش مو متوقف شود.

۳- استفاده از روغن قهوه

روغن قهوه در تقویت ریشه مو بسیار موثر است. کافی است دو فنجان روغن مو را در یک تابه بریزید و سپس یک چهارم فنجان دانه های قهوه سیاه تفت داده شده را به آن اضافه کنید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید تا با حرارت کم حدود هشت ساعت بپزد. اطمینان حاصل کنید که آن را با فاصله هر یک ساعت هم بزنید تا نسوزد. آن را از روی حرارت برداشته و مخلوط را صاف کنید. مواد را در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. یادتان باشد که دانه قهوه هرچه تیره تر باشد، مزایای بیشتری نیز دارد.

نظرات کاربران خدمات کراتینه مو

خدمات کراتینه و ویتامینه

رنگ مو قهوه

مصرف قهوه چه تاثیری بر مو می گذارد؟

کافئین موجود در قهوه کارکرد فوق العاده ای در تقویت مو دارد. از تاثیرات قهوه بر مو می توان به جلوگیری از سفید شدن و کاهش ریزش مو اشاره کرد که ما در ادامه این مطلب در کمی در رابطه با آنها توضیح داده ایم:

۱- جلوگیری از سفید شدن مو

سفید شدن مو یکی از معضلاتی است که تقریبا هر فردی دیر یا زود با آن مواجه خواهد شد. مصرف قهوه (چه به صورت خوراکی و چه به کمک یکی از روش هایی که بالاتر توضیح دادیم)، سرعت سفیدی مو را کم می کند.

۲- مبارزه با ریزش مو

ریزش مو نیز کاملا نرمال است، اما ریزش شدید مو مشکلی جدی بوده که حتما باید آن را بررسی کرد. در یک نگاه کلی، فولیکول های ضعیف شده منجر به ریزش غیرطبیعی مو می شوند. ریزشی که می تواند به منجر به طاسی شوند. مواد موجود در قهوه با این فولیکول ها واکنش نشان داده و با ریزش غیرطبیعی و شدید مو مقابله می کنند.

۳- رشد سریع تر مو

قهوه اثرات DHT را که موجب تضعیف فولیکول های مو می شود را خنثی می کند و به این ترتیب از آسیب رساندن به مو جلوگیری کرده و رشد مو را تسریع می کند.

۴- بهبود گردش خون

دانه های قهوه‌ سیاه به بهبود گردش خون در مویرگ های موجود در پوست سر کمک می کند. به خصوص اگر قهوه را به پوست سرتان بمالید، گردش خون روان تر می شود و ریشه مو تقویت می شود.

۵- با کیفیت تر کردن رنگ طبیعی مو

اگر رنگ موهایتان تیره است (مشکی یا قهوه ای) دانه های قهوه می توانند در تثبیت و بهبود رنگ آنها نقش ایفا کنند. البته اگر موهایتان روشن است، استفاده زیاد از دانه های قهوه توصیه نمی شود، زیرا موجب تغییر رنگ آنها می شوند.

دانه های قهوه

۶- تقویت بافت مو

اگر موهایتان آسیب دیده و یا اینکه احساس می کنید ریشه های آن قدرت سابق را ندارند، می توانید از دانه های قهوه استفاده کنید. استعمال مداوم این ماده باعث تقویت ریشه مو شده و آنها را صاف تر، لطیف تر و مستحکم تر می کند.

۷- نرم کردن و براق تر کردن مو

از جمله خواص قهوه برای مو، نرم تر کردن و درخشنده تر کردن آنها است. قهوه فلاونوئیدها و آنتی‌ اکسیدان‌ هایی دارد که موجب نرم تر کردن مو می شود. در واقع اضافه کردن قهوه به مو باعث زنده کردن آن می شود و ظاهرش را زیباتر می کند.

چند نکته در رابطه با قهوه و تقویت مو

  • هرچند که نوشیدن قهوه نیز به تقویت موها کمک می کند، اما برای آنکه اثرات شگفت انگیز قهوه را ببینید، باید به کمک یکی از روش های گفته شده، به طور موضعی از آنها استفاده کنید.
  • هیچ گاه قهوه داغ را روی پوست سرتان نریزید، چراکه موجب سوختن آن می شود.
  • اگر به هر دلیلی هنگام استفاده از قهوه به صورت موضعی، لباستان کثیف شد، با کمک راه های پاک کردن لکه قهوه از روی لباس، به سرعت به فکر تمیز کردن آن باشید.
  • به طور میانگین برای تهیه هر فنجان قهوه دم کرده که خواص تقویتی داشته باشد، به ۲ قاشق پودر قهوه و مقدار ۱۸۰ میلی لیتر، آب نیاز دارید.
  • برای رنگ کردن موها بهتر است پودر قهوه را به میزان ۴ قاشق در هر فنجان افزایش دهید تا غلیظ تر شود و بهتر رنگ بگیرد.
  • به عنوان یک اصل کلی، هر چه غلظت قهوه دم کرده بیشتر باشد، تاثیر قهوه بر مو بیشتر است و رنگ مو تیره تر خواهد شد.
  • در صورتی که قهوه به مدت بیشتری روی موها باقی بماند، تیره تر و سیاه رنگ می شود.
  • برای آنکه اثر قهوه را در تقویت مو ببینید، حتما باید صبر و حوصله به خرج دهید و فرایند را بارها و بارها انجام دهید.
  • همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، اگر رنگ موی روشن دارید از قهوه برای رنگ کردن مو استفاده نکنید، زیرا اثر عکس خواهد داشت.
  • آنتی اکسیدان های موجود در قهوه نقش محافظتی را برای مو ایفا کرده و در عین حال درخشندگی و لطافت را به آنها هدیه می دهند. اما برای آنکه تاثیرات مثبت آن را ببینید، لازم است موهایتان شسته شده و تمیز باشند و بعد به آنها قهوه بزنید.

رنگ مو قهوه

حرف آخر اسپارد

همانطور که تا به اینجا متوجه شده اید، کارایی قهوه فقط بیدار نگه داشتن شما و افزایش انرژی تان برای ادامه کارها نیست. بلکه اگر از آن به درستی استفاده کنید، می توانید از خواص قهوه برای مو بهره مند شده و ریشه موهایتان را نیز تقویت کنید. در پایان نیز خوشحال می شویم که اگر در همین رابطه تجربه مشابهی را داشته اید، در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

کراتینه مو آقایان

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه