خدمات برقکاری

  • متخصصین آموزش دیده
  • تضمین قیمت منصفانه

اگر با اصطلاحات خاص ابزارآلات برقی آشنایی نداشته و در این حوزه تازه کار باشید، احتمالا انتخاب ابزاری که کاملا متناسب با نیاز و هدف شما باشد، کار آسانی نخواهد بود. به خصوص آنکه برند های مطرح بسیاری در این زمینه تولید و به بازار عرضه شده اند و هر کدام ویژگی ها و قابلیت های مختلفی دارند که انتخاب و خرید محصول را دشوار می کند. به عبارت بهتر نه تنها برندهای مختلفی برای انتخاب در بازار وجود دارند، بلکه هر کدام ویژگی های خاص و متفاوتی ارائه می کنند که کار را سخت تر می کند.

راهنمای خرید ابزار برقی که در ادامه می آید، شما را با انواع ابزارآلات برقی، مواردی که در هنگام خرید باید به آنها دقت کرد، شیوه تهیه آنها و … آشنا کرده و شما را در عرض چند دقیقه به یک متخصص خرید تبدیل می کند! کافی است با ما همراه باشید تا صفر تا صد خرید وسایل برقی را فراگرفته و با اطلاع کامل ابزار هدف خود را تهیه کنید.

ابزار برقی چیست؟

ابزار برقی به گروهی از ابزارآلات صنعتی و خانگی گفته می شود که نیروی مورد نیاز برای آنها  جهت فعالیت از انرژی برق تامین می گردد. این گروه از ابزارآلات را که تکنسین های برق برای پیشبرد کارهای خود از آنها استفاده می کنند، می توان به دو نوع ابزار شارژی (استفاده از باتری و شارژ توسط برق) و برقی (حین کار حتما باید به پریز برق متصل شوند) تقسیم بندی کرد.

انواع وسایل برقی

انواع ابزارآلات تخصصی برق

وسایل بسیاری وجود دارد که در فرآیندهای برق کشی و … کاربرد دارند؛ از نوار برق و پیچ گوشتی گرفته تا انبردست و لول. با این حال برخی از ابزارآلات مورد استفاده در این فرآیند به صورت کاملا تخصصی مورد استفاده قرار گرفته و باید هنگام خرید آنها به موضوعات مختلفی توجه کرد. بعضی از این وسایل عبارت اند از:

  1. دریل برقی
  2. تستر ولتاژ
  3. آنلایزر مدار
  4. دستگاه های دمنده صنعتی
  5. و غیره

خرید هر یک از این وسایل (چه خانگی و چه صنعتی) بدون داشتن دانش اولیه معمولا موفقیت آمیز نبوده و تنها موجب هدررفت بودجه شما خواهد شد. از این رو بهتر است با ما تا انتها همراه بوده و با معیارهایی که در هنگام خرید ابزار برقی باید به آنها توجه داشته باشید، آشنا شوید:

قدرت ابزار برقی

همانطور که بالاتر گفتیم، امروز دو نوع دستگاه برقی در بازار موجود است. دسته اول وسایلی هستند که کابل داشته و باید به منبع برق متصل شوند تا کار کنند. این دستگاه ها بسته به نوع فعالیت و محل کار به برق شهری یا ژنراتور وصل شده و تنها در این صورت است که قادر به روشن شدن هستند. در این رابطه توجه داشته باشید که میزان آمپراژ نوشته شده بر روی دستگاه ارتباط مستقیمی با قدرت آن داشته و وسایلی با آمپراژ ۱۰ و بالاتر، میزان خوبی از قدرت را دارا می باشند. توجه داشته باشید که در کنار میزان آمپر هر ابزار برقی، میزان توان خروجی آن که بر حسب واحد وات (W) مشخص می شود نیز بسیار مهم است (مانند موتور خودرو که میزان اسب بخار و گشتاور در کنار هم قدرت موتور را نشان می دهند)، به طوری که دستگاه های با توان بالای وات، قدرت بیشتری نیز دارند.

نظرات کاربران خدمات برقکاری

درخواست برقکار

دسته دوم اما وسایل شارژی هستند که بی نیاز از انرژی برق بوده و به کمک باتری خود می توانند فعالیت کنند. در این دستگاه میزان ولتاژ باتری نمایانگر قدرت آنها می باشد. به طوری که باتری هایی با ولتاژ ۳۶ و حتی بالاتر (که در بازار نیز موجود هستند) قدرت بسیار خوبی داشته و به راحتی می توانند بدون خاموش شدن فعالیت مداوم داشته باشند. در نتیجه عدد ولتاژ هر اندازه که پایین تر باشد، میزان فعالیت نیز کاهش خواهد یافت. البته انتظار می رود که با توسعه وسایل برقی شارژی، شاهد افزایش قدرت ولتاژ آنها باشیم (چنانکه تا چند سال پیش باتری هایی با ولتاژ ۱۲ ولت نیز کم یاب بودند، اما امروز بسیار ضعیف و نامناسب توصیف می شوند).

قابلیت های ابزار برقی

همانند هر شی‌ء و وسلیه ای که طراحی کاربری و نحوه استفاده مخاطب از آن مورد توجه ویژه تولیدکنندگان و طراحان است، وسایل برقی نیز کاربری خاص خود را داشته و باید به نحوی طراحی شوند که مشتریان آنها بتوانند در نهایت سهولت با آنها کار کنند. قابلیت هایی مثل تعویض سریع تیغه، مته و … برای پیمانکاران، استادکاران و تکنسین های برق بسیار حائز اهمیت بوده و باعث افزایش سرعت آنها می شود. علاوه بر آن مواردی مثل طول کابل بلند این امکان را به کاربران می دهد که قدرت مانور بیشتری در محیط کاری خود داشته باشند. همچنین دستگاه هایی وجود دارند که به صورت کاملا ارگونومیک ساخته شده اند، تا کاربران تا در حین استفاده طولانی مدت خسته نشده و علاوه بر این در دراز مدت دچار آسیب جسمی نشوند.

برقکاری ساختمان

البته امروزه امکانات لوکس دیگری نیز به دستگاه های برقی اضافه شده است (مثل تکنولوژی لیزر) که باعث می شود در زمان به مقدار قابل ملاحظه ای صرفه جویی شود. با این وجود اما برخی از ویژگی ها و امکانات این وسایل واقعا اضافی بوده و تنها به درد افرادی می خورد که همواره با ابزار خود درگیر بوده و مشغول به کار هستند. به این افراد توصیه می شود که با کمی خرج اضافی، در وقت خود در آینده صرفه جویی کرده و در نتیجه بازدهی کار خود را افزایش دهند. با این وجود اگر استفاده چندانی از وسایل برقی خود نمی کنید، زیاد مته به خشاش نگذارید، زیرا یک وسیله برقی با امکانات معمولی هم نیازهای شما را برطرف می کند.

برند ابزار برقی

مانند هر وسیله دیگری، اعتبار برند حرف اول را تهیه ابزارآلات برقی می زند. شما معمولا تا زمانی که به برند اطمینان نداشته باشید، به سراغ خرید محصولات آن نمی روید، به خصوص آنکه در اینجا پای محصولات برقی در میان بوده و کیفیت محصول و دوام آن بسیار با اهمیت است. با این وجود در حوزه وسایل برقی آنقدر برندهای معتبر و خوب وجود دارند که هیچ گاه در این زمینه با کمبود روبرو نشوید. پس توصیه ما در این رابطه این است که با توجه به بودجه خود، قابلیت های محصول و استفاده ای که در آینده از آن خواهید کرد، یک محصول از چند برند را گلچین کرده و در نهایت ابزاری با بهترین خدمات پس از فروش (با گارانتی تعویض محصول یا قطعات آن) را انتخاب نمایید.

به طور کلی بهتر است که زمان خرید هرگونه محصول برقی، بهترین آنها از جهت خدمات پس از فروش را انتخاب نمایید، زیرا کیفیت چنین محصولاتی معمولا بالاتر بوده و هزینه تعمیرات آنها بسیار کم تر است. جمله معروفی است که می گوید: “اگر قرار است پولتان را صرف خرید ابزار کنید، بهتر است آخرین ابزاری باشد که می خرید”.

کاربری ابزار برقی

همان طور که گفته شد، توجه به نوع کاربری بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که با مشخص کردن آن، به راحتی می توان وسیله ای که متناسب شما است، انتخاب کرد. در واقع آن چیزی که در مشخص نمودن یک ابزار برقی با کاربری مناسب اهمیت دارد، نوع و میزان استفاده تکنسین از آن می باشد.  در غیر این صورت ممکن است شما به ابزارآلات صنعتی برای مصارف صنعتی نیاز داشته باشید اما این مورد را مدنظر قرار ندهید و ابزاری را تهیه نمایید که مناسب مصارف خانگی باشد. به عنوان مثال اگر شما ابزار برقی برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی می خواهید، می توانید یک مارک ارزان قیمت مانند ادون، گریت یا آپ اسپریت را انتخاب نمایید. ولی اگر صاحب یک کسب و کار هستید و ابزار حرفه ای و مدام العمر برای کار خود می خواهید، می بایست به سراغ برندهایی مانند  Milwaukee ، Dewalt ، Bosch ، Makita  بروید.

خرید وسایل برقکاری

میزان ایمنی ابزار برقی

همواره گفته اند: “اول ایمنی و بعد کار”. این جمله ضمن نشان دادن حساسیت موضوع ایمنی، به طور ویژه در مورد ابزارآلات برقی بی نهایت اهمیت دارد. در رابطه بهتر است تا ضمن مطالعه دفترچه راهنمای وسایل برقی، بررسی استانداردهای ایمنی آن و مشورت با افراد باتجربه (تکنسین های کهنه کار و فروشندگان ابزار) از ایمنی محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید. ضمن آنکه مسئله برند و خرید از مارک های معتبر، این اطمینان خاطر را به شما می دهد که محصولی استاندارد را تهیه کرده اید.

ابزارآلات برقی مطمئن را از کجا بخریم؟

حال که با مطالعه این راهنمای خرید ابزار تخصصی برق با صفر تا صد خرید ابزار برقی آشنا شدیم، وقت آن رسیده که در عمل به سراغ خرید بهترین گزینه برویم. به صورت آنلاین، وب سایت های مختلفی مثل برق آسا، لایت هوم و … وجود دارند که به طور اختصاصی وسایل برقکاری را به مخاطبان عرضه می کنند. این سایت ها معمولا این امکان را فراهم می کنند که بتوانید میان ابزارهای مختلف مقایسه انجام داده و با در کنار هم قرار دادن ویژگی های آنها، بهترین انتخاب را داشته باشید. از سوی دیگر خرید حضوری از فروشگاه های لوازم تخصصی برقی این مزیت را دارد که بتوانید از جلو وسایل را بررسی کرده و ضمن مشورت با افراد خبره در حوزه خدمات برقکاری ساختمان و برقکاری صنعتی، محصولی متناسب با نیاز و هدف خود را تهیه کنید.

خرید از نمایندگان فروش که معمولا تخفیف های دوره ای را برای محصولات خود قرار می دهند، یکی از دیگر از راه هایی است که ضمن اطمینان از کیفیت کالا، صرفه اقتصادی مناسبی را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. خرید همزمان چند ابزار را هم در صورتی که توان آن را دارید، فراموش نکنید؛ معمولا به نفع شما خواهد بود.

ضمنا اگر در مورد انجام امور برقی توسط خودتان شک دارید و می خواهید این امور تخصصی را به متخصص کاردان آن بسپارید می توانید قبل از سفارش خدمات برقی از اسپارد نرخ برقکشی ساختمان را به صورت آنلاین استعلام بگیرید.

خدمات برقکاری

  • متخصصین آموزش دیده
  • تضمین قیمت منصفانه
درخواست برقکار