نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

با فرا رسیدن ماه اسفند و نزدیک شدن به عید باستانی نوروز، هر خانواده ای کارهایی برای انجام دادن دارد، و چه کاری هیجان انگیزتر (و احتمالا دشوارتر) از خانه تکانی منزل! فرایندی که از بخش های مختلفی تشکیل شده و اگر بنا باشد که به درستی صورت بگیرد، مشارکت همه اعضای خانواده و دقت آنها در انجام کار را می طلبد. یکی از مهمترین بخش های خانه تکانی منزل، بدون شک به اتاق ها مربوط می شود؛ عملی که خانه تکانی اتاق خواب خوانده می شود و در طی آن اتاق خواب از صفر تا صد نظافت می شود.

اما به مانند هر عمل دیگری، تمیز کردن اتاق خواب کاری نیست که بتوان یک شبه آن را انجام داد و انتظار داشت که در کوتاه ترین مدت بهترین نتیجه حاصل شود؛ بلکه برای انجام این امر علاوه بر آنکه صبر و حوصله شخص مورد نیاز است، باید آشنایی کلی با فوت و فن های نظافت آن وجود داشته باشد تا کار با بهره وری بالا صورت بگیرد. در ادامه این مطلب ضمن اشاره به همین فوت و فن ها، مراحل استاندارد تمیز کردن اتاق خواب را آورده ایم؛ با ما همراه باشید.

گام اول؛ برای خانه تکانی اتاق خواب، برنامه ریزی کنید

هر کاری تنها در صورتی به موفقیت می انجامد که برای لحظه لحظه آن فکر شده و برنامه ریزی شده باشد. حتی امور به نسبت ساده ای مثل نظافت و تمیزی خانه و اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین جهت بهتر است که قبل از شروع کارهای عملی، برنامه ریزی دقیقی از کار داشته باشید. به طور مثال، تمامی اتاق خواب ها را بررسی کنید و مشخص کنید که چه نقاطی نیاز به نظافت دارند و سپس مشخص کنید هر کسی چه وظیفه ای دارد و باید در طی چه مدت زمانی وظیفه اش را به انجام برساند.

اتاق شلوغ و کثیف

گام دوم؛ با وسایل اضافی خداحافظی کنید

متاسفانه عادت بسیاری از ما این است که حتی وسایل به دردنخور و کهنه شده خود را مدت ها در منزل نگاه داریم تا شاید روزی به کار آید! در حالی که این گونه لوازم فقط فضا اشغال کرده و در عمل هیچ فایده ای برای صاحبشان ندارند. بهتر است گشتی در اتاق ها زده و با بررسی دقیق کمدها، کشوها و هر جایی که ممکن است چیزی در آن گذاشته باشید، از شر این وسایل راحت شوید. بدین ترتیب فضای بیشتری برای منظم کردن سایر وسایلتان خواهید داشت و با خیال آسوده تری می توانید اتاق خوابتان را تمیز کنید.

گام سوم؛ وسایل کثیف و خراب اتاق را جمع کنید

حتما برخی از لباس های شما در طول زمان آلوده شده و یا اینکه به دلایل مختلف با خرابی های گوناگونی روبرو شده اند (مثلا ممکن است باتری ریش تراش شما که یکی از لوازم اتاق خوابتان است، تمام شده باشد). بهتر است این گونه وسایل را جمع کنید (به عنوان توصیه، خوب زیر تخت خوابتان را بگردید، زیرا ممکن است هر وسیله ای را در آنجا گذاشته باشید!) و لباس های آلوده را بشویید و وسایلی که نیاز به تعمیر دارند، تعمیر کنید. بدین ترتیب متوجه می شوید که درون اتاق خواب دقیقا چه وسایلی دارید و هر یک باید در چه قسمتی قرار بگیرند.

گام چهارم؛ به سراغ کمدها بروید

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های هر اتاقی، کمدهای آن هستند، به همین جهت بی دلیل نیست اگر زمان زیادی از خانه تکانی اتاق خواب خود را به نظافت این بخش اختصاص دهید. در ابتدا همانطور که گفتیم کمدهایتان باید عاری از هرگونه لباس اضافی، کهنه شده و یا کثیف باشند. در مرحله بعد لباس هایی که قرار است در کمد قرار بگیرند را یک مرتبه بیرون بیاورید و داخل کمد را خوب تمیز کنید. برای انجام این کار می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و دیواره ها را گردگیری کنید. در مرحله آخر هم مجددا لباس ها را به داخل کمد برگردانید و مطمئن شوید که هر لباسی در جای خود آویزان شده باشد.

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

نظافت اتاق خواب

گام پنجم؛ از زیر تا بالای اتاق را برق بیاندازید

در این مرحله به سراغ دیوارها، شیشه ها و کف اتاق بروید. توجه داشته باشید که هرچند اتاق خواب به اندازه سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن و یا آشپزخانه در معرض آلودگی نیست (زیرا رفت و آمد به آن بسیار کمتر است) اما به هر صورت بعد از مدتی نامرتب و یا کثیف شده و حتما نیاز است تا دستی به سر و روی آن کشیده شود؛ آن هم زمانی که در آستانه عید قرار داریم و خانه تکانی خانه بدون خانه تکانی اتاق خواب عملا ناقص می شود.

برای نظافت این بخش ها در ابتدا با یک شیء نرم سقف و دیوارها را خوب گردگیری و کنید و اگر هم لکه ای روی آنها افتاده پاکش کنید. سپس کف اتاق را طی بکشید تا کاملا تمیز بشود. مرحله بعدی هم شستشوی پنجره ها اتاق است. به طور کلی شستشوی پنجره ها (و یا همان نماشویی ساختمان ها) امری کاملا تخصصی است و به دلیل دشواری در انجام کار، توصیه می شود تا اجرای آن را به افرادی با تجربه بسپارید. تنها در این صورت است که پنجره ها و شیشه های اتاق شما کاملا تمیز می شوند.

گام ششم؛ وسایل اتاق را نظافت کنید

در هر اتاق خوابی مجموعه ای از لوازم و وسایل قرار گرفته که البته بسته به سلیقه شخص، تعداد آنها متغیر است. تخت خواب، میز آرایش، صندلی و میز مطالعه، کامیپوتر شخصی، پرده، قالی و موکت و مواردی از این دست، مهمترین وسایل قرار گرفته در هر اتاق خوابی هستند. نظافت برخی از این وسایل ساده بوده و تنها نیاز به یک گردگیری ساده دارد. برخی دیگر از این وسایل اما در صورتی که به طور اساسی کثیف شده باشند، تنها در صورتی پاکیزه می شوند که کار نظافت آنها به دست افراد ماهری سپرده شوند. خدمات قالیشویی آنلاین و شستشوی پرده اتاق خواب از جمله سرویس هایی هستند که توسط متخصصین مجموعه اسپارد ارائه شده و خیال شما را بابت نظافت حداکثری وسایلتان راحت می کنند.

گام هفتم؛ ملحفه و روبالشتی ها را حتما بشویید

توصیه می شود که روبالشتی و ملحفه تخت خواب حتما حداقل هر دو ماه یک مرتبه شسته شوند. دلیل اشاره جداگانه ما به شستشوی این وسایل در اهمیت همین امر نفهته است. اگر سایر وسایل نیاز به گردگیری صرف داشته و یا اینکه بعد از چند سال باید شسته شوند، اما ملحفه و روبالشتی حتما باید در بازه های یک تا دو ماه به درون ماشین لباسشویی فرستاده شوند. به همین جهت در هنگام خانه تکانی اتاق خواب، یکی از مهمترین کارهایی که نباید پشت گوش انداخته شود، شستشوی همین لوازم است.

نظافت تخت اتاق خواب

گام هشتم؛ هر وسیله ای را دقیقا در جای خود قرار دهید

در آخر مطمئن شوید که هر چیزی در جای خودش قرار گرفته است (و مثلا یک خودکار در زیر بالشت شما وجود نداشته باشد!). بدین ترتیب نظم ظاهری اتاق به حداکثر رسیده، در کوتاهترین زمان می توانید به همه وسایلتان دسترسی داشته باشید و حتی در صورت گم شدن آنها به راحتی می توانید اشیاء گمشده را پیدا کنید.

گام نهم؛ بررسی کنید که چیزی از قلم نیفتاده باشد

هنوز زود است تا از دیدن نتیجه کار ذوق کنید! دفتر برنامه ریزی خود که در ابتدا تهیه کردید را (همان دفتر چک لیست) به دقت بررسی کرده و دقت کنید که آیا چیزی از قلم افتاده است یا نه. بعد از آنکه مطمئن شدید همه کارها انجام شده و هر چیزی در جای خود قرار گرفته و تمیز شده است، می توانید از کاری که خود و اعضای خانواده تان انجام داده اید، لذت ببرید.

چند نکته در رابطه با خانه تکانی اتاق خواب

  • سعی کنید با تغییر در دکوراسیون اتاق خوابتان، به خود انرژی مثبت تزریق کنید. برای این کار از قبل برنامه ریزی کرده و در حین نظافت اتاق، برنامه هایتان را عملی کنید و وسایل را جابجا کنید
  • دقت کنید که در فرایند نظافت اتاق خواب، اشیای کوچک و قیمتی (مثل گوشواره طلا) گم نشوند و یا به داخل جارو کشیده نشوند. بهتر است این وسایل را جدا کرده و در جای مطمئنی قرار دهید
  • اگر در اتاقتان گیاه دارید، به آن رسیدگی کرده، برگ های خشک شده اش را جدا کنید و خاکش را عوض کنید تا جان دوباره ای بگیرد
  • لباس ها را حتما تا بزنید و به شکلی منظم در داخل کمد قرار دهید تا پیدا کردن آنها راحت باشد. همین مورد را در مورد سایر وسایل اتاق که قرار است در گوشه ای قرار بگیرند، انجام دهید
  • سعی کنید هر روز زمانی را به نظافت اتاقتان اختصاص دهید. بدین صورت اتاق هیچ زمان آلودگی عمیقی پیدا نکرده و تمیز کردنش ساده تر می شود

شستن پنجره اتاق خواب

حرف آخر اسپارد

اگر در طول زمان به نظافت اتاق خواب خود اهمیت دهید و سعی کنید آن را همواره مرتب و تمیز نگه دارید، به احتمال بالا مجبور نخواهید بود تا در شب عید روزهای زیادی را صرف تمیز کردن آن کرده و از سایر کارهایتان عقب بمانید. با این وجود اگر اتاق شما واقعا آلوده شده و نیاز به یک خانه تکانی اتاق خواب اساسی دارد، می توانید با بهره گیری از خدمات نظافت ساختمان مجموعه اسپارد، کار را به متخصصین نظافت ما بسپارید که در این امر مهارت بالایی داشته و می توانند اتاق خوابتان را به نحوی تمیز کنند که تا مدت ها نیاز به نظافت نداشته و تنها از بودن در آن لذت ببرید!

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت