کوتاهی موی مردانه

  • اصلاح حرفه ای و اصولی
  • نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)

برخلاف این روزها که همه به دنبال جدیدترین مدل مو مردانه ۲۰۲۲ هستند، در گذشته بیشتر آقایان فقط سه مدل مو را می شناختند: کوتاه، متوسط و بلند! اما آیا امروزه هم همینطور است؟ مسلما پاسخ این سوال منفی است. کافی است نگاهی به افرادی که در خیابان از کنارشان رد می شوید بیاندازید تا از تنوع مدل های مردانه شگفت زده شوید. هر روز هم مدل های جدیدتری نسبت به مدل های قدیمی تر مد می شوند. در نتیجه انتخاب درست از میان این تنوع بالا چندان هم کار راحتی نیست. چراکه باید اکثر مدل موها را بشناسید و سپس با توجه به فرمت صورت خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مطلب زیر را در راستای همین نیاز تهیه کرده ایم. با مطالعه آن می توانید با جدیدترین مدل مو مردانه ۲۰۲۲ آشنا شوید و با توجه به حالت چهره تان، مناسب ترین انتخاب ها را برای خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین مدل موی مردانه

چرا آشنایی با جدیدترین مدل مو مردانه ۲۰۲۲ مهم است؟

تمام آقایان می خواهند در شیکترین و جذابترین حالت ممکن دیده شوند. علاوه بر توجه به استایل و پوشیدن لباس های تمیز و اتوکشیده، داشتن مدل موهای جدید و مطابق با ترندها نیز تاثیر مثبتی بر ظاهر افراد می گذارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما این راهنما را بخوانید تا با انواع مدل موی مردانه که در سال جدید بیشتر ترند شده اند آشنا شوید:

۱- مدل موی هاوکس کوتاه

این مدل مو که از سال ها قبل مطرح شده، در سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل با استقبال روبرو شده است. در هاوکس کوتاه مو باید به مقدار زیادی در اطراف سر کوتاه شود و ترجیحا از حالت دهنده های خاص استفاده شود. این مدل مو برای صورت های کشیده بسیار مناسب است.

۲- مدل موی Crew Cut (ماهوتی)

اگر به دنبال آن هستید که موهایتان همیشه حالت خوبی داشته و خیلی نیاز به رسیدگی نداشته باشند، این مدل بسیار مناسب است. در این مدل قسمت جلویی بلند تر از قسمت عقب سر بوده و دور سر نیز کاملا کوتاه است. Crew Cut هم برای آقایان و هم برای پسران کم سن و سال گزینه بسیار خوبی است.

مدل موی ماهوتی

۳- مدل موی Combover

در عین حال که می خواهید ظاهری مدرن داشته باشید، علاقه دارید که در جلسات رسمی و کاری نیز موجه به نظر برسید؟ پس مدل موی Combover یک انتخاب عالی برای شماست. این مدل مو در بالای سر حالتی بلند و مخروطی دارد و با سایر قسمت های مو کاملا جدا می شود. برای انتخاب این مدل به موهای متوسط ​​تا بلند احتیاج دارید.

۴- مدل موی Side Part

از جدیدترین مدل های موی پسرانه، همین مدل است. مدلی شیک، با کلاس و کاملا مدرن. ساید پارت در سه مدل مختلف کوتاه، متوسط و بلند وجود دارد که بنا به سلیقه شما یکی از آنها روی سرتان پیاده می شود.

مدل موی Side Part

۵- مدل موی حلقه ای

مدل موی کوتاه یا حلقه ای روی موهای نسبتا بلند قابل اعمال است. این مدل مو به ظاهر افراد، حالتی کلاسیک می بخشد و خوشبخانه به اکثر حالت های صورت می آید. البته اگر این مدل مو را انتخاب کردید، در روز باید بارها موهای خود را به بالا دهید تا جلوی دیدتان را نگیرد. مدل های خاص این نوع از مدل مو در سالیان اخیر بسیار ترند شده اند.

۶- مدل موی Fade

مدل Fade از جمله جدیدترین مدل مو مردانه ۲۰۲۲ است. در این مدل مو دور سر کاملا کوتاه می شود، اما بالای سر بلندتر باقی می ماند. مدل فید به خصوص در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و یکی از بهترین مدل ها برای سال ۲۰۲۲ است. در این مدل مو دور سر بسیار زیاد کوتاه می شود (شماره زیر ۱۰). این مدل شباهت زیادی به مدل ماهوتی دارد.

مدل موی Fade

۷- مدل موی موهاک

در این مدل مو که از کشور هند گرفته شده است، موهای جلوی سر بلند هستند و به سمت عقب خمیده می شوند. در مدل موهاک نیز دور سر بسیار کوتاه تر از روی سر می شود.

۸- مدل موی آیوی لیگ

مدل آیوی لیگ که یکی از شاخه های مدل موی ماهوتی است، از قدیم بسیار پرطرفدار بوده، اما در سال های اخیر با تغییراتی که آرایشگران در آن به وجود آورده اند، بسیار مدرن تر نیز شده است. در آیوی لیگ های سال ۲۰۲۲ اندازه موها به حدی است که می تواند به آنها حالت داد و به یک طرف شانه کرد.

۹- مدل موی باز (ارتشی)

موی موی باز یکی از کوتاه ترین انواع مدل موی مردانه است که اتفاقا همیشه روی بورس بوده و برای سال ۲۰۲۲ نیز یک انتخاب بسیار مناسب است. اگر موهای سر خود را به طور ساده کاملا کوتاه کنید (دور آن را کوتاه تر)، مدل موی Buzz را اجرا کرده اید. البته می توانید به کمک تیغ دور سرتان را خط بیاندازید و آن را کمی مدرن تر از حالت کاملا ساده نمایید. این مدل برای افرادی که وقت حالت دادن به موهایشان را ندارند، بسیار ایده آل است.

مدل موی ارتشی

۱۰- مدل موی پیچی (Quiff)

این مدل نیز علیرغم آنکه از سال ها پیش مد شده است، هنوز هم بسیار جذاب است. اگر موهایتان کمی بلند باشد، خیلی راحت می توانید جلوی مو را به هر حالتی که می خواهید درآورید (آن را به بالا یا طرفین پوش کنید). در نظر داشته باشید که مدل موی پیچی برای موهای کوتاه تا متوسط بسیار بهتر اجرا می شود.

چرا باید در انتخاب مدل مو به حالت صورت توجه داشت؟

صورت ها حالت های مختلفی دارند. از صورت مربعی شکل گرفته، تا صورت دایره ای، بیضی و مستطیلی شکل. طبیعتا برای آنکه مدل موی مناسبی را برای خود انتخاب کنید، باید به این حالت چهره ها دقت کنید، وگرنه آن نتیجه ای که می خواهید به دست نمی آید. مثلا ممکن است که عکس یک بازیگر یا فوتبالیست را در مجله انتخاب کنید و از آرایشگر بخواهید که همان مدل مویی که آنها دارند را برای شما نیز پیاده کنید. اما زمانی که کار به پایان می رسد، متوجه می شوید که این مدل مو اصلا آن چیزی نیست که دلتان می خواهد. دلیل چیست؟ احتمالا بخش زیادی از آن به حالت صورتتان باز می گردد.

در واقع این فقط مدل مو نیست که اندازه جذابیت ظاهری شما را تعیین می کند، بلکه حالت صورت و میزان تطابق آن با مدل مویی که انتخاب می کنید، در به دست آمدن آنچه که دوست دارید بسیار موثر است. پس برای آنکه بهترین نتیجه را به دست آورید، هم باید با جدیدترین مدل موهای مردانه ۲۰۲۲ آشنا باشید، و هم بدانید که چه مدل مویی به چه صورتی می آید.

اتواع مدل موی مردانه

جدیدترین مدل موی مردانه برای صورت های مربعی

صورت مربعی مشابه صورت گرد است و تنها زوایای بیشتری دارد. طول و عرض صورت افراد مربعی شکل تقریبا یک اندازه است و برخلاف صورت های بیضی و گرد، استخوان های گونه و خط فک معمولاً واضح و برجسته هستند. این نوع از صورت حالتی کاملا مردانه به فرد می دهد، در نتیجه بهتر است که بغل موهای خود را کاملا کوتاه تر از روی آن نمایید و از مدل های کلاسیک بیشتر بهره بگیرید.

بهترین مدل موی آقایان برای صورت های بیضی

در فرم صورت بیضی شکل، طول صورت از عرض استخوان های گونه بیشتر است. خوشبختانه تقریبا هر مدل مویی به افرادی با این حالت چهره می آید. تنها توصیه می شود که از مدل موهایی که پیشانی را می پوشاند استفاده نشود.

مدل موی مردانه مناسب برای صورت های گرد

صورت های گرد تقریبا شبیه صورت های مربعی هستند و تنها تفاوتشان این است که در صورت های گرد، استخوان های گونه و چانه، خطوط تیز ایجاد نمی شود. اگر صورتتان گرد است، بهتر است که از مدل موهایی که صورتتان را عریض تر نشان می دهد، استفاده نکنید.

بهترین مدل مو برای صورت های مستطیلی

صورت های مستطیلی کشیده هستند و به اصطلاح طول (یا ارتفاع) زیادی دارند. در نتیجه نباید مدلی را پیاده کنید که صورت را کشیده تر نشان می دهد. به جای آن بهتر است از مدل موهای یک طرفه یا مدل موهایی که قسمتی از پیشانی را می پوشانند بهره بگیرید. ما پیش از این در راهنمایی دیگر، بهترین مدل مو مردانه برای صورت کشیده را به شما معرفی کرده ایم.

مدل موی مردانه جدید

حرف آخر اسپارد

نوع مدل مو تاثیر زیادی در اعتماد به نفس آقایان دارد. معمولا هرچه مدل مو به روز تر باشد، زیبایی ظاهری فرد افزایش پیدا می کند و نتیجه بهتری به دست می آید. از این رو علاوه بر آنکه توصیه می شود با جدیدترین مدل مو مردانه ۲۰۲۲ آشنا باشید، ترجیحا حتما از خدمات حرفه ای اصلاح موی سر آقایان نیز بهره ببرید. زیرا توانایی آرایشگر در پیاده کردن مدل موی مطلوب شما اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر این دو فاکتور را در کنار هم در نظر بگیرید و به حالت صورتتان نیز دقت کنید، مطمئن باشید که نتیجه کار مطابق میلتان خواهد بود.

ضمنا بد نیست یادآوری کنیم که در اسپارد می توانید خدمات اصلاح صورت و ریش و سبیل مردانه را نیز با چند کلیک دریافت کنید.

کوتاهی موی مردانه

  • اصلاح حرفه ای و اصولی
  • نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)
درخواست کوتاهی مو