برای تدارک دیدن یک مهمانی علاوه بر غذا و نوشیدنی ها لازم است تنقلات مناسبی را نیز برای ادمه مهمانی تدارک ببینید. چیزی که در بیشتر مهمانی های ما ایرانی ها رایج است، پذیرایی از مهمان با میوه ها و سیرینی های مختلف است. با این حال برای مهمانی های صمیمی تر، تولدها و حتی مهمانی های رسمی تنقلات برای پذیرایی از مهمان می تواند گزینه های متنوع تری را در بر بگیرد.

در ادامه این مقاله لیستی از خوشمزه ترین تنقلات را برای پذیرایی در مهمانی ها بررسی خواهیم کرد. پس با اسپارد مگ همراه باشید!

تنقلات برای پذیرایی از مهمان

بهترین تنقلات برای پذیرایی از مهمان چیست؟

حتما از ریش سفیدها فامیل شنیده اید که قدیم ها برای پذیرایی از مهمانان از تنقلات سالم ایرانی بیشتر از تنقلاتی مثل چیپس و پفک و مواردی از این دست استفاده می کردند. اگر شما نیز می خواهید برای مهمانی خود از تنقلات سنتی ایرانی استفاده کنید، حتما موارد زیر را در لیست تدارکات خود قرار دهید.

برای انتخاب راحت تر انواع تنقلات را در دسته خوراکی های شور، شیرین و ترش قرار می دهیم. برای بررسی تنقلات هر دسته همراه ما باشید:

بهترین تنقلات شور برای پذیرایی چیست؟

یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرایی از مهمانان در میهمانی های مختلف مثل جشن تولید و دورهمی های صمیمی آماده کردن تنقلات شور است. این تنقلات یکی از محبوب ترین گزینه ها هم بزرگترها و هم برای بچه ها است. از جمله این تنقلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- انواع آجیل

یکی از گزینه های محبوب همه ما ایرانی ها برای پذیرایی در مراسم و مهمانی های ویژه مصل عید نوروز و یا جشن عروسی انواع آجیل است. آجیل های شیرین و شور از گزینه های اول بسیاری افراد در انتخاب تنقلات برای پذیرایی از مهمانان است.

برحسب علاقه خود می توانید از آجیل های مخلوط آماده یا هریک از آجیل ها به تنهایی استفاده کنید. پس حتما آجیل را در صدر لیست تنقلات خود برای مهمانی قرار دهید. برای کاهش هزینه تنقلات می توانید آجیل های چهار مغز شیرین را مواردی مثل کشمش و مویز همراه کنید. با ترکیب آجیل شور با انواع تخمه می توانید قیمت ها را کاهش دهید.

انواع تنقلات برای پذیرایی

۲- انواع تخمه

اگر می خواهید برای یک مهمانی خودمانی و صمیمی تنقلات آماده کنید، حتما تخمه را در لیست خرید خود قرار دهید. انواع تخمه عضو ثابت و ضروری برای تماشای دسته جمعی فوتبال و فیلم در مهمانی ها است.

می توانید انواع مختلفی از تخمه ها را برحسب علاقه و ذائقه خود از لیست زیر انتخاب کنید:

  • تخمه آفتابگردان
  • تخمه کدو گوشتی و مرمری
  • تخمه محبوبی یا تخمه هندوانه
  • تخمه ژاپنی یا جابانی

۳- شاهدانه و برنجک

شاهدانه بو داده که پس از شستشو در آب با نمک ترکیب و تفت داده می شود، منبع غنی از نشاسته و چربی های غیر اشباع است. شاهدانه در ترکیب با برنجک ترد و پفکی یکی از بهترین تنقلات برای مهمانی ها را تشکیل می دهد. ترکیب این دو برای تولد بچه ها هم گزینه خوبی است. علاوه بر ترکیب این دو خوراکی می توانید هریک را به تنهایی نیز در یک ظرف گود و شیک بریزید و از مهمان های خود پذیرایی کنید.

۴- چیپس، پفک و پفیلا

این دسته از خوراکی های شور هر چند زیاد مفید نیستند اما همچنان جزو محبوب ترین تنقلات از نظر اکثریت هستند. علاوه بر خرید چیپس های آماده می توانید خودتان نیز سیب زمینی را به صورت ورقه های نازک برش داده و در روغن سرخ کنید یا در فر قرار دهید.

همینطور پفیلا را نیز می توانید خودتان با دانه های ذرت در خانه تهیه کنید. هر چاشنی نیز که دوست دارید به آن اضافه کرده و پفیلاهایی با طعم و رنگ های مختلف برای مهمانی خود آماده کنید. علاوه بر موردی که اشاره شد، می توانید چیپس کدو و یا بادمجان را نیز در منزل درست کنید.

تنقلات مهمانی

۵- سینی پنیر، چوب شور و زیتون

می توانید در روزهای بهاری یا در فصل تابستان در کنار بابیکیو نوشیدنی های خنک و خوراکی های خوشمزه ای تا آماده شدن غذای اصلی برای مهمانان خود تدارک ببینید. یکی از آنها سینی مزه است که می تواند برحسب علاقه هر فرد متفاوت باشد. می توانید خوراکی هایی مثل انواع زیتون، انواع پنیرها، چوب شور، خیارشور، گوجه گیلاسی و موارد مشابه را در یک ظرف سرو آماده کنید.

همینطور می توانید برای تزئین این خوراکی ها از سیخ های کوچک چوبی نیز استفاده کرده و یک درمیان از هر یک از خوراکی در یک سیخ قرار دهید. این موارد می توانند در کنار غذای اصلی نیز سرو شوند.

بهترین تنقلات برای مهمانی

تنقلات شیرین برای پذیرایی از مهمان

پذیرایی از مهمان با انواع شیرینی ها جزو مهم ترین اجزای فرهنگ ایرانی است. چنانکه هر منطقه و شهری و در ایران شیرینی های ویژه و مخصوص به خود را برای پذیرایی از مهمان ها دارد. از جمله انواع خوراکی های شیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- میوه خشک

کسانی هستند که میوه خوردن را دوست ندارند اما ورقه های خشک شده میوه ها را مثل چیپس با لذت می خورند. به احتمال زیاد همچین کسانی در مهمانی های شما نیز خواهند بود. حتی عده ای بعد از صرف شام و یا نهار در مهمانی شاید میل میوه خوردن نداشته باشند. برای چنین کسانی پذیرایی را میوه خشک های متنوع بسیار دلپذیر خواهد بود. میوه خشک برحسب نوع میوه می تواند هم در دسته خوراکی های شیرین و هم ترش قرار بگیرد.

شاید قیمت میوه خشک آماده بالا باشد اما می توانید با روش های مختلف خودتان به هزینه پایین تری در منزل میوه خشک تهیه کنید. برای مثال می توانید میوه های موردنظر را به صورت ورقه های بسیار نازک برش داده و روی شوفاژ یا در فر قرار دهید. همینطور می توانید از دستگاه میوه خشک کن نیز استفاده کنید. برای بررسی روش های متنوع خشک کردن میوه در منزل می توانید به مقاله آموزش خشک کردن میوه مراجعه کنید.

میوه خشک برای مهمانی

۲- سوهان، گز و پولکی

از دیگر انواع تنقلات برای پذیرایی از مهمان، انواع شیرینی های کوچک سنتی هستند. یکی از سوغات شهر قم است که با سبوس گندم و مغز بادام و پسته تهیه می شود. این شیرینی از سوغاتی های شهر اصفهان نیز است. از دیگر خوراکی های خوشمزه شهر اصفهان می توان به گز و پولکی نیز اشاره کرد.

پولکی که از آبنبات های قدیمی محسوب می شود یکی از بهترین گزینه ها برای سرو در کنار چایی و دمنوش است.

۳- مسقطی و نوقا

یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه استان فارس مسقطی است که از نشاسته تهیه می شود. نوقا نیز از خوراکی های مغزدار تبریز است که معمولا در کنار چای سرو می شود. برای مهمانی های ویژه شما هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

۴- انواع شکلات ها و پاستیل ها

نیازی به بررسی انواع شکلات نیست، چون با مراجعه به هر فروشگاهی می توانید انواع مختلفی از شکلات های محبوب ایرانی و خارجی را پیدا کنید. در کنار شکلات، پاستیل نیز از گزینه های محبوب هم برای بچه ها و هم برای بزرگترها است. می توانید شکلات های پاستیلی بدون قند را جایگزین دیگر انواع شکلات ها بکنید، تا افراد دیابتی هم بتوانند مهمانی لذت بخشی را سپری کنند.

انواع شکلات ها برای مهمانی

۵- انواع بیسکوییت و کیک

اگر نمی خواهید خوراکی های حاوی مواد نگهدارنده را به عنوان تنقلات برای پذیرایی از مهمان ها خریداری کنید، تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید دستور تهیه انواع کوکی های خانگی ساده را تنها با ۳ یا ۴ مواد پیدا کنید.

علاوه بر این می توانید کاپ کیک های کوچک و نقلی نیز برای مهمانی های خود تهیه کنید. پس از آماده شدن کاپ کیک ها را با خامه یا ترافل تزئین کرده و برای مهمانی خود آماده نمایید.

۶- میوه های شکلاتی

یکی از گزینه هایی که علاوه بر ظاهر زیبا طعم بسیار خوشمزه ای نیز دارد، توت فرنگی هایآغشته شده به کرم کاکائو و شکلات سفید است. علاوه بر توت فرنگی می توانید دیگر میوه ها را نیز در اندازه های کوچک برش داده و با شکلات تزئین کنید. همینطور با ترکیب میوه ها در سیخ ها چوبی و قرار دادن آنها در یک سینی یا یک گلدان می توانید میوه را نیز به شکل تنقلات سرو کنید. بی شک مورد پسند همه میهمان ها واقع خواهد شد.

توت فرنگی شکلاتی برای مهمانی

بهترین تنقلات ترش برای مهمانی چیست؟

علاوه بر تنقلات ترش و شیرین می توانید خوراکی های ترش مزه را نیز برای پذیرایی از مهمانان خود آماده کنید. از جمله بهترین تنقلات ترش برای مهمانی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- انواع لواشک ها

کمتر کسی را می توان یافت به لواشک علاقه چندانی نداشته باشد. بی شک یکی از خوراکی های مورد علاقه همه ما از دوران بچگی لواشک است. برای مهمانی های خود نیز می توانید انواع لواشک های پذیرایی را در بسته بندی های زیبا خریداری و یا در منزل تهیه کنید.

بهترین تنقلات پذیرایی

۲- میوه های خشک ترش

پیش تر میوه های خشک را در دسته خوراکی های شیرین بررسی کردیم اما تعدادی از میوه های خشک مثل آلبالو خشک و آلوچه در دسته تنقلات ترش مزه قرار می گیرند. می توانید یکی از این میوه ها و یا ترکیبی از آنها را در ظرف های زیبا برای مهمانی های خود آماده کنید. قره قوروت و تمبر هندی را نیز می توانید در لیست تنقلات ترش مزه برای مهمانی های خود قرار دهید.

مهم ترین نکته برای برگزاری بهترین مهمانی ها!

در این مقاله بهترین تنقلات پذیرایی برای مهمانی را بررسی کردیم اما برای داشتن یک مهمانی فوق العاده علاوه بر آشپزی در منزل و آماده کردن غذا ها و تنقلات برای پذیرایی از مهمان لازم است به دیگر نکات نیز توجه داشت. برگزاری یک مهمانی تنها به انتخاب بهترین خوراکی ها ارتباط ندارد بلکه میزبانی نیز نکته مهم دیگری است که باید توجه داشته باشید، بخصوص در مهمانی های شلوغ!

در چنین مهمانی هایی حتی اگر بهترین تنقلات را نیز آماده کرده باشید، شاید فرصت کافی برای پذیرایی از مهمان ها را نداشته باشید. به همین دلیل نیز بهترین گزینه در چنین موقعیت هایی کمک گرفتن از خدمات پذیرایی در منزل است.

برای ثبت سفارش این خدمات و دریافت قیمت پذیرایی در منزل تنها کافی است سفارش خود را به صورت رایگان در اسپارد ثبت کنید. با ثبت روز و ساعت پذیرایی و تعداد نیروی مورد نیاز بهترین متخصصین برای پذیرایی در مهمانی های شما در استان تهران و البرز (کرج) آماده می شوند. به همین راحتی می توانید پذیرایی از مهم ترین مهمانی های خود را به افراد حرفه ای بسپارید!