سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

حتما می دانید که مبلمان چرمی بعد از مدتی استفاده فرسوده می شوند و پارچه آنها ترک بر می دارد. پاره پاره شدن مبلمان چرمی یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که صاحبان این سبک مبلمان با آن روبرو هستند. اما آیا هیچ راه حلی برای برطرف کردن این مسئله وجود ندارد؟ چرم پوسته پوسته شده مبل چرمی را چطور می توان تعمیر کرد؟ تعمیر مبل چرم در منزل ممکن است؟ اینها همه سوالاتی هستند که صاحبان مبل چرم بعد از مدتی با آن روبرو می شوند.

البته بدیهی است که ترمیم مبل چرمی باعث نمی شود که مبلمان منزلتان مثل روز اول نو و تمیز نمی کند، اما اگر فرایند تعمیر مبل را به صورت اصولی انجام دهید، اشکالات آن تا حد زیادی برطرف می شوند. به همین خاطر است که بسیاری از افراد به جای آنکه مبلمان چرمی خود را بعد از پاره شدن در خیابان رها کنند، سعی می کنند تا خودشان در منزل آن پارگی ها را رفع کنند. ما در ادامه این مطلب بهترین روش برای تعمیر مبل چرم پاره شده و پوسیده را توضیح داده ایم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر مبل چرم در منزل

چرا مبل چرمی پوسته پوسته می شود و ترک می خورد؟

چرم مثل هر ماده طبیعی دیگری ممکن است که در طول زمان، آسیب دیده و به مرور فرسوده شود. مخصوصا اگر مراقبت کافی از آن به عمل نیاید، با محلول خانگی تمیز کننده مبل شسته نشود و در معرض هوای خشک قرار داشته باشد، احتمال ترک برداشتن و پوسته پوسته شدن آن بیشتر هم می شود. ترک خوردگی چرم نتیجه تغییرات میکروسکوپی در آن است.  چرم از الیاف بسیار ریز و درهم تنیده تشکیل شده است. این الیاف در اثر خشک شدن دچار فرسودگی و پارگی می‌ شوند. همچنین از آنجا که بافت متخلخل دارند، وقتی روی مبل ها می نشینیم، روغن بدن و موهای بسیار ریز پوست و لباس را به خود جذب می کنند. این روغن ها و موهای زائد جذب پوسته های سطحی چرم می شوند و در نهایت موجب پوسیدگی و ترک خوردگی آن می شوند.

در واقع چرم درست مثل پوست ما است. حتما دیده اید کسانی که پوست خشک دارند، اگر با کرم های مرطوب کننده به پوستشان رسیدگی نکنند، احتمالا پوستشان ترک می خورد و حتی شاهد لکه های خشک و خشن روی آن خواهند بود. این اتفاق در مورد چرم مبل هم می افتد. اگر به چرم مبلمان رسیدگی نشود، به مرور زمان خشک می شود و پوسته پوسته می شود. البته انعطاف پذیری چرم را می توان با روغن های مخصوص به چرم همیشه در سطح مطلوبی حفظ کرد. راه های خوب زیادی هم برای تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بهترین روش برای تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل چیست؟

ممکن است که پارگی یا سوراخی که روی مبل چرمی بوجود می آید در ابتدا بزرگ نباشد، اما اگر به آن رسیدگی نکنید، خیلی زود به یک چالش جدی تبدیل می شود. آن گاه باید زمان و هزینه زیادی را صرف تعمیر مبل چرمی خودتان بکنید. برای جلوگیری از این مسئله، در ادامه بهترین روش برطرف کردن پارگی های مبل چرمی را توضیح داده ایم:

  1. ابتدا سطح مبل و چرم های جدا شده را با الکل و یک پارچه به آرامی تمیز کنید تا هنگامی که چسب روی آن قرار می گیرد مشکلی پش نیاید.
  2. مقداری از چسب چرم را روی سطح زیرین چرم جدا شده بزنید، و سطح جدا شده را به صورت دقیق روی بخش زیرین که حالا چسب خورده است قرار دهید، به طوری که تمامی درزها روی هم قرار بگیرند.
  3. بعد از آنکه چرم را روی سطح زیرین قرار دادید، سطح چسب خورده را به دقت سمباده بکشید تا درزها کاملا پر شوند و نقطه برجسته‌ ای باقی نماند.
  4. بعد از سمباده کشی، سطح چرم را با یک دستمال تمیز پاک کنید تا گرد و غبار حاصل از سمباده رفع شود.
  5. در این مرحله باید رنگی مشابه با رنگ چرم مبلتان را بخرید. سپس این رنگ مخصوص مبل چرم را در قسمت‌ هایی که چرم را با چسب ترمیم کردید، اعمال کنید.
  6. اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود و درصورت نیاز، دوباره مبل رنگ بزنید. در اینجا کار شما تمام شده و می توانید از نتیجه لذت ببرید.

تعمیرات مبل چرم در منزل

آموزش تعمیر پارگی مبل چرم (نحوه تعمیر مبل چرم پاره شده)

اصلا بعید نیست که مبل چرمی تان در گذر زمان دچار پارگی شود. در این گونه موارد حتما لازم نیست که از افراد حرفه ای کمک بگیرید و برای پرداخت قیمت تعویض فوم مبل دست به جیب شوید، بلکه خودتان می توانید مراحل زیر را انجام دهید و تا حد امکان پارگی آن را برطرف نمایید:

۱- تکه ای چرم در زیر قسمت سوراخ شده مبل قرار دهید

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

در مرحله اول تکه ای چرمی یا جین را زیر سوراخ قرار دهید. سپس نخ‌ هایی که از پارگی مبل بیرون زده و آویزان شده‌ اند را با قیچی بچینید. حتی می‌ توانید این نخ‌ های اضافی را با خلال دندان به سطح زیری آن فشار دهید.

۲- تکه چرم را به روکش چرمی مبل بچسبانید

برای این کار چسب را با کمک گوش پاک کن به اطراف قسمت زیرین یعنی تکه چرم آغشته کنید و با فشار روی این ناحیه این دو قسمت را به هم بچسانید.

۳- با دست یا کتاب این دو قسمت را فشار دهید

سعی کنید با یک کتاب یا با دست این دو قسمت را حدود بیست دقیقه فشار دهید و در همین حالت نگه دارید. برای این کار می‌ توانید از سشوار هم استفاده کنید تا سریع تر خشک شود.

۴- پرکننده را روی ناحیه وصله شده بمالید

در مرحله آخر از فرایند تعمیر پارگی مبل چرمی، پرکننده را روی ناحیه وصله شده بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. ترجیحا پرکننده را تا جایی بمالید که سطح مبلتان کاملا صاف شود.

نحوه تعمیر کردن مبل چرم

روشی برای ترمیم خراش و ساییدگی مبلمان چرمی

ایجاد خراش بر روی مبل چرمی بخصوص در خانه هایی که حیوان یا کودک در آن زندگی می کند، کاملا محتمل است. در این گونه مواقع برای رفع ساییدگی و خراش ایجاد شده روی مبلمان چرمی تان، مقدار بسیار کمی از سرکه سیب را روی قسمت خراش یا ساییدگی اسپری کنید. این عمل را تا زمانی که ناحیه‌ موردنظر حالت برجسته‌ ای به خود بگیرد، تکرار کنید. سپس پولیشی که رنگ آن مشابه رنگ مبل چرمی است را انتخاب کنید و روی سطح خراش و ساییدگی بمالید تا ساییدگی از بین برود. توجه داشته باشید که برای خراش و ساییدگی‎‌ های بزرگ، رنگ کردن چرم بهترین انتخاب است. همچنین بهتر است بعد از هر بار رنگ کردن، بگذارید رنگ فعلی کاملا خشک شود.

چند نکته در رابطه با ترمیم مبل چرمی و جلوگیری از پارگی آن

  • ترجیحا برای رنگ چرم‌ تان از رنگی کاملا مشابه با رنگ اصلی مبل استفاده کنید. به این ترتیب حالت اورجینال مبل حفظ می شود و مبل به روز اول خودش کاملا شبیه می شود.
  • تمیزکننده‌ هایی که حاوی مقادیر زیادی آمونیاک هستند، می‌ توانند باعث محو شدن رنگ چرم شوند. به همین دلیل استفاده از آنها اصلا توصیه نمی‌‎شود.
  • برای آنکه از آسیب رسیدن به مبل چرمی تان جلوگیری کنید، حتما راهنمای مواد تمیزکننده را مطالعه کنید تا برای چرم مبل خطرناک نباشند.
  • استفاده‌ بیش از اندازه از آب و صابون برای تمیز کردن مبل می‌ تواند به سطح چرمی آن آسیب بزند.
  • مبل های چرمی را در محل های بسیار خشک قرار ندهید.
  • هیچ گاه مبل خود را در معرض نور مستقیم خورشید، نزدیک شومینه یا بخاری و یا زیر سیستم تهویه‌ هوا قرار ندهید.
  • همیشه از نرم‌ کننده‌ و واکس های مخصوص مبلمان چرمی استفاده کنید تا از خشکی مبلمان‌ جلوگیری شود.
  • برای پاک کردن لکه‌ های جوهر از روی مبلمان چرمی می‌ توانید از الکل و پارچه‌ کتانی استفاده کنید.

تعمیر مبل چرم پاره شده

اگر مبل در خانه به خوبی تعمیر نشد، چکار کنیم؟

در این مطلب روش هایی را برای تعمیر مبل چرم در منزل بیان کردیم که خودتان بتوانید دست به کار شوید و مبلتان را رفع عیب کنید. با این وجود برخی خرابی ها به قدری عمیق و اساسی هستند که افراد آماتور نمی توانند آنها را در خانه تعمیر کنند. در واقع صرف انجام ترفندهای تعمیر مبل چرم در خانه برای رفع عیب این مبل ها کافی نیست. در چنین مواقعی برای آنکه از وارد آمدن هزینه های بعدی جلوگیری کنید، بهتر است که به سراغ تعمیرکاران حرفه ای مبل بروید. متخصصین تعمیر مبل در مجموعه اسپارد در همین راستا آماده اند تا کلیه خدمات تعمیر مبل را به صورت سیار در محل ارائه دهند. کافی است درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید تا مبل شما مثل روز اول نو شود!

ساخت مبلمان سفارشی

  • ساخت مطابق با نیاز شما
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت