سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

خیلی از افراد فکر می کنند که تمیز کردن مبلمان یکی از سخت ترین بخش ها در فرایند نظافت خانه است. واقعیت اما این است که اگر در شستشوی مبلمان منزل روش درستی را به کار بگیرید و از بهترین مواد شوینده مبل استفاده کنید، این کار نه تنها دشوار نبوده، که اتفاقا به سادگی قابل انجام است. فقط باید این روش ها را بلد باشید تا انجام این کار را به امری لذت بخش تبدیل کنید.

بخصوص آنکه مبلمان یکی از مهمترین وسایل خانه است و اگر کثیف باشد، کل زیبایی خانه را می گیرد. از این رو اهمیت شستشوی حرفه ای و اصولی آن که اتفاقا سختگی زیادی هم به شما تحمیل نکند، بیشتر خود را نشان می دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید نظافت مبلمان کار سختی است، با ما همراه باشید تا بهترین مواد شوینده مبل را به شما معرفی کنیم و چند ترفند کاربردی برای ساده تر کردن این فرایند را آموزش دهیم.

مبل شوی خانگی

قبل از نظافت مبل باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

پیش از آنکه بخواهید مبل خود را تمیز کنید و مواد لازم برای شستشوی آن را تهیه کنید، باید دو اقدام اساسی انجام دهید.

نخست اینکه علت کثیفی مبل را بررسی کنید. ممکن است مبل شما گرد و غبار گرفته باشد. در این گونه موارد لازم نیست که ماده تمیز کننده خاصی تهیه کنید و کافی است که مبل را جارو کنید تا تمیز شود. استفاده از غلتک های مو جمع کن و مواردی از این دست نیز روش های مناسب دیگری برای تمیز کردن آلودگی های سطحی سرویس مبلمان است. این روش ها برای تمیز کردن کوسن مبل و درزها و نقاط کور آن کاملا موثرند.

دوم کاری که باید قبل از شروع فرایند نظافت انجام دهید، بررسی کامل جنس پارچه مبلمانتان است. چون بعضی از پاک کننده ها (چه پاک کننده های طبیعی و چه شوینده های شیمیایی) باعث می شوند که به تار و پود مبل آسیب جدی وارد شود. در این صورت مجبور خواهید شد که هزینه تعویض روکش مبل را نیز به هزینه های دیگری که قرار است پرداخت کنید، اضافه نمایید.

چطور می توانیم مواد شوینده مبل را در خانه درست کنیم؟

اگر مبل شما کثیف شده است، بهترین راهکار این است که ابتدا به سراغ شوینده های خانگی بروید. استفاده از این شوینده ها معمولا بسیار به صرفه تر بوده و بیشتر در دسترس هستند. در ادامه این مطلب چند نمونه از بهترین شوینده های خانگی مبلمان و نحوه استفاده از آنها را آورده ایم:

۱- استفاده از صابون مایع

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

یکی از ساده ترین روش ها برای لکه بری مبل و تمیز کردن آنها، استفاده از صابون مایع و آب است. کمی از این ماده را روی لکه بریزید و با یک پارچه تمیز لکه را پاک کنید تا مبلتان تمیز شود. این روش بخصوص برای شستشوی مبل مخمل و شستشوی مبل استیل بسیار کاربردی است.

هترین مواد شوینده برای مبل

۲- الکل سفید برای لکه بری مبل

اگر لکه ایجاد شده روی مبل شما سفت و سخت تر است، از الکل سفید برای از بین بردن آن استفاده کنید. الکل سفید یک مبل شوی خانگی بسیار موثر است. یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و روی لکه بکشید تا پاک شود. البته اول مطمئن شوید که الکل به پارچه مبل شما آسیب نمی زند.

۳- تمیز کردن مبل با نمک

لکه های چربی و نوشیدنی (مخصوصا نوشابه) را می توان به کمک نمک پاک کرد. مقداری نمک روی لکه بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه به کمک یک اسفنج نم دار محل را پاک کنید تا لکه از بین برود. این روش البته برای لکه های قدیمی خیلی جواب نمی دهد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای پاک کردن موی سگ و گربه از لباس و مبلمان

۴- مبل شویی به کمک محلول نشاسته

از جمله بهترین مواد شوینده مبل، همین محلول نشاسته در آب است. کمی از این محلول را روی نقاط آلوده بریزید و صبر کنید تا خشک شود و لکه شل شود. سپس به آرامی لکه را بتراشید و مطمئن شوید که رد آن از بین رفته باشد.

۵- کمک گرفتن از سرکه برای نظافت مبل

سرکه سفید یکی از بهترین تمیزکننده ها است و تقریبا برای نظافت هر وسیله ای کاربرد دارد. برای تمیز کردن مبل از انواع لکه ها نیز می توانید یک دستمال نرم و تمیز را به مقداری سرکه آغشته کنید و آن را روی لکه بکشید تا مبل کاملا تمیز شود.

۶- نظافت مبلمان با حبه قند

استفاده از حبه قند برای پاک کردن لکه سیگار بسیار موثر است. کافی است قند را روی لکه بکشید تا کاملا پاک شود. البته استفاده از آبلیمو برای مبل هایی که پارچه با الیاف مصنوعی دارند نیز معمولا جواب می دهد.

بهترین مواد برای شستشوی مبل

بهترین مواد شوینده مبل در بازار کدام هستند؟

اگر مبل شما آلودگی اساسی تری داشته باشد، احتمالا نیاز خواهید داشت تا از مواد شیمیایی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. تنوع محصولات شیمیایی تمیز کننده نیز در بازار بسیار بالا است و به همین خاطر در ادامه چند نمونه از بهترین شوینده های موجود مانند اسپری لکه بر دکتر یاری را معرفی می کنیم:

۱- اسپری لکه بر فرش مبل دکتر یاری

هرچند که کارکرد اصلی این اسپری در تمیز کردن فرش در خانه است، اما برای لکه بری مبل نیز بسیار کاربردی است. این ماده شیمیایی ضد حساسیت است و به همین خاطر برای کسانی که نسبت به تمیزکننده های شیمیایی آلرژی دارند، یک انتخاب کاملا مناسب است.

همچنین به طور کلی بهتر است بدانید که اسپری ها و پاک کننده های چند منظوره انتخاب مناسبی برای تمیزکردن مبلمان نیستند. پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده مجدد از این اسپری ها برای نظافت منزل با مزایا و معایب پاک کننده های چند منظوره آشنا شوید.

۲- شامپو فرش ونیش مدل ۳In1

از جمله بهترین مواد برای شستشوی مبل، شامپو فرش ونیش مدل ۳In1 می باشد. این ماده که توسط برند مشهور و معتبر ونیش عرضه شده است، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و در عین حال نحوه استفاده از آن کاملا ساده است. می توانید هر حجم و غلظتی از این تمیزکننده را روی لکه بزنید و آن را از بین ببرید تا مبلتان کاملا تمیز شود.

بیشتر بخوانید: خطرات و معایب مبل شویی های ارزان چیست؟

تمیز کردن مبل در خانه

۳- شامپو فرش نانو نیپ

شامپو فرش نانو نیپ نیز از جمله بهترین مواد شوینده برای مبل است که در اکثر فروشگاه ها یافت می شود. این ماده به تار و پود هیچ مبلی آسیب وارد نمی کند و از این نظر برای شستن مبلمان خاص کاملا مناسب است. عطر و رایحه خوب نانو نیپ نیز باعث شده تا یک مورد کاملا مطلوب برای مصرف کنندگان باشد.

۴- ژل لکه بر نانو اویسا

در ساخت ژل نانو اویسا که حالتی نیمه مایع دارد، از هیچ اسیدی استفاده نشده و به خاطر تکنولوژی های خاصی که در تهیه آن به کار رفته، یک تمیز کننده واقعا عالی به شمار می رود. کافی است که کمی از ژل را روی دستمال نرم و تمیز بریزید و روی مبل بکشید و لکه ها را از بین ببرید. سپس با یک پارچه تمیز مبل را خشک کنید و از تمیز بودن آن لذت ببرید.

مواد شوینده مبل

اگر نتوانستیم با مواد شوینده مبل لکه ها را از بین ببریم چه کنیم؟

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، تمیز کردن مبلمان علی رغم آنکه کار دشواری به نظر می رسد، اما در واقعیت چندان هم سخت نیست و خودتان به راحتی داخل منزل نیز می توانید این کار را انجام دهید. تنها باید با بهترین مواد شوینده مبل آشنایی داشته و به درستی از آنها بهره ببرید. با این حال اگر آلودگی مبل شما بسیار زیاد بوده و احساس می کنید که از عهده نظافت آن بر نمی آیید، استفاده از خدمات مبل شویی را به شما پیشنهاد می کنیم. با بهره گیری از این خدمات مبلمان شما مثل به بهترین شکل تمیز شده و مثل روز اول نو نوار می شوند. به هر صورت سعی ما این بود که در این مطلب شما را با انواع این مواد شوینده (چه طبیعی و چه شیمیایی) آشنا کنیم تا نظافت مبلمانتان را به مطلوب ترین شکل انجام دهید.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی