سرویس کولر آبی

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • متخصص آموزش دیده

با وجود آنکه در طی سالیان اخیر سیستم های سرمایشی بسیار مدرنی به بازار عرضه شده اند، کولر آبی همچنان انتخاب اول بسیاری از خانواده های ایرانی است. دلیل این استقبال گسترده از کولر آبی را شاید بتوان در آب و هوای خاص کشور ایران پیدا کرد. ایران کشوری با آب و هوای خشک و گرم در اکثر مناطق است. به همین دلیل شاید هیچ چیز به اندازه شناخت بهترین مارک کولر آبی و داشتن یک کولر آبی قدرتمند برای سرمایش خانه های ایرانی کارآمد نباشد.

چرا که در بیشتر مواقع حتی بهترین برندهای کولر گازی کارایی یک کولر آبی قدرتمند را ندارند. از همین رو بی جهت نیست که امروزه انواع و اقسام مدل ها و برندهای کولر آبی در بازار یافت می شوند. این مطلب در راستای آشنایی شما با انواع مدل های کولر آبی و کمک در انتخاب بهترین مارک کولر آبی تهیه شده است؛ با ما همراه باشید.

بهترین برند کولر آبی

سازوکار ایجاد هوای خنک توسط کولر آبی چگونه است؟

کولر آبی به کمک تبخیر آب، هوای خنک را ایجاد کرده و از طریق کانال کولر به داخل ساختمان هدایت می کند. این فرایند علاوه بر آنکه موجب سرمای هوا می شود، رطوبت محیط را نیز افزایش می دهد و از این رو شرایط کاملا دلپذیری را در خانه ایجاد می کند (به خصوص در ساختمان هایی که در مناطق خشک و گرم قرار دارند).

با این وجود، عملکرد تمام کولرهای آبی یکسان نیست و وابسته به مدل و برند کولر ممکن است عملکرد بهتر یا معمولی تری را از کولر آبی خود مشاهده کنید. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب بهترین برندهای کولر آبی را به شما معرفی کرده ایم تا با مقایسه تمام برندها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آشنایی با انواع مدل های کولر آبی

کولرهای آبی به طور کلی در دسته های عمده زیر قرار می گیرند که عبارتند از:

۱- کولر آبی پوشالی/ سلولزی

در این کولرها، از پوشال یا پد سلولزی برای خنک کردن دیواره کولر استفاده می شود. هوای گرم، باعث تبخیر سطحی آب از روی پوشال و سلولز می شود و هوای خنک از طریق کانال کولر به داخل خانه می آید.

کولر آبی سلولوزی

۲- کولر آبی پرتابل

این کولرها بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک محسوب می شوند. کولرهای پرتابل قابلیت جابجایی دارند و بیشتر برای خنک کردن فضاهایی همچون اتاق کاربرد دارند. خنک کنندگی این کولرها برای متراژ ۲۰ تا ۳۰ متر مناسب است.

 

۳- کولر آبی پنجره ای

این نوع کولرها هم برای خنک کردن فضاهای محدود مورد استفاده قرار می گیرند. از معایب آن ها، صدای بالای کولر است که در هنگام مصرف، به گوش می رسد. همچنین برای نصب آن، باید فضایی از پنجره در نظر گرفته شود. با این که کولر آبی پنجره ای کمتر طرفدار دارد اما همچنان، بسیاری از افراد، این مدل کولرها را به دلیل عملکرد مناسبی که در خنک کنندگی محیط دارد، انتخاب می کنند.

خرید کولر آبی

۴- کولر آبی صنعتی

همان طور که از نام این کولرها پیدا است، این کولرها برای کارخانه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت هوادهی این کولرها بسیار بالا است و قابلیت خنک کنندگی فضاهای بالای ۲۰۰ متر را دارند. برند انرژی در این دسته از کولرها بسیار معتبر است.

قبل از خرید کولر آبی به چه نکاتی باید دقت کرد؟

انتخاب از میان طیف وسیعی از کولرهای آبی موجود در بازار کار راحتی نیست. از این رو باید پارامترهای مشخصی مانند مصرف انرژی کولر را از قبل در ذهن داشته باشید تا فرایند خرید برای شما ساده شود. برخی از این پارامترهای مهم در ادامه مطلب برای شما نوشته شده اند:

۱- تناسب کولر آبی با محیط ساختمان

هر کولر آبی ای از ویژگی های فنی خاصی برخوردار بوده و ظرفیت هوادهی مشخصی دارد. این مشخصات باید در هنگام خرید مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر آن، انطباق ویژگی های کولر با متراژ ساختمان و آب و هوایی که قرار است در آن فعالیت کند، اهمیت بالایی دارد.

۲- مصرف انرژی کولر آبی

نظرات کاربران سرویس کولر آبی

درخواست سرویس کولر آبی

خوشبختانه امروزه اکثر کولرهای آبی موجود مصرف انرژی استانداردی دارند. با این وجود اما همچنان برخی دستگاه ها مصرف بیشتر از حد مجاز دارند که هم احتمال خرابی آنها را بالاتر می برد و هم هزینه های مصرفی خانوار را افزایش می دهد.

۳- خدمات پس از فروش

گارانتی دستگاه و کیفیت خدمات پس از فروشی که ارائه می شود، در انتخاب دستگاهی مناسب اهمیت بالایی دارد. به خصوص آنکه احتمال خرابی و سر و صدای کولر آبی بسیار بالا است.

انواع کولر آبی

بهترین مارک کولر آبی در ایران کدام است؟

تنوع کولرهای آبی به حدی زیادی است که انتخاب بهترین برند کولر آبی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. به همین جهت در ادامه به ذکر چند برند مشهور و اثبات شده تولید کننده انواع کولر آبی پرداخته ایم و ویژگی های هریک از آنها را شرح داده ایم؛ انتخاب بهترین کولر آبی، با خود شما!

کولر آبی آبسال

احتمالا مشهورترین برند در زمینه کولر آبی، همین برند آبسال باشد. برندی بسیار قدیمی که احتمالا پر فروش ترین مدل ها را به بازار عرضه می کند. کیفیت بسیار بالا، مقاومت عالی در مقابل زنگ زدگی، بارش باران و نور آفتاب، خدمات پس از فروش قابل قبول و اعتبار برند از جمله مهمترین ویژگی های آبسال است. ویژگی های که قیمت نسبتا بالای محصولات آن را توجیه پذیر کرده است. از محصولات شاخص آبسال می توان به مدل های AC35 و AC31D اشاره کرد.

کولر آبی جنرال

این برند نیز بسیار قدیمی بوده و به تولید کولرهایی با قدرت موتور بسیار بالا مشهور شده است. کولرهای جنرال سر و صدای کمی دارند و خدمات پس از فروش آن نیز قابل قبول است. به طور کلی کیفیت محصولات برند جنرال متوسط ارزیابی می شود. مدل ۲۸۰۰ جنرال یکی از بهترین محصولات این کارخانه است.

کولر آبی جنرال

کولر آبی برفاب

شرکت برفاب در تولید کولرهای آبی مدرن پیشتاز است. به خصوص اگر قصد خرید کولر آبی پرتابل را دارید، محصولات شرکت برفاب را توصیه می کنیم. کیفیت کولرهای برفاب بالا است و رضایت مشتریان آن نیز در درجه قابل قبولی قرار دارد. بهترین نوع کولر آبی محصولات برفاب مدل های BF3-Z، BF2 و BF5-0 می باشند.

کولر آبی سپهر الکتریک

کولرهای سپهر الکتریک نیز مانند کولرهای آبسال بسیار پر فروش هستند. خلاقیت در طراحی، قدرت خنک کنندگی بسیار بالا و سر و صدای اندک از مهمترین ویژگی های محصولات سپهر الکتریک است. ضمن آنکه استفاده از ورق گالوانیزه‌ مخصوص آلمانی با ضخامت بالا موجب می‌ شود تا محصولات کولری سپهر الکتریک توان بالایی در محافظت در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی داشته باشند. مدل SE700 مشهورترین و بهترین مدل کولر آبی سپهر الکتریک است.

کولر آبی آزمایش

کولرهای آبی آزمایش خلاقیت سپهر الکتریک را نداشته و برخلاف محصولات برفاب، از تکنولوژی پیشرفته ای نیز بهره نمی گیرند. اما محصولات این کارخانه بسیار با دوام بوده، کیفیت قابل قبولی داشته و کاملا اثبات شده اند. خدمات پس از فروش کولرهای آبی آزمایش نیز بسیار خوبی ارزیابی می شود. کولر بزرگ AZ7500 از جمله مدل های با کیفیت آزمایش است.

کولر آبی بزرگ

مهمترین نکته در رابطه با انتخاب بهترین برند کولر آبی کدامند؟

پیشنهاد اول ما این است که برای بالا بردن عمر کولر آبی و افزایش کارایی آن، حتما از سایبان کولر آبی استفاده کنید. فرقی ندارد که از بهترین مارک کولر آبی استفاده می کنید یا برند شما کاملا معمولی باشد، زیرا سایبان برای هر کولری لازم است. علاوه بر این توصیه می کنیم که نکات زیر را در رابطه خرید و نگهداری از کولر آبی خود رعایت کنید:

  • برای یک آپارتمان ۵۰ متری، یک کولر کوچک با قدرت ۲۵۰۰ کافی است. به همین نسبت برای خانه ۷۰ متری کولر ۵۰۰۰ و برای خانه ۱۵۰ متری و بزرگتر کولر ۷۰۰۰ (و بالاتر از آن) پیشنهاد می شود.
  • کولرهای آبی سلولزی معمولا بهره وری نسبت به مدل های سنتی کولرهای آبی پوشالی دارند و سرمای بیشتری نیز تولید می کنند. از این جهت اگر به دنبال یک کولر واقعا مطلوب می گردید، حتما بهترین کولر آبی سلولزی را زیر نظر داشته باشید.
  • در هنگام استفاده از دستگاه، ترجیحا کولر را روی دور کند بگذارید. در این حالت مصرف انرژی در بهترین شکل خود قرار داشته و عمر کولر نیز افزایش پیدا می کند.
  • صدای کولر آبی معمولا اندک است. اگر صدای نابهنجار از آن شنیدید، حتما مشکل را بررسی کنید تا دستگاه آسیب جدی نبیند.
  • توصیه می شود که برای بهره وری حداکثری از دستگاه و رفع ایرادات کوچک، حتما از خدمات سرویس کولر آبی به صورت دوره ای استفاده نمایید.

حرف آخر اسپارد

برندهای موجود در بازار کولرهای آبی به مواردی که بالاتر به آنها اشاره کردیم محدود نبوده و مدل های بیشتری را نیز می توانید پیدا کنید. در این میان اما انتخاب بهترین مارک کولر آبی بستگی به پارامترهای مختلفی (مثل آب و هوا، مصرف انرژی، ابعاد کولر و ابعاد ساختمان) دارد. در پایان خوشحال می شویم که نظرات خود را در رابطه با برندهای مختلف کولر آبی که تاکنون تجربه استفاده از آنها داشته اید، با ما در میان بگذارید. در بخش کامنت ها منتظرتان هستیم.

ضمنا اگر قصد تعمیر کولر فعلی خود را دارید نیز پیشنهاد می کنیم برای استعلام هزینه سرویس کولر آبی از اسپارد کمک بگیرید.

دریچه سازی کولر

  • کانال سازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت