نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر

پارکت ها فضایی گرم و صمیمی به محیط خانه می بخشند و برای فضاهای اصلی خانه مثل اتاق نشیمن و سالن پذیرایی بهترین گزینه هستند. در انتخاب کفپوش علاوه بر دقت به نوع پارکت و جنس آن باید یک عامل اصلی دیگر یعنی رنگ را نیز در نظر بگیرید. بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی می تواند از محیطی به محیط دیگر تغییر کند. با این حال با بررسی بهترین رنگ ها می توانید گزینه مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کنید.

برای این منظور در این مقاله ابتدا به بررسی محبوب ترین رنگ های پارکت در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت. با بررسی هر یک از این رنگ ها همراه با تصاویر نمونه می توانید با دید بهترین تصمیم گیری کنید. پس از بررسی بهترین رنگ های پارکت برای دکوراسیون پذیرایی، نکات مهم در انتخاب رنگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی

چرا انتخاب رنگ درست برای پارکت پذیرایی مهم است؟

به نظر شما چرا انتخاب مناسب و متناسب با دیگر اجزا برای دیوارهای منزا اهمیت زیادی دارد؟ اصلا این سوال چه ارتباطی با انتخاب رنگ پارکت دارد؟ همانطور که دیوار ها همه طرفین منزل را فرا می گیرند، پارکت ها نیز کل کف منزل را پوشش می دهند. در نتیجه انتخاب رنگ مناسب برای پارکت نیز مثل رنگ دیوارها مهم است چون در همه جای منزل به چشم می خورد.

برای مثال شاید بتوان راحت تر فرش و یا پرده را تغییر داد اما تغییر رنگ پارکت علاوه بر زمان بر بودن هزینه زیادی نیز خواهد داشت. در نتیجه لازم است پیش از انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی ابتدا رنگ های مختلف و تصاویر آن ها را بررسی کرده و سپس برحسب رنگ دیگر وسایل منزل، سبک دکوراسیون و علاقه خود تصمیم گیری کنید.

چطور بهترین رنگ پارکت را برای پذیرایی انتخاب کنیم؟

آشنایی با محبوب ترین رنگ های پارکت برای پذیرایی

اگر قصد تعویض کفپوش های منزل خود را داشته باشید حتما در خصوص انواع پارکت جستجو کرده اید و با انواع پارکت های چوبی، لمینت، اپوکسی و پلاستیکی آشنا هستید. باید توجه داشته باشید که تنها انتخاب نوع پارکت ضروری نیست. برای اینکه پس از اجرای پارکت فضایی دلنشین و متناسب با دیگر لوازم منزل داشته باشید، لازم است به انتخاب رنگ نیز توجه کنید.

برای همین منظور در ادامه با محبوب ترین رنگ های پارکت برای پذیرایی آشنا می شویم:

۱- پارکت قهوه ای تیره برای پذیرایی

حتما در فیلم ها خانه های قدیمی با کفپوش های تیره چوبی را دیده اید. رنگ چوبی تیره نمادی از سنت و قدمت یک محیط است. با این حال امروزه با تلفیق سبک های دکوراسیون کلاسیک و سنتی، رنگ چوبی تیره از نظر طراحان دکوراسیون داخلی رنگی لوکس محسوب می شود که می تواند به کل حال و هوای محیط پذیرایی را تغییر دهد.

برای مثال کفپوش های چوبی تیره را تصور کنید که از گوشه و کنار یک فرش دستباف با رنگ های قرمز و لاکی دیده می شود و همراه با مبلمان کلاسیک و نیمه استیل محیطی لوکس و اعیانی را ایجاد می کند. در کنار همه زیبایی هایی که پارکت های چوبی تیره برای فضاهای پر نور و بزرگ دارد، برای پذیرایی کوچک یک دشمن تمام عیار است.

اگر پذیرایی شما نور طبیعی مطلوبی ندارد و از طرفی متراژ کوچکی نیز دارد، بهتر است در ادامه این مقاله به بررسی دیگر رنگ های روشن تر بپردازید. انتخاب پارکت چوبی تیره یک محیط کوچک را کوچک تر از چیزی که هست نشان می دهد. مسلما شما نیز دوست ندارید بهترین ساعات روز خود را همراه با خانواده در محیطی خفه و دلگیر بگذرانید.

پارکت قهوه ای تیره برای پذیرایی

۲- رنگ قهوه ای روشن و عسلی برای پذیرایی

بدون شک بیشتری انتخاب بیشتر ایرانی ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، پارکت قهوه ای روشن است. رنگ های گرم و عسلی علاوه بر اینکه فضایی گرم و دلنشین به ارمغان می آورند، به راحتی با رنگ های مختلف مبلمان و فرش نیز ست می شوند. پارکت چوبی نه چندان تیره و نه چندان روشن همراه با رگه های چوبی تیره و روشن بهترین گزینه ای است که می توانید برای همه سبک های دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

پارکت های عسلی ممکن است رگه های زرد رنگی نیز داشته باشند که برای برخی از سبک های دکوراسیون و تناژ های رنگی برخی منازل گزینه اشتباهی است. با این حال در صورت رعایت تناسب رنگی بین دیوارها، پارکت و فرش ها حتی رنگ عسلی مایل به زرد نیز می تواند جلوه جذابی در پذیرایی داشته باشد. در صورتی که به رنگ های روشن تری علاقمند هستید، در ادامه مقاله بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی همراه ما باشید.

پارکت عسلی برای پذیرایی

۳- پارکت نسکافه ای و کرم رنگ برای پذیرایی

نظرات کاربران نصب کفپوش

درخواست نصاب کفپوش

دو گزینه دیگری که در بیشتر خانه ها به چشم می خورد، رنگ های روشن تری از قهوه ای هستند. نسکافه ای روشن و کرم می توانید بهترین انتخاب برای منازل ایرانی با مبلمان کرم و قهوه ای کلاسیک و سلطنتی باشد.

بخصوص اگر دیوار و یا پرده های تیره ای داشته باشید، رنگ روشن کرم می تواند نجات بخش باشد. تناسب رنگی بین تن های روشن و تیره قهوه ای همیشه زیبایی چشم نوازی به محیط پذیرایی می بخشد. این دو رنگ علاوه بر دکوراسیون های کلاسیک، در سبک های مینیمال نیز به چشم می خورند.

پارکت قهوه ای روشن برای پذیرایی

۴- رنگ سفید و استخوانی برای دکوراسیون پذیرایی

رنگ سفید و استخوانی با رگه های چوب می تواند بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی های کوچک باشد. حتی در پذیرایی های بزرگ و پر از پنجره نیز با بازتاب بیشتر نور، محیط را دلنشین و بزرگ تر نیز نشان می دهد. با این حال رنگ سفید رنگی سرد است و باید همراه با رنگ های شاد تر به کار برود. در غیر این صورت محیط  خسته کننده جلوه خواهد کرد.

به همین دلیل نیز بیشتری استفاده را در دکوراسیون های تک رنگ و مینیمال دارد. علاوه بر نکاتی که اشاره شد رنگ سفید در کنار همه مزایی که دارد، سریع کثیف شده و هر لکه کوچک را به آسانی نشان می دهد. برای تمیز کردن پارکت های سفید می توانید از نکات مقاله نحوه شستشوی پارکت با شوینده و آب کمک بگیرید.

پارکت سفید برای پذیرایی

۵- پارکت خاکستری تیره و روشن برای پذیرایی

رنگ خاکستری نیز در دسته رنگ های خنثی و سرد قرار می گیرد. با این حال برخلاف رنگ سفید می توان از این رنگ نه تنها در دکوراسیون های مدرن بلکه در موارد کلاسیک نیز استفاده کرد. از جمله ترندهای سال های اخیر می توان به ترکیب پارکت های خاکستری و میز و مبلمان با المان های طلایی رنگ اشاره کرد. در نتیجه طیف های مختلف طوسی را نیز می توان در دسته بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی قرار داد.

پارکت طوسی برای پذیرایی

۶- گریژ بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

شاید اسم این رنگ برای اولین بار به گوشتان خورده باشد اما حتما پیش تر پارکت هایی به این رنگ را دیده اید. در واقع رنگ گریژ ترکیبی از دو رنگ خاکستری و بژ است و نام آن از ادغام اسم انگلیسی این دو رنگ به دست آمده است.

رنگ های قهوه ای و بژ در دهه نود بسیار رایج بودند. با گذشت زمان رنگ خاکستری جایگزین رنگ های گرم پارکت شد. با این حال همچنان عده زیادی علاقمند نبوند تا کل فضای پذیرایی آن ها مثل بتن سرد دیده شود. به همین دلیل نیز در سال ۲۰۲۱ با ترکیب دو رنگ بژ و خاکستری رنگ گریژ تولید و محبوبیت زیادی پیدا کرد.

پارکت گریژ نه تنها گزینه مطلوبی برای پذیرایی است، بلکه می تواند بهترین انتخاب برای پارکت کردن کل محیط خانه نیز باشد!

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

چطور بهترین رنگ پارکت را برای پذیرایی انتخاب کنیم؟

برای اینکه از میان رنگ های محبوب پارکت برای پذیرایی بهترین گزینه را برای منزل خود انتخاب کنید، لازم است ابتدا به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات ها را می توانید در قالب سوال های زیر نیز از خودتان بپرسید:

  • آیا پذیرایی منزل شما بزرگ است یا کوچک؟
  • سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است یا کلاسیک؟
  • رنگ مبلمان و دیوارها شما چیست؟
  • بیشتر به رنگ های نسکافه ای و کرم علاقه دارید یا رنگ های سردتری مثل خاکستری و استخوانی؟
  • آیا آسان بودن نظافت پارکت برای شما مهم است؟

با پاسخ دادن به این سوال ها و تطبیق جواب ها با نکاتی که در خصوص هریک از رنگ های پارکت اشاره شد می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای داشتن بهترین انتخاب می توانید از متخصصین خبره در خصوص خدمات نصب کفپوش پارکت اسپارد نیز به صورت آنلاین کمک بگیرید.

انتخاب رنگ پارکت پذیرایی

هزینه نصب پارکت چقدر است؟

در این مقاله بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی را بررسی کرده و نکات مهم در انتخاب هر یک را نیز توضیح دادیم. اگر شما نیز قصد تعویض کفپوش و نصب پارکت های جدید را داشته باشید به آسانی می توانید از این نکات برای انتخاب بهترین رنگ بهره مند شوید. با این حال ممکن است نگرانی شما نه خصوص انتخاب نوع و رنگ پارکت، بلکه در مورد قیمت نصب پارکت باشد.

در این صورت می توانید سفارش خود را به صورت رایگان و اینترنتی در اسپارد ثبت کرده و هزینه دقیق خدمات برحسب متراژ و نوع پارکت از متخصصین ما در استان تهران و البرز (کرج) دریافت کنید. به همین راحتی و به سرعت می تواند بهترین خدمات نصب پارکت را با بهترین قیمت در زمان و محل مورد نظر خود دریافت کنید!

نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست نصاب کفپوش