نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

هنگامی که قصد دارید رنگ اتاق خواب خود را عوض کنید، قانون کلی پیروی از علایق شخصی خودتان است. با این حال، مطالعات نشان می ‌دهد که رنگ ها می‌ توانند بر همه چیز از اشتهای شما گرفته تا کیفیت خواب شما تاثیر بگذارند. به همین دلیل بهتر است پیش از اینکه از انتخاب خود در خصوص بهترین رنگ برای اتاق خواب و تاثیر رنگها مطالعه کوچکی داشته باشید.

اگر آشپزخانه قلب خانه باشد، اتاق خواب سیستم عصبی پاراسمپاتیک است. اتاق خواب یک مکان ویژه در خانه محسوب می شود و رنگی که برای آن انتخاب می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانید رنگ اتاق خواب تاثیر مستقیمی بر کیفیت خواب شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین رنگ ها برای اتاق خواب را بررسی کرده و بهترین گزینه ها را برای شما معرفی کنیم!

آیا رنگ ها بر کیفیت خواب تاثیر دارند؟

حتما بسیاری از افراد با مشکل خواب شبانه مواجه هستند و برای رسیدن به یک خواب خوب تلاش های زیادی می کنند. قطعا همه ما دوست داریم که اتاق ما حس آرامش را به ما بدهد تا خستگی روز از روح و جسم ما خارج شود. برخی از رنگ‌ ها به این امر کمک خواهند کرد، در حالی که برخی دیگر از رنگ ها به شما انرژی می‌ دهند و خوابیدن را سخت ‌تر می ‌کنند. حتی اگر از آن دسته از افرادی باشید که فورا به خواب می روید، رنگ ‌های نامناسب می‌ توانند بر میزان آرامش شما در شب تاثیر بگذارند.

به طور کلی، رنگ های خنثی یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب هستند. به عنوان مثال رنگ های آبی روشن، سبز ملایم و سایه های سفید، بژ و خاکستری می توانند بهترین انتخاب برای اتاق خواب باشند. وقتی مطمئن نیستید که از کدام رنگ به عنوان پایه می خواهید استفاده کنید، رنگ آبی می تواند یک گزینه عالی باشد. شرکت کنندگان در یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ رنگ آبی را به عنوان رنگی مثبت و آرامش بخش انتخاب کردند. پس از رنگ آبی، سبز و پس از آن بنفش، نارنجی روشن، زرد و طوسی به عنوان بهترین رنگ برای اتاق خواب معرفی شدند.

این بدان معنا نیست که نمی توانید از رنگهای  محرک مانند قرمز در اتاق خواب خود استفاده کنید. تنها کافی است درباره رنگ ها مطالعه کنید و طبق سلیقه خود تصمیم بگیرید. به جای اینکه کل اتاق خود را به رنگ قرمز درآورید می توانید آن را با رنگهای خنثی تری ترکیب کنید.

آیا رنگ ها بر کیفیت خواب تاثیر دارند؟

کدام رنگ ها برای اتاق خواب مناسب نیستند؟

در حالی که می توانید دیوار اتاق خواب خود را بنا به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید، باید از استفاده برخی رنگ ها خودداری کنید. با دانستن رنگهای نامناسب خیلی راحت تر می توانید بهترین رنگ برای اتاق خواب را انتخاب نمایید! به عنوان مثال، رنگ قرمز می تواند تمرکز شما را شب ها کاهش دهد. این همان چیزی است که همه ما دوست نداریم زمانی که به تخت خواب می رویم اتفاق بی افتد.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

صورتی جیغ، بنفش و نارنجی تیره نیز می توانند برای اتاق خواب بسیار پر انرژی باشند. برعکس برخی رنگ ها نیز وجود دارند که ممکن است شما را کسل کنند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در اتاق خواب سپری می کنید، رنگ های بژ و قهوه ای تیره ممکن است حوصله شما را سر ببرند و باعث کلافگی شوند.

از نظر فنی، سیاه یک رنگ نیست. چرا که فاقد نور است و دلایل زیادی وجود دارد که اتاق خواب خود را کاملا سیاه نکنید. رنگ سیاه همانند رنگ قهوه ای تیره ممکن است احساس افسردگی، ترس و غم را به شما بدهد. همچنین استفاده بیش از حد از آن می تواند اتاق خواب شما را کوچک نشان دهد. با این حال، اگر به طور محدود از رنگ سیاه در اتاق خواب خود استفاده کنید می تواند مفید باشد و احساس آرامش به شما بدهد.

همچنین دقت کنید که از خرید رنگ های روغنی براق برای اتاق خواب اجتناب کنید. رنگ های روغنی نور را منعکس می کنند و این می تواند موجب تحریک مغز شما شود. به یاد داشته باشید که برای اتاق خواب همیشه از رنگ های مات استفاده کنید.

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب در سال ۲۰۲۲ چیست؟

در دنیای رنگ ها، آبی یا سبز می توانند بهترین گزینه برای اتاق خواب شما باشند. رنگ های بی شماری برای اتاق خواب وجود دارد که شما با سلیقه و ایده های خود می توانید سراغ آنها بروید. اکنون ما فهرستی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب تهیه کرده ایم که به شما معرفی خواهیم کرد:

۱- آبی، بهترین رنگ برای اتاق خواب شما!

رنگ آبی انتخابی عالی برای اتاق خواب است و یکی از آرام بخش ترین رنگ ها محسوب می شود. اگر می خواهید هر چهار دیوار را رنگ آمیزی کنید، آبی روشن می تواند احساس آرامش را در اتاق شما افزایش دهد. آبی تیره نیز می تواند به راحتی با ملافه های سفید و میز های چوبی ست شود و اتاق شما را شیک نشان دهد. پس از اینکه رنگ آمیزی دیوارهای اتاق شما تمام شد، می توانید بنا به سلیقه خود اتاق را تزیین کنید و از محیط آرام و دنج لذت ببرید.

آبی بهترین رنگ برای اتاق خواب

۲- سبز رنگی آرامش بخش برای نقاشی اتاق خواب!

سبز یکی از رنگ هایی است که همیشه طرفداران زیادی دارد. امسال هم بسیاری افراد تمایل داشتند اتاق خواب خود را با رنگ سبز نقاشی کنند. شما می توانید با رنگ سبز زیتونی و سرویس خواب چوبی و ملافه های سفید، اتاق خواب خود را تبدیل به محیطی پر از آرامش کنید. همچنین سبز روشن می تواند به اتاق شما حس روشن و مطبوعی دهد. اگر هم طرفدار سبز تیره بودید، می توانید تنها یک دیوار خود را به رنگ تیره در بیاورید. چرا که استفاده بیش از حد از هر رنگ تیره باعث می شود اتاق خواب شما کوچک به نظر برسد.

سبز رنگی آرامش بخش برای نقاشی اتاق خواب

۳- سفید، ساده ترین انتخاب برای اتاق خواب ها!

رنگ سفید طرفداران بسیاری دارد و ممکن است بسیاری از افراد اتاق خواب خود را سفید کنند. شما می توانید برای زیباتر شدن محیط اتاق خواب سفید را با رنگ های بژ، خاکستری، زرد، قرمز یا رنگ های دیگر ترکیب کنید. امروزه شرکت های مختلف محصولات گوناگونی تولید می کنند که از ترکیب رنگ سفید و دیگر رنگ ها به وجود آمده است که شما هم می توانید با کمی جستجو رنگ مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنید.

رنگ سفید برای اتاق خواب

۴- خاکستری، رنگی جذاب و آرام!

یکی دیگر از بهترین رنگ های سال ۲۰۲۲ رنگ خاکستری است. این رنگ به خوبی می تواند اتاق خواب شما را به یک محیط جذاب و یک محیط پر آرامش تبدیل کند. می توانید از رنگ های خاکستری روشن استفاده کنید و اگر رنگ های تیره تر مورد علاقه شما بود از خاکستری تیره استفاده کرده و از سرویس خواب روشن استفاده کنید که محیط را جذاب و شیک نشان دهد.

رنگ خاکستری اتاق خواب

۵- بژ، لوکس و در عین حال ملایم!

رنگ بژ طرفداران زیادی دارد و همیشه در لیست رنگ های مدرن برای اتاق خواب قرار می گیرد. شما می توانید تمامی دیوارهای اتاق خود را بژ کنید و از سرویس خواب چوبی استفاده کنید، این ترکیب قطعا جذاب خواهد بود. ترکیب رنگ های خاکستری و بژ نیز می تواند یک گزینه عالی باشد.

رنگ بژ برای اتاق خواب

بهترین ترکیب رنگها برای نقاشی اتاق خواب چیست؟

اگر علاقه چندانی به یکدست نقاشی شدن اتاق خواب خود ندارید، می توانید علاوه بر مواردی که در قسمت بهترین رنگ برای اتاق خواب مورد بررسی قرار گرفت از گزینه های ترکیبی زیر نیز استفاده کنید:

  • سفید و سیاه
  • آبی روشن و سفید
  • رنگ شامپاینی و اسطوخودوس
  • خاکستری روشن و عاج
  • آبی نفتی و زرد کم رنگ
  • خاکستری و صورتی
  • سفید و بژ

چطور بهترین رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنیم؟

علاوه بر فاکتور علاوه و روانشناسی رنگها لازم است نکات دیگر را نیز هنگام نقاشی ساختمان و اتاق خواب خود مورد توجه قرار دهید. از جمله این موارد می توان به متراژ محیط، میزان نورگیری، رنگ کف اتاق و تناژ رنگی لوازم اتاق خواب اشاره کرد. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید، پیش از شروع نقاشی می توانید با ثبت سفارش به صورت رایگان با بهترین نقاشان تهران و کرج در اسپارد مشورت کنید. به این ترتیب با پرداخت هزینه نقاشی ساختمان علاوه بر دریافت خدمات اصلی از دیگر خدمات همانند مشاوره در خصوص انتخاب بهترین تناژ رنگی و بهترین نوع رنگ نیز مشورت کنید!

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان