سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده

برای آنکه از شر حشرات موذی منزلتان خلاص شوید، هیچ راهی بهتر از سمپاشی وجود ندارد. مخصوصا در فصول گرم سال که سر و کله موجوداتی مثل سوسک و ساس پیدا می شود، یک سمپاشی به موقع و اصولی بیشتر از قبل اهمیت خود را نشان می دهد. قبلا در مورد نحوه صحیح سمپاشی ساس و سایر حشرات صحبت کردیم و آنچه که در این مطلب به آن قرار است به آن بپردازیم، کارهایی است که بعد از سمپاشی باید انجام دهید.

خانه محل سکونت ما است و بیشتر اوقاتمان را در آن سپری می کنیم. وقتی که این محل سمپاشی می شود، مواد شیمایی مختلفی در هوای آن پخش می شوند که مستعد ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی برای برخی افراد هستند. برخی از مشکلات سمپاشی حتی ممکن است در بازه بلندمدت خود را نشان دهند. ما معمولا زمانی از این عارضه ها خبردار می شویم که کار از کار گذشته است. دقیقا به همین خاطر است که در این مطلب به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که بعد از سمپاشی خانه چه باید کرد؟ چطور می توان از بروز مشکلات تنفسی و جسمانی بعد از سمپاشی خانه جلوگیری کرد؟

اگر قرار است خانه تان را سمپاشی کنید و نمی دانید که بعد از انجام آن باید چه کارهایی انجام دهید تا سلامتی خود و خانواده تان به خطر نیفتد، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کارهایی که بعد از سمپاشی باید انجام داد

بعد از سمپاشی خانه چه باید کرد؟

فرقی ندارد که از چه نوع سمی برای از بین بردن حشرات موذی استفاده می کنید، زیرا انجام برخی اقدامات بعد از انجام هر نوع سمپاشی ضروری است. در بخش زیر به مهمترین کارهایی که بعد از سمپاشی خانه باید انجام دهید اشاره کرده ایم:

۱- مدتی از خانه دور شوید

حتما دیده اید که خوابگاه ها و پادگان ها زمانی سمپاشی می شوند که تا چند روز قرار نیست کسی در آنجا ساکن شود. در مورد سمپاشی خانه های شخصی نیز وضعیت به همین شکل است. در واقع بهترین کار این است که بعد از سمپاشی خانه از محل دور شوید. متخصصین مدت زمان متفاوتی را در این رابطه ذکر کرده اند. مثلا برای برخی سموم ۶ ساعت نبودن در فضا کافی است، اما برخی دیگر از سم ها به قدری قوی هستند که بهتر است تا ۲ روز به خانه بازنگردیم. توصیه ما این است که تا خشک شدن کامل سم صبر کنید و در صورت امکان حداقل تا ۲ روز به منزل بازنگردید.

۲- محیط را سریع نظافت نکنید

حتما یادتان باشد که پس از بازگشت به خانه سریعا شروع به تمیز کردن نکنید. نظافت فوری بعد از سمپاشی مساوی است با کاهش اثر آن. با انجام این کار ممکن است سمی را که برای کشتن حشرات روی سطوح وجود دارد، پاک کنید. در این صورت کل زحمات شما و سمپاش به باد می رود و مجبور خواهید بود که دوباره با صرف هزینه سمپاشی ساختمان، اقدام به سمپاشی محل نمایید.

۳- کارهای لازم برای جلوگیری از برگشت حشرات را انجام دهید

برای آنکه حشرات مجددا به منزلتان برنگردند، اقدامات زیر را در دستور کار قرار دهید:

  • جمع کردن کاغذها: انواع کاغذ، مجله و مقوا، مخصوصا اگر مرطوب باشند، می‌تواند حشرات را به خود جذب کنند. مطمئن شوید کاغذ اضافی و باطله ای در خانه تان نیست.
  • تعمیر نشتی‌ ها: نشتی شیرآلات یکی از اصلی ترین راه‌ های ورود حشرات به خانه است. با تعمیر آنها این راه ببندید، و مطمئن شوید که هیچ موجودی از این طریق نمی‌ تواند وارد خانه شود.
  • درزگیری: سوراخ‌ های بین کاشی‌ ها، کنج دیوار و … را پر کنید. بین کابینت‌ ها را با چسب ضد آب ببندید، روی راه‌ های فاضلاب درپوش بگذارید، و پنجره‌ ها را با توری بپوشانید. این بهترین راه برای جلوگیری از هجوم مجدد حشرات به منزل است.

بعد از سمپاشی باید چکار کنیم؟

۴- خوراکی‌ ها و ظروف را بررسی کنید

توصیه می شود که قبل از سمپاشی کلیه مواد خوراکی را از خانه خارج کنید. اما اگر این نکته را فراموش کردید اشکالی ندارد، فقط بعد از سمپاشی باید یک کار مهم انجام دهید: اینکه کلیه خوراکی هایی را که در خانه بوده اند دور بریزید. همچنین ظرف هایی را که در خانه بوده اند اول خوب بشویید و سپس از آنها استفاده کنید.

۵- حشرات تلف‌ شده را جمع کنید

بعد از سمپاشی احتمالا حشراتی را مشاهده خواهید کرد که به صورت نیمه جان و یا تلف شده کف زمین هستند. حتما فورا این حشرات را جمع کنید و به فضای بیرون منتفل کنید. در غیر این صورت حشرات جدید جذب فضا می شوند و مشکلات تازه ای پدید می آورند.

۶- در مورد حیوان خانگی تان با دامپزشک مشورت کنید

نظرات کاربران سرویس سمپاشی

درخواست خدمات سمپاشی

برخی از حیوانات خانگی (مخصوصا پرنده ها) نسبت به ما انسان ها در مقابل سموم شیمایی حساس تر هستند. به همین خاطر اگر زود آنها را به محیط منزل منتقل کنید، ممکن است آسیب جدی ببیند. از همین رو توصیه می کنیم که با دامپزشک مشورت کنید تا در زمان مناسب آنها را به خانه برگردانید.

۷- خودتان سر خود از حشره کش ها استفاده نکنید

ممکن است بعد از برگشت به خانه دوباره تعدادی از حشرات را مشاهده کنید. این مسئله طبیعی است، زیرا از اول هم قرار نبوده که سم بلافاصله تاثیر بگذارد، بلکه حداقل یک بازه چند روز برای نابود کردن همه حشرات وجود دارد. در همین رابطه تنها کاری که نباید بکنید، استفاده سر خود از حشره کش ها است. ممکن است این حشره کش ها موادی متضاد با سموم قبلی از خود منتشر کنند که سبب پخش موادی ناخوشایند در هوا شوند.

۸- در مورد طول دوره اثرگذاری سم سوال نمایید

پس از پایان کار حتما از متخصص سمپاشی بپرسید چه مدت طول می‌ کشد که حشرات مزاحم کاملا ریشه‌ کن شوند. مخصوصا همانطور که در پاراگراف بالا گفتیم، اگر برای اولین بار منزلتان سمپاشی کرده‌ اید، احتمالا برای مدتی کوتاه (حدود دو هفته) شاهد آفت‌ های زنده خواهید بود. با آگاهی از پاسخ این سوال بعدا بهتر میی دانید که چه زمانی برای از بین بردن بوی سم در منزل و نظافت بعد از سمپاشی مناسب است.

پس از سمپاشی خانه چه کنیم؟

چطور می توانیم بوی بد سمپاشی را برطرف کنیم؟

بیشتر سموم مورد استفاده برای از بین بردن حشرات حاوی فرمالدهید هستند. این ماده سمی بوی نامطبوعی دارد و ممکن است اثرات آن تا مدت ها در فضا باقی بماند. اما چاره کار چیست؟ چطور می توان بوی بد ناشی از سمپاشی را برطرف کرد؟

۱- استفاده از اسپری های خوشبو کننده

برای برطرف کردن بوی ناخوشایند سم می توانید از اسپری‌ های خوشبوکننده هوا استفاده کنید. بهتر است از اسپری‌ ای استفاده کنید که دارای برچسب “خنثی‌ کننده” باشد. چون بعضی اسپری‌ هایی که این برچسب را ندارند بوی خوش موقتی ایجاد می‌ کنند، اما بوی موجود در فضا را از بین نمی‌ برند.

۲- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین در برطرف کردن بوی ناخوشایند هر چیزی معجزه می کند. به همین خاطر است که خیلی از متخصصین توصیه می کنند برای از بین بردن بوی سمپاشی نیز از جوش شیرین استفاده نمایید. به این منظور کافی ست پودر جوش شیرین را زیر پایه‌ ها، زیر کابینت‌ ها و محل‌ هایی که سمپاشی شده است، بپاشید. سپس اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در محل باقی بماند تا بو را کاملا به خود جذب کند. در نهایت با استفاده از مخلوط پودر ظرفشویی و آب، جوش شیرین را از نقاطی که پاشیده اید، پاک کنید.

۳- استفاده از سرکه برای نابود کردن بوی سمپاشی روی لباس ها

بعد از پایان فرایند سمپاشی احتمال اینکه لباس هایتان بوی سم گرفته باشد زیاد است. در این صورت نیز نگران نباشید، زیرا با انجام یک راه حل ساده می توانید مشکل را حل کنید. به این منظور ۱ تا ۲ فنجان سرکه به لباس‌ های در حال شست‌وشو داخل لباسشویی اضافه کنید. پودر لباسشویی را به میزان معمول اضافه کنید. بگذارید لباسشویی با سیکل معمول خود لباس ها را بشوید (حتی می توانید بگذارید لباسشویی ۲ دور لباس ها را بشوید). در آخر لباس ها را در هوای آزاد پهن کنید تا بوی آنها کاملا از بین برود.

بعد از سمپاشی چه بخوریم؟

خوردن بعضی مواد خوراکی به شما کمک می کند که اثرات سم بر بدن خود را کاهش دهید و خیلی سریع تر بتوانید به شرایط عادی برگردید. از جمله این مواد خوراکی عبارتند از:

۱- آب آشامیدنی

نوشیدن آب در طول روز باعث خارج شدن سموم از بدن می شود. یکی از دلایلی که توصیه می شود هنگام سرماخوردگی نیز مایعات زیاد مصرف شود، همین مورد است. در همین راستا پیشنهاد می کنیم بعد از سمپاشی روزانه حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید و تا اگر سمی وارد بدنتان شده است، زودتر خارج شود.

بعد از سمپاشی چه بخوریم؟

۲- سیر و پیاز

خوردن سیر و پیاز باعث از بین رفتن باکتری‌ های مضر، ویروس‌ ها، انگل‌ های روده و … می‌ شود. این دو ماده معجزه آسا در پاک سازی ریه و مجرای تنفسی نیز نقش موثری دارند. به همین جهت از جمله بهترین خوردنی ها برای از بین بردن سموم راه یافته به بدن انسان همین سیر و پیاز به شمار می روند.

۳- لیمو ترش تازه

لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است؛ موادی که در سم زدایی از بدن نقش مهمی ایفا می کنند. به طور کلی مصرف مرکبات بعد از سمپاشی منزل توصیه می شود.

اگر بعد از سمپاشی این علائم را داشتید به پزشک مراجعه کنید

بالاتر اشاره کردیم که توصیه می شود بعد از انجام سمپاشی مدتی به خانه برنگردید. با این حال اگر هر زمانی به منزل برگشتید و با وجود آنکه سم خشک شده بود، باز هم علائم زیر را در خود یا اطرافیانتان مشاهده کردید، فورا با پزشک متخصص مشورت کنید:

  • سرگیجه
  • اشک چشم
  • خارش در گلو
  • مشکلات تنفسی
  • خارش یا مشکلات و حساسیت‌های پوستی
  • خارش چشم

چند نکته کاربردی برای جلوگیری از ورود مجدد حشرات به خانه

  • بعد از سمپاشی حتما از چاه بست مطمئن برای سوراخ توالت استفاده کنید.
  • هیچگاه از روزنامه و کفپوش برای پوشاندن کف کابینت و کمد استفاده نکنید، زیرا محل مناسبی برای تجمع حشرات می شوند.
  • از یک سطل زباله درب دار در منزلتان استفاده کنید و حتما داخل آن پلاستیک زباله قرار دهید.
  • تمام مسیرهای نفوذ سوسک و سایر حشرات را شناسایی کنید. مثلا تمام حفره ها، درزهای اطراف ستون ها، پنجره ها، درها، لوله ها، دیوارها، سقف ها، کف ها را با سیمان یا بتونه ببندید.
  • اگر جایی لوله نشتی داشت، حتما به فکر چاره باشید. خیلی اوقات موجودات مزاحم از همین راه وارد خانه می شوند.
  • کاغذ دیواری جدا شده از دیوار را تعمیر کنید. همچنین موزاییک، کاشی، سرامیک و سنگ شکسته و سست را تعمیر کنید.
  • حتما بر روی پنجره ها، دریچه های خنک کننده و دریچه ها، توری نصب کنید.
  • پشت و انتهای یخچال و اجاق گاز را هر از چند گاهی تمیز کنید.
  • ترجیحا در شب درب مخصوص را روی سوراخ سینک آشپزخانه و روشویی دستشویی قرار دهید.
  • فضای خالی زیر قاب پنجره، بین کابینت ها یا هر جای دیگری را با چسب ضد آب بپوشانید.

بعد از سمپاشی چکار کنیم؟

یک توصیه مهم: برای سمپاشی خانه از متخصصین کمک بگیرید

سمپاشی ساختمان فرایندی تخصصی است. درست است که در بازار انواع و اقسام سموم حشرات در دسترس است و هر فردی می تواند سم مورد نظرش را خریداری کند، اما این مسئله به این معنی نیست که سمپاشی حشرات کاری ساده است و نیاز به دانش و مهارت قبلی ندارد. مخصوصا قبل و بعد از سمپاشی باید کارهایی صورت بگیرد که افراد تازه کار از آنها اطلاع ندارند. به این ترتیب نه تنها نتیجه مدنظر بدست نمی آید، بلکه ممکن است مشکلات بعدی برای ساکنین منزل ایجاد شود. دقیقا به همین خاطر است که توصیه می کنیم ریسک نکنید و سمپاشی منزلتان را از همان ابتدا به متخصصین بسپارید.

ما در مجموعه اسپارد در همین راستا جمعی از بهترین کارشناسان سمپاشی خانه های شخصی را گردهم آورده ایم تا پاسخگوی کلیه نیازهای شما در رابطه با سمپاشی منزل و ادارات باشند. فرقی ندارد که چه حشره ای در خانه شما تکثیر شده است (سوسک، ساس، موریانه، مگس و …) و یا اینکه تعداد حشرات چه اندازه باشد، زیرا متخصصین اسپارد با داشتن سال ها تجربه در زمینه سمپاشی انواع حشرات، به خوبی از پیچ و خم کار آگاه بوده و خانه شما را در کوتاهترین زمان ممکن عاری از هر نوع حشره ای می کنند. کارشناسان اسپارد کلیه مشاوره های لازم در مورد اینکه بعد از سمپاشی خانه چه باید کرد را نیز ارائه می دهند. برای بهره مندی از این خدمات کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید؛ مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.

سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده
درخواست خدمات سمپاشی