بسته بندی اثاثیه

  • بسته بندی اصولی و دقیق
  • اعزام فوری نیروی ماهر

هر وقت می‌خواهید اسباب‌کشی کنید، طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی زمان زیادی از شما می‌گیرد و اگر بخواهید این کار را اصولی انجام دهید، لازم است که صبر و حوصلۀ فراوانی داشته باشید. شاید در وهلۀ اول، بسته‌بندی وسایل، کار آسانی به نظر برسد و فکر کنید تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک جعبه است تا وسایل را در آن بریزید.

اما اگر نکات مهم در بسته‌بندی وسایل را ندانید، زمان، انرژی و پول خود را به هدر خواهید داد! ما در این مطلب بهترین روش بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را شرح داده‌ایم. این نکات به شما کمک می‌کند تا یک اسباب‌کشی کاملاً اصولی را بدون آسیب به وسایلتان تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

در این میان پیشنهاد می کنیم خدمات حمل اثاثیه توسط کارگر باربری اسپارد را نیز فراموش نکنید که در زمان جابجایی اثاثیه قطعا به کارتان خواهد آمد.

طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

نکات مهم در خصوص اسباب‌کشی را می دانید؟

پیش از این‌که بخواهید بسته‌بندی وسایل را شروع کنید، لازم است تا نکات مهمی که در اسباب‌کشی شما تأثیر فراوانی دارند را بدانید. اهمیت دادن و توجه به این نکات می‌تواند روند بسته‌بندی وسایل را سریع‌تر و در عین حال اصولی‌تر کند. برخی از مهم‌ترین نکات در اسباب‌کشی عبارت‌اند از:

۱- خانه را مرتب کنید

پیش از هر کاری، خانۀ خود را کاملاً تمیز و مرتب کنید. نظم دادن به وسایل خانه، تأثیر فراوانی بر سرعت کار شما دارد. اگر می‌خواهید همه چیز بر اساس اصول پیش برود، بهترین کار این است که برای شروع، تمام وسایلتان تمیز و مرتب باشد.

۲- یک لیست تهیه کنید

از لوازمی که برای بسته‌بندی وسایل لازم دارید، یک لیست کامل تهیه کرده و آن‌ها را خریداری کنید. به عنوان مثالمی توان به کیسۀ زباله ضخیم، چسب پهن، سلفون، پلاستیک ضربه‌گیر، جعبه و … اشاره کرد.

۳- وسایل را از هم تفکیک کنید

پیش از شروع بسته‌بندی، مشخص کنید که چه وسایلی باید درون جعبه‌ها قرار بگیرند و چه وسایلی نیاز به بسته‌بندی ندارند. سپس آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده و هر کدام را در گوشه‌ای از خانه بچینید.

تفکیک وسایل در اسباب کشی

۴- دور ریختنی‌ها را دور بریزید

یکی از مزیت‌های اسباب‌کشی این است که شما را مجبور می‌کند از شر وسایلی که استفاده نمی‌کنید، خلاص شوید. مشخص کنید که چه چیزهایی را نمی‌خواهید با خود به خانۀ جدید ببرید. سپس آن‌هایی که قابل فروش هستند را بفروشید و آن‌هایی که مستعمل هستند، دور بریزید.

۵- جعبۀ وسایل ضروری را کنار بگذارید

یک جعبۀ لوازم ضروری تهیه کنید که در آن وسایل مورد نیاز برای چند شب آخر قبل از نقل مکان و چند شب اول بعد از اسباب‌کشی را جا داده‌اید. این کار باعث می‌شود تا برای نوشیدن چای یا خوردن غذا، لوازم مورد نیاز را داشته باشید.

۶- از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید

اگر بنا به هر دلیلی امکان بسته‌بندی وسایل برای شما فراهم نیست، می‌توانید از افراد حرفه‌ای در این کار کمک بگیرید. شرکت‌ها و نیروهای زیادی هستند که نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی رابه شکل کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهند.

اسپارد یکی از این شرکت‌هاست که به نیروهای خود طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را آموزش داده و افراد توانمند و متخصصی را برای بسته‌بندی اثاثیه وسایل به منزل شما می‌فرستد.

کارگر باربری اثاث

نحوه صحیح بسته بندی وسایل برای اسباب کشی چگونه است؟

بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی کاری نیست که در عرض یک یا دو روز انجام شود. به خصوص اگر بخواهید وسایل را به بهترین شکل بسته‌بندی کنید تا از آسیب در امان باشند. اگر می‌خواهید اثاثیۀ منزلتان در سلامتی کامل از خانه‌ای به خانۀ دیگر منتقل شوند، نکاتی را که در ادامه مطلب معرفی می کنیم مو به مو انجام دهید. این نکات را در دسته بندی های مختلف برای شما آورده ایم:

نحوه بسته بندی لوازم

  • اول اقلام سنگین تر را در جعبه‌ها بچینید و رویش را با اقلام سبک‌تر پر کنید.
  • وسایل کوچک را در جعبه‌های کوچک بسته‌بندی کنید. سپس آن‌ها را در یک جعبۀ بزرگ قرار دهید.
  • وسایل کوچک و قابل انعطاف مانند جوراب، روسری و سایر اقلام کوچک پارچه‌ای را در سوراخ‌ها و شکاف‌های بین وسایل درون جعبه‌ها قرار دهید. فقط حواستان باشد که جوراب‌ها جفت باشند!
  • بهترین طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی این است که وسایل شکستنی را با روزنامه پیچیده و بعد درون جعبه قرار دهید. همچنین می‌توانید از روسری‌ها و لباس‌هایی که به راحتی آسیب نمی‌بینند برای این کار استفاده کنید.
  • از کیسه‌های زبالۀ ضخیم و بزرگ برای بسته‌بندی لباس‌ها استفاده کنید. اگر دو کیسه را درون هم قرار دهید و سپس لباس‌ها را در آن بگذارید، ایمنی لباس‌هایتان بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که کیسه زباله‌های نازک برای این کار مناسب نیستند حتی اگر درون هم قرار بگیرند. می‌توانید از ابزارفروشی‌ها کیسه‌های بزرگ برای اسباب‌کشی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین شرکت های باربری چیست؟

بسته بندی لوازم سنگین و قیمتی در اسباب کشی

  • یخچال را در آخرین ساعات باقی‌مانده به اسباب‌کشی خاموش کنید. اگر می‌توانید، لوازم مهمی را که زود فاسد می‌شوند به خانۀ کسی ببرید تا در یخچالشان نگهداری کنند. اما اگر این امکان را ندارید، قابلمه‌ها را با یخ پر کنید و لوازم درون یخچال را لابه‌لای یخ‌ها قرار دهید.
  • مبلمان خود را با نوارهای سلفونی بسته‌بندی کنید تا در طول اسباب‌کشی کثیف نشوند و پارچۀ آن‌ها آسیب نبیند.
  • جعبۀ ابزار را در ماشین خود نگه دارید؛ زیرا پس از نقل مکان، بسیار مورد نیازتان خواهد بود.
  • برای بسته‌بندی وسایل چوبی از پلاستیک‌های حبابدار ضربه‌گیر استفاده کنید. این پلاستیک‌ها را به صورت متری از ابزارفروشی‌ها بخرید.
  • جعبه های بسته بندی شده باید کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.
  • لوازم ارزشمند مانند طلاها، مدارک شناسایی و… را درون کیفی گذاشته و پیش خود نگه دارید.
  • لباس ها را در کشوهای کمد نگه دارید! سپس کشوها را با نوار چسب کاغذی محکم کنید. این مدل نوار چسب‌ها هیچ آسیبی به رنگ کشوهای شما نمی‌زنند.

نکات مهم در خصوص چک لیست ها

  • یک لیست از وسایل درون هر جعبه تهیه کنید و روی جعبه بچسبانید.
  • جعبه‌ها را شماره‌گذاری کنید.
  • فهرستی از موجودی هر جعبه و محتویات آن تهیه کرده و به همراه شمارۀ جعبه پیش خود نگه دارید. با این کار، اگر جعبه‌ای در طول اسباب‌کشی گم شود، سریع متوجه خواهید شد.
  • جعبه‌ها را بر اساس جایگاهشان شماره‌گذاری کنید. مثلاً جعبه‌های مربوط به یک اتاق را پشت سر هم شماره‌گذاری کنید. این کار باعث می‌شود تا بعد از اسباب‌کشی، جابه‌جایی وسایل راحت‌تر باشد.
  • یک لیست وظایف برای اعضای خانواده تهیه کنید. طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را به بقیه هم یاد بدهید و از آن‌ها در کارهای اسباب‌کشی کمک بگیرید. این کار نه تنها سرعت بسته‌بندی وسایل را بیشتر می‌کند، بلکه به بقیۀ افراد خانه نیز حس مشارکت در یک فرایند مهم را انتقال می‌دهد.
  • اموزش بسته بندی وسایل را بر اساس چک لیست اسباب کشی به اعضای خانواده را خودتان بر عهده بگیرید. زیرا شما قرار است بر اساس اصول خود خانۀ جدید را مرتب کنید.
  • وقتی وارد خانۀ جدید شدید، جعبه‌های مربوط به هر بخش خانه را در همان قسمت قرار دهید و بر اساس اولویت‌های خود به ترتیب، هر قسمت خانه را مرتب کنید.

نحوه صحیح بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

اگر زمان کافی برای بسته بندی نداشتیم چه کنیم؟

اگر می‌خواهید بسته‌بندی وسایل را برون‌سپاری کنید، می‌توانید با خیال راحت از متخصصان ما در اسپارد کمک بگیرید. تعرفه بسته بندی اثاثیه و هزینه کارگر باربری در انتها براساس فاکتورهای مختلف محاسبه خواهد شد. ما در این مطلب به چند روش بسته بندی وسایل برای اسباب کشی اشاره کردیم. هدف ما از تهیۀ این مقاله، آموزش طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی به شما بوده است. با این‌حال خوب می‌دانیم که اسباب‌کشی کار راحتی نیست و ممکن است نخواهید خودتان این کارهای فرسایشی را بر عهده بگیرید.

آیا شما تاکنون اسباب‌کشی کرده‌اید؟ چه نکاتی در تجربیات شما وجود داشته که از قلم ما افتاده است؟ آن‌ها را در کامنت برای ما و تمام کاربران بنویسید تا افراد بیشتری با استفاده از تجربیات شما، اسباب‌کشی بهتری را تجربه کنند.

درخواست کارگر باربری

  • اعزام فوری کارگر باربری
  • نیروهای احراز هویت شده