کاشت ناخن

  • متخصص تایید شده
  • تضمین قیمت منصفانه

ناخن زیبا و صاف هم یکی از علائم نشان دهنده سلامت جسمانی است، و هم تاثیر قابل توجهی در افزایش زیبایی انگشتان دارد. رشد ناخن دست در یک انسان معمولی و بالغ در حدود ۳ تا ۴ میلی متر در ماه، و تقریبا یک دهم میلی متر در روز است. تا زمانی که رشد ناخن به این مقدار باشد همه چیز طبیعی است، اما اگر رشد ناخن ها کند شد، زنگ خطر وضعیت جسمانی فرد به صدا در می آید. اگر مطمئن شدید که رشد ناخن هایتان کاهش پیدا کرده، بهتر است که حتما با یک متخصص مشورت نمایید. البته راه هایی خانگی هم وجود دارد که رشد سریع تر ناخن ها را ممکن می کند.

شاید شما قبلا هم برای افزایش سرعت رشد ناخن هایتان تلاش کرده اید، اما نتیجه ای بدست نیاورده باشید. در این صورت جای نگرانی نیست، زیرا در این مطلب می خواهیم روش هایی ساده و در عین حال بسیار کاربردی برای افزایش رشد ناخن های دست و پا را معرفی کنیم که جواب خود را پس داده اند. پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که برای رشد سریع ناخن چه باید کرد، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

افزایش رشد ناخن ها

تاثیر عوامل طبیعی و محیطی بر رشد ناخن ها

بروز برخی عوامل طبیعی که از کنترل ما خارج هستند، روند رشد ناخن های دست و پا را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن؛ همزمان با افزایش سن، سرعت گردش خون کم می شود و رشد ناخن ها نیز کندتر می شود.
  • افزایش یا کاهش ترشح هورمون ها؛ مثلا در دوران بارداری سرعت رشد ناخن بیشتر می شود (به دلیل افزایش سرعت ترشح هورمون ها)، اما در دوران شیردهی سرعت رشد ناخن ها کمتر می شود.
  • عوارض برخی بیماری ها؛ برخی بیماری ها مثلا بیماری های کلیوی، کبدی و تروییدی می توانند در رشد ناخن موثر باشند. همچنین یکی از عوارض شیمی درمانی، اختلال در روند طبیعی رشد ناخن دست و پا است.

سرعت رشد ناخن ها به چه دلیل کند می شود؟

کند شدن رشد ناخن بی دلیل نیست و برخی اوقات علت آن می تواند دقیقا به رفتار خود ما برگردد. موارد زیر را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل کاهش رشد سرعت ناخن های دست و پا عنوان کرد:

۱- جویدن ناخن ها

خیلی افراد عادت دارند که ناخن هایشان را بجوند. این مسئله احتمال انتقال عفونت های باکتریایی به ناخن ها را افزایش داده و موجب کند شدن سرعت رشد آنها می شود. برای ترک این عادت می توان از محصولات مخصوصی که در داروخانه ها موجود هستند استفاده کرد.

۲- تماس بلند مدت با مواد شیمیایی

منظورمان لزوما مواد شیمایی خاص نیست، بلکه تماس دائم با مواد ساده ای مثل مایع ظرفشویی هم می تواند در رشد ناخن ها تاثیر بگذارد. به همین خاطر است که توصیه می شود هنگام شستشوی ظروف، ترجیحا از دستکش مخصوص استفاده نمایید.

نظرات کاربران کاشت ناخن

درخواست کاشت ناخن

قارچ ناخن دست و پا

۳- تراشیدن لاک ناخن

راه های زیادی برای پاک کردن لاخن از سطح ناخن وجود دارد و تراشیدن آن از روی ناخن، بدترین گزینه است! تراشیدن لاک باقی مانده روی ناخن باعث می شود که ناخن شکننده و ضعیف شود و در روند طبیعی رشدش اخلال ایجاد شود.

۴- استفاده دائم از ژل و اکریلیک

می دانیم که ممکن است شما هم هزینه ژلیش ناخن را هر چند وقت یک بار انجام دهید، اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این مواد، هم به سلامت ناخن آسیب می زند و هم می تواند علت کندی رشد آنها باشد.

برای رشد سریع ناخن چه باید کرد؟

و اما می رسیم به اصل مطلب و پاسخ به این سوال که برای رشد سریع ناخن چه باید کرد؟ خوشبختانه روش های خانگی ساده ای وجود دارد که می تواند رشد ناخن های دست و پا را تسریع کند. در ادامه نگاهی انداخته ایم به چند نمونه از کاربردی ترین این روش ها:

۱- روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که موجب تقویت ناخن ها می شود. این ماده طبیعی همچنین با افزایش سرعت گردش خون، باعث افزایش سرعت رشد ناخن ها می شود. برای استفاده از روغن زیتون به روش زیر عمل کنید:

  • قبل از خواب کمی روغن زیتون را در مایکروویو گرم کنید
  • روغن زیتون گرم شده را به مدت ۵ دقیقه روی ناخن ها و انگشت خود ماساژ دهید
  • سپس به همان حالت به تخت خواب بروید و بگذارید روغن زیتون یک شب تا صبح روی ناخن ها باقی بماند
  • صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن زیتون افزایش رشد ناخن

۲- آب پرتقال

حتما می دانید که آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است؛ موادی که در تقویت سلامت ناخن ها موثرند. برای استفاده از آب پرتقال، روزی یک مرتبه ناخن های خود را در آب پرتقال تازه فرو کنید و بگذارید و ۱۰ دقیقه در همان حالت باقی بماند. سپس آنها را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده بر روی آنها بمالید.

۳- جوش شیرین

جوش شیرین هم در افزایش استحکام و زیبایی ناخن ها موثر است، و هم می تواند قارچ ناخن دست و پا را از بین ببرد. برای استفاده از جوش شیرین در ابتدا این ماده را با مقداری آب گرم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. سپس چند دقیقه انگشت ها و ناخن ها را با این خمیر ماساز دهید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن باقی بماند. در نهایت انگشتان را با آب بشویید. این کار را ترجیحا هر شب انجام دهید.

۴- سرکه سیب

سرکه سیب هم موادی مثل اسید استیک و اسید مالیک دارد که با عفونت های ناخن مبارزه می کنند، و هم سرشار از آهن و پتاسیم است که موجب تقویت ناخن ها و افزایش سرعت رشد آن می شوند. برای آنکه از سرکه سیب جهت افزایش سرعت رشد ناخن ها استفاده کنید، دستورالعمل زیر را هر روز به مدت ۲ الی ۳ هفته انجام دهید:

  • مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را مخلوط کنید
  • ناخن های خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این مخلوط بگذارید
  • ناخن ها و انگشتان را با آب ولرم بشویید.

۵- روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی است که در تقویت ناخن ها و مرطوب نگه داشتن دائمی آنها (که موجب تسریع رشد آنها می شود) بسیار تاثیرگذار است. در ساده ترین روش استفاده از روغن نارگیل، می توانید هر شب قبل از خواب مقداری از این ماده که قبلا آن را گرم کرده اید، روی ناخن ها ماساژ دهید. در روشی دیگر نیز می توانید ۱/۴ فنجان روغن نارگیل را با ۱/۴ فنجان عسل و ۴ قطره اسانس رزماری ترکیب کنید، و مخلوط بدست آمده را حدود ۲۰ ثانیه گرم نمایید. اگر به مدت چند شب ناخن ها را چند دقیقه در این مخلوط بگذارید، اثر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

افزایش سرعت رشد ناخن ها

۶- نمک دریایی

استفاده موضوعی از نمک دریایی برای رشد ناخن ها اثر مثبت قابل توجهی دارد. کافی است مطابق با دستورالعمل زیر، یک تا دو نوبت در هفته از نمک دریایی استفاده نمایید:

  • دو قاشق غذاخوری نمک دریایی را با مقداری آب گرم ترکیب کنید
  • به ترکیب بدست آمده دو قطره روغن جوانه گندم و روغن لیمو اضافه نمایید و آنها را با هم خوب مخلوط کنید
  • ناخن هایتان را به مدت ۱۵ دقیقه در این ترکیب بگذارید
  • سپس انگشت ها و ناخن ها را با آب ولرم بشویید.

۷- روغن بادام

روغن بادام درست مثل روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که موجب افزایش رطوبت ناخن ها می شود و به این ترتیب از ترک خوردن و شکستن ناخن جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن بادام مقداری از آن را بر روی دست بریزید و خوب روی ناخن ها و انگشت هایتان ماساژش دهید تا جذب ناخن شود. این روش به صورت روزانه به مدت ۲ تا ۳ هفته تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

اهمیت ویتامین ها و مواد معدنی در سلامت ناخن ها

مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین ها در وضعیت سلامتی بدن مستقیما تاثیرگذارند. ناخن دست و پا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورتی که انسان رژیم غذایی سرشار از ویتامین داشته باشد، می تواند رشد ناخن ها را به حالت طبیعی برگرداند. برای نمونه در ادامه به تاثیر سه ویتامین در رشد ناخن ها اشاره کرده ایم:

۱- ویتامین A

ویتامین A یک آنتی اکسیدان طبیعی است و موجب تقویت استحکام دندان ها، استخوان ها و ناخن ها می شود. موادی مثل اسفناج، گریپ فروت، سیب و همچنین سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A هستند. پس اگر می خواهید سرعت رشد ناخن هایتان بالا باشد، این موارد را از یاد نبرید.

ویتامین رشد ناخن دست

۲- ویتامین B9

ویتامین B9 که به آن اسید فولیک هم گفته می شود، موثرترین ویتامین در افزایش سرعت رشد ناخن ها است. معمولا قرص های مولتی ویتامین که این ویتامین را دارند، یک داروی تجویزی برای کسانی هستند که رشد ناخنشان متوقف شده است. همچنین تخم مرغ، سبزیجات برگی، میوه های مرکبات و چغندر نیز سرشار از این ویتامین هستند.

۳- ویتامین C

چه کسی است که از خواص بی نهایت ویتامین C غافل باشد؟ وجود این ویتامین در بدن در رشد ناخن ها نیز بسیار موثر و حتی ضروری است. می توانید مکمل های ویتامین C فراوان هستند اما توصیه می کنیم که مواد طبیعی سرشار از این ویتامین مثل مرکبات، زغال اخته، سبزیجات برگی، گوجه فرنگی و توت فرنگی را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

چند نکته در رابطه با مراقبت از سلامت ناخن های دست و پا

  • به طور منظم ناخن ها را کوتاه کنید تا سریع تر رشد کنند.
  • سعی کنید همیشه ناخن ها را تمیز نگه دارید تا امکان رشد قارچ و باکتری در آنها وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که به هر دلیل عفونتی روی ناخن ها بوجود آمد، در سریع ترین زمان به متخصص مراجعه کنید.
  • حتما و حتما ناخن جویدن را ترک کنید!
  • به جز ویتامین هایی که بالا ذکر کردیم، ویتامین D نیز مستقیما بر رشد ناخن ها تاثیر دارد. و منبع غنی ویتامین D کجاست؟ نور خورشید. پس روزانه دقایقی ناخن هایتان را زیر آفتاب بگیرید تا این ویتامین را جذب کنند.
  • داشتن تغذیه سالم و خوردن منظم موادی که آهن، کلسیم، پتاسیم و … دارند در رشد ناخن ها موثر است. به همین خاطر سبزیجات و میوه ها را به طور ویژه در برنامه غذایی تان بگنجانید.

سرعت رشد ناخن دست

آیا کاشت ناخن به سلامت ناخن ها آسیب می زند؟

واقعیت این است که اثبات نشده که آیا کاشت ناخن مصنوعی می تواند به سلامت ناخن های طبیعی آسیب بزند یا خیر. خیلی از خانم ها که از شکل طبیعی ناخن هایشان راضی نیستند، از خدمات کاشت ناخن استفاده می کنند که امروزه بسیار محبوب هم شده است. این خدمات تاثیر آنچنانی بر وضعیت سلامتی ناخن ندارند و در واقع به غیر عواملی که بالاتر گفتیم، پارامتر دیگری نمی تواند سلامت ناخن های دست و پا را تحت تاثیر قرار دهد. تنها نکته ای که در دریافت خدمات کاشت و ترمیم ناخن اهمیت دارد، لزوم رعایت بهداشت توسط مراکز ارائه دهنده این خدمات است.

کاشت ناخن یکی از شایع ترین راه ها برای انتقال انواع بیماری های قارچی و ویروسی است. قارچ ناخن دست و پا از هیچ راهی به اندازه خدمات کاشت و ترمیم ناخن به سادگی منتقل نمی شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که این خدمات را فقط از مراکز معتبر و مطمئن دریافت نمایید. ما در مجموعه اسپارد در همین راستا کلیه خدمات کاشت و ترمیم ناخن را با بهترین کیفیت و ضمن رعایت صددرصدی موارد بهداشتی ارائه می دهیم. متخصصین اسپارد در در پاسخ به این سوال که برای رشد سریع ناخن چه باید کرد، راهکارهای لازم را به مشتری ارائه می دهند و در کنار ارائه کاری با کیفیت، مسائل بهداشتی را در ارائه این خدمات رعایت می کنند.

ژلیش ناخن

  • اجرا مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت