خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

در میان تمام پوشاکی که یک فرد میانسال در طول روز استفاده می کند، کفش ها اگر نگویم مهمترین، حداقل یکی از اصلی ترین لوازمی است که هر روزه با آن سر و کار داشته و در وضعیت ظاهری شخص تاثیرگذار است. بی جهت نیست که گفته اند یک فرد غریبه وقتی برای نخستین بار شخصی را ملاقات می کند، قبل از هر چیز به کفش او دقت کرده و علاوه بر شکل ظاهری و برند آن، میزان پاکیزگی اش را نیز مورد توجه قرار می دهد. و خب طبیعی است که نظافت و خشکشویی کفش که تا این اندازه در وضعیت ظاهری، سلامت جسمانی و افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر دارد، از چه اهمیتی بالایی برخوردار می شود.

احتمالا از دیدن کلمه خشکشویی کفش تعجب کرده و از خود پرسیده اید مگر کفش هم نیاز به خشکشویی دارد و خدمات خشکشویی تنها برای لباس نبود؟ در پاسخ گفته می شود که رسیدگی به کفش ها و تمیز کردن دوره ای آنها هر اندازه که کیفیت بالاتری داشته باشند و ارزشمندتر باشند، مهمتر نیز می شود، با این حال هر کفشی نیاز به مراقبت های حداقلی دارد؛ گردگیری، واکس زدن، شستشو با دست، شستشو در ماشین لباسشویی و در نهایت خشکشویی برای کفش ها همگی از جمله کارهای مراقبتی کفش ها هستند. در این مطلب اما قصد ما این است که به طور مفصل تر به چگونگیِ خشک شویی کفش ها بپردازیم و از مزایا و معایب این روش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خشکشویی کفش چیست و چطور انجام می شود؟

خشکشویی برای کفش روش پیشنهادی اکثر کسانی است که به کفش های خود اهمیت می‌دهند در این روش کفش ها در ماشین های مخصوص شستشو قرار می‌گیرند و با مواد شوینده مخصوص که به همین منظور تولید شده اند، شستشو داده می‌شوند. در روش خشکشویی کمترین آسیب به کفش ها وارد می‌شود و با شستشوی فضای داخلی کفش که مستعد برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها است، به وضعیت سلامتی پا (به عنوان قلب دوم انسان) اهمیت ویژه ای داده می شود.

چرا خشکشویی برای کفش ها به جای یک شستشوی معمولی؟

بیشتر افراد با محلول‌های خانگی یا شوینده‌های شیمیایی موفق به تمیز کردن روی کفش‌ها می‌شوند اما آنچه بیشتر اهمیت دارد، لایه‌های داخلی اسفنجی و پنبه‌ای کفش است که به خاطر تعرق زیاد پا، محیط‌های مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکرواورگانیسم‌های زیان‌آور است که ضمن تهدید جدی سلامت پاهای ما، باعث تولید بوی بسیار نامطبوع کفش می‌شوند.

خشکشویی کفش چیست

شستشوی این لایه‌ها به دلیل تنوع در نوع و بافت پارچه‌ها در منزل کار ساده‌ای نیست و در بیشتر اوقات باعث تخریب تذریجی و کاهش عمر مفید کفش‌ها می‌شود که با توجه به ارزش مادی بالا و قیمت کفش‌های کتانی بهتر است در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را داشته باشیم.

خشکشویی کفش ها چه مزایایی دارد؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هر فردی که برای ظاهر خود اهمیت زیادی قائل بوده و می خواهد همواره آراسته و منظم به نظر برسد، باید بیش از هر چیز دیگری از وضعیت کفش های خود مراقبت کند. چه مراقبتی بهتر از خشکشویی برای کفش ها؟ برخی از مزایای خدمات خشکشویی برای کفش ها عبارتند از:

۱- رفع بوی نامطبوع کفش ها

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

گاهی اوقات نمی دانید چرا کفشتان تا این حد بوی نامطبوع منتشر می کند و هر چه آن را تمیز می کنید، بو از بین نمی رود. در چنین مواقعی باید کار را به یک خشکشویی معتبر بسپارید

۲- حساسیت بالای کفش ها در رابطه با شستشو

برخی کفش ها بسیار ارزشمند بوده و یا تا حدی حساس هستند که شستشوی ساده آنها نه تنها کمکی به نظافشتان نمی کند، بلکه باعث وارد آمدن آسیب به بافت آنها نیز می شود

۳- تمیز شدن داخل کفش

نظافت کفش دو بخش دارد: یکی بخش بیرونی کفش که اکثرا مورد توجه افراد قرار می گیرد، و یکی بخش درونی کفش که بسیاری از اشخاص با این تصور که این قسمت دیده نمی شود، آن را تمیز نمی کنند. در حالی که اهمیت پاکیزگی این قسمت نیز بالا بوده و با توجه به دشواری هایی که در دسترسی به قسمت های خاص آن وجود دارد، فقط یک خشکشویی مطمئن و حرفه ای می تواند از پس کار برآید.

معایب خشکشویی کفش

۴- عدم وارد آمدن آسیب به کفش

بافت غالب کفش ها (مثل کفش های مجلسی) بسیار حساس بوده و با کوچکترین ضربه و یا بی احتیاطی ای در هنگام راه رفتن و یا شستشو آسیب می بیند. به کمک خدمات خشکشویی اما می توان مطمئن بود که علاوه بر نظافت حداکثری کفش ها، هیچ آسیبی به کفش وارد نمی شود و می توان به مثل روز اول آنها را تحویل گرفت.

۵- افزایش طول عمر کفش

دیگر چه کسی است که نداند قیمت کفش این روزها بسیار بالا رفته و در نتیجه نگهداری مناسب از آنها اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. مراقبت همیشگی و نظافت به موقع کفش ها (که اصولی ترین شیوه آن خشکشویی کفش است) باعث می شود طول عمر کفش افزایش پیدا کرده و عملا در یک بازه بلندمدت در هزینه ها صرفه جویی شود.

چه نوع کفش هایی با خشکشویی تمیز می شوند؟

تقریبا هر نوع کفشی با هر جنس و کیفیتی را می توان به خشکشویی سپرد. به طور مثال نظافت پوتین و چکمه با توجه به گل و لایی که در فصل زمستان به خود می گیرند، کار ساده ای نبوده و به مهارت خاص خود نیاز دارد. خشکشویی پوتین و خشکشویی چکمه می تواند این آلودگی ها را به شکل اصولی برطرف کرده و کفش ها را برق بیاندازد. جدای از آن، سایر انواع کفش مثل کفش های ورزشی، کفش های جیر و کفش های مهمانی نیز به راحتی و به طور حداکثری با استفاده از خدمات خشکشویی تمیز می شوند و با خیال راحت می توان آنها را به خشکشویی های معتبر سپرد.

خشکشویی کفش با کیفیت

در عین حال باید توجه داشت که برخی از کفش های کتانی تولید شده که در بازار به فروش می رسند، به وسیله الیفا طبیعی تولید شده اند و در نتیجه علاوه بر آنکه راحتی بالایی دارند، به سهولت در معرض انواع آسیب ها (به خصوص در هنگام شستشوی سنتی) قرار می گیرند. الیاف طبیعی و نرم اینگونه کفش ها به صورتی بافته شده اند که تنها با خشکشویی مطمئن، اصولی و حرفه ای کاملا تمیز می شوند و آسیب نمی بینند. از این جهت است که گفته می شود کفش های کتانی با الیاف طبیعی را تا جایی که می توانید در خانه شستشو ندهید و کار نظافت آنها را به خشکشویی ها بسپارید.

چند نکته در رابطه با شستشوی کفش ها در خانه و در خشکشویی

  • از ابتدا سعی کنید کفش با کیفیت خریداری نمایید. با این کار در بلند مدت در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید. ضمن آنکه احتمال وارد آمدن آسیب به کفش های با کیفیت در هنگام شستشو (چه با دست و چه در خشکشویی ها) به حداقل می رسد.
  • برخی از کفش ها و کتانی ها قیمت بسیار بالایی دارند و چند میلیون هزینه صرف خرید آنها شده است. شستن اینگونه کفش ها در خانه اصلا عاقلانه نبوده و ممکن است به فرم ظاهری آنها آسیب وارد شده و حتی مانند رنگ دادن لباس، رنگ پس دهند. این قبیل کفش ها را برای نظافت حتما به خشکشویی بسپارید.
  • برای افزایش طول عمر کفش ها، ترجیحا از آب سرد کمک بگیرید تا به الیاف آنها آسیب وارد نشود.
  • خشک شدن کفش های شسته شدن در سایه روز بهترین حالت ممکن است؛ ترجیحا آنها را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • کفش ها را در جاکفشی به هم نچسبانید و سعی کنید میان آنها فاصله بیاندازید.

کاربرد خشکشویی کفش

حرف آخر اسپارد

برای بسیاری از افراد، وجود خدمات شستشو و خشکشویی کفش عجیب بوده و این سرویس ها را غیرلازم تلقی می کنند. حال آنکه با توجه به مزایایی که در رابطه با این خدمات ذکر شد، استفاده از این سرویس نه تنها غیرمنطقی نبوده، بلکه برای افرادی که برای شکل ظاهری خود اهمیت بالایی قائل بوده و می خواهند کفش هایشان به بهترین شکل تمیز شود، لازم تلقی می شود. اگر شما هم تاکنون تجربه بهره گیری از این خدمات را داشته اید، نظرات خود را در بخش کامنت ها حتما با سایرین در میان بگذارید تا افراد مردد بتوانند تصمیم گیریِ بهتری داشته باشند.

در پایان یادآور شویم که می توانید تعرفه خشکشویی ۱۴۰۱ را از طریق اسپارد استعلام بگیرید و سپس نسبت به ثبت سفارش خدمات خشکشویی در محل خود اقدام کنید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی