نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

یکی از کارهای اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل زیباتر کردن سقف با استفاده از خدمات نقاشی ساختمان و یا خدمات نصب کاغذ دیواری است. هرچند نصب کاغذ دیواری راحت بنظر می رسد اما درواقع کاری پر مشقت است که باید برای اجرای اصولی آن نکات متعددی را دانست و تجربه کافی داشت. در هر صورت چه بخواهید کار نصب کاغذ دیواری را خودتان انجام دهید و چه از متخصصین کمک بگیرید، دانستن تعدادی از نکات خالی از لطف نیست. یکی از این موارد آشنایی با انواع چسب کاغذ دیواری است. برای اینکه کاغذ دیواری بدون کوچک‌ترین آسیب به بهترین شکل روی دیوار قرار گرفته و به مرور زمان کنده نشود باید از چسب مخصوص آن استفاده کرد.

برای این منظور در ادامه به بررسی انواع چسب کاغذ دیواری با جنس‌ها و ویژگی های مختلف خواهیم پرداخت. در انتها تعدادی از نکات مهم برای استفاده از چسب کاغذ دیواری را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

چسب کاغذ دیواری چیست و از چه موادی ساخته می شود؟

چسب کاغذ دیواری که معمولا با نام خمیر کاغذ دیواری نیز شناخته می شود، چسب مخصوصی است که بر اساس ویژگی انواع کاغذ دیواری ها ساخته می شود. این چسب‌ها معمولا از متیل سلولز یا نشاسته اصلاح شده در صنعت در تولید می شوند و در انواع مختلف برای ثابت سازی کاغذ دیواری به بازار عرضه می گردند. شیوه تولید این چسب ها به گونه ای بوده که به درون کاغذ و یا دیوار نفوذ نکنند و صرفا این دو را به یکدیگر بچسبانند.

انواع چسب کاغذ دیواری به صورت آماده و یا در بسته‌هایی به شکل پودر و یا پوسته ارائه می شوند. انواع آماده را می توان مستقیما استفاده کرد، درحالیکه سایر انواع چسب را باید با حل کردن در آب به شکل قابل استفاده درآورد. مدت زمان قرارگیری هر یک از این چسب ها در آب با دیگری متفاوت است، به همین دلیل آماده سازی چسب نیز همانند نحوه آماده سازی رنگ ساختمانی به تخصص نیار دارد.

البته دستورالعمل استفاده از چسب معمولا روی بسته بندی ها نیز نوشته می شود که کار استفاده از چسب و آماده کردن آن را تسهیل می بخشد. در ادامه بیشتر به موضوع انواع چسب و ویژگی های هریک از آنها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

چسب کاغذ دیواری چیست

 بهترین چسب برای انواع کاغذ دیواری را چطور می توان انتخاب کرد؟

در قدم اول باید درخصوص نوع کاغذ دیواری و ویژگی های آن اطلاعاتی را در دست داشته باشید. برای این منظور می توانید حین خرید کاغذ دیواری از فروشنده سوالاتی در این خصوص بپرسید. علاوه بر این می توانید این اطلاعات را از طریق برچسب اطلاعات روی رول کاغذ دیواری نیز بدست بیاورید. برای مثال در نصب کاغذ دیواری هایی از جنس فویل یا وینیل که در برابر بخار نفوذ ناپذیر هستند باید از چسب هایی حاوی پلاستیک پراکندگی استفاده کنید.

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

اگر بخواهیم به طور کلی بهترین انواع چسب کاغذ دیواری را انتخاب کنیم باید اول از همه کیفیت را درنظر داشته باشیم. چسب هایی که از کیفیت بالایی برخورداراند از مواد غیر سمی متیل سلولز ساخته می شوند. این موارد علاوه بر دوام زیاد، کاربرد آسانی نیز دارند و سلامتی را هم به خطر نمی اندازند. معمولا درصد بالای متیل سلولز نسبت به نشاسته نشانی از قدرت چسبندگی و کیفیت بالای چسب است.

البته توجه داشته باشید که هر چقدر قدرت چسبندگی بیشتر باشد تمیز کردن لکه انواع چسب نیز سخت‌تر می شود. پس حتما نکات ایمنی و نظافتی را نیز در نظر داشته باشید. در صورت نیاز می توانید هنگام آماده کردن چسب از دستکش استفاده کنید.

بهترین چسب کاغذ دیواری

آشنایی با انواع چسب کاغذ دیواری

اکنون می رسیم به مهم‌ترین بخش این مقاله! پیش‌تر در با مواد سازنده عموم چسب ها و نحوه انتخاب بهترین گزینه آشنا شدیم. حالا می خواهیم انواع چسب را تک به تک بررسی کرده و با ویژگی های هر یک بیشتر آشنا شویم. به طور کلی ۵ نوع چسب کاغذ دیواری در بازار وجود دارد. این ۵ مورد عبارت‌اند از:

چسب‌های همه کاره کاغذ دیواری (All-purpose Paste)

این نوع چسب‌ها در دسته چسب‌های پودری قرار می گیرند. این پودر در آب حل شده و قوام خوبی را برای چسبندگی کاغذ دیواری ایجاد می کند. این مورد از بهترین انواع چسب کاغذ دیواری برای محیط‌های مرطوب است. علت این خاصیت را می توان به ویژگی ضد قارچی آن ربط داد. در واقع چسب همه منظوره علاوه بر قدرت بالا از ایجاد کپک در زیر و حتی سطح کاغذ دیواری جلوگیری می کند.

انواع چسب کاغذ دیواری با قابلیت انحلال در آب سرد (Cold water paste)

مواد اولیه ساخت این چسب سیب زمینی و گندم است که به صورت پودرهای پولکی در بازار به فروش می رسد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی های آن حل شدن آسان در آب سرد است که می توانید ویژگی دردسرزایی برای افراد کم تجربه باشد.

این نوع از انواع چسب کاغذ دیواری علاوه بر چسبندگی مناسبی که دارد به خوبی نیز از دیوار جدا می شود و می توان رد آن را به راحتی تنها با یک اسپری تمیز کرد. این ویژگی از بهترین گزینه‌ ها برای افرادی است که به سرعت از دکوراسیون منزل خسته می شوند می خواهند در آینده کار بازسازی و نوسازی منزل انجام دهند. از دیگر ویژگی های این چسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به زودی خشک نمی شود، درنتیجه لازم نیست برای نصب آن عجله کنید.
  • برای انواع کاغذ دیواری ها با وزن کم تا زیاد مناسب است.
  • بهترین نوع چسب کاغذ دیواری برای کسانی که به تغییر دکوراسیون علاقمند هستند.

انواع چسب کاغذ دیواری

انواع چسب کاغذ دیواری فوری یا پوستری

این نوع از چسب بدون اینکه تغییری در ظاهر یا رنگ پوستر و کاغذ دیواری ایجاد کند، به خوبی آن را به دیوار می چسباند. هر چند چسب های فوری مقاومت سایر انواع چسب کاغذ دیواری را ندارند اما کاربرد آسان آن‌ها باعث افزایش محبوبیت این نوع چسب شده است.

چسب کاغذ دیواری آماده مصرف یا چسب مایع (Ready to use paste)

بالاترین قیمت انواع چسب کاغذ دیواری متعلق به این نوع از چسب های آماده مصرف است. همانطور که از نام آن نیز پیداست، این نوع چسب ها به صورت آماده و مایع و بدون نیاز به حلال خاصی قابل استفاده هستند. باتوجه به قیمت بالای این نوع از چسب بهتر است آن را برای تعداد کاغذ دیواری محدود به کار برد. از دیگر مزایا چسب مایع می توان به خشک شدن سریع آن در مجاورت هوا اشاره کرد.

انواع چسب کاغذ دیواری با چسبندگی بالا (Heavy-duty/Extra Strong paste)

این چسب معمولا از پلیمرهای وینیل باندل ساخته می شود و علاوه بر قدرت بالای چسبندگی به زودی نیز خشک می شود. درنتیجه می تواند گزینه چندان مناسبی برای افراد غیرحرفه ای نباشد. انواع چسب با چسبندگی بالا معمولا در نصب کاغذ دیواری و پوسترهای سنگین استفاده می شود و به خوبی آنها را به دیوار متصل می کند.

در مقایسه با چسب های حل شونده در آب سرد قدرت بالایی دارد و معمولا پس از جدا کردن کاغذ دیواری رد آن روی دیوار باقی می ماند. پس اگر از کسانی هستند که به زودی از دکوراسیون منزل خود خسته می شوید و دوست دارید زود به زود تغییراتی در منزل ایجاد کنید، بهتر است سراغ این نوع از چسب کاغذ دیواری نروید.

انواع چسب کاغذ دیواری با چسبندگی بالا

نکات مهم در استفاده از انواع چسب کاغذ دیواری

  • نسبت حلال و محلول را در چسبهای غیر آماده رعایت کنید.
  • استفاده از مقدار خیلی زیاد یا خیلی کم از چسب، میزان چسبندگی را کاهش می دهد.
  • مدت زمان چسبیدن کاغذ دیواری به سطوح علاوه بر نوع چسب، به نوع کاغذ دیواری و درجه حرارت محیط نیز بستگی دارد.
  • با افزایش فاصله زمانی بین اعمال چسب روی کاغذ دیواری و نصب آن، خمیر چسب خشک‌تر شده و کارایی خود را از دست می دهد.
  • مدت زمان خشک شدن کاغذ دیواری و چسب آن به صورت کامل به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول بین ۲ تا ۷ روز متغیر است.
  • نحوه نصب کاغذ دیواری به صورت اصولی نیز در ماندگاری چسب و عملکرد مناسب آن موثر است.

نکات مهم در مورد انواع چسب کاغذ دیواری

سخن پایانی!

انواع چسب کاغذ دیواری و ویژگی ای هریک را در قسمت‌های پیشین به صورت کامل شرح دادیم. از آنجایی که کار انتخاب چسب و نصب کاغذ دیواری کاری تخصصی است بهتر است از افراد باتجربه در این حیطه نیز کمک بگیرید. برای این منظور می توانید سفارش خود را در اسپارد ثبت کرده و از خدمات ما بهره‌مند شوید!

در پایان دعوت می کنیم مقاله ای که در رابطه با پاک کردن جای چسب نواری تهیه کرده ایم را بخوانید.

نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای
درخواست نصب کاغذ دیواری