دوخت پرده

  • دوخت و تعمیر حرفه‌ای
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

پرده های زیبایی و تکمیل کننده دکوراسیون هر محیطی هستند. از اتاق خواب گرفته تا اتاق پذیرایی و آشپزخانه و محل کار و … برای هر یک باید پرده ای با ویژگی های محیطی مناسب انتخاب کرد. یکی از مواردی که در انتخاب پرده برای قسمت های مختلف منزل باید در نظر داشته باشید، نوع پارچه است. با توجه به اینکه پارچه های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند؛ بنابراین نمی توان انتظار داشته همه آن ها برای یک محیط مناسب باشند.

هر چند در این بین علاقه حرف اول را می زند اما لازم است بهترین پارچه برای پرده اتاق مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال برخی پارچه ها سبک و لخت هستند، بنابراین می توان با خیال راحت آن ها را برای پرده پذیرایی انتخاب کرد. در حالیکه برای اتاق خواب پارچه هایی با ضخامت بیشتر مناسب هستند. علاوه بر این نیاز است نوع دوخت پرده را نیز در نظر داشته باشید زیرا ممکن است همه پارچه ها برای دوخت یک مدل مناسب نباشند.

در ادامه این مقاله انواع پارچه پرده ای اعم از پارچه ساتن، مخمل، توری و … را یک به یک مورد بررسی قرار خواهیم داخت. سپس نکات مهمی در خصوص انتخاب پارچه مناسب دوخت پرده بیان خواهیم کرد. در انتهای این متن با در نظر گرفتن علاقه شخصی خود، قادر خواهید بود بهترین پارچه را برای دوخت پرده انتخاب کنید. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

انواع پارچه برای پرده

آشنایی با انواع پارچه برای پرده

اگر قصد داشته باشید پرده جدید برای اتاق های خود انتخاب کنید، باید از مغازه ای به مغازه دیگر دیدن کنید. این کار نه تنها شما را در تصمیم نهایی یاری نمی کند بلکه تا حدودی ذهنتان را درگیر نیز خواهد کرد. پس پیش از انتخاب پارچه مناسب دوخت پرده بهتر است با انواع پارچه آشنا شوید. با دانستن ویژگی های هر یک از انواع پارچه، می توانید به آسانی بهترین گزینه را برای اتاق های خود انتخاب کنید.

بیایید هر یک از انواع پارچه برای پرده را بررسی کنیم:

پارچه پرده ابریشمی

پارچه ابریشمی چه برای لباس، چه برای رومیزی و چه برای پرده استفاده شود، ظاهری خاص و لوکس به نمایش خواهد گذاشت. انواع پارچه های ابریشمی را می توانید در پرده تالار ها و سالن های میهمانی و لوکس ببینید. البته این به این معنا نیست که نمی توان این نوع از پارچه را در منزل استفاده کرد. اگر می خواهید پذیرایی تان جلوه لوکسی داشته باشد، می توانید برای والان پرده ها آن از پارچه ابریشمی استفاده کنید.

نظرات کاربران دوخت پرده

درخواست دوخت پرده

پارچه ابریشمی برای دوخت پرده

البته در نظر داشته باشید که بیشتر در دکوراسیون های لوکس از این پارچه برای پرده استفاده می شود. در ادامه نکات مهم در خصوص پرده ابریشمی آورده شده اند:

  • پارچه های ابریشمی برای پذیرایی های بزرگ و مجلل مناسب تر هستند.
  • هزینه خرید پارچه و دوخت آن گران قیمت است.
  • با توجه به حساس بودن جنس پارچه ابریشمی، بهتر است از خیاطان پرده ماهر و کاربلد برای دوخت پرده های خود استفاده کنید.
  • پارچه های ابریشمی را نباید با روش های خانگی شستشو داد؛ بنابراین باید از خدمات شستشوی پرده کمک بگیرید.

پارچه پرده کتان

یکی از بهترین انواع پارچه پرده ای برای دکوراسیون های مدرن و ساده امروزی است. پارچه کتان خود انواع مختلفی دارد که تفاوت آن ها بیشتر مربوط به بافت کتانی است. برخی از انواع پارچه های کتانی دارای بافت نازک و لخت تری هستند، در عوض برخی انواع دیگر درشت باف و ضخیم هستند. برخلاف گذشته پارچه های کتان فقط در چند رنگ و طرح محدود عرضه نمی شوند، بنابراین به راحتی می توانید پارچه مناسب برای دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید.

پارچه کتان برای دکوراسیون های مدرن

در ادامه به نکات مهم در خصوص پرده های کتان توجه فرمایید:

  • پرده های کتان گزینه بسیار خوبی برای اتاق خواب ها هستند زیرا به طور کامل جلوی عبور نور را می گیرند.
  • دوخت پارچه پرده کتانی راحت است و وقت کمتری برای دوخت آن صرف می شود.
  • با خرید پارچه پرده کتان نیاز نیست پارچه دیگری خریداری کنید زیرا به تنهایی دوخته و نصب می شود.
  • نسبت به پارچه های ابریشمی، قیمت پایین تری دارد.

پارچه پرده حریر

بدون شک یکی از محبوب ترین انواع پارچه برای پرده، پارچه حریر می باشد. پارچه حریر بهترین گزینه برای پرده پذیرایی است زیرا جلوی ورود نور را به طور کامل نمی گیرد ولی در عین حال از تابش مستقیم آفتاب نیز جلوگیری می کند. فقط توجه داشته باشید که برای اتاق خواب و یا پذیرایی با پنجره های مشرف بهتر است از پارچه های دیگری برای دوخت پرده استفاده کنید.

پرده حریر

به سایر نکات مهم در مورد پرده حریر توجه فرمایید:

  • پارچه های حریر طرح و رنگ های متنوعی دارند که به راحتی می توان آن ها را با انواع دکوراسیون منازل ست کرد.
  • پارچه حریر در مقایسه با سایر پارچه ها قیمت مناسب تری دارد.
  • برای بهتر دیده شدن این نوع از پرده ها از یک زیر پرده ساده توری نیز استفاده می شود.
  • نظافت و شستشوی پرده های حریر آسان و کم دردسر تر است.
  • حالت لخت و سبک این نوع از پارچه پرده ای جلوه رویایی و خاصی به منزل شما خواهد داد.

پارچه پرده ای مخمل

پارچه مخمل معمولا نه برای کل پرده یک اتاق، بلکه تنها برای آویز و والان پرده ها به کار می رود. پارچه پرده مخمل را به راحتی می توان با انواع دیگری از پارچه های پرده ای مانند حریر نیز ترکیب کرد. ترکیب این دو نوع پارچه پرده‌ ای لوکس و اعیانی ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین می تواند بهترین گزینه برای پرده پذیرایی و سالن منازل باشد.

پارچه پرده ای مخمل

یکی از مزایای پارچه های مخمل قابلیت دوخت آن ها به شیوه های مختلف است. حتما انواع مختلفی از دوخت والان را دیده اید، با انتخاب پارچه مخمل می توانید بر اساس علاقه خود هر کدام را که خواستید انتخاب نمایید. به سایر نکات مهم در مورد پارچه پرده ای مخمل توجه کنید:

  • قیمت پرده مخمل در مقایسه با انواع پرده پارچه ای کمی گران قیمت است.
  • این نوع از پرده ها را به هیچ عنوان نباید در خانه شستشو بدهید چون ممکن است پرزهای آن از بین برود.
  • جنس مخمل بهترین پارچه برای پرده پذیرایی و والان ها است.
  • جلوه اعیانی آن باعث شده با سبک های دکوراسیون مختلف از مدرن گزفته تا کلاسیک به خوبی ست شود.

پارچه پرده ای ساتن

از قدیمی ترین انواع پارچه پرده ای می توان به جنس ساتن اشاره کرد. بافت براق و خاص آن باعث شده حتی امروز نیز از این پارچه برای دوخت پرده ها استفاده شود. ساتن به تنهایی یک جنس پارچه خاص نیست بلکه ترکیبی از نخ پنبه، کتان و ابریشم می باشد. استفاده از ساتن برای پرده پنجره های مشرف گزینه بسیار مناسبی است. با توجه به بافت متراکم این پارچه علاوه بر پذیرایی در اتاق خواب نیز می توان از آن استفاده کرد. بیایید بقیه نکات در خصوص این پارچه را نیز مرور کنیم:

پارچه ساتن برای دوخت پرده

  • لطافت، سبکی و براق بودن ساتن باعث شده سالیان سال جزو پارچه های پرده ای محبوب باشد.
  • از معایب این پارچه می توان به زود لک شدن آن اشاره کرد.
  • پس شستشو این نوع از پارچه پرده باید آن را اتو کرد تا جلوه و زیبایی سابق را بدست بیاورد.
  • حین اتو کردن پارچه ساتن باید مراقل باشیدتا مجدد با قطره های آب لک نشود. برای سرعت و دقت بیشتر می توانید از خدمات خشکشویی آنلاین و معتبر استفاده کنید.
  • قیمت این نوع از پارچه در محدوده متوسط قرار دارد.

نکات مهم در انتخاب بهترین پارچه مناسب دوخت پرده

سبک دکوراسیون منزل

اولین چیزی که در انتخاب بهترین پارچه برای پرده باید دقت کنید، دکوراسیون منزل است. منزل شما دکوراسیونی مدرن دارد و یا کلاسیک؟ مبلمان و سایر وسایل شما چه رنگی است؟ رنگ دیوار ها چگونه است؟ با پاسخ دادن به این سوالات می توانید مناسب ترین پاچه را برای پرده اتاق های مختلف انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب پارچه برای پرده

ابعاد پنجره مورد نظر برای نصب پرده

مورد مهم دیگری که باید توجه کنید، ابعاد پنجره است. برای مثال پارچه های ساتن برای پنجره هایی با ابعاد بزرگتر مناسب است در حالیکه پارچه کتان را می توان برای پنجره هایی با ابعاد مختلف به کار برد.

شرایط محیط نصب پرده

پیش از خرید پرده شرایط محیطی اتاق موردنظر برای نصب پرده را تجسم کنید. آیا محیطی مرطوب است؟ آیا مقابل تابش نور مستقیم قرار دارد؟ آیا سر و صدا و چراغ های خیابان شما را اذیت می کند؟ با توجه به پاسخ این سوالات می توانید بهترین پارچه برای پرده را خریداری کنید.

سخن پایانی!

با درنظر داشتن شرایط محیطی، دکوراسیون و ابعاد پنجره مورد نظر برای نصب پرده می توانید بهترین گزینه های را انتخاب کنید. انواع مختلفی از پارچه ها برای دوخت پرده ارائه می شوند که از جمله آن ها می توان به ساتن، حریر، کتان و … اشاره کرد. پارچه پرده ای مورد علاقه شما کدام است؟

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت