نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

حتما برای شما پیش آمده است که نیاز داشته باشید خانه یا محل کار خود را رنگ آمیزی کنید. به طور کلی هر فردی در زندگی خود با چالش نقاشی خانه مواجه می شود. بسیاری از افراد رنگ آمیزی خانه را به تنهایی انجام می دهند. با این حال، اگر پیش از این تجربه ای در خصوص نقاشی خانه نداشتید ممکن است با چالش های بیشتری مواجه شوید. خرید ابزارهای مناسب از جمله انواع غلطک رنگ یکی از مهمترین بخش های رنگ آمیزی محسوب می شود.

یکی از ابزارهای مهم که هنگام رنگ آمیزی به آن نیاز خواهید داشت غلطک رنگ نام دارد. غلطک ها انواع مختلفی دارند و کارایی آنها با یک دیگر تفاوت خواهد داشت. از دیگر ابزارها نیز می توان به رنگ، سینی رنگ و قلم مو اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع غلطک نقاشی دیوار را به شما معرفی کنیم.

جطور بهترین انواع غلطک رنگ را خریداری کنیم؟

بسیاری از مردم بدون توجه به بافت و اندازه، اولین غلطکی که می بینند را خریداری می کنند. این اشتباه می تواند باعث خراب شدن رنگ و نتیجه کار شما شود. تنها کافی است قبل از خریداری غلطک رنگ کمی درباره آن مطالعه کرده و به برخی نکات توجه کنید.

۱- اندازه غلطک رنگ

در حال حاضر غلطک رنگ در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد و مهم است که پیش از تصمیم گیری در مورد آن، منطقه ای را که قصد دارید رنگ آمیزی کنید را در نظر بگیرید. اگر دیوار هایی که قرار است رنگ کنید اندازه متوسطی دارد بهتر است از غلطک های اندازه ۲۲ سانتی متری استفاده کنید. همچنین برای رنگ آمیزی دیوارهای بزرگتر و سقف خانه باید غلطک های بزرگتر در اندازه های ۳۰ و ۴۵ سانتی متری خریداری کنید.

همچنین اگر رنگ آمیزی شما محدود به چهارچوب های کوچک، درب و… است می توانید غلطک های کوچک در اندازه های ۵، ۷، ۱۰ و ۱۵ سانتی متری که در بازار عرضه می شوند را بنا به اندازه دلخواه تهیه کنید. سپس آموزش رنگ آمیزی ساختمان با غلطک را بررسی کرده و دست به کار شوید. هر چند همواره راهنمایی گرفتن از متخصصین بهترین گزینه ممکن است!

۲- نوع و جنس غلطک

غلطک های پارچه ای یک نوع روکش مخصوص غلطک است که در رنگ آمیزی خانه از آن استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. این نوع غلطک ها بافت های متفاوتی دارند که برخی از پارچه های پلاستیکی یا فوم و برخی از پشم گوسفندان درست می شود. اگر دیوارها و سقف ها را رنگ می کنید، روکش های پارچه ای مناسب هستند و این نوع پارچه به اندازه پشم گوسفند ریزش نمی کند و سطح را یکدست رنگ می کند.

اگر قصد دارید دیوارهای منزل را با رنگ روغنی نقاش کنید بهتر است برای به دست آمدن نتیجه بهتر سراغ غلطک پشم بره بروید. همچنین پشم بره نیز انتخاب خوبی برای رنگ پلاستیک است. در نتیجه جنس را می توان اصلی ترین تفاوت غلطک رنگ روغنی و پلاستیک دانست. اما به  یاد داشته باشید که در حین کار با این نوع غلطک ها ممکن است رنگ بر روی زمین ریخته شود. غلطک های فوم برای رنگ آمیزی سطوح صاف بهتر هستند. همچنین از این غلطک ها برای رنگ آمیزی اشیای چوبی نیز استفاده می کنند که نتیجه جذابی دارد.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

جنس های مختلف غلطک رنگ

۳- ارتفاع شمع

همانطور که می دانید آستین های غلطکی رنگ را از سینی جذب می کنند و زمان فشار آوردن به آن رنگ روی سطح رها می شود. یک نکته دیگر که اهمیت بسیاری دارد انتخاب ارتفاع شمع است. اگر ارتفاع شمع به درستی انتخاب نشده باشد ممکن است در رنگ آمیزی با مشکلاتی مواجه شوید.

شما در رنگ آمیزی دیوارهای خانه به شمع ۲۰ یا ۵ سانتی متری نیاز خواهید داشت. برای سطوح ناهموار نیز به شمع ۱۰ تا ۲ سانتی متری و سطوح سفت مانند بلوک آجر و سنگ به شمع غلطک ۱۰ یا ۵ سانتی نیاز پیدا خواهید کرد.

انواع غلطک نقاشی دیوار

بهترین نوع غلطک برای نقاشی ساختمان چیست؟

غلطک های رنگ آمیزی ۵ نوع اصلی دارند که هرکدام به منظوری طراحی شده است که دانستن تفاوت آنها کمک زیادی به انتخاب بهترین گزینه برحسب نیاز و علایق شما خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا آنها را به شما معرفی کنیم.

۱- غلطک رنگ دستی

یکی از ساده ترین غلطک ها برای رنگ آمیزی خانه غلطک دستی است. اغلب افرادی که می خواهند خودشان رنگ آمیزی منزل را انجام دهند از این نوع غلطک ها استفاده می کنند. غلطک های دستی دارای دسته بلند هستند و جنس غلطک آنها اغلب از فلز است. این نوع غلطک ها برای رنگ آمیزی دیوار و سطوح صاف مناسب است.

غلطک های دستی یکی از ارزان ترین غلطک های موجود در بازار هستند، اما به یاد داشته باشید استفاده از آنها برای رنگ آمیزی سطوح با ابعاد کوچک آسان نخواهد بود و ممکن است نتیجه خوش آیندی نداشته باشد.

۲- غلطک رنگ بافت دار

غلتک رنگ بافت دار برای فرم دادن به دیوار ها بسیار مناسب است و اگر علاقه دارید دیوار برخی مناطق از خانه خود را فرم دهید می توانید از این غلطک ها استفاده کنید. این غلطک ها از فوم ساخته می شوند و دارای طرح های گوناگونی هستند. غلطک های بافت دار معمولا در دیوارهای بزرگتر کار آمد هستند و نتیجه خوبی نشان می دهند.

انواع غلطک نقاشی دیوار

۳- غلطک رنگ پد دار

پدهای رنگ آمیزی امروزه یکی از ابزارهای پرطرفدار در بین نقاشان است. برخلاف غلطک های رنگ آمیزی پدها نیازی برای غلتیدن ندارند و تنها با آغشته شدن به رنگ آن را روی دیوار پخش می کند. همچنین لازم به ذکر است که پدهای رنگ آمیزی برای رنگ های تیره مناسب نیستند و نتیجه مطلوبی نخواهند داشت.

۴- غلطک رنگ طرح دار

در بررسی انواع غلطک رنگ این بار به نوع طرح دار می رسیم که درست همانند غلطک های بافت دار، غلطک های رنگ طرح دار نیز نتیجه مشابه ای دارند. اما تفاوت آنها در این است که غلطک های رنگ طرح دار، طرح های برجسته ای دارد و رنگ را محدود به آن بر روی سطح پخش می کند.

غلطک رنگ طرح دار

۵- غلطک رنگ کوچک

غلطک رنگ کوچک برای زمانی که می خواهید سطوح کوچک را رنگ آمیزی کنید بسیار به درد شما می خورد. غلطک های رنگ کوچک در اندازه های مختلف مانند ۵، ۷، ۱۰ و ۱۵ سانتی متری در بازار وجود دارد که می توانید تهیه کرده و رنگ آمیزی نکات حساس را شروع کنید.

آیا نقاشی با کمک غلطک رنگ مقرون به صرفه است؟

یکی از علت های اینکه رنگ آمیزی با غلطک به صرفه است قیمت مناسب غلطک ها هستند. شما می توانید با هزینه بسیار کم منزل خود را به طور دلخواه و با کمک غلطک های مختلف رنگ آمیزی کنید. در حال حاضر غلطک های رنگ آمیزی با توجه به حضور برند های مختلف و نوع آنها قیمت های متفاوتی دارند که تنها با کمی دقت می توانید بهترین نوع آن را خریداری کنید.

نقاشی با کمک غلطک رنگ

آیا استفاده از غلطک رنگ ساده و آسان است؟

شاید در نگاه اول به کار بردن غلطک رنگ کاری سرگرم کننده و بسیار ساده به نظر برسد اما با این حال برای نقاشی با غلطک و رسیدن به بهترین نتیجه لازم است با نکات ویژه ای آشنا باشید.

این نکات همان موارد کلید در نقاشی ساختمان هستند که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد. پس اگر می خواهید یک نقاشی صاف، یکدست و بی عیب داشته باشید بهتر است تنها با خرید انواع غلطک رنگ کار را به تنهایی شروع نکنید.

به عبارتی بهتر است از نیروهای متخصص و نقاشان ماهر کمک بگیرید. اگر نگران هزینه های سرسام آور نقاشی ساختمان هستید، می توانید از خدمات نقاشی ساختمان در تهران که توسط متخصصین اسپارد ارائه می شود کمک بگیرید. با مقرون به صرفه ترین هزینه نقاشی ساختمان بهترین خدمات منتظر شماست!

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان