نصب سقف کاذب

  • نصب سریع و اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت

حتما شما هم به خوبی این نکته را می دانید که سقف یکی از مهمترین بخش های ساختمان است. اگر سقف یک منزل مسکونی از استحکام کافی برخوردار نباشد، هم امنیت ساکنین آن به خطر می افتد و هم آسایش روانی آنها سلب می شود. بی جهت نیست که مهندسین ساختمانی هنگام معماری بنا، به سقف به عنوان یکی از اصلی ترین مکان های ساختمان توجه می کنند و سعی می کنند مناسب ترین سقف ها را در ساختمان کار کنند.

البته برای افرادی که در این حوزه متخصص نیستند، سقف های مختلف با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته و همه آنها به یک شکل ساخته شده و از یک جنس می باشند. اما واقعیت این است که بسته به اسکلت بنا، سقف های بسیار متفاوتی وجود دارد که نحوه اجرای هر یک با دیگری فرق می کند. اگر می خواهید با انواع سقف های جدید ساختمانی آشنا شوید و ضمن اطلاع از ویژگی های آنها، بهترین گزینه را برای ساختمان در حال ساخت خود انتخاب کنید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

سقف تیرچه بلوک

انواع سقف های قدیمی ساختمانی کدام هستند؟

تنوع سقف های ساختمانی بسیار بالا است و طیف وسیعی از انواع سقف های شیروانی و سقف های قدیمی و جدید را در بر می گیرد. به همین خاطر ما در ادامه این مطلب ابتدا به سقف های کلاسیک که در انواع ساختمان ها از دیرباز تا کنون رفته اند اشاره می کنیم و سپس برخی از سقف های جدید ساختمانی را شرح می دهیم:

۱- سقف دال بتنی

سقف دال بتنی برای آپارتمان ها مناسب است و بخاطر ضخامت ۱۰ تا ۵۰ سانتی متری خود بین طبقات قابل اجرا است. این سقف مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله کاملا مقاوم است، اما نسبتا سنگین است و استفاده از آن هزینه بالایی نیز دارد. اکثر ساختمان هایی که در مراکز صنعتی بزرگ نیز ساخته می شوند، سقف دال بتنی دارند.

۲- سقف یوبوت

سقف یوبوت هم به نوعی سقف دال بتنی است که تنها از جهت قرارگیری آرماتورها با سقف دال بتنی که بالا توضیح دادیم متفاوت است. در این سقف ها دو لایه بتن ریزی صورت می گیرد، اما همچنان در برابر شکستگی و ضربه های شدید حساس هستند و به همین خاطر فقط باید توسط متخصصین اجرا و پیاده سازی شوند.

۳- سقف کاذب

سقف کاذب با گذر زمان بسیار پرطرفدار شده و به دلیل مزایای عمده ای که دارد (به طور مثال سبک بودن) بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. سقف کاذب انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها سقف کناف و پی وی سی است. این سقف ها در عین سبکی، ایمنی بالایی داشته و در برابر رطوبت و ضربه مقاومت خوبی دارند. اجرای سقف کاذب نیز بسیار راحت تر از انواع دیگر سقف است و به سادگی بین تیرچه ها پیاده می شوند و به سقف اصلی پیدا می کنند.

نظرات کاربران نصب سقف کاذب

درخواست نصاب سقف کاذب

سقف عرشه فولادی

۴- سقف عرشه فولادی

سقف عرضه فولادی سرعت بسیار زیادی در اجرا دارد و به همین خاطر از محبوب ترین سقف ها در ساختمان سازی به شمار می رود. این نوع سقف ها به طور معمول از تیرهای فرعی، ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل، بتن و همچنین آرماتور تشکیل شده اند. سقف های عرشه فولادی ایمنی قابل قبولی بخصوص در حین اجرا دارند زیرا پس از متصل شدن ورقه ها به سازه اصلی ساختمان، عرشه فولادی بزرگی ایجاد می شود که یک سطح ایمن را در اختیار سازندگان قرار می دهد و خیال آنها را از انجام ادامه عملیات راحت می کند.

۵- سقف روفیکس

سقف روفیکس در واقع نوعی دال بتنی آرمه مرکب بتنی است که وزن بسیار کمتری نسبت به سقف های فولادی دارد و به همین خاطر ایمنی اش بالا است. این سقف تقریبا ۴۰ درصد از سایر سقف های آهنی سبک است و تیرآهن کمتری در اسلکت خود دارد. سقف روفیکس از نوعی صفحه فلزی مشبک تشکیل شده و در داخل آن پروفیل های طولی به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند و فاصله شان یکسان و مشخص است. صفحه فلزی مشبک سقف روبیکس به طور معمول هفت ناودانی به شکل وی (V) و ۷۰۰۰ شبکه در هر متر مربع دارد.

۶- سقف کامپوزیت

سقف کامپوزیت از بتن و فلز تشکیل یافته و در ساختمان هایی که اسکلت فلزی دارند اجرا می شود. سقف کامپوزیت یونولیت ندارد و به جای از سقف کاذب یا حتی رابیتس برای ظریف کاری استفاده می شود. از دیگر اجزای تشکیل دهنده این نوع سقف می توان به بتن، آرماتور حرارتی، تیر فرعی و برش گیر اشاره کرد. همچنین اینکه برش گیرهای کامپوزیت گل میخ هستند و ورق های پوششی را به تیرهای فرعی متصل می کنند.

انواع سقف های جدید ساختمانی کدام هستند؟

سقف های جدید نیز انواع دیگری از سقف های ساختمانی هستند که امروزه بسیار بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین انواع سقف ساختمانی جدید عبارتند از:

سقف کامپوزیت

۱- سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک احتمالا رایج ترین انواع سقف به شمار می رود. این نوع سقف به جز تیرچه و بلوک پرکننده که اجزای اصلی آن هستند، از بتن و همچنین آرماتور حرراتی و آرماتور تقویتی برش تشکیل شده است. سقف تیرچه بلوک از نظر اقتصادی به صرفه است و به دلیل وزن سبک خود ایمنی خوبی دارد و مقاومتش نسبتا مناسب است. معمولا در ساختمان های اسکلت فلزی، بتنی و آجری از سقف تیرچه بلکو استفاده می شود.

۲- سقف وافل (دال دو طرفه)

سقف های وافل با استفاده از سیستم دال قابلمه ای ساخته می شوند و به میلگرد تقویتی برای اجرا نیازی ندارند. باین سقف ها که شکل دال دو طرفه دارند و به همین خاطر به این اسم نیز مشهور شده اند، نسبتا به صرفه بوده، به روان کننده بتن احتیاجی نداشته و بخصوص از سقف های فولادی و یوبوت ارزان تر هستند (مشابه با هزینه اجرای سقف های کاذب که پایین تر از دیگر انواع سقف است). از سقف های وافل برای محیط های بسیار وسیع مثل بیمارستان ها، پارکینگ های مسقف، فرودگاه ها، کارخانه های صنعتی و ایستگاه های درون شهری استفاده می شود.

۳- سقف تیرچه کرومیت

سقف تیرچه کرومیت از تیرهای فولادی و میلگرد هایی که به شکلی خاص خم شده و بهم متصل شده اند، تشکیل یافته است. با استفاده از این نوع سقف می توان بین تیرهای فرعی فاصله انداخت و در بین آنها از موادی مثل یونولیت، بلوک سیمانی و پلی استایرن استفاده کرد. موادی که در هزینه نهایی پیمانکار صرفه جویی قابل توجهی به عمل می آورند.

۴- سقف کوبیاکس

این سقف ها بسیار جدید هستند و از نظر ساختار شبیه سقف دال دو طرفه هستند. با این وجود اما هم هزینه بسیار زیادی دارند (علیرغم عدم نیاز به بتن زیاد) و هم اجرای آنها بسیار دشوار و زمان بر است. به همین خاطر از جمله کم رونق ترین سقف های ساختمانی به شمار می روند.

سقف تیرچه بلوک

چند نکته در رابطه با انواع سقف های ساختمانی

  • ترجیحا سقف ساختمانتان را دو بار در سال (در اوایل بهار و اوایل پاییز) بررسی کنید تا مطمئن شوید که آسیب ندیده باشند.
  • مواظب باشید که رطوبت موجود روی سقف بیش از اندازه نشود تا از این راه قارچ و جلبک محیط مناسبی برای رشد پیدا نکنند.
  • در جاهایی که زمستان سرد و سختی وجود دارد باید بعد از هر طوفان و برف و بوران سقف چک شود، زیرا در این حالت رطوبت بسیار مشکل ساز خواهد شد.
  • با کیفیت بودن تهویه رسانی می تواند باعث جلوگیری از هر گونه آسیب به سقف به علت وجود مقدار زیاد رطوبت شود.
  • در میان انواع سقف های ساختمانی، سقف تیرچه بلوک خوش قیمت تر بوده و سقف کوبیاکس گران تر است.

نصب سقف کاذب تا چه اندازه به مهارت و تخصص نیاز دارد؟

سقف اولین نقطه از ساختمان است که در معرض حوادث طبیعی و فشارهای بیرونی قرار دارد. از این رو در اجرای آن باید نهایت دقت را به خرج داده و بهترین و مناسب ترین متریال را برای ساخت آن به کار ببرید. به همین منظور ضمن آشنایی با انواع سقف های جدید ساختمانی و در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی محلی که ساختمان در آن قرار دارد، حتما با یک سقف ساز ماهر مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و از نتیجه کار خود لذت ببرید. متخصصین اسپارد با ارائه بهترین خدمات نصب سقف کاذب به شما این اطمینان را می دهند که خدمات مورد نیاز شما به حرفه ای ترین نحو ممکن انجام می شوند.

نصب سقف کاذب

  • نصب سریع و اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست نصاب سقف کاذب