خدمات باغبانی

  • اعزام فوری باغبان سیار
  • باغبانی اصولی و حرفه‌ای

داشتن گیاهان آپارتمانی همانقدر که به زیبایی و طراوت بیشتر منزل کمک می کند، ممکن است دردسرساز نیز باشد. بخصوص اگر وقت زیادی برای رسیدگی به این گیاهان نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از بهترین انواع درختچه آپارتمانی را برای شما معرفی خواهیم کرد. نگهداری از درختچه ها از نگهداری گل ها آپارتمانی راحت تر است. علاوه بر این درختچه ها مقاوم تر نیز هستند.

پس اگر شما نیز درخصوص نگهداری گیاهان آپارتمانی زیاد مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با بررسی بهترین درختچه های آپارتمانی و شرایط نگهداری هر یک با اسپارد مگ همراه باشید!

چطور بهترین درختچه های آپارتمانی را انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید نگهداری بسیاری از گل ها و گیاهان به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارد. با این حال نگهداری انواع درختچه آپارتمانی علاوه بر اینکه به زیباسازی فضای خانه شما کمک خواهد کرد، نگهداری به مراتب آسان تری نیز دارد.

در ادامه ۱۰ تا از بهترین درختچه هایی را که می توانید در منزل خود نگهداری کنید معرفی خواهیم کرد. برای اینکه بتوانید بههترین گزینه را برحسب شرایط زمانی و محیط خانه خود پیدا کنید لازم است نکات نگهداری هر یک را مطالعه کنید. به این ترتیب می توانید مناسب ترین درختچه را برای آپارتمان خود انتخاب کنید!

علاوه بر این با ثبت سفارش اینترنتی در اسپارد و پرداخت منصفانه ترین هزینه باغبانی در منزل برای انتخاب و نگهداری گیاهان و درختچه های آپارتمانی خود از بهترین متخصصین کمک بگیرید!

بهترین درختچه های آپارتمانی

۱- درختچه مرکبات کامکوات

اگر علاوه بر رنگ سبز دوست دارید گیاهاتان رنگ های شاد دیگری نیز داشته باشد، بهتر است سراغ درختچه های زینتی مرکبات بروید. مرکبات با عطر و بوی خوشی که دارند علاوه بر بخشیدن زیبایی به دکوراسیون منزل شما، طراوت نیز به همراه دارند. یکی از معروف ترین انواع درختچه آپارتمانی که در دسته مرکبات قرار می گیرد، درختچه کاموکوات است.

عده کامکوآت را را شبیه پرتقال های کوچک نیز می دانند. جالب است بدانید که شرایط نگهداری این درختچه زیبا چندان سخت نیز نیست. برای نگهداری آن در گلدانی داخل منزل تنها کافی است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • آبیاری متوسط
  • نور کامل خورشید
  • دمای ۱۳ تا ۲۹ درجه
  • در صورت نیاز تامین رطوبت با دستگاه بخور

درختچه کامکوات

۲- درختچه موز

اگر شما هم از کسانی هستید که با دیدن تیتر انواع درختچه آپارتمانی، گیاهانی با برگ ها بزرگ و پهن در در ذهنتان شکل می گیرد حتما درخت موز را دوست خواهید داشت. بله درست متوجه شده اید! حتی می توان درختچه های کوچک و بزرگ موز را نیز در گلدان کاشت و در تزئین منزل به کار برد. رنگ سبز درخشان و برگ های بزرگ این درختچه گزینه بسیاری خوبی برای لوکس نشان دادن منزل است.

شرایط نگهداری درخت موز نیز تا حدودی شبیه درختچه کامکوات است. بیایید مروری بر شرایط نگهداری این درختچه داشته باشیم:

  • آبیاری متوسط
  • نیازمند نور کامل خورشید
  • دمای نگهداری بین ۲۳ تا ۳۵ درجه
  • نیازمند کوددهی سالانه
  • تعویض گلدان و تقسیم گل به صورت هر سه سال یکبار

درختچه موز

۳- درختچه اژدها یا خون سیاوشون

این درختچه همانند نامش بسیار مقاوم و سرسخت است. در نتیجه نگهداری آسانی نیز دارد. در کنار همه این موارد با برگ های بلند و شمشیری شکل سبز با لبه های قرمز رنگ دکوراسیون منزل شما را نیز متحول خواهد کرد. از آنجایی که رشد درختچه اژدها آهسته صورت می گیرد، می توان آن را به راحتی در گلدان و فضای منزل نگهداری کرد.

با این حال برای سلامت بیشتر این گیاه لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از قرار دادن درختچه اژدها در مقابل نور مستقیم و زیاد جلوگیری کنید.
  • بهترین گزینه برای درخت اژدها نور زیاد اما غیر مستقیم است.
  • آبیاری زیاد نیز گیاه را خراب می کند. اگر خاک گیاه تا ۳ سانتی متری خشک شده باشد یعنی وقت آبیاری فرار رسیده.
  • غبارپاشی گزینه بهتری برای طراوت برگهای درختچه اژدها است.
  • این گیاه را دور از دسترس حیوانات خانگی قرار دهید. زیرا برگهای آن ممکن است برای سگ و گربه سمی و حساسیت زا باشد.

درختچه اژدها

۴- انواع درختچه آپارتمانی از خانواده فیکوس

لیتراتا، الاستیکا و بنجامین همگی از خانواده درختچه های فیکوس هستند، با این حال فرم و حالت برگهای هر یک با دیگری فرق می کند. اگر شما هم دوست دارید با درختچه های آپارتمانی جنگل کوچکی در خانه خود داشته باشید، بهتر است خانواده فیکوس را مهمان منزل خود کنید. حالا بیایید به بررسی هریک از این فیکوس ها بپردازیم.

فیکوس لیتراتا

این گیاهان اغلب در جنگل های مرطوب رشد می کنند به همین دلیل نیز لازم است حتما به رطوبت محیط نگهداری آن دقت کنید. با توجه به این نکته می توانید از این درختچه برای تزئین حمام و یا سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

علاوه بر این قسمتی از خانه که نور و رطوبت خوبی دارد و دور از سوز سرماست نیز می تواند محل مناسبی برای آن باشد. در ماه های گرم سال در بالکن و یا پاسیو دور از تابش مستقیم نیز می توان آن را نگهداری کرد.

نظرات کاربران خدمات باغبانی

درخواست باغبانی در محل

انواع درختچه آپارتمانی از خانواده فیکوس

درختچه فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا علاوه بر رنگ سبز زیبایی که دارد با برگهای پهن و چرم مانندش نیز دکوراسیون هر محیطی را لوکس تر می کند. همانند ففیکوس لیتراتا به محیطی مرطوب، گردش هوا و دمای متوسط نیاز دارد. برای اینکه این زیبایی برای همیشه حفظ شود می توانید ماهی یکبار برگهای آن را با کمک یک دستمال پارچه ای مرطوب تمیز کنید.

درختچه فیکوس الاستیکا

فیکوس بنجامین

یکی از انواع درختچه آپارتمانی که در منزل بیشتر ما ایرانی ها وجود دارد، فیکوس بنجامین است. این دسختچه زیبا در مقایسه با دو فیکوس قبلی برگهای کوچکتری دارد و یکی از شایع ترین مشکلات آن نیز ریزش همین برگها است. به همین دلیل نیز بهتر است این درختچه را در مقابل پنجره جنوبی بزرگی قرار دهید تا نور زیادی در دسترس آن قرار گیرد.

فیکوس بنجامین

۵- درختچه پاچیرا یا همان درخت پول

از نظر فرم تنه یکی از خاص ترین انواع درختچه آپارتمانی است که با پیچیدن دور خودش شکل جالبی ایجاد می کند. با بالغ تر شدن گیاه تنه چوبی آن نیز استحکام بیشتری پیدا خواهد کرد. بالای این تنه چوبی نیز برگهای سرسبز این گیاه قرار می گیرند.

درختچه پاچیرا یکی از بهترین انتخاب ها برای تصفیه هواست زیرا برخلاف بسیاری از گیاهان شب ها اکسیژن تولید می کند. در نتیجه می توان با خیال راحت آن را در اتاق خواب قرار داد.

در فرهنگ قدیمی چینی بیشتر افراد باور داشتند که با نگهداری این گیاه وضع مالی بهتری خواهند داشت به همین دلیل نیز گیاه پاچیرا به اسم درخت پول نیز شناخته می شود. از کجا معلوم شاید این درختچه درهای ثروت را نیز به روی شما باز کند! برای گشایش درهای ثروت لازم است نکات زیر را در نگهداری از درختچه پاچیرا رعایت کنید:

  • خاک مناسب پاچیرا مرطوب رو به خشک است به همین دلیل در بیشتر فصول یکبار آبیاری در طول هفته کفایت می کند.
  • به هیچ عنوان ساقه و تنه این گیاه را آبیاری نکنید.
  • درختچه پاچیرا برای رشد به نور کافی اما غیر مستقیم نیاز دارد. به همین دلیل می توانید آن را در سایه نسبی نیز قرار دهید.
  • در فاصله اردیبهشت تا شهریور هر دو هفته یکبار نیازمند کوددهی است. برای انتخاب بهترین کود برای گلهای آپارتمانی می توانید از متخصصین باغبانی در منزل اسپارد نیز کمک بگیرید.

درختچه پاچیرا

۶- دراسنا بلالی یا درختچه ساقه ذرتی

ار جمله انواع درختچه آپارتمانی که فضای کمی اشغال می کند، می توان به دراسنا بلالی یا ساقه ذرتی اشاره کرد. این درخت یک ساقه اصلی دارد و سایر شاخه و برگ ها روی ساقه اصلی رشد می کنند. به همین دلیل نیز رشد قدی آن بیشتر است و روی سطح زمین جای زیادی نمی گیرد. مهم ترین نکات در نگهداری این درختچه عبارت اند از:

  • بهتر است خاک گیاه همواره کمی مرطوب باشد. با رفتن به سمت فصول سرد لازم است آبیاری را کاهش دهید.
  • غبارپاشی هفتگی توصیه می شود به شرط اینکه برگها کاملا خیس نشوند.
  • بهترین دمای نگهداری دراسنا بین ۱۵ تا ۲۸ درجه است.
  • گلدان دراسنا را در کنار پنجره ای با نور غیر مستقیم قرار دهید.

درختچه ساقه ذرتی

۷-  کاج مطبق

این همان درختی است که به عنوان درخت کریسمس نیز استفاده می شود اما شما می توانید در تمامی روزهای سال آن را در منزل خود نگهداری کنید. در بررسی انواع درختچه آپارتمانی بیشتر مواردی را بررسی کردیم که رشد محدودی بین ۲ تا۳ متر داشتند اما کارج مطق می تواند حتی تا ۳۰ متر نیز رشد کند.

به عبارتی این گیاه رشد سالانه ای حدود ۶۰ سانتی متر دارد در نهایت بعد چند سال لازم است آن را به حیاط خانه خود منتقل کنید. برای اینکه کاج مطبق این میزان از رشد استاندارد را داشته باشد و برگهای آن زرد نشوند لازم است نکات زیر را در نگهداری این گیاه زیبا رعایت کنید:

  • کاج مطبق به نور زیادی نیاز دارد اما قدرت تحمل سایه را نیز دارد.
  • میزان آبیاری آن باید متوسط باشد. در واقع بین نوبت های آبیاری بهتر است خاک گیاه کمی رطوبت خود را از دست دهد.
  • هفته ای دوبار در فصل تابستان و هفته ای یکبار در زمستان به غبارپاشی نیاز دارد.
  • دما مطلوب این درختچه حدود ۵ درجه در زمستان و ۱۶ درجه در تابستان است.

 کاج مطبق

۸- درختچه شامادورا الگانس

برگهای سرسبز و ظریف درختچه شامادورا حال و هوای یک جنگل بارانی را به خانه شما می آورد. اگر نگران میزان نور هستید درختچه شامادورا می تواند گزینه خوبی برای نگهداری در خانه هایی باشد که نور مستقیم و کافی وجود ندارد. در نتیجه می توانید با رعایت نکات زیر این درختچه زیبا را در محیط های کوچک آپارتمانی نیز نگهداری کنید:

  • آبیاری باید زمانی انجام شود که سطح خاک به اندازه یک بند انگشت خشک شده باشد.
  • به نور کافی نیاز دارد اما در سایه نیز رشد می کند. به هیچ عنوان نباید مقابل نور مستقیم قرار بگیرد.
  • باید در دمای اتاق نگهداری شود به همین دلیل بهتر است در روزهای سرد کنار پنجره قرار نگیرد.
  • برای زیبایی بیشتر این گیاه می توانید برگهای آن را با دستالی مرطوب تمیز کنید.
  • کوددهی هر ۱۴ روز یکبار در فصل بهار و تابستان را فراموش نکنید.

درختچه های زینتی شامادورا الگانس

۹- درختچه شفلرا

شفلرا را از نظر ظاهر می توان متفاوت ترین درختچه در این لیست دانست. برگهای این درختچه به گونه ای کنار هم قرار گرفته اند که ظاهری شبیه گل را به وجو آورده اند. علاوه بر زیبایی ظاهری شفلرا از جمله انواع درختچه آپارتمانی که نیاز به مراقبت کمی دارد. با این حال باید مراقب آفت هایی مثل شپشک و شته باشید.

مواردی که در نگهداری شفلرا باید توجه کنید عبارتند از:

  • گیاه شفلرا در مقابل کم آبی مقاوم است اما بهتر است پس از خشک شدن خاک نسبت به آبیاری آن اقدام کنید تا برگها زرد نشوند.
  • نور غیر مستقیم حدود ۴ ساعت در روز برای این درختچه کافی است.
  • شفلرا به کاهش دما حساس است. اگر گلدان را در بالکن نگهداری می کنید بهتر است در فصل زمستان آن را به پشت پنجره منتقل کنید.
  • دمای زیر ۱۰ درجه و بالای ۳۲ درجه به برگهای درخت آسیب می زند. بهترین محدوده دمایی برای این گیاه بین ۱۸ تا ۲۷ درجه است.

درختچه شفلرا

۱۰- نخل پرشکوه یا نخل اریکا

با شنیدن اسم نخل شاید نخل های خیلی بزرگ در ذهنتان مجسم شوند اما این نخل پرشکوه جزو پرفروش ترین درختچه های خانگی محسوب می شود و ابعاد آن به گونه ای است که می توان به راحتی آن را در آپارتمان نیز نگهداری کرد. برگ های بادبزنی سبز نخل پرشکوه به صورت دسته ای روی یک ساقه رشد می کنند.

نخل پرشکوه رشد خیلی سریعی در محیط خانگی ندارد و میزان رشد حدودی آن به صورت سالانه ۳۰ سانتی متر است. برای مراقبت از این درختچه لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از آنجایی که اریکا گیاه مناطق گرمسیری است، دمای محل نگهداری آن باید بین ۲۰ تا ۳۰ درجه باشد. با این حال توجه داشته باشید که نباید آن را کنار شوفاژ قرار داد.
  • نیازمند محیطی پرنور با نور غیر مستقیم است.
  • نخل اریکا یا پرشکوه به آبیاری منظم نیاز دارد و لازم است پیش از خشک شدن خاک نسبت به آبیاری آن اقدام کرد.
  • به رطوبت زیادی نیاز دارد و غبارپاشی در محیط های آپارتمانی می تواند به تامین رطوبت موردنیاز این گیاه کمک کند.

نخل پرشکوه یا نخل اریکا

در صورت خراب شدن هر یک از درختچه های آپارتمانی باید چه کرد؟

حتی اگر در آموزش نگهداری از گیاهان آپارتمانی را نیز فراگرفته باشید، در موارید ممکن است گیاه با مشکلاتی از جمله زرد شدن برگها، ریزش برگ، تغییر شکل و رنگ برگ، ضعیف شدن تنه و مواردی از این دست روبرو شوید. از آنجایی که این مشکلات تخصصی هستند لازم است از متخصص مربوطه برای نجات جان درختچه ها و سایر گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید.

برای این منظور تنها کافی است از خدمات باغبانی در منزل اسپارد استفاده کنید. برای این منظور می توانید روی لینک بی سطر پیشین کلیک کنید و یا سفارش خود را از طریق اپلیکیشن اسپارد ثبت کنید. متخصصین ما در ساعت و روز مورد نظر شما در محل حاضر می شود. توجه داشته باشید که کلیه این خدمات تخصصی برای تمام نقاط استان تهران و البرز (کرج) ارائه می شود!

نگهداری باغچه

  • گلکاری حرفه‌ای و اصولی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت