نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

این روزها دیگر خانه و مغازه ای نیست که در آن تی پیدا نشود. تی ها و زمین شوی ها از جمله مهم ترین وسایل نظافت منزل هستند و اهمیت آنها در تمیز کردن کف زمین و حتی دیوارهای ساختمان بر کسی پوشیده نیست. مثلا در شب عید بدون آنکه زمین را تی بزنید، نمی توانید بگویید خانه تکانی عید را به طور کامل انجام داده اید. تی کف زمین را برق می اندازد و راه رفتن روی آن را دلپذیرتر می کند. اما چه چیزی باعث شده که از میان همه وسایل نظافت زمین، تی تا این اندازه محبوب باشد؟

در پاسخ باید گفت که کار کردن با انواع تی برای نظافت کف زمین بسیار ساده است. حتی اگر تا کنون برای یک بار هم از تی استفاده نکرده اید، به راحتی می توانید خانه تان را به کمک آن تمیز کنید. البته اهمیت یک مسئله را به هیچ عنوان نباید دست کم بگیرید، و آن هم نوع تی و زمین شویی است که قرار است از آن استفاده کنید. کافی است سری به بازار بزنید تا از تنوع تی ها شگفت زده شوید. واقعا از میان این همه تی کدام یک مناسب تر هستند و به درد شما می خورند؟ اگر در پی یافتن جوابی برای این سوال هستید و می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع تی حوله ای

انواع تی برای نظافت به چه دسته های تقسیم می شوند؟

اگر به جای استفاده از ابزار کفسابی خواستید که خانه تان را به کمک تی تمیز کنید، حتما باید با انواع تی ها آشنا شوید. تی نظافت منزل انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به استفاده ای که قرار است از آن داشته باشید، تی مناسب خود را خریداری نمایید. در ادامه این مطلب اصلی ترین تی و زمین شوی ها موجود در بازار را معرفی کرده و کاربرد هرکدام را شرح داده ایم:

۱- تی نخی (تی رشته ای)

پر کاربردترین نوع تی همین تی نخی یا رشته ای است. حتما تی نخی را بارها و بارها مشاهده کرده اید. در این نوع تی رشته های ضخیم به یک میله فلزی یا پلاستیکی وصل شده اند. از تی رشته ای برای تمیز کردن کاشی و سرامیک کف فروشگاه ها، مغازه ها، سرویس های بهداشتی، بازارها و سایر مکان های عمومی استفاده می شود. در واقع این نوع تی برای نظافت مکان های پر تردد و بسیار آلوده مناسب است و برای تمیز کردن سطوح سرامیکی خانه چندان پر کاربرد نیست. خوشبختانه قیمت این نوع تی نیز مناسب است.

۲- تی اسفنجی

این مدل تی یک اسفنج دارد که در حالت عادی سفت و سخت است. به همین خاطر حتما باید به نسبت خوبی با آب ترکیب شود تا نرم شده و بتواند کف زمین و سطوح مختلف را تمیز کند. برای استفاده از این نوع تی باید در هر بار استفاده خوب آن را شستشو دهید تا رد آن روی زمین نماند و باکتری ها درون اسفنج هایش رشد نکنند. همچنین باید چند دقیقه آن را درون آب گرم بگذارید تا اسفنج ها کاملا نرم شده و برای نظافت آماده شوند. از تی اسفنجی برای تمیز کردن بالکن خانه، کف آشپزخانه و کف منزل (با کفپوش های مختلف، به خصوص سرامیک) استفاده می شود.

انواع تی چرخشی

۳- تی حوله ای

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

یکی از بهترین انواع زمین شوی های موجود در بازار، تی حوله ای می باشد. انواع تی حوله ای به واسطه پارچه حوله ای مانندی که دارند، در نظافت بسیار دقیق عمل کرده و هر نوع لکه ای را از روی کفپوش ها پاک می کنند. سرعت تمیزکنندگی تی حوله ای نیز بسیار بالا است و به همین خاطر اگر می خواهید نظافت سریعی داشته باشید، خرید این تی را در اولویت قرار دهید. تی حوله ای انتخاب اول متخصصین نظافت منزل نیز می باشد. این نوع تی برای تمیز کردن انواع کفپوش ها، کف آشپزخانه، حمام و بدنه خودرو کاربردی است.

۴- تی چرخشی

از جمله محبوب ترین انواع تی برای نظافت سطوح آلوده منازل و آپارتمان ها، تی چرخشی است. دلیل این امر در نظافت بسیار ساده تی چرخشی، نگهداری آسان و دوام بالای آن نهفته است. تی چرخشی که معمولا به همراه سطل آب مخصوص به خود عرضه می شود، قدرت تمیز کنندگی نسبتا مناسبی دارد، اما قیمت آن بالا است.

۵- تی مسطح

در کنار انواع تی چرخشی، این مدل تی نیز در میان خانم های خانه دار بسیار محبوب است. پد تی مسطح به سادگی تعویض می شود. تی مسطح برای تمیز کردن نقاط کور، لکه بری و گردگیریِ خانه های کوچک مناسب است. در عین حال نظافت مکان هایی مثل آشپزخانه نیز به کمک این تی ها لذت بخش است. قیمت تی مسطح از تی چرخشی پایین تر بوده و انتخاب به صرفه تری نسبتا به گزینه های بالا می باشد.

تی بخار

۶- تی بخار

نحوه تمیز کردن کف زمین توسط تی بخار تقریبا مشابه با نظافت پرده توسط بخارشو است. این تی قدرت بی نظیری در لکه بری از انواع سطوح دارد و سطوح سنگی و سرامیکی را برق می اندازد و ضد عفونی می کند. تی بخار البته دو ایراد بزرگ دارد: اول آنکه برای برخی سطوح مثل پارکت و لمینت مناسب نیست، و دوم آنکه قیمت بسیار بالایی دارد.

کدام تی برای نظافت منازل و آپارتمان ها مناسب تر است؟

استفاده از تی نامناسب می تواند کار نظافت منزل را برای شما دشوارتر کند و یکی از اشتباهات رایج نظافت خانه محسوب می شود. با توجه به بخش اول این مطلب که در آن کاربرد انواع تی ها را توضیح دادیم، مشخص می شود که برخی تی ها برای استفاده روزمره مناسب تر بوده و بیشتر از انواع دیگر تی به درد خانم های خانه دار می خورند. به طور مثال می توان به تی چرخشی، تی مسطح و تی حوله ای با عرض کم اشاره کرد که در اغلب موارد آلودگی های معمولی موجود در فضای خانه را تمیز می کنند، نگهداری ساده ای دارند، قیمتشان مناسب است و دوام قابل قبولی نیز دارند. اما بقیه انواع تی، مثل تی حوله ای با سایز بسیار بزرگ یا تی بخار برای نظافت حرفه ای کاربردی تر هستند و لزومی ندارد که برای مصارف عادی خود به سراغ آنها بروید.

انواع تی برای سرامیک

حرف آخر اسپارد

انواع تی برای نظافت که در این مطلب معرفی کردیم، برای تمیز کردن سطوح مختلف بسیار مناسب هستند. اگر از این تی ها به موقع استفاده کنید و نحوه کار کردن با آنها را به خوبی بلد باشید، می توانید هر نوع آلودگی ها به سرعت تمیز کنید. با این حال اگر کفپوش سنگی یا سرامیکی منزل، محل کار و یا ساختمان شما بسیار آلوده بوده و حتما می خواهید که مثل روز اول برق بیفتند (و البته هزینه خدمات کفسابی نیز برایتان اهمیت زیادی ندارد)، می توانید روی خدمات سنگسابی و کفسابی حرفه ای نیز حساب باز کنید.

سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری