خدمات برقکاری

  • متخصصین آموزش دیده
  • تضمین قیمت منصفانه

وسایل برقی جزو مهم‌ترین وسایل‌ هر خانه‌ است. اگر این دستگاه‌ها به هر دلیلی آسیب ببینند، باید برای تعمیر یا تعویض آن پول زیادی خرج کنید. عواملی مثل سوختن موتور و برق‌رفتن‌های ناگهانی به وسایل برقی ساختمان آسیب می‌زنند. اگر محافظ برق داشته باشید، دیگر دستگا‌ه‌های گران قیمت آسیب نمی‌بینند. البته گاهی خود محافظ ممکن است دچار آسیب شود اما جای نگرانی نیست زیرا تعمیر محافظ برق بسیار آسان‌تر از سایر لوازم برقی است.

با این مقدمات در این مطلب از مجلۀ اسپارد می‌خواهیم راجع به بهترین محافظ برق ساختمان صحبت کنیم. با انتخاب بهترین محافظ می توانید به بهترین شکل از دیگر وسایل برقی خود مراقبت کنید. پس در ادامه با اسپاردمگ همراه باشید.

محافظ برق ساختمان چیست؟

دستگاه‌های برقی ممکن است به هر دلیلی دچار نوسانات برق شوند. مثلاً اگر رعد و برق شدیدی رخ دهد یا برق ساختمان ناگهان قطع بشود، برق ورودی به ساختمان دچار نوسان می‌شود. این تغییر در برق ورودی عامل اصلی خراب‌شدن بسیاری از وسایل برقی است.

محافظ برق ساختمان با متوقف‌کردن برق ورودی از این خرابی جلوگیری می‌کند. هرگاه که سیستم برق‌رسانی ساختمان دچار مشکل شود، محافظ برق ساختمان جریان برق ورودی را قطع می‌کند. خرید بهترین محافظ برق ساختمان به طولانی‌شدن عمر وسایل برقی شما کمک می‌کند.

محافظ برق ساختمان چیست؟

چه دستگاههایی به محافظ برق احتیاج دارند؟

اگر بخواهید از جنبۀ تخصصی به موضوع نگاه کنید، همه لوازم برقی به محافظ احتیاج دارند. یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، کامپیوتر و تلویزیون همگی باید محافظ داشته باشند.

بعضی‌ها تصور می‌کنند که محافظ برق برای وسایل برقی گران است. ولی نوسانات برق ممکن است کوچک‌ترین وسیلۀ برقی خانۀ شما مثل آیفون و در بازکن‌های برقی را هم دچار مشکل کند. بنابراین با خرید یک محافظ پشت کنتور می توانید از تمام لوازم برقی خانه‌ یا محل کارتان محافظت کنید.

راستی صحبت از آیفون شد. اگر به دنبال تعمیر کار و نصاب آیفون تصویری و صوتی در محل بودید می توانید روی اسپارد حساب کنید.

بهترین محافظ برق ساختمان چه ویژگیهایی دارد؟

بهترین محافظ برق ساختمان، محافظ پشت کنتور است. این نوع دستگاه شما را از خرید محافظی جدا برای هر کدام از وسایل برقی معاف می‌کند. این دستگاه بعد از کنتور قرار می‌گیرد و نوسانات برق کل ساختمان را کنترل می‌کند.

بنابراین با خرید بهترین محافظ برق ورودی ساختمان هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و هم از سوختن دستگاه‌های برقی جلوگیری می‌کنید. محافظ برق پشت کنتور از ترمینال ورودی و خروجی تشکیل شده است و برای تمامی دستگاه‌های برقی داخل خانه و محل کار مناسب است.

بهترین محافظ برق ساختمان

راهنمای خرید محافظ برق ساختمان

هنگام خرید بهترین محافظ برق ساختمان از مشخصات این دستگاه مطلع شوید و بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید. البته معمولاً محافظ‌های پشت کنتور پریز و کابل ندارند و به جای این موارد باید به نمایشگر دیجیتالی ولتاژ دقت کنید.

توان محافظ

یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین برند محافظ برق ساختمان توان خروجی دستگاه است. توان خروجی محافظ با واحد وات نشان داده می‌شود. شما با توجه به تعداد ابزارهای برقی ساختمان و توان هر کدام از آن‌ها باید توان خروجی محافظ را مشخص کنید. اگر توان ابزارهای برقی متصل به محافظ بیشتر از توان محافظ باشد، دستگاه خراب شده و جرقه خواهد زد.

پریزهای محافظ

اگر می‌خواهید برای ساختمان یا چندین وسیله برقی محافظ بخرید، باید به تعداد و نوع پریزهای دستگاه توجه کنید. هنگام خرید، پریزها را امتحان کرده و حتما دوشاخۀ برق را در هر یک از خانه‌های دستگاه وارد کنید.

با این کار مطمئن می‌شوید که طراحی محافظ به خوبی انجام شده و با اصول برق کشی نیز سازگار است و دوشاخه‌های برق مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نمی‌کنند. جنس تیغه‌های پریز هم مهم است. این تیغه‌ها باید مقاومت و کیفیت خوبی داشته باشند.

نظرات کاربران خدمات برقکاری

درخواست برقکار

“مطالعه بیشتر در مقاله : نحوه نصب انواع کلید و پریز

راهنمای خرید محافظ برق ساختمان

طول کابل

طول کابل محافظ ساختمان وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید محافظ را جابه‌جا کنید. در صورتی که وسایل‌ها در فاصلۀ زیادی از پریز برق هستند یا می‌خواهید محافظ را جابه‌جا کنید، باید محافظ کابلی بخرید.

کابل‌های محافظ معمولاً در سه اندازه ۱.۵، ۳ و ۵ متری ساخته می‌شوند. جنس کابل، روکش و قطرش هم مهم است. کابل باکیفیت در اثر فشار یا کشیده‌شدن پاره نمی‌شود و ماندگاری خوبی دارد. هنگام خرید محافظ برق ساختمان هم طول کابل را بیشتر از مقدار موردنیازتان در نظر بگیرید.

زمان تأخیر

زمان تأخیر محافظ برق ساختمان به وسیله‌های متصل به محافظ، توان و مدار بستگی دارد. مدت زمان تأخیر باعث می‌شود که برق پایدار شده و در حالت استانداردی به لوازم برقی برسد. در صورتی که برای کامپیوتر و تلویزیون محافظ می‌خرید، به زمان تأخیر ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه نیاز دارید. زمان تأخیر محافظ‌ برق برای کولر، یخچال و فریزر هم ۴ تا ۶ دقیقه است.

جنس محافظ

وقتی می‌خواهید بهترین مارک محافظ برق ساختمان را انتخاب کنید، به جنس و کیفیت بدنۀ محافظ هم دقت کنید. بهترین جنس برای محافظ برق پلاستیک ABS است. ویژگی‌های خاص این پلاستیک مقاومت حرارتی بالا و مقاومت در برابر اشتعال است.

این دو ویژگی از بروز حادثه و سوختن دستگاه‌های برقی جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این جنس، محافظ‌های دیگری هم هستند که ازPC یا پلی‌کربنات درست شده‌اند. پلی‌کربنات هم مقاومت حرارتی بالایی دارد و مانع از آتش‌گرفتن می‌شود.

گارانتی محافظ برق

حتماً هنگام خرید محافظ برق ساختمان برندهای مختلف را بررسی کنید. از متخصصان و اهل فن سؤال بپرسید تا بتوانید بهترین برند محافظ برق ساختمان را پیدا کنید. معمولاً این برندها گارانتی دارند و در صورت خرابی برای تعمیر و تعویض محافظ به شما کمک می‌کنند.

در میان این مقاله یادآور شویم که هر زمان نیاز به خدمات برق کشی و سیم کشی ساختمان داشته باشید می توانید از طریق صفحه اجرت برقکاری ۱۴۰۱ می توانید به صورت آنلاین استعلام بگیرید.

معرفی بهترین برند محافظ برق ساختمان

با توجه به نظرات مصرف‌کنندگان بهترین محافظ برق ساختمان در بازار ایران از شرکت‌های سارا، پارت‌الکتریک، تیراژه و تسکو است. محافظ برقی سارا محبوبیت زیادی در بازار دارد و با کیفیت بالایی ساخته می‌شود. از ویژگی‌های خاص این برند می‌توان به بدنۀ فلزی محکم و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد.

برند پارت‌الکتریک هم جزو برندهای برتر است و محصولات باکیفیتی تولید می‌کند. محافظ برق این شرکت علاوه‌ بر ویژگی‌های معمول در برابر گرد و غبار هم مقاوم است. محافظ برقی تیراژه اندازۀ کوچکی دارد و قیمتش هم مناسب است. برند تسکو هم یک محافظ کوچک با قیمت مناسب تولید کرده است.

اگر می‌خواهید از بین برندهای خارجی خرید کنید، گزینه‌های برند محافظ برق برننشتول، AEG و محافظ فیلیپس پیش روی شما هستند. شرکت فیلیپس یک شرکت هلندی است. این شرکت از سال ۱۸۹۱ در زمینۀ تولید لوازم برقی فعالیت می‌کند و محافظ برق نیز بین محصولاتش دارد. برندهای برننشتول و AEG برندهای آلمانی هستند و هر دو محبوبیت خوبی در بازار محصولات برقی دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب آنتن تلویزیون (گیرنده) دیجیتال

بهترین برند محافظ برق ساختمان

جمعبندی

محافظ برق ساختمان ابزاری است که از لوازم برقی شما محافظت می‌کند. شما با خرید بهترین محافظ برق ساختمان می‌توانید از خراب‌شدن و سوختن دستگاه‌های برقی خانه و محل کارتان جلوگیری کنید.

ما در این مقاله از اسپاردمگ محافظ پشت کنتوری را به عنوان بهترین محافظ برق ورودی ساختمان معرفی کردیم و دربارۀ بهترین برندها توضیح دادیم. برند محافظ برق خانۀ شما چیست؟ آیا از آن راضی هستید؟

خدمات برقکاری

  • متخصصین آموزش دیده
  • تضمین قیمت منصفانه
درخواست برقکار