سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

در حالی‌که مبلمان یکی از عناصر اصلی خانه‌های ایرانی به شمار می‌آید، تمیز نگه داشتن آن دشوار است. به‌خصوص در مورد مبل‌های چرم و یا رنگ روشن. چرا که با کوچک‌ترین لکه‌ای زیبایی خودشان را از دست می‌دهند. استفاده از انواع روش شستن مبلمان در منزل، راهکاری چندان حرفه‌ای برای تمیز کردن به نظر نمی‌رسد. چرا که هیچ‌کس علاقه‌ای به این کار ندارد و از طرفی شوینده‌ی مخصوص مبل نیز به آسانی یافت نمی‌شود. این‌جاست که خدمات مبل‌شویی در محل گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسند.

بهتر است بدانید که روش شستن مبلمان در منزل یکی از قسمت‌های سخت خانه‌داری است. در حالی‌که می‌توانید شستشوی مبلمان را توسط متخصصین مبل‌شویی در محل انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی، می‌خواهید این کار را در خانه، خودتان انجام دهید در این مطلب علاوه بر پاسخ به سوالات متداول درباره سرویس مبل‌شویی، شما را با بهترین روش شستن مبلمان در منزل نیز آشنا می‌کنیم.

راهنمای شستن مبلمان در منزل بدون نیاز به کمک متخصص مبل‌شویی

قبل از هرچیزی، اگر مبلمان شما چرم است پیشنهاد می‌کنیم راهنمای شستشوی مبلمان چرم را که قبلا برای‌تان نوشته‌ایم، بخوانید. اما درباره‌ تمیز کردن مبل‌های پارچه‌ای باید بدانید بهترین مرجعی که به شما راهنمایی می‌کند، برچسب علائم مبل است.

راهنمای علائم شستشوی مبل

به‌طور معمول روی برچسب دستور شستشو، با یکی از حروف انگلیسی زیر روبه‌رو می‌شوید که هر کدام معنای متفاوتی دارند.

  • W: به این معنا که می‌توانید مبل را با آب تمیز کنید. شستشو با آب هیچ صدمه‌ای به مبل وارد نمی‌کند.
  • S: سراغ تمیزکاری با آب نروید! آب به مبل آسیب می‌زند و ایجاد لکه می‌کند. برای شستشو باید سراغ محلول‌های شوینده‌ی بدون آب بروید.
  • WS: نشان‌دهنده‌ی این است که هم با آب و هم با مواد شوینده بدون آب، می‌توانید مبل را تمیز کنید.
  • X: فقط با جاروبرقی می‌توانید مبل را تمیز کنید. هیچ ماده‌ی شوینده‌ای مجاز نیست. حتی آب!
  • O: یعنی مواد به کار رفته در مبل ارگانیک و طبیعی‌ست. پس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

مراحل و روش شستن مبلمان در منزل

برای شستشوی مبل با توجه به علائم بالا، ببینید از چه مواد شوینده‌ای می‌توانید استفاده کنید. آیا مجاز به شستشوی مبل با آب هستید یا خیر. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

جارو بکشید

اولین قدم، پاک کردن گرد و غبار و مواردی مثل تار مو، تکه کاغذ و … از رویه و درزهای مبل است. قبل از شستن مبل مطمئن شوید سطح مبل به کمک جارو به خوبی نظافت شده باشد. استفاده از جارو برقی برای پاک کردن موی سگ و گربه از مبلمان نیز مفید است.

برس بزنید

بعد از جارو، نوبت به یک برس یا فرچه‌ی تمیز می‌رسد. به کمک برس، آلودگی‌هایی که عمیق‌تر هستند و با جارو پاک نمی‌شوند، به کمک برس جدا خواهند شد. دقت کنید از یک برس نرم و تمیز استفاده کنید تا به مبل آسیبی نرسد.

شستشوی مبل را آغاز کنید

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

به کمک علائمی که گفتیم از یک شوینده‌ی مناسب برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. به کمک یک پارچه‌ی تمیز و مقاوم، همه‌جای مبل را به خوبی دستمال بکشید تا کاملا تمیز شود. سعی کنید تا حد امکان از مقدار کمتری آب استفاده کنید. چرا که آب از پارچه به داخل مبل نفوذ می‌کند و باعث پوسیدگی می‌شود.

دوباره سراغ جارو بروید

بعد از شستشو، باید تا حد امکان آب اضافی را از مبل خارج کنید. به همین دلیل کارشناسان خانه‌داری توصیه می‌کنند از جاروبرقی یا بخارشوی برای خشک شدن سریع مبل استفاده کنید.

ماندن آب در بافت پارچه، مهم‌ترین دلیلی‌ست که ممکن است شما را به سپردن کار به یک شرکت خدمات مبل‌شویی در محل ترغیب نماید چرا که این شرکت‌ها با تجهیزات و دستگاه‌های مخصوص به راحتی آب، کف و سایر رطوبت‌های به‌جای مانده از شستشو را از مبل جمع‌آوری می‌کنند و معمولا مبل‌های شما بعد از چند ساعت قابل استفاده مجدد خواهد بود. پس اگر به قدرت جذب آب و رطوبت جاروبرقی‌تان اطمینان دارید، شاید بد نباشد که خودتان دست به کار شوید و به صورت آزمایشی یک مبل تک نفره راحتی را بشویید.

سراغ سطوح غیرپارچه‌ای بروید

به جز قسمت نشیمنگاه و پشتی مبل که پارچه‌ای هستند، بقیه‌ی قسمت‌ها مانند دسته یا پشت مبل ممکن است چوبی یا استیل باشند. برای تمیز کردن این قسمت‌ها از شوینده‌ی مخصوص خودشان استفاده کنید. ممکن است برای تمیز کردن چوب، بخواهید از براق‌کننده یا واکس چوب استفاده کنید.

در نهایت اگر مبل گران قیمت و یا خاصی دارید و یا اینکه از انتخاب نوع مواد شوینده برای شستشوی مبل در منزل اطمینان ندارید، پیشنهاد ما این است که از یک شرکت مبل‌شویی معتبر و دارای مجوز کمک بگیرید. در ادامه می‌توانید پاسخ به سوالات متداول درباره سرویس مبل‌شویی را مشاهده کنید.

سوالات متداول درباره سرویس مبل‌شویی

در ابتدا بهتر است بدانید که اگر خدمات تخصصی مبل‌شویی توسط یک فرد حرفه‌ای و ماهر انجام شود، نه تنها به ظاهر مبل آسیبی نمی‌زند بلکه باعث افزایش عمر مفید آن نیز می‌شود. به هر حال این روش شستشو از شستشو با شامپو فرش و برس، بسیار مطمئن‌تر و با کیفیت‌تر است. با این حال ممکن است نگرانی‌های گوناگونی در رابطه با استفاده از سرویس خشکشویی و شستن مبلمان در منزل وجود داشته باشد که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

آیا هزینه شستشوی مبل در منزل بالا است؟

ممکن است تصور کنید هزینه مبل‌شویی در خانه بسیار گران باشد. و یا جزء خرج‌های اضافی قلمداد کنید. قبول داریم که سرویس مبل‌شویی، یک خدمت جدید و کمتر شناخته شده است اما بسیار مفید و ضروری‌ست. هزینه‌ی شستشو ممکن است برابر با دستمزد روزانه یک نظافتچی باشد و حتی کمتر از آن که ما در ادامه اقتصادی ترین روش برای استفاده از این خدمات را به شما معرفی می کنیم. یادتان باشد منطقی آن است که اگر به نظافت خانه اهمیت می‌دهیم و حاضریم برای آن هزینه کنیم نظافت سالیانه مبل‌ها نیز باید برایمان مهم باشد.

زمان مورد نیاز برای مبل‌شویی چقدر است؟

اگر این خدمات را از یک مبل‌شویی با کیفیت و حرفه‌ای دریافت کنید، شستشوی مبل‌ها بیشتر از یکی دو ساعت طول نخواهد کشید. همچنین خشک شدن مبل‌ها هم بیشتر از چند ساعت به طول نخواهد انجامید. البته همه‌چیز به جنس و تعداد مبلمان شما بستگی دارد. مثلا شستشوی مبل چرم، کمی حساس‌تر و زمان‌بر خواهد بود.

امکان درخواست برای شستشوی فرش و موکت در کنار خدمات خشکشویی مبلمان وجود دارد؟

آیا امکان شستشوی فرش، موکت و تشک خوشخواب با این تجهیزات وجود دارد؟ بله! هرچند توصیه می‌کنیم شستشوی فرش و موکت را به کارخانه‌های قالیشویی معتبر و مکانیزه بسپارید اما بعضی خدمات‌دهندگان مبل‌شویی نیز می‌توانند فرش‌های شما را در محل بشویند. اگر فرش‌های ظریف و ابریشمی دارید کماکان توصیه می‌کنیم از سرویس‌های قالیشویی استفاده کنید. با این حال از دستگاه مبل‌شویی برای شستشوی موارد زیر نیز می‌توان استفاده کرد:

  • انواع مبل
  • صندلی
  • تشک خوشخواب
  • کوسن
  • فرش در ابعاد کوچک

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم آموزش ما در رابطه با نحوه شستشو و آبکشی تشک خوشخواب در خانه را از دست ندهید.

میزان زبری برس دستگاه مبل‌شویی می‌تواند به پارچه مبلمان آسیب بزند؟

اگر تجربه مبل‌شویی دارید یا فیلم و ویدئویی در این زمینه دیده‌اید، ممکن است نگران آسیب دیدن پارچه مبل شوید. بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، سَری نازل شستشو به هیچ عنوان زبر نیست و از موهای نرم ساخته شده است. این موها به صورت گرد و در تراکم بالا به نحوی کنار هم قرار گرفته‌اند که بهترین نتیجه از مبل‌شویی حاصل شود.

برای سرویس خشکشویی و شستن مبلمان در منزل باید جابه‌جایی در دکور خانه صورت بگیرد؟

دستگاه‌های مبل‌شویی به نحوی ساخته شده‌اند که با وجود اندازه‌ای که دارند، به راحتی قابل حمل باشند. بنابراین نگران نباشید. نیازی نیست مبل‌ها را جابه‌جا کنید. دستگاه توسط متخصص مبل‌شویی جابه‌جا می‌شود. کافی‌ست فرش کنار مبل را جمع کنید. هرچند فوم شستشو به قدری غلیظ است که به فرش و کف آسیبی وارد نخواهد شد. همچنین در آخر توسط دستگاه مکش، تمام کف و آلودگی از سطوح جمع‌آوری می‌شوند.

راستی اگر مبلمان شما آسیب دیده و نیاز به خدمات تعمیر مبل راحتی یا دیگر انواع مبلمان دارید می توانید روی خدمات متخصصین آموزش دیده اسپارد نیز حساب کنید.

مراحل انجام سفارش مبل‌شویی در محل به چه صورت است؟

به‌صورت کلی عملیات مبل‌شویی توسط این دستگاه در سه مرحله انجام می‌شود. بعد از جاروکردن گرد و غبارها از روی سطح، مرحله‌ی اول یعنی پاشش فوم صورت می‌گیرد. این فوم توسط کمپرسور از مقدار کمی آب و مواد شوینده تولید شده و با نازل دستی بر روی سطح کشیده می‌شود. فوم تا زمانی که از حجیم است، باید روی مبل باقی بماند. البته نگران نباشید. در این مدت آب وارد بافت مبل نخواهد شد.

مدت زمانی که فوم باید روی مبل بماند، بسیار مهم است و تاثیر زیادی در از بین بردن آلودگی‌ها دارد. بعد از این مرحله، متخصص مبل‌شویی با روشن کردن سیستم مکش دستگاه و کشیدن نازل مخصوص روی سطح مبل و همچنین اطراف مبل، آب و سایر آلودگی‎ها را جمع خواهد کرد. این آلودگی‌ها به مخزن آب کثیف منتقل می‌شود.

در انتها، سطح مبل به قدری خشک است که قابل استفاده خواهد بود، اما با این وجود توصیه می‌شود چند ساعت صبر کنید تا رطوبت به صورت کامل از بین برود. در این حالت مطمئن خواهید بود که آب و رطوبت کاملا از مبل خارج شده است.

بعد از اتمام شستشو، برای آماده‌سازی دستگاه برای سفارش‌های بعدی مواد شوینده شارژ خواهند شد و مخازن آب کثیف و تمیز از دستگاه جدا شده و شستشو می‌شوند.

همان‌طور که دیدید روش شستن مبلمان در منزل بسیار ساده و بی‌ضرر است. مهم‌ترین نکته در استفاده از این نوع خدمات، انتخاب یک سرویس مبل‌شویی است. به خاطر داشته باشید که خدمات شستشوی مبل در منزل کمک می‌کند با آسودگی خیال از داشتن مبل‌هایی تمیز و درخشان، مانند روز اول لذت ببرید!

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی