خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

همه ما دوست داریم پس از شستشو و خشک کردن لباس‌ها بوی خوش آن‌ها به مشاممان برسد و معمولا انتظاری جز این نداریم. در واقع همیشه این اتفاق نمی افتند و گاها ممکن است بنابر دلایلی نتوانیم بوی بد لباس بعد از شستشو را از بین ببریم.

این بوی بد می تواند علت‌های گوناگونی داشته باشد. برای مثال ممکن است مشکل از ماشین لباسشویی باشد یا مقدار زیاد شوینده و هزار و یک دلیل دیگر. در این مقاله مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل بوی بد لباس پس از شستشو را برای شما معرفی خواهیم کرد. البته این مشکل معمولا در اثر شستشوی لباس در منزل ایجاد می شود و نه با استفاده از خدمات خشکشویی. پس اگر شما نیز می خواهید برای این مشکل چاره‌ای بیابید در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

بوی نم و رطوبت لباس با چه عواملی در ارتباط است؟

ماندن رطوبت در لابه لای الیاف لباس‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل بوی بد لباس بعد از شستشو است. وقتی رطوبت به داخل الیاف پارچه نفوذ می کند، لباس بوی ناخوشایندی می گیرد. بویی مشابه رطوبت دیوار و یا سقف، ناشی از رطوبت باران. در مواجه با چنین اتفاقی اصلی‌ترین راه‌حل شستشوی مجدد لباس‌ها است.

از دیگر دلیل‌های بوی ناخوشایند لباس بعد از شستشو می توان به رشد قارچ و میکروارگانیسم‌ها در الیاف پارچه اشاره کرد. اگر به موقع لباس‌ها را از محفظه تاریک و مرطوب ماشین لباسشویی خارج نکنید یا آن‌ها جمع‌آوری آن‌ها هنگام خشک شدن در یک محیط تاریک مانند گوشه اتاق را فراموش کنید، حتما با بوی زننده‌ای روبرو خواهید شد.

عامل دیگر این بوی بد می تواند خیس شدن مجدد لباس‌ها پس از شستشو در زیر باران باشد. پس اگر لباس‌هایتان را در محیط آزاد خشک می کنید هنگام بارش باران به سرعت آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

از بین بردن بوی بد لباس ها

جلوگیری از بوی بد لباس‌ها پس از شستشو! با ۴ روش!

خب، پیش‌تر با دلایل اصلی به وجود آمدن بوی بد در لباس‌ها پس از شستشو آشنا شدیم. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس به جای فراگیری روش‌های مختلف برای از بین بردن بوی بد لباس می توان با روش‌های آشنا شد که از این اتفاق جلوگیری می کنند. بیایید هریک از این روش‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم:

در اولین فرصت لباس‌ها را از لباسشویی خارج کنید!

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

حتی اگر تمیز کردن ماشین لباسشویی را جدی می گیرد، باز هم بهتر است لباس‌ها را برای مدت طولانی پس از اتمام برنامه شستشو در محفظه تاریک و مرطوب نگذارید. همین‌طور لباسشویی را به عنوان انبار لباس‌های کثیف و چرک تصور نکنید.

بهتر است یک سبد مخصوص برای جمع‌آوری لباس‌های کثیف داشته باشید. پس از جمع‌آوری لباس‌ها آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار داده و بشویید. ماندن لباس‌ها کثیف برای مدت زیاد در مخزن ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.

لباس‌ها را به موقع و در هوای آزاد خشک کنید!

بهتر است پس از اتمام شستشو نسبت به خشک کردن لباس‌ها اقدام کنید. برای خشک کردن لباس‌ها می توانید از ماشین خشک‌کن استفاده کنید که با تکنولوژی مخصوص بدون ایجاد بوی بد لباس‌ها را سریعا خشک می کند.

در غیر این صورت بهترین روش خشک کردن لباس‌ها پهن کردن آن‌ها در هوای آزاد و زیر نور خورشید است. این روش علاوه بر خشک کردن یک مزیت دیگر نیز دارد و آن خاصیت ضدعفونی کننده نور خورشید است. با این راهکار می توانید برای همیشه از بوی بد لباس بعد از شستشو خلاص شوید.

خشک کردن لباس ها در هوای آزاد

ماشین لباسشویی را در دوره‌های زمانی یکماهه تمیز کنید!

مکان‌های مرطوب و تاریک همانند مخزن لباس در ماشین لباسشویی یکی از بهترین جاها برای رشد انواع کپک و قارچ‌ها هستند. پس بهتر است نظافت ماشین لباسشویی را نیز جدی بگیرید. برای این کار می توانید از روش‌های مختلف تمیز کردن ماشین لباسشویی با مواد خانگی همانند جوش شیرین و سرکه استفاده کنید.

علاوه بر شستشوی ماشین لباسشویی و تمیز کردن بخش‌ها داخلی آن، بهتر است پس از اتمام برنامه شستشو و خارج کردن لباس‌ها درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید. به این ترتیب این مخزن تاریک به طور کامل خشک شده و دیگر امکان رشد میکروارگانیسم‌ها فراهم نخواهد شد.

میزان استفاده از مواد شوینده را کاهش دهید!

“هرچقدر از مواد شوینده بیشتری استفاده کنیم، لباس‌ها تمیزتر شده و بوی بهترین خواهند داشت.” حتما شما نیز بارها این جمله را در ذهن خود تکرار کرده‌اید. این جمله یک تصور کاملا اشتباه است زیرا در عمل دقیقا عکس این اتفاق صدق می کند. اما دلیل آن چیست؟

با مصرف بیش از حد از مواد شوینده، مقدار زیادی از آن در الیاف لباس‌ها نفوذ کرده و باعث ایجاد سفیدک در آن می شود. سفیدک تکه‌های اضافی از مواد شوینده است که در تار و پود لباس خانه کرده و باعث ایجاد بوی بد می شود. پس حتما به میزان استاندارد و اصولی از مواد شوینده استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است شوینده‌های باکیفیت تهیه کنید. زیرا موارد تقلبی موجود در بازار نیز ممکن است باعث ساطع شدن بوی بد از لباس شوند.

کاهش میزان شوینده برای از بین بردن بوی نم لباس

چطور بوی بد لباس را از بین ببریم؟

پیش‌تر به بررسی نکات مهم برای جلوگیری از بوی بد لباس پرداختیم. اکنون نوبت به از بین بردن این بوی ناخوشایند می رسد. در واقع اگر با روش‌های جلوگیری از بوی بد آشنا نداشتید، می توانید ترفندهای زیر را امتحان کنید:

سرکه سفید همیشه برای از بین بردن بوی رطوبت لباس موثر است!

شاید با انواع فواید سرکه سفید برای از بین بردن لکه چربی، لکه سس و انواع مختلف لکه‌ها آشنا باشید. همین‌طور از این ماده به وفور در نظافت و خونه تکونی نیز استفاده می شود. این بار سرکه سفید را برای از بین بردن بوی بد لباس امتحان کنید!

پیش از شروع کار ماشین لباسشویی مقداری سرکه سفید به لباس‌ها اضافه کنید. سپس می توانید نرم کننده نیز به کار ببرید. این ماده طبیعی بدون اینکه به لباس‌ها آسیب بزند بوی بد ناشی از میکروب‌ها و رطوبت را از بین خواهد برد.

سرکه سفید برای از بین بردن بوی لباس بعد از شستشو

آب اکسیژنه برای از بین بردن بوی بد لباس!

به راحتی می توانید آب اکسیژنه را از داروخانه‌ها تهیه کنید و علاوه بر نظافت خانه برای از بین بردن بوی بد لباس نیز آن را به کار ببرید. آب داغ و آب اکسیژنه یکی از بهترین ترکیب‌ها برای خداحافظی با بوی بد لباس بعد از شستشو است. البته به شرط اینکه پارچه لباس‌ها چندان ظریف و حساس نباشند. برای چنین لباس‌هایی بهتر است از دیگر روش‌ها با ریسک پایین استفاده کنید.

زغال چوب بهترین راه‌حل از ببین بردن بوی بد لباس‌های جین!

این لباس‌ها همان‌قدر که ظاهری بسیار شیک دارند، به همان اندازه مراحل شستشوی به مراتب سخت‌تری نیز دارند. پارچه جین معمولا رطوبت را در خود حبس کرده و بوی بد را در خود نگه می دارد. خب! با این توصیفات اگر لباس جین بوی بد گرفت باید چه کرد؟

تنها کافی است زغال چوب تهیه کرده و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • مقداری از زغال چوب را داخل یک کیسه قرار دهید.
  • لباس جین موردنظر را به آرامی زغال‌ها بگذارید.
  • کیسه را گره زده و به مدت یک روز صبر کنید تا بوی بد به صورت کامل از بین برود.

ترکیب فوق‌العاده نمک دریا و آبلیمو!

آب یک لیموی تازه را بگیرید و با مقداری نمک دریا مخلوط کنید. این ترکیب را داخل مخزن ماشین لباسشویی بریزید. ترکیب نمک دریا و آب لیمو به خوبی تمامی بوهای بد لباس را به خود جذب کرده و از ایجاد بوی رطوبت و نم نیز جلوگیری می کند.

آبلیمو و نمک دریا برای بوی رطوبت لباس

این بار جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید!

همانند ترکیب آبلیمو و نمک دریا، سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. توجه داشته باشید که این محلول را باید همراه با مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده بریزید. به همین راحتی از بوی بد لباس بعد از شستشو خلاص شوید.

سخن پایانی!

با استفاده از ۴ روش مهم برای جلوگیری از ایجاد بوی بد لباس بعد از شستشو برای همیشه می توانید از این بوی ناخوشایند رطوبت خلاص شوید. مواد ساده‌ای که در مقاله بالا اشاره شد نیز در از بین بردن بوی بد لباس بسیار موثر هستند. شما از چه روش‌هایی برای از بین بردن بوی رطوبت لباس‌ها استفاده می کنید؟

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی