طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

آیا تا به حال به انرژی شگفت انگیزی که آینه ها در خانه ایجاد می کنند دقت کرده اید؟ آینه، این وسیله مهم و گرانبها در چیدمان منزل، یکی از موثرترین لوازم خانه در شکل گیری حسی مثبت در فضای بسته است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که از برخی مکان ها انرژی مثبتی دریافت کرده اید و برخی مکان های دیگر حس منفی را به شما منتقل کرده اند. شاید عجیب باشد، اما بر اساس قوانین استفاده از آینه در فنگ شویی نوع قرارگیری آینه در آن مکان ها تاثیر زیادی در انتقال چنین حسی داشته است.

اگر تا به امروز آینه های داخل ساختمانتان را بدون هیچ گونه قاعده ای در کنار هم قرار می دادید و صرفا در برخی نقاط از پیش تعیین شده از آنها استفاده می کردید (مثل ورودی خانه و اتاق نشیمن)، آشنایی با مقوله فنگ شویی حتما به دردتان می خورد. فنگ شویی و آینه در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار دارند (در واقع آینه در فنگ شویی نقشی اساسی ایفا می کنند) و اگر به درستی با مفهوم هر یک آشنا شوید، خانه ای با حسی بسیار مثبت و پر از انرژی ایجاد خواهید کرد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این مفهوم آشنا کنیم.

فنگ شویی آینه

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی در لغت به معنی باد و آب است. اما در اصطلاح، روشی است که تعادل را میان انسان و طبیعت برقرار می سازد. فنگ شویی ای که ما در این مطلب از آن سخن می گوییم نوعی از دکوراسیون است که قواعد خاصی دارد و موجب می شود تا انرژی مثبت درخانه جریان پیدا کند و انرژی منفی از آن دور شود. و خب در انتقال این انرژی مثبت به درون منزل، چه چیزی مهمتر از آینه؟ اولین نکته ای که باید بدانید این است که آینه در فنگ شویی کاربرد بسیار دارند.

هشت جهت جغرافیایی مهم در فنگ‌شویی

باگوآ (Bagua) به معنای هشت ضلعی‌ است و نقشه انرژی در فضایی خانه تان را نشان می دهد. در فنگ‌ شویی هشت جهت جغرافیایی داریم که هر یک از این جهت‌ ها مربوط به یکی از موارد هشت‌ گانه‌ زیر می‌ شود:

  1. سلامتی و خانواده
  2. ثروت و فراوانی
  3. شهرت و اعتبار
  4. عشق و ازدواج
  5. خلاقیت و کودکان
  6. برکت
  7. شغل و مسیر زندگی
  8. تربیت و رشد معنوی

پس یادتان باشد، نقشه انرژی به شما نشان می‌ دهد کدام یک از نقاط خانه در ارتباط با کدام یک از این هشت ناحیه جغرافیایی هستند.

آینه شکسته در فنگ شویی

آینه در فنگ شویی چه کاربردی دارد؟

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

همانطور که گفتیم، شاید هیچ وسیله ای به اندازه آینه در علم فنگ شویی اهمیت نداشته باشد. آینه وسیله ای برای تولید انرژی مثبت و جذب انرژی منفی است. علاوه بر این آینه در دکوراسیون مینیمال منزل به عنوان زیبایی دکور و بزرگ تر نشان دادن فضا مورد استفاده قرار می گیرد. شاید شنیده باشید که آینه آسپرین منزل است. یعنی وسیله ای است که طراوت و آرامش را درون خانه به جریان می آورد. و خب طبیعی است که مطابق با هدف فنگ شویی، آینه تا چه اندازه می تواند نقش مهم و اساسی در این علم داشته باشد. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب اصول استفاده از آینه در فنگ شویی را به طور کامل آموزش می دهیم.

بر اساس اصول فنگ شویی، در چه مکان هایی باید آینه قرار دهیم؟

به یاد بیاورید که هدف از به کارگیری اصول فنگ شویی، ایجاد انرژی مثبت در خانه بود. در نتیجه در مکان هایی باید آینه قرار دهید که این حس را در شما ایجاد کنند. اولین مکان برای تولید انرژی مثبت، سالن غذاخوری است. اتاق غذاخوری در فنگ شویی نماد ظرفیت فرد برای کسب ثروت است. به همین دلیل توصیه می‌ شود که با نصب آینه در این مکان آن را بزرگ‌ تر جلوه دهید. البته آینه را نباید در هر نقطه ای از سالن غذاخوری نصب کنید. مثلا اگر اتاق غذاخوری شما پنجره‌ ای دارد که به‌سوی فضای بیرونی قرار گرفته اما دوست ندارید مدام آن فضا را نگاه کنید، بهتر است که آینه را روبروی پنجره نصب نکنید.

یکی از مکان های بسیار عالی برای به کار بردن آینه در فنگ شویی، راه پله و راهروی خانه است. مخصوصا اگر در دیواره های این مکان ها آینه نصب کنید، انرژی مثبت زیادی به سمتتان سرازیر می شود. آینه در فضاهای باریک باعث می شود که محیط دلبازتر و بزرگ تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که بر اساس این علم، راه‌ پله باریک مانعی برای ورود ثروت و شانس به داخل منزل است. به همین خاطر توصیه می‌ شود که در این مکان ها حتما آینه نصب کنید و ترجیحا روبروی آینه از یک منظره طبیعی با انرژی مثبت استفاده نمایید.

به عنوان یک اصل کلی در علم فنگ شویی، همیشه سعی کنید که در محیط های بسته، تنگ و باریک از آینه استفاده کنید (مخصوصا آینه گرد در فنگ شویی) تا فضا دلبازتر شده و انرژی مثبت درون خانه جریان پیدا کند. نظافت اتاق خواب، اتاق نشیمن، راهرو، حمام و دستشویی را نیز جدی بگیرید، زیرا مستقیما در انتقال انرژی مثبت به منزل نقش دارند. همچنین توجه به جهات هشتگانه فنگ شویی که در این مطلب به معرفی آنها پرداخته ایم نیز در این میان اهمیت بالایی دارد.

آینه گرد در فنگ شویی

در چه مکان هایی نباید از آینه استفاده کرد؟

طبق اصول فنگ شویی، آشپزخانه یکی از مکان‌ هایی است که انرژی منفی زیادی را در خود جمع کرده است. به همین خاطر توصیه می شود که به هیچ عنوان داخل آن آینه کار نکنید.

همچنین تا جای ممکن باید جلوی انعکاس آتش را در خانه بگیرید. برای همین قرار دادن آینه در قسمت هایی مثل بالای اجاق گاز اصلا کار درستی نیست. اگر می خواهید در خانه تان آسوده باشید، در اینگونه مکان ها از آینه استفاده نکنید.

علاوه بر آن، ترجیحا روبروی درب دستشویی و حمام نیز آینه نصب نکنید (دقت کنید که منظورمان روبروی درب دستشویی و حمام است، نه داخل آنها). به دلیل اینکه حمام و دستشویی مکانی برای دفع ضایعات بدن هستند، در علم فنگ شویی انرژی منفی زیادی به آن‌ها نسبت داده می‌شود. به همین دلیل نصب آینه در روبروی این مکان‌ ها می‌ تواند انرژی منفی آنها را بیشتر کند.

جدای از موارد فوق، یک مکان دیگر نیز وجود دارد که توصیه می شود آینه ای را در آن به کار نبرید. محققان علم فنگ شویی اعتقاد دارند که برای داشتن یک خواب راحت باید از نصب آینه در مقابل درب اتاق‌ خواب خودداری کنید. یعنی آینه را در جایی نصب نکنید که منعکس کننده تخت خواب باشد. محققان فنگ شویی آینه در اتاق خواب می گویند که نصب آینه در این مکان ها هم کیفیت رابطه جنسی را کاهش می دهد و باعث می شود که هنگام خواب کابوس ببینید.

و اما آخرین مکانی که نصب آینه در آن پیشنهاد نمی شود، درست روبروی مبلمان منزل است. ترجیحا نباید خودتان را هنگامی که روی مبل نشسته اید در آینه ببینید، زیرا حس عدم امنیت را به شما منتقل می کند و انرژی فضا را می گیرد.

چند نکته در رابطه با چیدمان آینه ها در علم فنگ شویی

  • اگر فرزند کوچک دارید، بهتر است یک آینه قدی داشته باشید. آینه‌ ای که فرزندتان بتواند خودش را کامل در آن ببیند. این کار باعث تقویت حس خود باوری آنها می‌ شود.
  • در فنگ‌ شویی از قرار دادن آینه‌ های شکسته یا ترک خورده در خانه خودداری کنید و سعی کنید آینه‌ ای داشته باشید که بتوانید خودتان را کامل در آن ببینید. آینه شکسته در فنگ شویی انرزی منفی زیادی تولید می کند.
  • هیچ گاه آینه ها را روبروی هم قرار ندهید، زیرا تصاویر یکدیگر را تا بی نهایت بازتاب می کنند. بازتابی که موجب ایجاد هرج و مرج در خانه می شود.

آینه فنگ شویی

حرف آخر اسپارد

اگر استرس زیادی دارید و نمی توانید در خانه خود به آرامش برسید، اصول فنگ شویی را جدی بگیرید. شاید چاره کار در چیدمان درست آینه ها باشد، زیرا آینه در فنگ شویی اهمیت زیادی داشته و در عین حال تاثیر زیادی در ایجاد انرژی مثبت در فضای بسته منزل دارد. توضیحات بالا یک راهنمای جامع در رابطه با چگونگی کنار هم قرار دادن آینه ها بر اساس علم فنگ شویی بود. اگر نکات آن را در عمل پیاده کنید، مطمئنا نتیجه مطلوبی خواهید گرفت. البته اگر می خواهید همه چیز به بهترین شکل پیش برود و یک کارشناس با تجربه فنگ شویی چیدمان منزلتان را مطابق با اصول این علم پیش ببرد، می تواند از خدمات دکوراسیون منزل اسپارد استفاده نمایید تا نتیجه کار با برترین استانداردها همخوانی داشته باشد.

طراحی دکور محل کار

  • مناسب‌ترین قیمت
  • طراحی اصولی محل کار