سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

امروزه پکیج ها به دلیل مزایای عمده ای که دارند، بیش از سایر سیستم های گرمایشی ساختمان در خانه ها یافت می شوند. این آبگرمکن های دیواری که انواع مختلفی دارند، به ازای هر واحد ساختمانی، سیستم گرمایشی مجزایی دارند و به همین خاطر ساکنین هر واحد به دلخواه خود می توانند میزان گرمای ساختمان را معین بکنند. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا پکیج با برق کار می کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

این وسیله های بهینه اما به شیوه خاص خود کار می کنند و از انرژی های مختلف (از جمله گاز و برق) به صورت همزمان استفاده می کنند. بله شاید عجیب به نظر برسد؛ اینکه آیا پیکج با برق کار می کند؟ مگر گرمایش خانه، صرفا به مصرف گاز مرتبط نیست؟ اینها همگی سوالاتی هستند که ممکن است برای هر فردی پیش بیایند. در همین راستا در ادامه مطلب نحوه کارکرد پیکج را توضیح داده ایم و به این پرسش که پکیج برای فعالیت از چه انرژی ای استفاده می کند، پاسخ داده ایم.

ایا پکیج با قطع برق کار میکند؟

پکیج چیست و چه تفاوتی با سیستم های قدیمی دارد؟

در یک تعریف کلی، گفته می شود که پکیج وسیله ای است که آب گرم خانه را تامین کرده و جایگزین موتورخانه و سیستم های حجیم آن شده است. پکیج دیواری بر خلاف آبگرمکن‌ های مخزنی که در گذشته در خانه ها وجود داشتند، به صورت فوری آب گرم مورد نیاز را گرم می‌ کند و آن را به مکان های مورد نیاز (مثل سرویس بهداشتی و حمام و رادیاتورها) می فرستد. در ادامه این مطلب هرآنچه باید در مورد پکیج و نحوه عملکرد آن بدانید برای شما نوشته شده است.

در عمل می توان بیان کرد که پکیج (چه دیواری و چه زمینی) یکی از بهینه ترین سرویس های گرمایشی ساختمان است، زیرا با به حرکت در آوردن آب در یک محفظه بسته، به سرعت دمای آن را بالا می برد، همزمان باعث گرم شدن خانه و آب مصرفی می شود و بی نیاز از هرگونه لوله کشی اضافی است.

در این میان بد نیست اشاره کنیم که اگر به خدمات تعمیر آبگرمکن نیاز داشته باشید می توانید روی اسپارد حساب کنید.

پکیج چه انواعی دارد؟

پکیج ها از دو نظر انرژی مصرفی و مدل تقسیم بندی می شوند. از نظر مدل، پکیج ساختمانی در دو نوع زمینی و دیواری ساخته می شود. هر یک از این پکیج ها شیوه راه اندازی متفاوتی داشته و نصب پکیج به روش خود صورت می گیرد. به طور کلی پکیج دیواری به دلیل آنکه حجم کمتری از پکیج زمینی اشغال می کند و عملکرد بهینه تری دارد، بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

و اما همانطور که گفتیم، از نظر انرژی مصرفی نیز پکیج ها به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

۱- پکیج های برقی

این پکیج ها معمولا به صورت دیواری تولید شده و نسبت به سایر انواع پکیج مدرن تر هستند. کارکرد این پکیج ها فقط به کمک انرژی برق است و به همین خاطر صدای بسیار اندکی تولید می کنند و مناسب برای خانه های آپازتمانی و مسکونی هستند.

در این میان پیشنهاد می کنیم برای انجام کارهای برقی و سیم کشی حتما استعلام قیمت خدمات برقکشی را از اسپارد به صورت آنلاین بگیرید.

انواع پکیج ها

۲- پکیج های گازی

پکیج های گازی هم به صورت دیواری و هم به صورت زمینی تولید می شوند و همزمان از انرژی گاز و برق برای فعالیت خود استفاده می کنند. گرمایش این پکیج ها معمولا بسیار مطلوب است.

البته انواع دیگری از پکیج ها وجود دارند، از جمله پکیج های گازوئیلی و پکیج های دوگانه سوز. این پکیج ها معمولا مصرف بیشتری داشته، صدای زیادی تولید می کنند و فقط در انواع زمینی ساخته می شود (و از این جهت مساحت زیادی را اشغال می کنند.

پکیج های برقی چه مزایا و معایبی دارند؟

پکیج برقی پر فروش ترین نوع پکیج است و از این لحاظ بد نیست که نگاهی به مزایا و معایب آن داشته باشیم:

مزایای پکیج برقی

  • آلودگی کمتر محیط به دلیل استفاده صرف از انرژی الکتریسیته به جای سوخت های فسیلی
  • عدم نیاز به نصب دودکش و در نتیجه کاهش خطرات احتمالی و فضای لازم برای تعبیه دودکش
  • طول عمر بالاتر، زیرا پکیج برقی  از شعله‌ احتراق برای گرمایش استفاده‌‌‌ نمی‌ کند و طول عمر بیشتری دارد

معایب پکیج برقی

  • هزینه بیشتر قبض برق به دلیل مصرف نسبتا بالای پکیج های برقی در مقایسه با پکیج های گازی
  • قیمت بالاتر پکیج های برقی هنگام خرید
  • هزینه بالاتر پکیج های برقی در صورتی پیدا کردن ایراد
  • افزایش خطر برق گرفتگی

پکیج با چه روشی کار می کند؟

همانطور که اشاره کردیم، پکیج ها انواع مختلفی دارند. اما طرز کار این پکیج ها معمولا مشابه یکدیگر بوده و تفاوت چندانی با طرز کار پکیج دیواری برقی ندارند. شیوه کار این پکیج ها به ترتیب زیر است:

  1. با باز کردن شیر آب گرم، جریان آب و هوای ولرم در داخل لوله ها به جریان می افتد.
  2. سنسور پکیج بلافاصله جریان به راه افتاده آب را تشخیص می دهد.
  3. برد الکترونیکی پکیج، در همان لحظه جرق زده و گاز را آزاد می کند.
  4. مشعل روشن می شود (جرقه زن این کار را انجام می دهد).
  5. آب در حال عبور از مبدل های حرارتی (که وظیفه داغ کردن را برعهده دارد)، به سرعت گرم می‌ شود.
  6. ترموستات در این مرحله وارد عمل می شود و با اندازه گیری دمای آب، میزان آن را با دمای تنظیم شده مورد بررسی قرار می دهد و بدین ترتیب مقدار جریان گاز را نیز متعادل می کند.
  7. ابا خاموش شدن شعله و تشخیص سنسور، جریان گاز در کل پکیج قطع می شود و گاز منتشر نمی شود.

تعمیرات پکیج

در صورت قطعی آب، آیا پکیج باز هم کار می کند؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، وقتی شیر آب گرم در ساختمان باز می شود، پکیج روشن شده و گرمای مورد نیاز برای برای گرم کردن آب سرد را فراهم می کند. بنابراین با باز شدن شیر آب گرم، سنسورها وجود جریان آب را تشخیص داده و پکیج مطابق با مراحلی که بالاتر توضیح دادیم، آب را گرم می کند. در نتیجه وقتی که اب قطع است، هیچ آبی جریان پیدا نمی کند که پکیج به وسیله آن بتواند فعالیت کند. سوال اصلی اما جایی است که در فصل زمستان، شوفاژ همیشه روشن بوده و به وسیله به جریان افتادن آب، فضای داخل خانه را گرم می کند. در اینجا این پرسش مطرح می شود که آبا با قطع شدن جریان آب، باز هم شوفاژ و پکیج به فعالیت خود ادامه می دهند؟ ما در ادامه مطلب به این سوال پاسخ داده ایم.

در پاسخ به این سوال باید گفت که تا زمانی که فشار آب درون مدار پکیج در محدوده مجاز (بین ۱/۵ تا ۲) باشد، پکیج به فعالیت خود ادامه می دهد. به عبارت دیگر، تا زمانی که آب جریان افتاده فشار مشخصی داشته باشد (تا مدتی بعد از قطعی آب)، پکیج همچنان کار می کند و شوفاژها همچنان داخل ساختمان را گرم می کنند. در نتیجه معمولا در فصل زمستان نگرانی خاصی از بابت قطعی آب وجود ندارد.

آیا پکیج با برق کار می کند؟ در صورت قطعی برق، پکیج خاموش می شود؟

همانطور که در این مطلب توضیح داده ایم، پکیج قدرت اصلی خود را از انرژی برق دریافت می کند. اصلی ترین اجزای پکیج، از سنسور گرفته تا برد، همگی با با برق کار می‌ کنند و نبود جریان الکتریسیته باعث می‌ شود که اساسا دستو ایجاد جرقه و باز شدن جریان گاز داده نشود و پکیج روشن نشود (و در صورت قطعی ناگهانی برق، پکیج خاموش شود).

از سوی دیگر، در مورد شوفاژهای متصل به پکیج، قطعی برق موجب خاموشی آنها و سرد شدن سریع آنها می شود (شوفاژها همانطور که سریع گرم می شوند، به سرعت نیز گرمای خود را از دست می دهند). قطعی برقی باعث می شود که چرخش آب گرم در لوله کشی‌ های رادیاتورها متوقف شود؛ زیرا این چرخش به کمک پمپ سیرکولاسیون است که خود آن با کمک انرژی برق کار می کند (البته برخی پکیج ها با باتری کار می کنند که طبیعتا وابستگی کمتری به برق دارند). در نتیجه باید به این سوال که ایا پکیج با قطع برق کار میکند، پاسخ منفی داد.

نصب پکیج دیواری

حرف آخر اسپارد

اگر تا اینجای مطلب را همراه ما بوده اید، حتما پاسخ این سوال که آیا پکیج با برق کار می کند را گرفته اید. با این وجود اما انتخاب میان پکیج گازی یا برقی با شما است و با توجه به مزایا و معایبی که از آنها ذکر کردیم، خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام یک بیشتر با نیازهایتان انطابق دارد.

در انتها نیز پیشنهاد می کنیم که در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم گرمایشی پکیج منزلتان، حتما از متخصصین حرفه ای خدمات نصب و تعمیر پکیج کمک بگیرید. زیرا پکیج (از هر نوعی که باشد) اصولا دستگاه پر خطری بوده و در صورتی که فردی نابلد با آن کار بکند، احتمال آنکه به خود و دیگران آسیب وارد کند، وجود دارد.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج