کوتاهی موی زنانه

  • متخصصین حرفه ای
  • اجرای انواع مدل مو

امروزه دیگر هر کاری را می توان در خانه انجام داد. کوتاه کردن مو نیز از این قاعده مستثنی نیست و از جمله فرایندهایی است که خیلی ها در خانه انجام می دهند. مخصوصا در روزهایی که کم حوصله ایم یا وقت رفتن به آرایشگاه را نداریم، کوتاه کردن مو در منزل بیشتر به کارمان می آید. البته منظور ما از کوتاه کردن مو در خانه لزوما این نیست که جدیدترین و شیک ترین مدل ها را روی سرمان پیاده کنیم! اما حداقل می توانیم با مدل های ساده تر و جمع جور موهایمان را کوتاه کنیم. لازمه این کار فقط داشتن یک سری اطلاعات اولیه و اعتماد به نفس کمی بالا است. آنچه که در ادامه این مطلب آورده ایم، آموزش همین نکات ساده برای کوتاه کردن مو توسط خودمان است، تا به شما اعتماد به نفس لازم برای کوتاه موهایتان بدهد. با ما همراه باشید.

وسایلی که برای کوتاه کردن مو در خانه به آنها نیاز دارید

برای کوتاه کردن موهایتان به ابزار مختلفی نیاز دارید که مهمترین آنها عبارتند از:

  • یک عدد قیچی تیز و تمیز
  • چند عدد کلیپس
  • یک یا دو آینه (برای کوتاهی پشت مو)
  • شانه معمولی یا شانه دوطرفه
  • سشوار یا اتو مو
  • موزر یا ماشین اصلاح مو و ریش

کوتاه کردن مو مردانه در خانه

قبل از شروع فرایند اصلاح مو به این چند نکته توجه کنید

قبل از آنکه فرایند را آغاز کنید، حتما چهار نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید که همه وسایل را آماده کرده اید و برای اصلاح چیزی کم ندارید. وقتی که شروع به کار می کنید، دیگر فرصت تهیه وسایل یا حتی جابجایی برای آوردن آن ابزاری که احتمالا یادتان رفته را ندارید.
  • قبل از شروع فرایند اصلاح، کار با ماشین اصلاح را تمرین کنید و مطمئن باشید که بر روی آن مسلط هستید، وگرنه یک فاجعه به بار می آید.
  • ترجیحا موهایتان را کمتر از حد لازم کوتاه کنید تا اگر مشکلی پیش آمد، فرصت برگشت داشته باشید.
  • ترجیحا موهایتان را کاملا بشویید تا راحت تر اصلاح شوند. حتی در هنگام اصلاح آن را مرطوب نگه دارید تا کوتاهی مو ساده تر شود.
  • از دو طرف از فرق سر تا گوش هایتان را شانه کنید و جایی که انحنای سر را حس می کنید، موها را جدا کنید.

کوتاه کردن موهای بلند به شکل ساده

اگر می خواهید موهایتان را در خانه کوتاه کنید، حتما لازم نیست جدیدترین مدل های موی مردانه و زنانه را امتحان کنید، چراکه مدل های ساده تر دردسر کمتری دارند و منجر به بروز اشتباه نمی شوند. مثلا اگر موهایتان بلند است و می خواهید به روشی ساده آنها را در خانه کوتاه کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. موهایتان را بشویید و در صورت امکان از نرم کننده هم استفاده کنید
  2. موهای تمیز و مرطوبتان را مطابق با شیوه ای که بالاتر به آن اشاره کردیم، شانه کنید
  3. بعد از قرار گرفتن در جلوی آینه، سرتان را خم کنید و کل موها را جلو بریزید و از جلو با کش آنها را شکل دم اسبی ببندید (توجه داشته باشید که این کش حتما باید به پیشانی نزدیک باشد)
  4. باید قسمت دم اسبی را دوباره شانه کنید
  5. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چقدر موهایتان را در انتها با قیچی کوتاه کنید
  6. بعد از آنکه تصمیم گرفتید، انگشتتان را شبیه هفت بگیرید و قسمت مورد نظر برای کوتاهی را با دستتان ثابت نگه دارید
  7. قسمت بالای انگشت خود را صاف نگه دارید و از انگشتان خود به عنوان راهنما استفاده کنید
  8. قسمتی موردنظرتان را به صورت یکدست کوتاه کنید

کوتاه کردن مو در خانه

چطور موهایمان را در خانه به صورت چتری کوتاه کنیم؟

اگر کمی حوصله به خرج دهید، حتی می توانید موهایتان را در منزل با مدل چتری هم کوتاه کنید تا دیگر نیازی نباشد هزینه کوتاهی موی زنانه را بپردازید. برای انجام این کار مطابق با ترفندهایی که در ادامه توضیح می دهیم عمل کنید:

۱- موهایتان را به شکل یک مثلث تقسیم بندی کنید

نظرات کاربران کوتاهی موی زنانه

درخواست آرایشگر

برای آنکه موهایتان را به شکل مثلث تقسیم بندی کنید، یک شانه بردارید و نوک آن را حدود ۲ سانتی متر، بالای خط رویش مو و در فرق سرتان قرار دهید. سپس از فرق سر یک خط مورب رو به پایین را تا انتهای ابروهایتان بکشید. دقیقا همین کار را برای سمت دیگر هم تکرار کنید. در مرحله بعد قسمت چتری موها را به وسط بکشید تا آن را از بقیه موها جدا کنید.

نکته: توجه کنید که باید یک مثلث روی سر شما شکل بگیرد که نوک آن چند سانتیمتر از خط مو بالاتر باشد. دو سوی این مثلث هم باید در امتداد دو سوی پیشانی شما به سمت پایین شیب داشته باشند. حالا موهای این مثلث را رو به جلو شانه کنید و بقیه مو را دم‌ اسبی ببندید تا موها روی صورتتان پخش نشوند.

۲- مثلث را بین انگشتان بگیرید تا یک خط صاف ایجاد شود

تمام موهای داخل محدوده مثلث را یکجا جمع کنید و بین انگشت اشاره و انگشت‌های میانی خود بگیرید و آنها را جلو بیاورید. به نحوی که موها هم‌ تراز با نوک بینی شما قرار داشته باشند. حواستان باشد که اندازه موها به معنای اندازه چتری نیست، بلکه این کار را فقط به عنوان یک ترفند برای کوتاهی مو باید اجرا کنید.

۳- موهای جلوی انگشتان را در یک خط افقی مستقیم کوتاه کنید

در این مرحله یک برش دیگر را درست به همان شکل اول انجام دهید. قیچی را حدود ۱ سانتی متر به سمت بالا ببرید و یک برش افقی دیگر را تکرار کنید. این پروسه را تا زمانی که به اندازه دلخواه خود برسید، دنبال کنید. بهتر است در این مرحله، مدام خود را در آینه چک کنید تا اصطلاحا اندازه از دستتان در نرود.

۴- لبه پایینی چتری‌ را صاف کنید

نوبت به انتهای کار می رسد. در این مرحله اگر از اندازه چتری هایتان راضی بودید، کاری کنید تا طبیعی‌ تر به نظر برسند. به این منظور، قیچی را بردارید و در نوک موها را چند برش کوتاه بزنید. فقط دقت کنید که قیچی کاملا موازی با تارهای موی شما قرار داشته باشد. در آحر نیز چتری‌ ها را با برس پوش و اتو مو حالت دهید و از نتیجه کار لذت ببرید!

کوتاه کردن مو توسط خودمان

روش کوتاه کردن مو در خانه با دستگاه موزر

اصلاح موی سر با موزر یکی از راحت ترین و سریع ترین روش ها برای کوتاه کردن مو مردانه در خانه است. دقیقا به همین خاطر است که استفاده از این دستگاه برای کسانی که نمی خواهند وقت زیادی صرف کوتاهی موهایشان بکنند، یک گزینه جذاب است. برای آنکه دست به کار شوید و با موزر موهایتان را کوتاه کنید، کافی است روبروی یک آینه قرار بگیرید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. موی خود را کاملا خشک کنید
  2. با سنجاق موهایتان را ببندید
  3. کلیپر موزر را با بزرگترین گارد امتحان و کم کم به سراغ اعداد کوچکتر بروید. مراقب باشید که به یک باره کامل موهایتان را نزنید! هرچه عدد موزر کمتر باشد، مو بیشتر کوتاه می شود.
  4. گارد انتخاب شده را به کلیپر بچسبانید و آن را به سمت بالا داخل موهایتان بکنید و از قسمت پایه گردن کار را شروع کنید.
  5. بالای سرتان را هم به همین شیوه کوتاه کنید.
  6. اگر احساس کردید مویتان به اندازه کافی کوتاه نشده، عدد موزر را کم کنید و دوباره مراحل بالا را طی کنید.
  7. بعد از اتمام کار با موزر، یک قیچی بردارید و قسمت های نامنظم را کاملا یکدست و صاف کنید.

چند نکته در مورد کوتاه کردن مو در منزل توسط خودمان

  • همیشه موها را در خلاف جهت رشد و از پایین به بالا کوتاه کنید.
  • پایین موها را مقداری بیشتر کوتاه کنید تا مدل شیک تری داشته باشند.
  • حتما توجه کنید که کوتاهی پشت با کوتاهی بغل مو یکدست باشد.
  • برای کوتاه کردن قسمت بالایی موها از یک برس استفاده کنید و یا از دستانتان برای بالا بردن مو کمک بگیرید و مو ها را آرام و با دقت در تکه های شش میلی متری کوتاه کنید.
  • فید زدن یا سایه زدن یک ترفند جذاب و کاربردی برای مدل دار کردن مو است. برای این کار باید بلندی قسمت بالا و پایین مو متفاوت باشد و بین قسمت کوتاه و بلند مو یک مرز وجود داشته باشد. برای فید کردن باید سایزی از محافظ موزر را انتخاب کنید که بین سایز این دو بلندی باشد.
  • کوتاهی قسمت بالای مو باید با خط پیشانی موازی باشد.
  • خط ریشتان را با تیغ یا موزر کوتاه کنید. برای این کار از پایین گوش هایتان شروع کنید. اما اگر خط ریشی کوتاه تر می خواهید از گودی زیر گونه تان شروع کنید.
  • موهای پشت گردن تان را با استفاده از آینه ی دستی برای دیدن پشت سر و یک موزر یا ریش تراش بزنید.

روش کوتاه کردن مو در خانه

اگر بخواهیم موهایمان را در خانه با مدل های خاص کوتاه کنیم!

اگر کوتاه کردن مو در منزل را به مراجعه به آرایشگاه ترجیح می دهید، و در عین حال می خواهید مدل هایی خاص را روی سرتان پیاده کنید، ناگزیر باید از آرایشگران حرفه ای کمک بگیرید. آرایشگرانی باتجربه که به صورت سیار کار می کنند و در محل خودتان موهایتان را اصلاح می کنند. آرایشگران ما در اسپارد در همین راستا آماده اند تا خدمات اصلاح موی سر زنانه در منزل و همچنین اصلاح موی سر مردانه در منزل را ارائه دهند. کافی است درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان به بهترین آرایشگران دسترسی داشته باشید.

کوتاهی موی مردانه

  • اصلاح حرفه ای و اصولی
  • نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)