نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

غلطک ها به دلیل سهولت در استفاده و سرعتی که به فرآیند رنگ آمیزی خانه می بخشند، امروزه بیش از گذشته مورد استفاده افراد مبتدی و استادکاران نقاشی ساختمان قرار می گیرند. نقاشی اصولی ساختمان با غلطک علاوه بر آن که باعث می شود مساحت بیشتری در آن واحد نقاشی شود، موجب یکنواختی سطوح رنگ آمیزی شده نیز می شود. اما استفاده از غلطک برای نقاشی ساختمان تیز مانند هر حرفه ای ترفندهایی دارد که در ادامه این مطلب به توضیح آنها پرداخته ایم.

استفاده از غلطک برای نقاشی ساختمان چه مزایایی دارد؟

باید توجه داشت که استفاده از غلطک در رنگ آمیزی در مقابل روش هایی مانند رنگ آمیزی دیوار با شابلون موجب کاهش مصرف رنگ و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها می شود. از این رو دلیل استفاده بیشتر از غلطک واضح به نظر می رسد و نیازی به توضیح بیشتری نیست. با این حال اما استفاده از غلطک در رنگ آمیزی ترفندهای خاص خود را داشته و تنها با بهره مندی از آموزش نقاشی ساختمان با غلطک است که می توانیم مانند یک استادکار دیوار و سقف منزلمان را به کمک غلطک رنگ کنیم. این مطلب در همین رابطه نگارش شده است؛ پس با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی با غلطک

غلطک نقاشی ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

به ما اعتماد کنید! همانطور که برای انتخاب بهترین قلمو برای نقاشی ساختمان به شما پیشنهاد دادیم توصیه ما مبنی بر خرید یک غلطک مناسب (و حتی گران تر از سایر غلطک های موجود در بازار) در نهایت به سود شما خواهد و لبخند رضایت را بر لب هایتان خواهد نشاند. پیشنهاد می کنیم که در انتخاب غلطک خود نکاتی را که در ادامه مطلب برای شما فهرست کرده ایم در نظر داشته باشید:

  • از غلطک با قاب فلزی استفاده نمایید تا بتوانید چندین بار رنگ آمیزی با آن را تجربه کنید
  • به یاد داشته باشید که غلطک هایی مناسب هستند که دارای دندان ها یا زبانه هایی کوتاه باشند که روکش غلطک هنگام استفاده رنگ را به خوبی نگه دارد
  • به پرزها دقت کنید، زیرا یک غلطک مناسب حتما پرز طبیعی دارد. پرزهای بلند برای رنگ اکریلیک و پلاستیک و پرزهای کوتاه برای رنگ روغن مناسب هستند
  • در خرید دسته غلطک نیز دقت داشته باشید و سعی کنید از دسته هایی استفاده کنید که بالا و پایین رفتن شما از نردبان را کاهش داده و موجب ذخیره زمان و انرژی تان شوند

مراحل نقاشی ساختمان با غلطک

در ادامه با آموزش رنگ کردن دیوار با غلطک همراه شما خواهیم بود. البته آموزش رنگ زدن سقف با غلطک نیز مراحلی مشابه قدم های زیر دارد. حال بیایید به بررسی این قدم های بپردازیم:

دیوار را آماده رنگ آمیزی نمایید!

سطحی که می خواهید آن را نقاشی نمایید به احتمال زیاد نقص هایی مثل حفره، ناصافی و … دارد که قبل از شروع فرآیند نقاشی باید برطرف شوند. به این منظور حتما دیوار را تمیز کرده، سوراخ ها را پر کرده و سمباده بکشید تا سطح صاف شود. استفاده از آستر یا پرایمر رنگ را نیز در صورتی که می خواهید مشکلی در رنگ آمیزی نداشته باشید، از یاد نبرید. انجام این مرحله به خصوص پیش از نقاشی سه بعدی ساختمان اهمیت بالایی دارد.

نقاشی با غلطک

غلطک را با شیوه مناسب به رنگ آغشته کنید!

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

قدم اول در آموزش رنگ کردن دیوار با غلطک مرطوب کردن غلطک است. سپس به اندازه سه سانتی‌ متر رنگ را در سینی بریزید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان سینی پر از رنگ نشود، زیرا در این صورت آغشته کردن غلطک به رنگ دشوار می شود. در مرحله بعد غلطک را در درون رنگ به اندازه چهار تا پنج بار بچرخانید تا کاملاً یکدست شود. در عین حال توجه کنید که رنگ از روی غلطک بعد از برداشته شدن چکه نکند تا رنگ هدر نرفته و دیوار کثیف نشود.

رنگ آمیزی را با استفاده از روش W شروع کنید!

در این مرحله غلطک آغشته به رنگ را با استفاده از تاکتیک W روی دیوار بکشید. در این روش باید دیوار را به صورت زیگزاگی و شبیه حرف W در انگلیسی رنگ کنید تا تمامی سطح آن به خوبی نقاشی شود. این کار را چندین بار انجام دهید تا از یکنواحتی رنگ اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید همه جا رنگ گرفته است. توجه داشته باشید که در این مرحله صبر و آرامش توامان نیاز است و تنها باید غلطک را به آرامی روی دیوار سر دهید تا رنگ آمیزی خوبی را تجربه کنید.

لایه دوم رنگ را قبل از خشک شدن لایه اول اعمال کنید!

بعد از آنکه مرحله اول رنگ آمیزی تمام شد، پیش از اینکه لایه اول رنگ کاملا خشک شود، مجددا رنگ آمیزی را روی دیوار انجام دهید تا تمامی نقاط رنگ گرفته و یکدست شوند. زیرسازی مناسب دیوار در این مرحله اهمیت خود را نشان می دهد، زیرا اگر دیوار را به خوبی آماده نکرده و از پرایمر رنگ استفاده نکرده باشید، احتمالا رنگ به خود دیوار رفته و نیاز به زدن لایه سوم نیز خواهید داشت. اما در صورت بسترسازی مناسب، همین دو لایه رنگ کافی خواهد بود.

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

گوشه های دیوار با قلم مو رنگ آمیزی کنید!

رنگ آمیزی گوشیه های دیوار با غلطک های سایز بزرگ امکان پذیر نبوده و به همین خاطر بهتر است تا پایان رنگ آمیزی بخش اصلی دیوار صبر کرده و در مرحله نهایی به رنگ آمیزی گوشه‌ های دیوار پرداخته شود. رنگ آمیزی گوشه ها و نقاط کور دیوار و سقف را می‌ توانید با استفاده از یک غلطک کوچک‌ تر یا یک قلم‌ مو انجام دهید.

بدین ترتیب سطحی که نیاز به نقاشی داشت به خوبی رنگ آمیزی شده و شما با صرف حداقل هزینه و زمان توانستید دیوار یا سقف مدنظرتان را با کیفیت مناسب رنگ کنید. دنبال کردن مراحل فوق بهترین راهنمای شما در مسیر نقاشی ساختمان خواهد بود، اما در عین حال باید به نکات ویژه رنگ آمیزی با غلطک که در ادامه می آید نیز توجه داشته باشید.

مزایای نقاشی ساختمان با غلطک

  • رنگ کردن دیوارها با غلطک آسان و سریع است.
  • کنترل غلطک در مقایسه با ابزارهایی مثل قلم مو آسان تر است.
  • برای نقاشی ساختمان با این وسیله به دوره آموزشی و مهارت بالایی نیاز نیست و هر کسی با کمی دقت می تواند این کار را انجام دهد.
  • نتیجه نقاشی با غلطک سطحی صاف و صیقلی است.
  • سرعت نقاشی را بالاتر می برد.
  • آموزش رنگ زدن سقف با غلطک بسیار راحت است.

مزایای نقاشی ساختمان با غلطک

معایب نقاشی ساختمان با غلطک

  • برای تغییر رنگ لازم است غلطک متفاوتی استفاده کنید.
  • نقاشی با غلطک برای همه سطوح همانند گوشه دیوارها و محسط های کوچک مناسب نیست.
  • برای هر نوع رنگ باید غلطک ویژه ای استفاده کنید.
  • هنگام نقاشی با غلطک باید به میزان رنگ روی آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است رنگ روی دیوار شره کرده و نتیجه مطلوبی بدست نیاید.

نکات مهم آموزش رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

  • پس از آغشته کردن غلطک به رنگ حدود یک دقیقه صبر کنید تا رنگ به درون غلطک نفوذ کند. این کار باعث می شود تا رنگ صاف و یکنواخت روی سطح مورد نظر پیاده شود
  • رنگ آمیزی با غلطک را از وسط دیوار آغاز نمایید و به تدریج به کناره ها بروید. نقطه ای که یک متر از گوشته دیوار فاصله دارد، بهترین مکان برای شروع نقاشی است
  • توده‌ های رنگی ریز را قبل از خشک شدن از روی دیوار تمیز کنید تا اثری از آنها روی دیوار به جا نماند
  • سعی کنید مقدار کافی از رنگ را روی سینی بریزید، زیرا اگر مقدار رنگ اضافه شده به سینی بیش از اندازه باشد، بعد از مدت خشک شده و به خوبی خود را روی غلطک نمی گیرد
  • در هنگام رنگ آمیزی سریع باشید. این اصل برای تمامی انواع نقاشی کاربرد دارد و معنایش این است که تا قبل از خشک شدن لایه های قبلی، لایه جدید را روی آن رنگ آمیزی کنید تا همه چیز یکدست به نظر برسد
  • استفاده از تاکتیک زیگزاگی یا همان W بهترین راهکار در هنگام رنگ آمیزی سطوح با غلطک است. با این حال می توانید به صورت ساده و عمودی، دیوار را از بالا به پایین رنگ کنید. این شیوه رنگ آمیزی نیز معمولا نتیجه مطلوبی به دست می دهد
  • تمیز کردن غلطک را بعد از پایان مراحل نقاشی فراموش نکنید. برای این کار بسته به اینکه از چه نوع رنگی برای کارتان استفاده کرده‌ اید، از حلال رنگ برای تمیز کردن غلطک و سایر لوازم استفاده کنید. رنگ پلاستیکی با آب به راحتی تمیز می‌ شود و حتی دستان نیز با آب گرم و صابون پاک می شوند. اما برای پاک کردن رنگ روغن استفاده از تینر توصیه می شود.

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

­­رنگ کردن سقف با غلطک بهتر است با قلم مو؟

در قسمت های پیشین آموزش نقاشی ساختمان با غلطک را بررسی کردیم اما آیا نقاشی با غلطک بهتر است یا با قلم مو؟ تصمیم گیری در این مورد بستگی به خود افراد و یا ترجیح متخصص دارد. بسته به محیطی که در نظر دارید رنگ کنید، وسیله موردنظر برای نقاشی متفاوت است.

در مقایسه با غلطک و قلم مو باید اشاره کرد که نقاشی ساختمان با غلطک راحت تر است و به مهارت کمتری نیاز دارد. از طرفی هنگام رنگ کردن با غلطک مقدار رنگ کمتری نیز مصرف می شود. البته باید در نظر داشته باشید که در نقاشی همه محیط ها نمی توان از غلطک استفاده کرد. برای مثال می توان به گوشه و کنار دیوار، اطراف قرنیز و پریزها اشاره کرد.

رنگ کردن سقف با غلطک

بهترین روش رنگ زدن با غلطک چیست؟

در حالی که رنگ آمیزی ساختمان با قلمو روشی وقت گیر بوده و به خصوص برای افراد مبتدی دشوار نیز به حساب می آید، به کار بردن غلطک در فرآیند نقاشی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شده و کار را برای تمامی افراد ساده تر کرد. در عین حال این روش نیز خالی از فوت کوزه گری های خاص نبوده و ضروری است تا در حین انجام آن ترفندهای ویژه ای به کار بسته شود تا نقاشی مان حرفه ای از کار دربیاید. که در طول مقاله آموزش رنگ آمیزی ساختمان با غلطک به بررسی آن پرداختیم.

در آخر پیشنهاد می کنیم که اگر رنگ آمیزی دیوارهایتان برای شما اهمیت بالایی داشته و خواهان آن هستید تا از خدمات نقاشی ساختمان با بالاترین کیفیت بهره مند شده و بهترین نتیجه را به دست آورید، بر روی نقاشان ساختمانی اسپارد حساب باز کنید. خدمات رنگ آمیزی ما با بهره گیری از بهترین نقاشان ساختمانی به انجام رسیده و حساس ترین ظرافت ها نیز در آنها رعایت می شوند. در همین راستا می توانید در کوتاه ترین زمان سفارش خود را به ثبت رسانده تا نزدیک ترین کارشناس اسپارد در اسرع وقت در محل شما حاضر شود.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان