تعمیرات توالت فرنگی

  • نصب و تعمیر اصولی
  • اعزام فوری متخصص

از مهمترین اجزای توالت های فرنگی و ایرانی فلاش تانک است. فلاش تانک وظیفه جمع آوری و رهاسازی یکباره آب را برعهده دارد. خیلی از اوقات بسیاری مشکلات که برای توالت بوجود می آید، ناشی از ایرادی است که در فلاش تانک اتفاق افتاده است. به همین جهت حتما لازم است که فرایند نصب فلاش تانک را با دقت بالا انجام دهید.

خبر خوب هم اینکه خوشببختانه نحوه نصب فلاش تانک آنقدرها هم دشوار نیست و حتما لازم نیست هزینه نصب توالت را از جیب پرداخت کنید. مخصوصا فلاش تانک های روکار که نصب به مراتب ساده تری نسبت به فلاش تانک های توکار دارند. تنها کافی است که با مراحل انجام این کار آشنایی کلی داشته و سپس خودتان دست به کار شوید. در ادامه مطلب توضیحاتی راجع به همین موضوع داده و شما را با صفر تا صد نصب و راه اندازی فلاش تانک آشنا کرده ایم. با ما همراه باشید.

نحوه نصب فلاش تانک توکار

فلاش تانک به چه انواعی تقسیم می شود؟

برای آنکه با نحوه نصب فلاش تانک آشنا شوید، ابتدا باید اطلاعاتی از انواع فلاش تانک های مورد استفاده در توالت های فرنگی و ایرانی مانند فلاش تانک توکار و روکار داشته باشید:

۱- فلاش تانک توکار

راه اندازی فلاش تانک به صورت توکار (دکمه ای) در توالت های فرنگی و ایرانی بسیار رایج است. این فلاش تانک ها خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به نمونه های کلاسیک (برای توالت های ایرانی) و وال هنگ (برای توالت های فرنگی) اشاره کرد. فلاش تانک های توکار نسبتا مدرن بوده و به این خاطر که کلیه اجزای آنها در داخل مخزن و در درون دیوار کار می شود، نصب نسبتا پیچیده ای داشته و در عین حال ظاهر زیباتری نیز دارند. بخصوص توصیه می شود که اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، ترجیحا از انواع فلاش تانک های توکار استفاده کنید.

۲- فلاش تانک روکار

فلاش تانک های روکار ساختار ساده تری نسبت به فلاش تانک توکار دارند و قدمت این نوع فلاش تانک ها نیز بیشتر است. در فلاش تانک های روکار برای تخیله آب سیفون باید یک زنجیر را کشید. معمولا همه اجزای فلاش تانک های روکار در معرض دید است و قطعاتی مثل شیر اتصال و مخرن بر روی دیوار نصب می شوند.

نحوه نصب فلاش تانک روکار به چه صورتی است؟

برای آنکه فلاش تانک روکار را نصب کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

نظرات کاربران تعمیرات توالت فرنگی

درخواست تعمیر توالت فرنگی

نصب فلاش تانک رو کار

  1. در ابتدای کار حتما دفترچه راهنمای نصب فلاش تانک را مطالعه کنید. خیلی اوقات در آن دستورالعمل هایی ذکر شده که کار نصب و راه اندازی فلاش تانک را خیلی ساده کرده است.
  2. در مرحله بعد قطعات فلاش تانک را مطابق با توضیحات دفترچه راهنما بر روی مخزن سوار کنید. برای انجام این کار پمپ تخلیه را داخل مخزن قرار دهید و دقت کنید که واشر آب بندی در زیر آن جا بیفتد. پمپ را هم با مهره کاملا محکم کنید.
  3. در این مرحله پمپ آب را از طریق حلقه رابط دکمه فشاری متصل نمایید.
  4. در این قسمت لوله های فلاش تانک را از پایین به هم وصل کنید. سپس  زانویی های ۲۵ درجه را نصب کنید.
  5. در مرحله آخر مخزن را در زانویی جا بیندازید. همچنین محل بست را روی مخزن برای تنظیم درست سوراخ پیچ ها علامت گذاری کنید. بست را هم از مخزن خارج کنید و آن را به دیوار پیچ نمایید.

نکته اول: زمان اتصال فلاش تانک به توالت ایرانی دقیقا موقعی است که سنگ توالت پیاده سازی می شود. بعد از آنکه این اتصال را برقرار کردید و کار تکمیل شد، حتما چند بار آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید آبگیری و تخلیه آب آن به درستی صورت می گیرد.

نکته دوم: لاستیک آب بندی بین لوله فلاش تانک و توالت را نباید طوری فیکس کنید که مسیر خروج آب را مسدود کند. به همین منظور حداقل ۳ سانتی متر فاصله بین آنها را رعایت کنید تا عملکرد آن با اختلال مواجه نشود.

نحوه نصب فلاش تانک توکار چگونه است؟

نصب فلاش تانک توکار نسبتا پیچیده تر است. به همین خاطر باید در آموزش نصب فلاش تانک توکار دقت داشته و همه مراحلی که در ادامه نوشته ایم را با مهارت بالا انجام دهید. در غیر این صورت خیلی زود با مشکل مواجه می شوید و باید کار پر زحمت عیب یابی توالت فرنگی را انجام دهید.

آموزش نصب فلاش تانک توکار

  1. درست مثل نصب فلاش تانک روکار، در فرایند راه اندازی فلاش تانک توکار نیز ابتدا دفترچه راهنمای آن را بخوانید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.
  2. قطعه ای به نام استپ را که به شکل L است، به کاسه توالت متصل کنید. این کار از بسته شدن مسیر آب در کاسه توالت جلوگیری می کند. همچنین تا انتهای فرایند نصب فلاش تانک حتما درپوش این قطعه را بر روی آن قرار دهید تا مواد زائد و اضافی به آن وارد نشوند.
  3. لوله های فلاش تانک را به هم دیگر وصل کنید و حتما آنها را بررسی کنید که در جای خود محکم شده باشند.
  4. فلوتر را مطابق با جهت انشعاب در جای خود ببندید و از بیرون مهره آن را خوب محکم کنید.
  5. از سوراخی که درست روبروی فلوتر قرار دارد، طناب کششی و گره گیر آن را وارد کنید و آن را درون بست گیره ای جا دهید.
  6. مهره طناب کششی را داخل سوراخ جانبی فشار دهید تا جا بیفتد. دقت کنید که جهت فلش آن رو به سمت بالا باشد.
  7. فلاش تانک را با دقت و بدون دست کاری مهره کاسه ای زیر بدنه اش، بر روی لوله ها کنید و آن را به اندازه حدودی ۱۰ تا ۲۰ میلی متر به سمت پایین فشار دهید.
  8. در این مرحله بست پشتی را (که از بالای مخزن فلاش تانک بیرون زده) علامت گذاری کنید. همچنین بست را جدا کنید و آن را بر روی محل علامت زده قرار دهید. جایگاه بسته شدن پیچ را نیز بر روی دیوار سوراخ کنید.
  9.  در مرحله آخر فلاش تانک را بر روی بست قرار دهید، به طوری که لوله آن داخل خروجی پمپ جا بگیرد.

نکته اول: بعد از اتمام فرایند نصب، توصیه می شود که ولوم تخلیه آن را روی تخلیه کامل (۱۰۰ درصد) تنظیم کنید. با انجام این کار تخلیه آب فشار بسیار خوبی خواهد داشت.

نکته دوم: فلاش تانک توکار به اندازه ۲۵ تا ۳۰ میلی متر، قابلیت جابجایی روی لوله ها را دارد تا مانع از بریدن آنها شود. همچنین ارتفاع این نوع از فلاش تانک از کف زمین نیز باید حدودا ۱۸۰ سانتی متر باشد.

چطور متوجه شویم که فلاش تانک خراب شده است؟

برای آنکه متوجه شوید فلاش تانک ایراد پیدا کرده است یا نه، حتما باید به دو نشانه دقت کنید:

راهنمای نصب فلاش تانک

  1. استشمام بوی نامطبوع: آب به طور کلی نه رنگ خاصی دارد و نه بوی نامطبوعی می دهد. اما اگر محیط نگهداری آن ایراد داشته باشد، بوی نامطبوعی از آن استشمام خواهد شد. مسئله ای که نشان از ایراد در سیستم فلاش تانک دارد. در نتیجه اگر بوی نامطبوعی از سیفون حس کردید، حتما یک جای کار مشکل دارد و باید آن را بررسی کنید.
  2. هدر رفت آب: یکی از مهمترین علائم خرابی سیفون، تخلیه زیاد و تخلیه خیلی کم آب است که در در هر صورت احتمال دارد باعث هدر رفتن آب شود. این ایردها معمولا به فلوتر، بسته نشدن خروجی آب و یا نصب غیراصولی فلاش تانک مرتبط هستند (به همین خاطر است که روی آموزش نصب فلاش تانک تاکید داریم!)

آیا حتما باید در نصب فلاش تانک از متخصص کمک بگیریم؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اگر دستورالعمل نحوه نصب فلاش تانک را به خوبی مطالعه کنید و ذاتا آدم دست به آچاری هم باشید، خودتان نیز می توانید کار نصب فلاش تانک را انجام دهید. با این حال نباید فراموش کرد که جابجا شدن حتی یک واشر در هنگام نصب این وسیله باعث می شود که فرایند جمع آوری و یا تخلیه آب به خوبی انجام نشود و در نتیجه با مشکل روبرو شوید. از این رو اگر می خواهید کار از همان ابتدا به بهترین شکل ممکن انجام شود، توصیه می کنیم که حتما از متخصصین خدمات نصب توالت اسپارد کمک بگیرید. در این صورت دیگر خیال شما بابت چگونگی نصب توالت و راه اندازی فلاش تانک آن راحت بوده و لازم نیست نگران مواردی مثل گرفتگی لوله توالت یا چاه باشید.

نصب و تعمیر شیرآلات

  • اعزام فوری تعمیرکار
  • عیب‌یابی و تعمیر اصولی