سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

اگر شما نیز به دنبال خرید پیکج جدید باشید، حتما یکی از برندهای معتبری که به شما پیشنهاد خواهد شد، پکیج بوتان است. این برند معتبر با تولید انواع پکیج با حجم های مختلف و برای متراژهای متفاوت توانسته به یکی از اولین گزینه های انتخابی همه ایرانی ها تبدیل شود. اگر شما این پکیج را خریداری کرده باشید، لازم است با نحوه راه اندازی پکیج بوتان نیز آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید از مزایای مطلوب این پکیج بهره مند شوید، لازم است مراحل نصب و راه اندازی پکیج به صورت اصولی انجام شود. برای این منظور در ادامه مقاله با بررسی نحوه راه اندازی انواع پکیج بوتان با اسپارد مگ همراه باشید!

اولین قدم در راه اندازی پکیج بوتان چیست؟

پیش از اینکه بروید سراغ پنل کاربری و روشن کردن پکیج بوتان لازم است به نکته مهمی توجه داشته باشید. این نکته مهم بررسی دودکش بیرونی و داخلی پکیج است. به عبارتی پس از اینکه مراحل نصب پکیج توسط متخصص به اتمام رسید، پیش از روشن کردن آن لازم است مراحل ابتدایی برای اطمینان از ایمنی آن طی شود. پس از بررسی دودکش نوبت به دیگر مراحل ابتدایی در نحوه راه اندازی پکیج می رسد که عبارتند از:

  • رگولاتور پکیج بوتان و بررسی لوله های گاز از نظر نبود هیچ گونه نشتی گاز
  • هواگیری پکیج برای اطمینان از نبود هیچ هوایی در داخل پکیج بوتان
  • بررسی نحوه عملکرد جرقه زن برای اطمینان از روشن شدن مشعل پکیج
  • اطمینان از عملکرد درست مشعل پکیج با سه مرتبه روشن و خاموش کردن آن
  • بررسی فلوسوئیچ آب
  • اطمینان از روشن و خاموش شدن به موقع مشعل و بررسی عملکرد پتاسیومتر در کنترل دمای شوفاژها
  • بررسی دمای آب گرم مصرفی پکیج (در حین روشن کردن پکیج دمای آب باید عدد ۴۵ درجه سانتی گراد و بیشتر را نشان دهد.)
  • اطمینان حاصل کردن از فشار مناسب آب و بررسی دمای مدار گرمایش
  • کنترل دمای روشن و خاموش شدن پکیج بوتان

راه اندازی پکیج بوتان

پنل کاربری پکیج بوتان چطور کار می کند؟

اول از همه باید اشاره کنیم که مهم ترین بخش برای بررسی نحوه راه اندازی پکیج بوتان پس از بررسی نکات اولیه و ایمنی، آشنایی با پنل کاربری واقع شده روی آن است. این پنل کاربری ممکن است در هر یک از مدل های پکیج بوتان مثل مدل پارما، مدل ورونا، بیتا و دیگر مدل ها متفاوت باشد. با این حال همه این پنل ها چند قسمت مشابه با عملکرد یکسان دارند که شاید ترتیب قرارگیری آن ها با هم متفاوت باشد.

هر یک از بخش های مختلف واقع شده روی پنل کاربری عبارتند از:

۱- دسته یا ولوم انتخاب وضعیت پکیج

پیش از بررسی هر یک از دسته ها توجه داشته باشید که حین چرخاندن نباید آن را به سمت بیرون کشید. برای انتخاب وضعیت پکیج بین سه حالت تابستانه، زمستانه و وضعیت راه اندازی مجدد یا قطع موقت نیز باید دسته را به آرامی بچرخانید. در وضعیت راه اندازی مجدد که معمولا با R نیز نشان داده می شود، دستگاه به صورت موقت خاموش شده و سیستم های ضد یخ و ضد گیرپاژ فعال می شوند.

نظرات کاربران سرویس پکیج

درخواست سرویس پکیج

حالت تابستانه پکیج که معمولا با شیر آب نشان داده می شود، در فصل های گرم سال کاربرد دارد. به عبارتی در فصول گرم سال نیازی به گرمایش شوفاژ نداریم بلکه فقط باید آب گرم مصرفی در حمام و یا آشپزخانه داشته باشیم. با قرار دادن پکیج در حالت تابستانه فقط آب گرم مصرفی تامین می شود بدون اینکه شوفاژ ها شروع به گرم شدن بکنند.

سومین حالت دسته انتخاب وضعیت پکیج نیز به حالت زمستانی تعلق دارد که با علامت رادیاتور مشخص می شود. در فصول سرد سال که علاوه بر آب گرم مصرفی به گرمای شوفاژ و رادیاتور نیز نیاز داریم، باید پکیج بوتان را در این حالت قرار دهیم. در ادامه مقاله هر یک از این حالت ها را به صورت مفصل تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۲- دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی

همانطور که از اسمش نیز مشخص است این ولوم برای تنظیم دمای آب مصرفی در خانه است. به عبارتی می توانید دمای آب گرم مصرفی در آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی را با چرخاندن دسته تنظیم دما در جهت عقربه های ساعت افزایش و به صورت بالعکس کاهش دهید. محل قرارگیری این ولوم تنظیم دما بر اساس مدل پکیج بوتان می تواند متفاوت باشد.

۳- دسته تنظیم دمای مدار گرمایش

این ولوم نیز برای کاهش و افزایش دمای مدار گرمایش پکیج مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دمای مدار گرمایش، دمای گرمای شوفاژهای ساختمان را نیز تغییر می دهد. همانند دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی، برای افزایش و کاهش دمای مدار گرمایش لازم است آن را به ترتیب در جهت عقربه های ساعت و خلاف آن حرکت دهید.

۴- نمایشگر فشار و دما

روی پنل کاربری و معمولا در انتهای آن یک صفحه دیجیتالی وجود دارد که دمای پکیج را نشان می دهد. علاوه بر این در صورت بروز هرگونه مشکل در پکیج می توان ارورها را روی این صفحه مشاهده کرد.

۵- فشارسنج

برای اینکه پکیج به خوبی کار کند لازم است فشار مطلوبی داشته باشد. معمولا فشار باید در حدود عدد ۱.۵ قرار داشته باشد. این فشار در نحوه راه اندازی پکیج بوتان از روی فشارسنج یا مانومتر قابل مشاهده است.

پنل کاربری پکیج بوتان چطور کار می کند؟

نحوه راه اندازی پکیج بوتان در فصل زمستان چگونه است؟

همانطور که پیش تر در بررسی قسمت دسته انتخاب وضعیت پکیج نیز توضیح دادیم، راه اندازی پکیج در فصل زمستان و تابستان با یکدیگر متفاوت است. در فصل زمستان علاوه هم آب گرم مصرفی برای ما مهم است و هم گرمایش شوفاژ ها. برای این منظور لازم است قدم های زیر را برای راه اندازی پکیج در فصول سرد سال دنبال کنید:

  • پس از اینکه نصب پکیج به اتمام رسید آن را به برق وصل کنید.
  • در ادامه لازم است محل اتصالات و لوله کشی های گاز و دودکش را نیز بررسی کرده و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • ورودی آب پکیج و شیر همه رادیاتور ها را نیز باز کنید.
  • توجه داشته باشید که فشار پکیج بوتان باید در حدود عدد ۱.۵ بار باشد. اگر با نگاه کردن به فشارسنج دیدید که این عدد خیلی کمتر و یا خیلی بیشتر از ۱.۵ است، باید شیر پر کن را باز کنید. شیر پرکن شیری کوچکی است که در زیر پکیج قرار می گیرد.
  • در ادامه پس از باز کردن شیر گاز، دسته تنظیم وضعیت پکیج را چرخانده و روی حالت زمستانه که با علامت شوفاژ نشان داده می شود قرار دهید.
  • سپس دمای پکیج را نیز بالا ببرسید تا حالت زمستانه قابل احساس باشد.
  • چند دقیقه بعد با کنترل بدنه شوفاژها و با گرم شدن آنها می توان به نحوه راه اندازی صحیح پکیج در حالت زمستانه پی برد.
  • پس از روشن شدن رادیاتورها، هواگیری آن را فراموش نکنید. به فشار پکیج نیز دقت داشته باشید.

در فصل زمستان چطور پکیج را راه اندازی کنیم؟

پیش تر به بررسی شیوه راه اندازی پکیج در فصل زمستان پرداختیم. در فصل تابستان دیگر نیازی به گرمایش شوفاژها نداریم، بلکه هدف استفاده از پکیج تنها داشتن آب گرم مصرفی در منزل است. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پیش از اقدام برای راه اندازی پکیج در فصول گرم سال ابتدا از بسته بودن شوفاژها و شیر رفت و برگشتی مدار گرمایش پکیج مطمئن شوید.
  • سپس پنل کاربری را بررسی کرده و دسته تنظیم وضعیت پکیج را روی آن پیدا کنید.
  • پکیج را روی حالت تابستانه که معمولا با علامت شیر آب نشان داده می شود قرار دهید.
  • در ادامه ولوم مخصوص تنظیم دمای آب گرم مصرفی را نیز روی دمای موردنظر قرار دهید. بهتر است دمای آب گرم مصرفی در فصل تابستان کمتر از فصل زمستان باشد.
  • اگر روی نمایشگر چراغ هایی وجود داشته باشد، می توانید با باز کردن شیر آب گرم آشپزخانه یا هرجای دیگری با سبز رنگ شدن وضعت عملکرد شوفاژ از روشن شدن مشعل اطمینان حاصل کنید. با بستن شیر آب گرم مشعل مجددا خاموش خواهد شد.

راه اندازی پکیج در فصل زمستان

چراغ های روی پنل کاربری چه چیزی را نشان می دهند؟

پیش تر با نحوه راه اندازی پکیج بوتان در فصول سرد و گرم آشنا شدیم. در انتهای قسمت پیشین به چراغ روی پکیج و نشانه آن اشاره کردیم اما منظور از دیگر چراغ های روی پکیج چیست؟ در قسمت بالای پنل کاربردی تعدادی از مدل های پکیج بوتان یک نوار قرار گرفته و تعدادی چراغ نیز با روشن و خاموش شدن پکیج به رنگ های مختلف تغییر پیدا می کنند.

در ادامه مفهوم و معنی هریک از این رنگها و چراغ ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

چراغ قرمز ثابت

اگر در یکی از سیستم های کنترلی یا ایمنی پکیج بوتان مشکلی بروز کرده باشد، نشانگربه رنگ قرمز ثابت در می آید تا شما را از وجود مشکل خبردار کنید.

چراغ قرمز چشمک زن

این چراغ زمانی روشن می شود که کلید حرارتی محدود کننده دما در پکیج بوتان فعال شود.

چراغ سبز ثابت

برخلاف چراغ قرمز ثابت، رنگ سبز ثابت نشان دهنده هیچ مشکلی نیست بلکه تنها روشن شدن مشعل و فعالیت منظم آن را نشان می دهد. معمولا پس از آشنای با نحوه راه اندازی پکیج بوتان و روشن کردن آن، این چراغ روی پنل دیده می شود.

چراغ سبز چشمک زن

روشن شدن سبز چشمک زن معمولا سه دلیل مختلف دارد. اگر چراغ چشمک زن ۰.۵ ثانیه روشن و ۰.۵ ثانیه خاموش شود، یعنی مشعل پکیج بوتان به علت بروز مشکل و یا به دلیل رسیدن دمای آب به دمای تنظیم شده، موقتا خاموش شده و در حال برگرداندن پکیج به حالت کار عادی است.

اگر این چراغ ۱ ثانیه روشن و ۵ ثانیه خاموش شود یعنی هنوز شعله ای روشن نشده و پکیج بوتان در حالت آماده به کار است. حالت سوم نیز زمانی است که چراغ چشمک زن سبز بیش از ۱۰ ثانیه روشن باشد،در این صورت سیستم ایمنی پکیج بوتان قفل شده و رد نهایت نمایشگر به حالت چراغ قرمز درمی آید.

چراغ سبز چشمک زن سریع

روی دسته تنظیم دما معمولا نقاط پر رنگ تری وجود دارد که بین ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. اگر دمای پکیج را در این محدوده تنظیم کنید، سیستم کنترل خودکار وارد عمل می شود. این سیستم بر اساس دمای ترموستات، دمای مدار گرمایش محیط و شوفاژها را تنظیم می کند. در نتیجه چراغ به مدت کوتاهی به سرعت چشمک می زند.

چراغ زرد ثابت

در این حالت حتی اگر پکیج نیز به درستی کار کند، مشکلی در سنسور آب گرم مصرفی و کنترل دمای آب وجود دارد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که نحوه راه اندازی پکیج بوتان به درستی و به صورت استاندارد صورت نگرفته باشد. به همین دلیل همواره بهترین راه کمک گرفتن از متخصصین باتجربه است.

چراغ های روی پنل کاربری بوتان

بهترین روش راه اندازی پکیج بوتان چیست؟

فرقی نمی کند پکیج شما بوتان باشد یا ایران رادیاتور، لورچ، فرولی و یا هر برند ایرانی و خارجی دیگری، در هر صورت بهترین نحوه روشن کردن انواع پکیج کمک گرفتن از افراد متخصص و خبره در این زمینه است. البته همواره دانستن نکات ابتدایی ضروری است. برای مثال اگر با معانی هر یک از چراغ های پکیج آشنایی داشته باشید، در حین بروز مشکل می توانید سریع تر به تعمیرکار پکیج خبر دهید.

اگر تنها نگرانی شما هزینه سرویس پکیج و تعمیرات آن است، می توانید استاندارترین قیمت ها را پس از ثبت سفارش رایگان از متخصصین حرفه ای اسپارد در استان تهران و البرز(کرج) دریافت کنید. در نهایت نیز تخصصی ترین خدمات با مقرون به صرفه ترین قیمت در محل و زمان موردنظر شما ارائه می شود.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس پکیج