خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

حتما تا به حال توجه کرده اید که برخی از سلبریتی ها چه رنگ موهای زیبا، شیک و جذابی دارند. شاید برایتان سوال شده باشد که این رنگ موی جذاب با چه ترفندی ایجاد شده است؟ آیا آنها هم از هایلایت ساده استفاده کرده اند؟ یا اینکه موهایشان را آمبره کرده اند؟ ممکن است ما بارها و بارها موهایمان را در آرایشگاه رنگ کرده باشیم، اما هیچگاه به آن نتیجه ای که دقیقا مدنظرمان بوده است، نرسیده باشیم. می خواهید بدانید دلیلش چیست؟ اینکه احتمالا چون تا به حال موهایمان را بالیاژ نکرده ایم!

بالیاژ مو از جدیدترین متدهای رنگ مو است که برای انواع موهای بلند و کوتاه قابل انجام است و اتفاقا در این سال های اخیر با استقبال بسیار زیادی هم روبرو شده است. بالیاژ معمولا در آرایشگاه ها انجام می شود، اما نظرتان چیست اگر بگوییم که می توانید این کار را در خانه هم انجام دهید؟ مخصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید خودتان کارهایتان را در منزل انجام دهید، می توانید موهایتان را به بهترین شکل بالیاژ کنید، به شرط آنکه با نحوه بالیاژ موی کوتاه و بلند آشنا باشید. آنچه در ادامه این مطلب آمده است، آموزش بالیاژ مو در خانه و چند نکته اساسی در رابطه با انجام این فرایند است.

آموزش بالیاژ موی بلند

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ روشی برای رنگ کردن موهای زنانه است که در طی آن، رنگ از طریق برس روی تارهای مو قرار می‌ گیرد و نیازی به فویل و کلاه گرمایشی و … نیست. اساسا اسم بالیاژ به کلمه‌ فرانسوی «Balayer» برمی‌ گردد که به معنای جارو کردن است. بالیاژ به صورتی بسیار نچرال روی مو می نشیند و معمولا از دیگر روش های رنگ کردن مو نتیجه طبیعی تری دارد. در بالیاژ قسمت‌ های نزدیک به ساقه‌ مو رنگ کمتری دریافت می‌ کنند و یا اصلا رنگ نمی شوند (و به رنگ طبیعی مو نزدیکترند)، اما هرچه به سمت نوک مو می آییم، رنگ تار مو روشن تر می شود. به همین خاطر است که رنگ موی کسانی که بالیاژ می کنند، کاملا ملایم است.

بالیاژ مو چه تفاوتی با آمبره دارد؟

دیده شده که برخی افراد بالیاژ مو را با آمبره و سامبره مو یکی می دانند، در حالی که تفاوتی اساسی میان این دو وجود دارد. به این ترتیب که آرایشگر در تکنیک بالیاژ از یک رنگ استفاده می کند و بعضی از قسمت ها را روشن تر می کند که منجر به ظاهر یکدست مو می شود. اما در آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود و انتهای مو از ریشه آن بسیار روشن تر است. بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند. در واقع آمبره سایه مانند است، در حالی که بالیاژ تکنیکی برای رنگ کردن مو است.

موزش بالیاژ موی کوتاه

بالیاژ کردن مو چه مزیت هایی دارد؟

از جمله مهمترین مزایای بالیاژ مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش درخشندگی و زیبایی مو
  • بسیار شیک، مدرن و لایت
  • زمان کم اجرا و همچنین سادگی بیشتر فرایند نسبت به سایر روش های رنگ کردن مو
  • قابل اجرا برای موهایی با سایز کوتاه، متوسط و بلند
  • بسیار مناسب برای افرادی با موهای سفید و جوگندمی
  • عدم نیاز به تمدید رنگ مو در فواصل زمانی کوتاه
  • تنوع زیاد در انتخاب رنگ
  • آزادی عمل در انتخاب موهایی که قرار است رنگ شوند
  • بسیار بصرفه از نظر اقتصادی (هزینه خدمات رنگ مو به سایر روش ها معمولا بیشتر است)

بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

بالیاژ مو برای خانم هایی مناسب است که می خواهند موهایی با رنگ ملایم، یکدست و سایه هایی روشن داشته باشند. پس اگر می خواهید که رنگ موهایتان کاملا به چشم بیاید و اصطلاحا جیغ و برجسته باشد، بالیاژ مو چندان توصیه نمی شود. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که اهل نگهداری از مو نیستید و می خواهید همه چیز ساده باشد، باز هم می توانید موهایتان را بالیاژ کنید، زیرا برعکس آمبره و هایلایت مو، نگهداری از موهای بالیاژ شده آسان است.

یک توصیه قبل از انجام بالیاژ مو

توصیه می کنیم که قبل از رنگ کردن مو (چه هایلایت مو باشد، چه آمبره و چه بالیاژ) موهایتان را کوتاه کنید. مثلا می توانید حدود یک تا سه سانت دم موها را کوتاه کنید و خرابی های مو را از بین ببرید تا لایه های رنگی جدید را روی موهای سالم تجربه کنید. وقتی که مو را به اندازه کافی کوتاه کردید و از مدل و اندازه آن راضی شدید، می تونید شروع به رنگ کردن آن نمایید.

آموزش بالیاژ در منزل

نحوه بالیاژ موی کوتاه و بلند در خانه

حالا نوبت به آموزش بالیاژ موی کوتاه و بلند در منزل می رسد. البته بالیاژ کردن مو در خانه شاید اولش سخت به نظر برسد، اما اگر از صرف هزینه زیاد برای آرایشگاه خسته شده اید و این بار می خواهید خودتان در منزل موهایتان را بالیاژ کنید، با ما همراه باشید، زیرا در این بخش می خواهیم نحوه بالیاژ موی کوتاه را آموزش دهیم. خوشبختانه بالیاژ مو مثل خیلی دیگر از روش های رنگ کردن مو در خانه، توسط خودمان در منزل قابل انجام است، فقط باید با نحوه انجام آن آشنا باشیم.

قبل از انجام هر کاری باید ابزار لازم را تهیه کنیم. برای بالیاژ مو در خانه نیز به وسایل زیر نیاز داریم:

  • اکسیدان شماره ۱ (۲۰ ولوم)
  • پودر دکلره (حدود ۳ بسته برای موهای بلند و کمتر برای موهای متوسط و کوتاه)
  • ماسک کراتین
  • شامپو روشن کننده کلیرول به همراه نرم کننده
  • تونر رنگ بلوند
  • کاسه مخصوص ترکیب رنگ مو و اکسیدان
  • گیره مو
  • دستکش یک بار مصرف
  • قلم موی باریک

بعد از اینکه این وسایل را تهیه کرده اید، نوبت به مرحله اجرایی کار می رسد.

مرحله به مرحله با فرایند بالیاژ مو در منزل

مطمئن ترین نحوه بالیاژ موی کوتاه و بلند به ترتیب زیر است:

۱- مطمئن شوید که نسبت به رنگ حساسیت ندارید

تست آلرژی قبل از استفاده از هر رنگ مویی لازم است. حتی اگر قبلا از همین محصول استفاده کرده اید، باز هم حدود ۴۸ ساعت قبل از بالیاژ مو، از رنگی که تهیه کرده اید تست آلرژی بگیرید.

۲- رنگ را با اکسیدان ترکیب کنید

نظرات کاربران خدمات رنگ مو بانوان

درخواست خدمات رنگ مو

مطابق با دستورالعمل روی جعبه رنگ تهیه شده، پودر دکلره بالیاژ را با اکسیدان ۶ درصد یا اکسیدان کلیرول خوب مخلوط کنید.

روش بالیاژ موی بلند

۳- رنگ را امتحان نمایید

قبل از شروع کار یک خط باریک از رنگ را روی موی خودتان امتحان کنید. یک دسته‌ کوچک از موهایتان را بردارید و بخشی از انتهای آن را مقداری رنگ بزنید. بعد از چند دقیقه سرتان را بشویید تا نتیجه مشخص شود. این کار باعث می شود تا نسبت ظاهر به رنگ مو اطمینان حاصل کنید.

۴- موهایتان را بخش بندی کنید

بخش بندی موهای سر در بالیاژ اهمیت زیادی دارد، زیرا باعث می شود که رنگ های متفاوتی روی سر ایجاد شود و لایه های رنگی مختلفی بوجود آید. به این منظور موی سر خود را به سه قسمت تقسیم کنید: بالا، وسط و پایین. سپس دو طرف موهای بخش میانی را مانند دم در اطراف گوش گره بزنید. با این کار می‌ توانید به راحتی روی قسمت پایینی کار کنید.

۵- تکه های مو را رنگ کنید

رنگ را با استفاده از براش آرایشی یا انگشتان دست روی مو پخش کنید. به این منظور با استفاده از یک دست تارهای مو را نگه‌ دارید و با دست دیگر آن را به رنگ آغشته کنید. این کار را به آرامی انجام دهید. وقتی هم که به قسمت‌ های انتهایی مو می‌ رسید رنگ را بیشتر پخش کنید. همچنین می توانید با قلم رنگ را روی ساقه بمالید یا با انگشت آن را طبیعی تر بمالید.

نکته: برای اینکه بالیاژ را آنطور که باید دربیاورید، رنگ را تنها روی ساقه مو و قسمت هایی که مخصوصا قصد دارید روشن شوند بگذارید و حواستان باشد ریشه مو اصلا آغشته نشود.

۶- سایر بخش های موی سر را رنگ کنید

به همین ترتیب به سراغ سایر بخش ها بروید و آنها را رنگ کنید. براش یا انگشت‌ را از بالا به پایین و از پایین به بالای موها بکشید. پهنای رنگ بهتر است همان حدود ۲.۵ سانتی‌ متر باشد. پس از پایان قسمت انتهایی سر، می توانید موها را با فویل بپوشانید تا رنگ نگیرند. سپس به سراغ بخش دیگر بروید. فقط توجه کنید که قسمت پایین مو باید روشن‌ تر از بالای مو باشد.

یک پیشنهاد: با رنگ کردن هر بخش کوچک از مو آن را گیره بزنید و محکم کنید. اینطوری کارتان سریع تر و آسان تر پیش می رود.

۷- به موهایتان استراحت دهید و آنها را بشویید

در آخرین مرحله از فرایند نحوه بالیاژ موی کوتاه، باید مو را بشویید. به این منظور دستورالعمل روی جعبه را بخوانید تا متوجه شوید که چقدر باید منتظر بمانید تا رنگ موی روی سرتان باقی بماند. بعد از گذشت این زمان (معمولا حدود ۳۰ دقیقه) موهایتان را بشویید. بعد از شستشو نیز اجازه دهید که مو به طور طبیعی خشک شود.

آموزش بالیاژ کردن موی کوتاه

چند نکته در مورد نحوه مراقبت از بالیاژ مو

مراقبت از بالیاژ مو ساده است؛ تنها کافی است که چند نکته زیر را مدنظر داشته باشید:

  • در صورتی که می خواهید از سشوار یا اتوی مو استفاده کنید، ترجیحا اسپری حفاظت از مو را نیز به کار ببرید تا آسیبی به تار موی بالیاژ شده وارد نشود.
  • زیاد از حد موهای بالیاژ شده را نشویید. شستشو به فاصله دو روز یک بار بهترین بازه زمانی برای تمیز کردن موهایی است که بالیاژ شده اند.
  • حتما از نرم کننده ها استفاده کنید. هفته ای یک بار نرم کننده به موهایتان بزنید و مخصوصا قسمت های انتهایی مو را با آن بشویید.
  • آب شور یا دارای کلر می‌ تواند به رنگ مو آسیب بزند. پس وقتی به استخر یا دریا می‌روید، از خیس شدن موهای خود جلوگیری کنید یا کلاه شنا به سر داشته باشید.
  • شامپوهای بدون سولفات بهترین گزینه برای شستشوی موهای بالیاژ شده اند. در هنگام خرید شامپو حتما به این نکته توجه داشته باشید.

بالیاژ مو در خانه

بالیاژ مو توسط آرایشگر یا توسط خودمان؟ کدام گزینه منطقی تر است؟

انجام بالیاژ مو به وسیله خودمان مسلما از لحاظ اقتصادی بصرفه تر است. مخصوصا اگر مراحلی را که بالاتر ذکر کردیم، گام به گام طی کنید، خودتان می توانید به بهترین شکل در منزل موهایتان را بالیاژ کنید. اما در صورتی که نحوه بالیاژ موی کوتاه به نظرتان سخت آمد و می خواهید بالیاژ و رنگ مو به بهترین شکل انجام شود و کار هیچ نقصی نداشته باشد، بهتر است به سراغ حرفه ای ها بروید. کسانی که متخصص رنگ مو و بالیاژ مو هستند و می توانند همان رنگی را که در عکس های ژورنالی می بینید، روی سرتان پیاده کنند.

ما در مجموعه اسپارد در همین راستا کلیه خدمات رنگ موی زنانه را به مشتریان خود ارائه می دهیم. متخصصین ما در محل شما حاضر می شوند و همانجا صفر تا صد کار را انجام می دهند. پس اگر می خواهید بالیاژ موهایتان بدون نقص انجام شود و از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید، حتما روی کمک ما حساب باز کنید.

خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست خدمات رنگ مو