خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

حتی زیباترین و گران قیمت ترین لباسها نیز بدون اتو ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند. به همین دلیل نیز همه ما دوست داریم همیشه با لباس هایی مرتب و اتو شده در اجتماع حاضر شویم. البته اگر با نحوه اتو کردن انواع لباس آشنا نباشید، ممکن است حتی با شنیدن اسم اتو نیز فرار کنید.

با این حال می توانید با دانستن مراحل اتو کردن لباس های مختلف این کار را به کاری آسان و دلنشین تبدیل کنید. به گونه ای که برخی می گویند با اتو کردن هر یک از چروک های لباس گویی چروک روح و روان انسان نیز از بین می برد. برای اینکه شما هم به این گفته برسید، در ادامه این مقاله با بررسی مراحل اتو کردن انواع لباس ها همراه اسپارد مگ باشید!

آیا با مراحل مقدماتی اتو کردن انواع لباس آشنا هستید؟

پیش از اینکه لباس ها را دور خود جمع کنید و به صورت غیر اصولی اتو کردن را شروع کنید، لازم است با تعدادی از مراحل مقدماتی اما مهم آشنا شوید. این مراحل نه تنها به کار شما سرعت می بخشند، بلکه از آسیب دیدن لباس ها نیز جلوگیری می کنند. مراحل مهم مقدماتی پیش از شروع اتو کردن لباس ها عبارتند از:

۱- اول از همه برچسب مراقبتی لباس ها را بررسی کنید.

پیش از اینکه برای اتو کردن لباس ها دست به کار شوید، برچسب و دستورالعمل روی لباس ها را مطالعه کنید. در این دستورالعمل ها نوشته می شود که آیا می توان لباس را اتو کرد و یا خیر. حتی درجه مطلوب برای اتو کشی نیز نوشته می شود. البته در مواردی ممکن است توضیحات کامل در این دستوالعمل وجود نداشته باشد. در این صورت بهترین کار کمک گرفتن از خدمات خشکشویی آنلاین انواع لباس است.

بر اساس این دستوالعمل ها دمای مطلوب برای اتو کردن انواع لباس به صورت زیر است:

  • دمای پایین برای لباس هایی با جنس پشم، ابریشم طبیعی و مصنوعی (برای اتو کردن این لباس ها باید آنها را برگردانده و با قرار دادن یک پارچه مرطوب روی لباس، اتو کشیدن را شروع کنید.)
  • دمای متوسط برای پارچه پلاستیکی و پلی استر (قبل از اتو کشیدن لباس باید کمی نمدار باشد.)
  • دمای بیشتر از متوسط برای لباس های پنبه (این لباس ها نیز بهتر است کمی مرطوب باشند.)

اتو کردن لباس بر اساس دستورالعمل

۲- اتو و وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

برای اینکه حین اتو کردن لباس ها این سو و آن سو ندوید، بهتر است هر آنچه لازم است را دم دست قرار دهید. اگر میز اتو کشو دار داشته باشید، به احتمال زیاد همه این موارد را دم دست دارید، در غیر این صورت باید آماده کنید. برای مثال لازم است یک پارچه مرطوب و مقداری آب اضافی برای اتو کنار دست خود داشته باشید.

سپس مخزن آب اتو را پر کرده و آن را به برق بزنید و کنار بگذارید. برای اتو بهتر است از آب شیر تصفیه استفاده کنید تا به مرور زمان تجمع کلسیم راه خروج بخار را مسدود نکند. قرار گرفتن اتو روی میز ممکن است باعث ایجاد خطر شود اما در اتوهای جدید چنین خطری شما را تهدید نخواهد کرد. با توجه به این موارد دمای اتو را نیز تنظیم کرده و برای اتو کردن انواع لباس آماده شوید.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

اتو کردن انواع لباس

چطور انواع پیراهن را اتو کنیم؟

یکی از لباس هایی که صد در صد به اتو کردن نیاز خواهند داشت، انواع پیراهن است. فرقی نمی کند پیراهن مردانه باشد یا شومیز زنانه در هر صورت لازم است برای حاضر شد در محل کار و یا مهمانی این لباس ها را به خوبی اتو کنید. همواره توجه داشته باشید که برای شستن و اتو کردن برخی پارچه های حساس مثل ابریشم و یا مخمل بهتر است از خدمات خشکشویی استفاده کنید.

حالا بیایید با روش اتو کردن پیراهن مردانه و زنانه بیشتر آشنا شویم:

  • پیراهن ها را در دمای مناسب برحسب دستورالعمل بشویید. دقت داشته باشید که ماشین لباسشویی بیش از حد پر نشده باشد، زیرا در این صورت ممکن است پیراهن ها بیش از حد چروک شده و اتوکشیدن را برای شما دشوار کنند.
  • دمای اتو را براساس جنس پیراهن تنظیم کنید. برای اتو کردن برخی پارچه ها بهتر است لباس کمی مرطوب باشد. برای این منظور از یک دستمال مرطوب و یا یک بطری اسپری دار پر از آب تمیز استفاده کنید.
  • دکمه های پیراهن را باز کرده و از یقه آن شروع کنید. پس از اتو کردن قسمت بیرونی یقه، قسمت داخلی آن را نیز اتو کنید.
  • اتو کردن را از قسمت داخلی و از سمت یقه به سمت پایین ادامه دهید.
  • با نوک اتو اطراف دکمه ها را نیز به خوبی اتو کنید. سپس لباس را به آرامی به سمت آستین ها بچرخانید. توجه داشته باشید حین اتو کردن لباس، بخش های پیش تر اتو شده را مجدد چروک نکنید.
  • حالا نوبت به سر آستین ها می رسد. دکمه آستین ها را باز کرده و آن را هم از قسمت داخل و هم از قسمت بیرون اتو کنید.
  • حالا به از آستین به سمت بالا حرکت کنید و تا سرشانه پیراهن را اتو بکشید.
  • در نهایت پیراهن را به آرامی از چوب لباسی آویزان کرده و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه هوا بخورد.

نحوه اتو کردن پیراهن

نحوه اتو کردن شلوار

نحوه اتو کردن شلوار در مقایسه با دیگر لباس ها کمی راحت تر است. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مثل پیراهن شلوار را نیز برحسب جنس آن اتو کنید. یعنی اگر پارچه حساسی دارد، آن را برگردانید و با قرار دادن یک پارچه مرطوب اتو کردن را شروع کنید.
  • شلواز را کاملا صاف روی میز اتو پهن کرده و اول از کمر شلوارها شروع کنید. سپس جیب ها برگردانده و اتو بکشید.
  • در اتو کشیدن شلوار باید از قسمت بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید.
  • در نهایت هر دو قسمت را روی هم تا کرده و با حرکات بالا و پایین اتو کنید. این گزینه برای کسانی که دوست دارند شلوارشان از وسط خط اتو داشته باشد، روش مطلوبی است.

نحوه اتو کردن شلوار

چطور انواع دامن و پیراهن را اتو کنیم؟

در بررسی نحوه اتو کردن انواع لباس نوبت به لباس های محبوب خانم ها یعنی انواع دامن و پیراهن و سارافون می رسد. برای اتو کردن قسمت بالای سارافون و پیراهن های آستین دار، مثل اتو کردن انواع پیراهن مردانه پیش بروید. برای قسمت دامن نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مثل همیشه بررسی جنس و برچسب مراقبتی لباس های خود را فراموش نکنید.
  • اگر دامن با تزئینات مختلف مثل ملیله دوزی تزئین شده باشد، بهتر است آن را برگردانده و از سمت آستر آن اتو بکشید. در غیر این صورت مراحل زیر را ادامه دهید.
  • سپس قسمت کمر دامن را در بخش نازک و نوک تیز میز اتو پهن کنید. طوری که قسمت های پایینی و چین های دامن روی قسمت بدنه و پهن تر میز اتوی شما قرار بگیرد.
  • حالا از قسمن کمر شروع کرده و در جهت چین های دامن به سمت پایین حرکت کنید.
  • در آخر نیز آستر دامن و لبه های آن را اتو بکشید.

نحوه اتو کردن دامن

چطور از برق افتادن روی لباس ها پس از اتو کشیدن جلوگیری کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از اتو قسمت هایی از لباستان ظاهری براق پیدا کرده باشند. برای اینکه این اتفاق نیفتد و از طرفی قطره های آب اتو لباس را لک نکنند، بهتر است حین اتو کردن انواع لباس، آن را به صورت مستقیم روی لباس قرار ندهید. برای این کار می توانید یک پارچه خشک و تمیز را روی لباس خود قرار داده و اتو کنید.

علاوه بر این سرعت اتو کشیدن نیز در این اتفاق موثر است. پس اتو کشیدن را در مواقعی که عجله ندارید و به آرامی انجام دهید. اما اگر روی لباس برق افتاد باید چکار کنیم؟ در این صورت برق لباس را با یک پارچه تمیز و مرطوب از بین ببرید. البته ممکن است برق لباس های تیره به این آسانی از بین نرود. در چنین مواردی سه قاشق سوپ خوری سرکه را در یک لیتر آب بریزید. سپس یک مسواک نرم را به این محلول آغشته کرده و به آرامی روی قسمت براق شده لباس بکشید.

چطور از برق افتادن روی لباس ها پس از اتو کشیدن جلوگیری کنیم؟

بهترین روش اتو کردن انواع لباس چیست؟

در این مقاله به بررسی نکات مهم پیش از شروع اتو کردن لباس پرداختیم. سپس مراحل اتو کردن لباس های مختلف را نیز با هم بررسی کردیم. با این حال همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، اتو کردن لباس های حساس در خانه کار پر ریسکی است. زیرا ممکن است تنها با کمی زیاد و کم شدن دمای اتو، لباس آسیب ببیند. به همین دلیل نیز بهترین کار سپردن لباس به خشکشویی های معتبر است.

نه تنها انواع لباس بلکه انواع روتختی، ملحفه، پرده و رومیزی را می توانید به خشکشویی ها بسپارید. اگر نگران هزینه ها هستید می توانید قیمت خشکشویی را به صورت آنلاین از متخصصین اسپارد دریافت کنید. پس همین حالا سفارش خود را ثبت کرده و با سپردن لباس های خود به خشکشویی آراستگی خود را چندین برابر کنید!

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی