خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

احتمالا اگر از شما هم بپرسند که اتو کردن چه لباسی سخت تر است، در پاسخ به پیراهن مردانه اشاره کنید. واقعیت این است که اکثر آقایان با روش درست اتو کردن پیراهن مردانه آشنا نیستند. این مسئله وقتی عجیب می شود که بدانیم پیراهن مردانه پر استفاده ترین پوشاک در بین بیشتر آقایان است پیراهن مردانه تقریبا برای هر کاری مورد استفاده قرار می گیرد و شاید تنها وقتی به حمام یا استخر می رویم دست از سر آن برداریم! با این وضعیت، به نظر شما چنین پوشاک پر استفاده ای ارزش این را ندارد که همیشه صاف و اتو کشیده باشد؟

اتو کردن لباس اصول خاص خود را دارد. مخصوصا وقتی صحبت از لباس هایی مثل پیراهن مردانه می کنیم، این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. حتما افرادی را که لباس های صاف و بدون حتی یک چروک داشته اند، دیده اید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آنها چطور پیراهن خود را اتو می کنند که تا مدت ها صاف می ماند؟ آنها چگونه لباس را اتو می کشند که خط اتوی آن از فاصله چند متری قابل مشاهده است؟ جواب همه سوال هایتان اینجا است. اگر تصمیم گرفته اید که از امروز پیراهن مردانه تان را به بهترین شیوه اتو بزنید و مجبور نباشید که یک ساعت از وقتتان را بیهوده تلف کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روش اتو زدن پیراهن مردانه

چرا یاد گرفتن اتو زدن پیراهن مردانه اهمیت زیادی دارد؟

می خواهید ذهنیت اطرافیانتان نسبت به شما خراب شود؟ پس سه کار را انجام دهید: لباستان را درست اتو نکنید، با بوی بد دهان صحبت کنید و شل و ول دست دهید!

این مسئله عین واقعیت است: لباس چروکیده و ناصاف به اندازه همه کارهای آزاردهنده که بالا گفتیم، در مورد قضاوت دیگران از شخصیت شما تاثیرگذار است. وقتی که لباس چروک باشد، جایی هم برای مخفی کردن آن ندارید و خیلی سریع به چشم می آید. فرض کنید قرار است به یک مصاحبه کاری بروید. خودتان را جای کارفرمایی که قرار است با شما مصاحبه کند بگذارید. اگر ببینید فردی که برای مصاحبه آمده حتی زحمت اتو کردن لباس هایش را هم نکشیده، استخدامش می کنید؟ احتمالا پاسختان منفی است.

همه اینها به کنار، درست اتو زدن خود یک مهارت مهم است. ممکن است ساعت زیادی را صرف اتو کردن لباس مردانه تان کنید، اما پیراهن همچنان چروک باشد. این دیگر به تنبلی یا بی خیالی شما بر نمی گردد، بلکه نشان دهنده این است که اتو زدن لباس را به شکل اصولی یاد نگرفته اید. این در حالی است که اتو زدن لباس های مردانه یقه دار آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. می خواهید بدانید چطور؟ پس با ما به بخش زیر بیاید.

لوازمی که برای اتو کردن پیراهن مردانه به آنها نیاز دارید

برای آنکه بتوانید لباستان رو خوب اتو کنید، باید ابزارش را هم داشته باشید. مهمترین این ابزار عبارتند از:

۱- اتوی مناسب

تنوع برندها و مدل های اتو در بازار بسیار زیاد است. برای آنکه بتوانید یک اتوی مناسب برای اتو کردن پیراهن مردانه تان خریداری کنید، حتما توجه کنید که کفپوش آن از چنس فولادی، تیتانیوم، چدن و یا آلومینیوم باشد. اتوهایی که کفپوش آنها یکی از این موارد است، حرارت را به شکل متوازن به سطح پیراهن انتقال می‌ دهند و همین امر سبب می‌ شود تا پیراهن آسیب نبیند. اگر سوراخ روی کفپوش اتو به منظور پخش بخار گرم نیز بهتر پخش شده باشد، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که هرچه توان گرمایشی اتو بیشتر باشد، کار کردن با آن سریع تر و راحت تر خواهد بود. مثلا اتوهای ۱۸۰۰ وات خیلی سریع تر گرم می شوند و بهتر لباس را اتو می کنند. اساسا توان گرمایشی اتو وقتی اهمیت دارد که بخواهید پیراهنی با جنس خاص را اتو بزنید. مثلا پارچه های پنبه و کتان برای صاف شدن نیاز به حرارت بالا دارند. در اینجا است که یک اتو با توان بالاتر و داغ‌ تر می‌ تواند زمان اتو کردن را به نصف کاهش دهد.

نحوه اتو زدن پیراهن مردانه

۲- آب و اسپری آب پاش

اگر اتوی شما قدیمی است و سیستم پخش آب گرم ندارد، خودتان باید دست به کار شوید و آب را تهیه کنید. برای این منظور مقداری آب آشامیدنی داخل یک اسپری بریزید و هر چند لحظه یک بار کمی آب روی پیراهن اسپری کنید. فقط مواظب باشید که هیچگاه آب را درون ظرفی قبلا برای خوارکی استفاده شده نریزید. همچنین هنگام پخش کردن آب سعی کنید که به همه جای لباس به یک اندازه آب اسپری شود.

۳- میز اتو

برای اینکه بتوانید به آسانی در هنگام اتوکشی بر تمامی قسمت‌های پیراهن تسلط داشت، باید میز اتوی مناسبی تهیه نمایید. میز اتو باید از نظر اندازه استاندارد باشد و ارتفاع آن متناسب با قد شما باشد. سطح میز اتو نیز حتما باید صاف و محکم باشد تا اتو کردن انواع لباس راحت تر انجام شود.

۴- حوله کتان به رنگ روشن

از حوله کتان رنگ روشن به عنوان پد برای اتو کردن آستین‌ پیراهن و تمیز کردن آب اضافیِ باقی مانده روی لباس استفاده می‌ شود. فقط حتما یک حوله به رنگ روشن برای این کار انتخاب کنید تا به لباس رنگ پس ندهد (در مورد راه های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس بیشتر بخوانید).

قبل از اتو کردن باید چه کارهایی انجام داد؟

و اما قبل از آنکه به سراغ اتو کردن پیراهن مردانه بروید، باید چند نکته را مدنظر قرار دهید:

  • اول آنکه برچسب لباس را بخوانید. معمولا بر روی پیراهن‌ ها برچسبی وجود دارد که حاوی اطلاعاتی مثل جنس پارچه، و درجه حرارت شستشو  است. حتی ممکن است روی این برچسب دمای مناسب برای اتوکشی هم آمده باشد. مخصوصا پارچه هایی که آسیب پذیرند، نباید با حرارت زیاد اتو شوند.
  • پیراهن را کمی مرطوب کنید. البته بهترین حالت این است که لباس ها را مدتی بعد از آنکه از داخل ماشین لباسشویی بیرون آوردید اتو بزنید. اما اگر لباس کاملا خشک شده بود، حتما در ابتدا آن را مرطوب کنید.
  • میز اتو را نزدیک به کمد لباس‌ ها قرار دهید که همه چیز را بلافاصله پس از اتو کردن بتوانید آویزان کنید.
  • به میزان کافی آب درون اتو بریزید تا وسط فرایند اتوکشی مجبور نباشید مخزن آن را پر کنید.

اتو زدن درست پیراهن مردانه

بهترین روش برای اتو کردن پیراهن مردانه

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

بعد از آنکه مقدمات بالا را فراهیم کردید، باید وارد مرحله اصلی شوید و پیراهنتان را اتو بزنید. آماده اید تا برای همیشه از شر شیوه های نادرست اتو زدن خلاص شوید و با بهترین راهکار برای اتو کردن پیراهن مردانه آشنا شوید؟ این گوی و این میدان:

۱- یقه لباس را اتو بزنید

اتو کردن پیراهن مردانه را همیشه از یقه شروع کنید. برای این کار نیز باید از بخش زیرین یقه آغاز نمایید. یقه را کمی مرطوب کنید و به صورت صاف و باز شده روی میز اتو قرار دهید و اتو را محکم روی آن بکشید. در صورتی که چین و چروکی بر روی پیراهن ظاهر شد، آن را به سمت پایین و قسمتی که کمتر در دید است، اتو کنید. سپس یقه پیراهن و طرف دیگر آن را نیز اتو بزنید.

نحوه اتو کردن یقه پیراهن مردانه

۲- سرآستین ها را اتو بزنید

برای اتو کردن سرآستین‌ ها ابتدا دکمه آستین را باز کنید و آن را به صورت کاملا صاف بر روی سطح میز اتو قرار دهید. سپس داخل سرآستین و سمت خارج آن را اتو کنید تا تمام چروک‌های آن از بین برود. در اطراف دکمه‌ ها را نیز پیراهن را با دقت اتو کنید تا دکمه ها نشکنند و جای اتو روی آنها باقی نماند.

اتو زدن سر آستین پیراهن مردانه

۳- قسمت جلوی پیراهن را اتو بزنید

اتو کردن قسمت جلوی پیراهن مردانه را به سمت دکمه‌ ها ادامه دهید. سپس به سمت بالای شانه ها حرکت کنید و این کار را چندین بار به صورت رفت و برگشتی انجام دهید. در صورتی که پیراهن جیب داشت، این قسمت را باید به سمت بالا و پایین اتو نمایید. توجه داشته باشید این قسمت در دید اطرافیان است، پس با دقت آن را اتو نمایید.

اتو زدن قسمت جلوی پیراهن مردانه

۴- پشت پیراهن مردانه را اتو بزنید

پیراهن را به پشت روی میز اتو قرار دهید؛ به شکلی که نیمی از آن روی میز باشد. سپس به آرامی شروع به اتو زدن کنید و سپس باید پیراهن را چرخاند و قسمت دیگر را اتو نمایید. اگر اتو باکیفیت باشد این قسمت به سادگی اتو می شود.

اتو زدن پشت پیراهن مردانه

۵- آستین ها را اتو بزنید

آستین ها را آخر کار اتو بزنید. برای اتو کردن این قسمت از پیراهن باید زمان بیشتری هم صرف کنید زیرا آستین پیراهن دو لایه است. برای اتوکشی آستین‌ ها آنها را کاملا صاف و متوازن بر روی میز قرار دهید و سپس اتو را به آرامی بر روی آنها بگذارید و به چپ و راست حرکت دهید. همچنین برای قسمت بالایی آستین‌ ها می توانید یک حوله کتانی تا کنید و در زیر آستین قرار داده تا اتو کردن آستین پیراهن آسان‌ تر انجام شود.

اتو زدن آستین پیراهن مردانه

ترفندهایی برای اتو زدن پیراهن مردانه به تفکیک نوع پارچه

اجازه دهید چند به چند ترفند به درد بخور برای اتو زدن انواع پارچه های لباس مردانه را شرح دهیم:

الف) اتو کردن پیراهن مردانه کتان

برای اتو کردن پیراهن های کتان، آن طرف از پیراهن را که می خواهید اتو کنید کمی نم دار کنید. اتو را در طول لباس به شکل عمودی و افقی حرکت دهید (و نه به شکل دایره ای)، تا به لباس صدمه نزنید. برای جنس های ضخیم تر کتان هر دو طرف لباس را اتو کنید.

ب) اتو کردن پیراهن مردانه نیمه کتان

برای اتو کردن لباس هایی که پارچه آن مقداری نخ دارند، درجه حرارت اتو را کم کنید از و بخار استفاده کنید. این نوع لباس ها را در زمان اتو کردن پشت و رو کنید و یا پارچه نازکی بین اتو و پیراهن بگذارید تا جای اتو روی لباس باقی نماند.

ج) اتو کردن پیراهن مردانه پلی استری

برای اتو زدن پیراهن های پلی استری که حساسیت زیادی به دمای اتو دارند، حتما از یک دستمال یا پارچه یا چیزی مشابه استفاده کنید تا اتو هیچ گونه تماسی با پیراهن نداشته باشد. لباس های ساتن و ابریشمی را هم به همین ترتیب اتو بزنید. به طور کلی اتو زدن این نوع لباس ها کمی دشوار و حساس است. به همین خاطر می توانید چند لباس پلی استری را با صرف هزینه خشکشویی به یک مرکز معتبر بسپارید تا مطمئن باشید آسیبی به آنها وارد نمی شود.

د) اتو کردن پیراهن مردانه لینن

می توانید درجه حرارت اتو را زیاد کنید و از بخار برای صاف تر شدن لباس استفاده کنید. برای اتو زدن این لباس ها همچنین ابتدا سمت مقابل آن طرفی از پیراهن را که اتو می کنید مرطوب نمایید و سپس سمتی را که اتو می زنید خیس کنید. حتما این پیراهن ها را پشت و رو اتو کنید تا از تغییر رنگ آن جلوگیری گردد، مخصوصا اگر رنگ تیره تری دارند.

چند نکته در مورد اتو زدن پیراهن مردانه

  • اتو زدن هر پیراهن مردانه را در حداکثر ۵ دقیقه انجام دهید که الیاف آن آسیب نبیند.
  • هرگز یک پیراهن کثیف را اتو نکنید. چرا که لکه‌ها را بر روی آن باقی می مانند و دیگر به این سادگی ها پاک نمی شوند.
  • اگر احتمال می دهید که پارچه لباس نسبت به حرارت حساس باشد، حتما اتو زدن را با پایین ترین درجه شروع کنید.
  • اتو را در اطراف دکمه‌ ها حرکت دهید و آن را هرگز روی دکمه‌ ها نکشید. به طور کلی در اتو زدن قسمت های دکمه دار لباس احتیاط کنید. گول کیفیت لباس را هم نخورید. پیراهن هایی با کیفیت خوب، دکمه های با کیفیت خوبی دارند که می توانند در برابر گرما مقاوم باشند اما گاهی اوقات یک دکمه می تواند در حرارت بالا بشکند.
  • همیشه در انتهای کار با اتو، مخزن اتو را از آب خالی کنید. این کار باعث می‌ شود که رطوبت موجود در محفظه آب کم شود و دستگاه آسیب نبیند. اگر هم مخزن اتو را هر چند وقت یک بار تمیز کنید که نور علی نور است.
  • برای تمیز کردن مخزن، محلولی با نسبت مساوی آب و سرکه سفید را درون مخزن بریزید، و اجازه دهید اتو به صورت معمول شروع به گرم شدن کند. سپس اتو را از برق در آورید و محلول را در یک جای مطمئن خالی کنید. حدود یک ساعت بعد این کار را با آب تکرار کنید تا مخزن کاملا تمیز شود.

بهترین روش اتو کردن لباس مردانه

اگر هر کاری کردیم و پیراهن مردانه آنطوری که باید اتو کشیده نشد!

اگر مراحل بالا را قدم به قدم انجام دهید، خیلی بعید است که از نتیجه بدست آمده راضی نباشید. با این حال بعضی از پیراهن ها آنقدر چروک هستند که ممکن است هر کاری هم که بکنید، باز هم به دلتان ننشینند. مثلا آن خط اتویی که دوست دارید روی آستین ها بیفتد را نبینید. در اینگونه مواقع فقط یک راه حل دارید: پیراهن را به خشکویی ببرید. خشکشویی ها با ابزار و لوازم خاصی که دارند، پیراهن را دقیقا همانطور که دوست دارید اتو می زنند.

البته شاید وقت آن را نداشته باشید که صرفا برای یک پیراهن به  خشکشویی مراجعه کنید. در این صورت چاره کار چیست؟ پاسخ ساده است: از خدمات خشکشویی در محل استفاده کنید. ما در مجموعه اسپارد باکیفیت ترین خدمات خشکشویی در محل را ارائه می دهیم. متخصصین ما لباس را درب منزل شما دریافت می کنند و بعد از خشکشویی و اتوشویی، همانجا تحویلتان می دهند. اگر شما هم می خواهید لباستان را به معتبرترین خشکشویی های شهر بسپارید، حتما روی کمک ما حساب باز کنید. کافی است سفارشتان را در اسپارد ثبت نمایید، بقیه کار را به ما بسپارید و از نوشیدن یک فنجان چای لذت ببرید!

سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری