خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای رنگ کردن یا تمدید رنگ موهای خود در آرایشگاه، از روش‌های دیگری استفاده کرده تا هزینه‌های خود را تا حد زیادی مدیریت کنند. یکی از رایج‌ترین روش‌ها، رنگ کردن مو در خانه است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می‌خواهید با آموزش رنگ کردن مو و نکات آن آشنا شوید، این مطلب برای شماست. این کار فوت و فن‌هایی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید نتیجه بهتری گرفته و نگران مشکلات مختلف مثل خراب شدن رنگ مو، ترکیب رنگ نامناسب و… نباشید.

تکنیک‌های رنگ کردن مو در خانه

واقعیت اینجاست که شما همیشه برای رنگ کردن موهای خود نیازی به رفتن به آرایشگاه نخواهید داشت و می‌توانید در خانه‌، موهای خود یا ریشه‌هایی که هر چند وقت یک‌بار رشد می‌کنند، رنگ کنید. اما قبل از رنگ کردن مو در خانه باید به اصول اولیه آن آشنا باشید:

از ترمیم رنگ ریشه شروع کنید

رنگ کردن مو یک کار تخصصی است، در نتیجه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که برای اولین بار یک رنگ موی زیبا و بی‌نقص را در خانه انجام دهید. پس بهتر است برای اولین بار از رنگ کردن ریشه‌های مو شروع کنید.  موهای رنگ شده هر چند وقت یک‌بار نیاز به ترمیم و رنگ ریشه دارند که می‌توانید برای شروع آموزش رنگ مو در خانه، از همین جا شروع کنید. فقط مراقب باشید که از رنگ همیشگی خود استفاده کنید تا یکدستی آن حفظ شود.

با مراجعه به مقاله آموزش ترکیب رنگ مو، می توانید با سایر نکات ضروری برای آماده کردن رنگ دلخواه خود آشنا شوید.

روغن تراپی پس از رنگ مو

موهای خشک خود را ترمیم کنید

موهای خشک رنگ‌پذیری کمتر و در نتیجه آسیب‌پذیری بیشتری دارند. در نتیجه اگر جنس موهای شما خشک است، با روغن‌های مختلف مثل روغن آرگان و روغن نارگیل آن را تقویت کرده و سپس رنگ کنید.

 

مراقب لکه‌های رنگ باشید

نظرات کاربران خدمات رنگ مو بانوان

درخواست خدمات رنگ مو

قبل از شروع به رنگ کردن مو، پوست پیشانی، اطراف گوش و سایر نواحی که با رنگ مو در ارتباط است را با استفاده از وازلین یا کرم چرب کنید. همچنین از روپوش مخصوص استفاده کنید و مراقب پاشیدن لکه‌های رنگ روی لباس خود باشید.

از وسایل مناسب استفاده کنید

فرچه، ظرف رنگ و دستکش لاتکس چند ابزار ساده و اولیه هستند که حتماً باید برای رنگ کردن مو در خانه از آن استفاده کنید. این موارد گرچه شاید خیلی ساده و بی‌اهمیت به‌نظر برسند ولی در نتیجه نهایی و تمیز شدن کار بسیار تاثیرگذار هستند.

وسایل ضروری برای رنگ مو در خانه

قبل از رنگ کردن، آن را تست کنید

حساسیت به رنگ مو در بین خانم‌ها بسیار رایج است و ممکن است خود شما هم بارها آن را تجربه کرده باشید؛ پس اگر اولین بار است رنگ کردن مو را در خانه انجام می‌دهید، حتماً یک بخش کوچک رنگ را در موهای کنار گوش خود تست کنید. اگر پوست شما دچار التهاب یا قرمزی شد باید حتماً رنگ موی خود را عوض کنید.

آموزش رنگ مو در خانه به‌صورت مرحله‌ای

با رعایت تمامی موارد بالا حالا نوبت به آموزش رنگ کردن مو در خانه می‌رسد:

  1. در قدم اول باید میزان رنگ موی مناسب را با توجه به قد و حجم موی خود انتخاب کنید.
  2. موها را به‌طور کامل شانه و به چند بخش تقسیم کرده تا به سادگی رشته‌های باریک را از آن جدا کنید.
  3. اگر تاکنون موهای خود را رنگ نکرده‌اید و ساقه موی شما رنگدانه‌های طبیعی دارد، رنگ کردن را از ساقه‌ها شروع کنید سپس ریشه‌ها را رنگ بزنید. چرا که رنگ‌پذیری ریشه بیشتر از ساقه مو است.
  4. اگر خودتان می‌خواهید رنگ کردن مو در خانه را روی موهای خود انجام دهید، حتماً از یک آینه برای پشت سر خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هیچ بخشی از موی شما بدون رنگ نماند.
  5. پس از رنگ کردن تمام بخش‌های مو، از یک کلاه رنگ استفاده کنید تا از ریختن رنگ روی لباس جلوگیری کرده و موهای شما به‌صورت یک دست رنگ بگیرد.

آموزش رنگ مو در خانه

مراقبت‌های پس از رنگ کردن مو در خانه

با اتمام مراحل رنگ کردن مو در خانه کار شما به اتمام نمی‌رسد. در واقع همین‌جا شما باید مرحله اصلی را شروع کنید که بخشی از آموزش رنگ مو در خانه و همان مراقبت از مو است.

  • در هنگام شستشوی رنگ از روی موها، شامپو استفاده نکنید چرا که بخش زیادی از رنگ موی شما را در ابتدای کار از بین خواهد برد.
  • شستشوی مو با سرم‌های ویتامینه، ویتامینه کردن مو و همچنین ماسک‌های تقویت کننده مو را در دستور کار خود قرار دهید. موهای شما بعد از رنگ شدن به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • کلر و نور خورشید از جمله مواردی هستند که در رنگ موی شما تاثیر زیادی دارد؛ پس تا حد امکان از تماس مو با آن‌ها خودداری کنید.

مراقبت‌های پس از رنگ کردن مو در خانه

نکات رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه ریزه کاری‌هایی دارد که با آشنایی آن می‌توانید به سادگی آن را انجام داده و مدام نگران هزینه‌های بالای آرایشگاه‌ها نباشید:

  • پیش از هر کاری مدل موی خود را انتخاب کنید؛ در صورتی‌که قصد رنگ کردن موی خود را دارید لطفاً تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را روی موهای فعلی خود اجرا کنید یا قصد تغییر مدل موی خود را دارید.
  • قبل از رنگ کردن، حتماً موهای خود را بشویید؛ رنگ‌پذیری موهای چرب و آلوده بسیار کم است.
  • از رنگ موهای با کیفیت استفاده کنید.
  • اکسیدان مناسب با رنگ موی خود انتخاب کنید.
  • در ترکیب رنگ مو از مواد تقویتی و ویتامینه استفاده کنید.
  • رنگ موهای ترکیبی پر ریسک هستند پس اگر اطلاع کافی از آن‌ها ندارید، دور آن‌ها را خط بکشید.
  • از حجم مورد انتظار خود رنگ موی بیشتری بخرید تا در اواسط کار با کمبود رنگ مواجه نشوید.
  • اگر پایین موهای خود موی ضعیف یا موخوره دارید، قبل از رنگ کردن مو آن‌ها را قیچی کنید.

نکات رنگ کردن مو در خانه

نکات آموزش رنگ مو در خانه

تغییر رنگ مو یکی از اساسی‌ترین تغییرات در چهره است. فارغ از اینکه موهای خود را در آرایشگاه رنگ می‌کنید یا به دنبال آموزش رنگ کردن مو در خانه هستید؛ قبل از هر چیز باید رنگ موی مناسب انتخاب کنید.

  • طیف رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ رنگ‌های روشن ظاهری ظریف‌تر و رنگ‌های تیره ظاهری پرپشت‌تر را برای موهای شما به‌وجود می‌آورد.
  • در انتخاب رنگ مو، به رنگ پوست خود توجه کنید. این مورد باعث همخوانی بیشتر رنگ موی شما خواهد شد. رنگ‌های سرد مناسب پوست‌های روشن و رنگ‌های گرم مناسب پوست‌های تیره است.

سخن پایانی اسپارد!

رنگ مو در خانه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌هاست که ممکن است آن‌ها را با چالش‌های زیادی مواجه کند. برای مثال بیشتر خانم‌ها نگران سوختن مو در زمان دکلره کردن یا ترکیب نامناسب رنگ‌ها روی موهای خود هستند. اما رنگ کردن مو در خانه چندان هم کار سختی نیست و با رعایت نکات ساده می‌توانید ترمیم یا تغییر رنگ موی خود را انجام دهید.

در واقع شما برای هر کار کوچکی نیاز به رفتن به آرایشگاه و صرف هزینه‌های بالا نخواهید داشت. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که دکلره کردن مو، هایلایت مو و همچنین ریموو کردن رنگ مو از جمله کارهایی هستند که نیاز به مهارت و تجربه دارند و انجام آن‌ها در خانه می‌تواند گاهی نتیجه معکوس برای شما داشته باشد.

آخرین‌باری که خودتان موهایتان را رنگ کردید چه زمانی بود؟ از نتیجه راضی بودید؟ از خدمات رنگ مو اسپارد در منزل استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌های خود را اینجا با سایر خانم‌ها به اشتراک بگذارید.

خدمات رنگ موی آقایان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت