بازسازی ساختمان

  • نوسازی و بازسازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت

کسانی که تجربه بازسازی ساختمان خود را دارند، به خوبی به این موضوع واقف هستند که این فرآیند به صرف زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد. با این وجود دلایل مختلفی وجود دارد که افراد به جای رفتن به سراغ یک خانه جدید، بازسازی ساختمان فعلی خود را ترجیح می‌دهند. در این مقاله قصد داریم مراحل بازسازی ساختمان را با هم مرور کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نگاهی به مزایا و معایب بازسازی ساختمان

قبل از پرداختن به موضوع مراحل بازسازی ساختمان بد نیست که به یک سؤال مهم پاسخ دهیم؛ چگونه برآورد کنیم که بین بازسازی خانه و خرید آپارتمان جدید، کدامیک منطقی‌تر است؟

در یک نگاه کلی، بازسازی خانه برای کسانی مناسب است که به دنبال نوسازی ساختمان خود با صرف هزینۀ محدود و زمان کمتر هستند. از طرفی این دسته از افراد معمولاً از شرایط کلی منزل راضی هستند و با نوسازی به دنبال راهی برای بهینه‌سازی فضای ساختمان خود می‌گردند.

ناگفته نماند که زندگی‌های آپارتمانی و قیمت‌های فزاینده ملک موجب شده است که بسیاری از خانواده‌ها گزینه بازسازی ساختمان را به خرید خانه جدید ترجیح بدهند. البته نباید فراموش کرد که مراحل بازسازی خانه قدیمی قطعاً با محدودیت‌هایی نیز همراه است. از جمله اینکه پیکربندی ساختمان شما مشخص است و نمی‌توان دخل و تصرف چندانی در آن اعمال کرد.

مزایا و معایب بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان

در بسیاری از پروژه‌های بازسازی خانه، در ابتدا هدف اجرای عملیات بازسازی در بخش خاصی از ساختمان است. با این وجود طی مراحل بازسازی آپارتمان، سایر عیوب موجود در سازه نیز یک به یک بروز می‌کنند. در نتیجه فرآیند بازسازی طولانی‌تر می‌شود و باید هزینۀ بیشتری نیز صرف شود. گاهی اوقات این موضوع اجتناب ناپذیر است؛ اما در مواردی با اجرای اصولی مراحل بازسازی ساختمان می‌توان جلوی بروز این اتفاقات را تا حدی گرفت.

به طور کلی ۷ مرحله زیر برای بازسازی ساختمان‌ها باید در نظر گرفته شود:

۱. تعیین بخش‌های مختلف بازسازی ساختمان

نظرات کاربران بازسازی ساختمان

درخواست بازسازی ساختمان

فرقی نمی‌کند که یک ساختمان قدیمی خریداری کرده‌اید یا در یک خانه با قدمت زیاد ساکن هستید. در گام اول باید به دقت بخش‌های مختلف ساختمان را زیر نظر بگیرید.

در ادامه نوبت به تصمیم گیری در خصوص بخش‌هایی می‌رسد که نیاز به بازسازی دارد. هر چند همان طور که اشاره کردیم، ممکن است اتفاقات غیر منتظره‌ای در جریان مراحل بازسازی ساختمان رخ دهد؛ اما در حالت کلی باید از قبل بدانید که چه بخش‌هایی از ساختمان نیاز به بازسازی دارد.

طراحی و ایده پردازی شخصی برای بازسازی خانه

۲. طراحی و ایده پردازی شخصی برای بازسازی خانه

در گام دوم طرح‌ها و ایده‌های شخصی که برای بازسازی آپارتمان به ذهن‌تان می‌رسد، مکتوب کنید. خیلی از اوقات این طرح‌ها می‌تواند نتایج مثبت خوبی به همراه داشته باشد. بنابراین به هیچ عنوان در ایده پردازی دست خود را نبندید. هر طرحی که به ذهن‌تان می‌رسد، می‌تواند شما را یک گام به خانه‌رؤیایی مدنظرتان نزدیک کند.

 

۳. طراحی پلان جدید برای آپارتمان

حال باید برای ادامه مراحل بازسازی ساختمان به سراغ کارشناسان متخصص این حوزه بروید. طراحی پلان جدید برای ساختمان مهم‌ترین کاری است که باید توسط ارائه کنندگان خدمات بازسازی ساختمان انجام بگیرد.

حتماً توجه داشته باشید که طراحی پلان باید بعد از بازدید دقیق موقعیت و شرایط پروژه انجام بگیرد. وقت آن است که خروجی ایده‌های خود را در مرحله دوم در اختیار کارشناسان قرار دهید. به این ترتیب آن‌ها به شما کمک می‌کنند که ایده‌های خود را نیز در پیشبرد پروژه به کار بگیرید.

بازسازی ساختمان

۴. برآورد بودجۀ مورد نیاز مراحل بازسازی ساختمان

بعد از آماده شدن پلان جدید ساختمان، می‌توان در ادامه مراحل بازسازی خانه به سراغ برآورد بودجه رفت. البته معمولاً در بسیاری از پروژه‌ها مرحله ۳ و ۴ در کنار یکدیگر اجرا می‌شوند. به این ترتیب تأمین مالی اجرای پروژه بازسازی نیز صورت می‌گیرد.

 ۵. تدوین برنامۀ زمان بندی مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی ساختمان از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. به عنوان مثال از آجرچینی، سنگ‌تراشی، برق‌کشی، لوله‌کشی، نقاشی و … می‌توان به عنوان بخش‌های مختلف بازسازی ساختمان اشاره کرد. طبیعی است که در یک پروژه امکان حضور همه این افراد به صورت همزمان وجود ندارد. معمولاً یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث طولانی شدن فرآیند بازسازی ساختمان می‌شود، بی‌نظمی‌هایی است که در این بخش رخ می‌دهد.

لذا لازم است که در همان ابتدا برنامه زمان‌بندی شده‌ای برای بخش‌های مختلف بازسازی ساختمان تدوین شود. به این ترتیب هر کس می‌داند که تا چه مدت زمانی فرصت دارد وظیفۀ خود را به پایان برساند. در نتیجه از اتلاف وقت در اجرای پروژه جلوگیری به عمل می‌آید.

زمان بندی مراحل بازسازی خانه

۶. تهیه مصالح مورد نیاز

در ادامۀ مراحل بازسازی آپارتمان نوبت به تهیه مصالح مورد نیاز می‌رسد. در خرید مصالح، درب، پنجره، دستگیره، لوله‌ها، اتصالات و سایر انواع رنگ‌ها همانند رنگ روغنی، رنگ آکریلیک و … حتماً مسئله کیفیت و دکوراسیون منزل را لحاظ کنید. بخش قابل توجهی از هزینه بازسازی ساختمان در این مرحله صورت می‌گیرد. توصیه می‌کنیم که خرید مصالح و وسایل مختلف را دقیقاً در زمانی انجام دهید که قصد استفاده از آن‌ها در پروژه را دارید.

۷. اجرای مراحل بازسازی ساختمان

حال نوبت به اجرای مراحل بازسازی ساختمان می‌رسد. در این بخش قدم اول در نظر گرفتن نکات و ملاحظات ایمنی است. قطعاً برای اجرای عملیات عمرانی در یک ساختمان باید نکاتی را رعایت کرد تا به پیکره اصلی ساختمان خدشه‌ای وارد نشود. بنابراین اگر قرار است دیواری را تخریب کنید یا دیوار جدیدی بنا کنید، باید همواره دستورالعمل‌های ایمنی مد نظر قرار بگیرد.

در بازسازی ساختمان نصب وسایلی مانند درب‌ها، پنجره‌ها، کابینت‌ها و … باید به مرحلۀ پایانی و بعد از نقاشی ساختمان منتقل شود. به این ترتیب از هر گونه آسیب مجدد به این وسایل جلوگیری می‌شود.

مراحل بازسازی ساختمان

کلام پایانی

در این مقاله مراحل بازسازی ساختمان را مرور کردیم. اگر مایل هستید که پروژه بازسازی خانۀ شما با هزینه مقرون به صرفه و در بازۀ زمانی مناسب به سرانجام برسد، باید به سراغ کارشناسان متخصص در این حوزه بروید. خبر خوب اینکه ما در اسپارد تعدادی از کارشناسان خبره در حوزه بازسازی ساختمان را گرد هم آورده‌ایم. این افراد با تجربۀ موفق در پروژه‌های متعدد این چنینی، آماده هستند تا در زمینه بازسازی ساختمان کمک حال شما باشند. با اسپارد، خانه رویایی‌تان را بسازید.

بازسازی ساختمان

  • نوسازی و بازسازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست بازسازی ساختمان