نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر

امروزه می توان ازا انواع کفپوش ها برای پوشاندن کف محیط کار، منزل و یا هر محل دیگری استفاده کرد. یکی از محبوب ترین کفپوش ها، پارکت ها هستند که با داشتن ظاهر گرم و چوبی هر فضایی را زیباتر می کنند.

در ادامه این مقاله شما را با انواع پارکت ها آشنا خواهیم کرد تا با بررسی مزایا و معایب هریک بتوانید بهترین گزینه را برای محیط موردنظر خود انتخاب کنید. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

چه چیزهایی در مورد پارکت می دانید؟

پارکت نوعی کفپوش چوبی است که امروزه در بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است. معمولا انواع پارکت جدید از روی هم قرار گرفتن چوب ها شکل می گیرد. این در حالی است که در گذشته از چوب های یک تکه برای ساخت پارکت استفاده می شد.

پارکت ها اندازه مختلفی دارند که بنا به درخواست و انتخاب مشتری نصب می شوند. ضخامت پارکت ها معمولا ۴۰ تا ۱۰ سانتی متر هستند. جنس آنها نیز معمولا از چوب بلوط، افرا گردو و… است. در ادامه با ما باشید تا شما را با انواع پارکت ها آشنا کرده و ویژگی های هر یک از آنها را بررسی کنیم.

پارکت چیست؟

پارکت چیست؟

پارکت ها برای زیبایی بیشتر به عنوان یک کف پوش در سطح خانه قرار می گیرد که فضای گرم و دلنشینی به آن می دهد. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد آنها از تعدادی چوب فشرده شده روی هم تولید می شوند که به وسیله چسب یا کلیک بر روی سطح خانه نصب می شوند. در ادامه این مطلب بیشتر با انواع پارکت و کاربرد آنها آشنا می شوید.

با انواع پارکت ها به خانه خود صفا دهید!

امروزه پارکت ها در مدل های مختلف ساخته می شود که نوع پارکت چوبی و پارکت لمینت طرفداران زیادی دارد. در واقع پارکت لمینت از چوب فشرده ساخته می شود که به آن MDF  یا HDF گفته می شود و در آن کفپوش های مانند PVC پلاستیک استفاده می شود. پارکت های چوبی انواع گوناگونی دارند که نوع آن به جنس چوب، سختی، رنگ و … بستگی دارد.

انواع پارکت لمینت جدید

در ادامه اصلی ترین ویژگی های انواع پارکت لمینت قابل مشاهده است:

  • مقاوم در برابر آب و رطوبت: پارکت های پلاستیکی به دلیل نوع جنس آن در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  • مقاوم در برابر ضربه: پارکت های لمینتی بسیار با دوام است و در برابر ضربه مقاوم تر از نوع پارکت چوبی هستند.
  • کیفیت مطلوب: اغلب مردم بر این باورند که طول عمر پارکت چوبی کمتر از پارکت های لمینتی است. این در حالی است که از پارکت های چوبی در صورت استفاده درست و نگهداری نزدیک به ۴۰ تا ۸۰ می توان استفاده کرد، اما طول عمر پارکت های چوبی تنها ۱۰ سال است.
  • قیمت مناسب: همانطور که می دانید پارکت های چوبی به دلیل نوع و جنس آن از پارکت های لمینت قیمت بالاتری دارند. بنابراین اگر دنبال یک کفپوش زیبا و ارزان هستید پارکت های لمینت بهترین گزینه هستند.
  • تنوع و رنگ: پارکت های لمینتی تنوع طرح و رنگ کمتری نسبت به پارکت های چوبی دارند.
  • نگهداری و مراقبت آسان: نگهداری از پارکت های لمینت نسبت به پارکت های چوبی بسیار آسان است. بنابراین با داشتن پارکت لمینت دیگر نیازی نیست که نگران رطوبت یا ریخته شدن آب بر روی کف زمین باشید. همچنین می توانید با دستمال مرطوب سطح پارکت را به آسانی تمیز کنید.

انواع پارکت چوبی

پارکت چوبی یکی از پرطرفدارترین انواع پارکت و کفپوش به حساب می آید که امروزه برای دیزاین خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از انواع پارکت ها با کنار هم گذاشته شدن در کف خانه فضای گرمی را به آن می بخشد. با توجه به کیفیت و نوع پارکت های چوبی، منزل شما همیشه شیک و جذاب خواهد بود و به هیچ عنوان از ظاهر آن خسته نخواهید شد.

پارکت های چوبی در بازار با انواع مختلف مانند چوب افرا، گردو، زبان گنجشک، راش و بلوط عرضه می شود که بنا به سلیقه خود می توانید آنها را خریداری کنید.

مزایای انواع پارکت چوبی

پارکت های چوبی دارای مزایایی مانند سازگاری با محیط زیست، دوام زیاد، مقاومت در برابر ضربه،  تعمیر آسان است. از طرفی عایق گرما و سرما و صدا نیز است. همینطور اگر آلرژی دارشته باشید بهترین پارکت برای شما انواع پارکت های ضد آلرژی است.

معایب انواع پارکت چوبی

همچنین از معایب این نوع پارکت ها می توان به حساس بودن آنها در برابر رطوبت و آب، حساس به خط و خش، نیاز به تمیز کاری مداوم و حساسیت در برابر نور خورشید اشاره کرد.

پارکت های چوبی در بازار با قیمت های مختلفی به فروش می رسند که نوع چوب و طرح و جنس آن متفاوت است. برای بررسی هزینه نصب پارکت چوبی می توانید با متخصصین اسپارد نیز مشورت کنید.

انواع پارکت چوبی

آشنایی با پارکت های پلاستیکی

پارکت پلاستیکی در واقع همان کفپوش پلاستیکی است که به اشتباه به عنوان پارکت پلاستیکی سرزبان ها افتاده است. این نوع از کفپوش ها خطرات زیادی بر سلامتی انسان ها دارند. مواد مضر و شیمیایی که در این نوع کفپوش ها استفاده شده در زمان آتش سوزی آزاد می شود و مشکلات تنفسی زیادی بوجود می آورد.

نظرات کاربران نصب کفپوش

درخواست نصاب کفپوش

همچنین این کفپوش ها با محیط زیست سازگار نیست و در صورتی که بخواهید آنها را تعویض کنید قابل استفاده نخواهند بود.

چرا پارکت پلاستیکی را انتخاب نکنیم؟

امروزه بسیاری از افراد به دلیل به صرفه بودن پارکت های پلاستیکی به دلیل اقتصادی بودن آن سراغ خرید این نوع کفشپوش ها می روند. با این حال باید توجه داشت که این نوع پارکت ها خطرات زیادی به خاطر شیمیایی بودن آنها برای سلامتی شما دارند.

همچنین در مواقع آتش سوزی یا در صورت تابش مستقیم نور خورشید به آنها گازهای سمی تولید شده از پارکت های پلاستیکی مشکلات تنفسی جدی را برای شما ایجاد خواهد کرد. باید توجه داشت که پارکت های پلاستیکی قابل تعویض نیستند و عمر طولانی هم ندارند.

علاوه بر معایب و خصوصیاتی که پیش از این در این مطلب گفتیم، پارکت های پلاستیکی دارای معایب دیگری مانند زرد شدن، تولید مواد سمی، ماندگاری لکه هستند. تنها مزایای این نوع از انواع پارکت ها و کفپوش ها می توان به مقاومت زیاد، تنوع بالا، عمر طولانی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. علاوه بر این شستشوی پارکت های پلاستیکی برخلاف سایر انواع چوبی امکان پذیر است.

آشنایی با پارکت های پلاستیکی

پارکت دیواری چیست؟

علاوه بر انواع پارکت کف، پارکت هایی نیز وجود دارند که برای دیوار منزل طراحی شده اند. پارکت های دیوار پوش در انواع مدل چوبی و لمینت تولید می شوند که شما با توجه به مزایا و معایب آنها می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

پارکت دیوار ی به راحتی می تواند با پارکت های کف خانه هماهنگ شود و هارمونی جذابی به خانه شما بدهد. همچنین در برابر ضربات و خطراتی که ممکن است دیوار خانه های شما را تهدید کند محافظت می کند.

موارد استفاده از پارکت های دیواری

برای انتخاب پارکت دیواری ابتدا شما باید سراغ رنگ آمیزی و نوع پارکت کف خانه بروید. دکوراسیون و رنگ کفپوش ها تاثیر مهمی در انتخاب پارکت دیواری دارد. همچنین شما می توانید برخی از دیوارهای خانه را مانند اتاق کار، اتاق کودک و … را پارکت کنید.

افرادی هم که به دنبال طراحی شیک محل کار خود هستند می توانند از این پارکت ها استفاده کنند.

پارکت دیواری چیست؟

انواع پارکت لمینت

پارکت لمینت از لایه های مختلف چوب طراحی می شود و به طور مستقیم از چوب ساخته نمی شود. ساختار پارکت های لمینت به این شکل است که لایه ابتدایی، لایه دکوراتیو، لایه اصلی و لایه تحتانی این کفپوش را تشکیل می دهد. این نوع کفپوش به دلیل شباهت زیادی که به پارکت چوبی دارد محبوب شده است.

پارکت های لمینت انواع گوناگونی دارند که بستگی به درجه سایشی، برند سازنده، ضخامت، رنگ و … دارد. محل نصب لمینت بسته به محیط آن متفاوت است و از درجه های سایشی ac3،ac4،ac5  ساخته می شوند.

پارکت های لمینت دارای مزایای مانند مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر ضربه، عمر طولانی، قیمت اقتصادی، تنوع رنگ، زیبایی و نگهداری آسان است.

انواع پارکت لمینت

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی قابلیت نصب بر روی بتن را دارد و به خاطر ضخامت کم، عایق حرارت، رطوبت و آنتی باکتریال بودن از محبوبیت زیادی برخوردارند. این نوع از انواع پارکت منزل ظاهر زیبایی دارند و محیط را براق و تمیز نشان می دهند.

کفپوش اپوکسی دارای مزایایی مانند تعمییر سریع، زیبایی و براق بودن، قیمت پایین، قیمت اقتصادی، هماهنگی و صاف بودن، ضد آب و ضد شیمیایی است. همچنین از معایب آن می توان به ترک خوردگی سریع، کدر شدن، آسیب پذیری در برابر ضربه و پیدا بودن سطح آن اشاره کرد.

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله شما را با انواع پارکت ها شامل پارکت چوبی، لمینت، اپوکسی و … آشنا کردیم. برای اینکه بهترین نوع از آنها را برای خود انتخاب کنید می توانید علاوه بر مطالعه مزایا و معایب هریک از راهنمایی های متخصصین خدمات نصب انواع پارکت و کفپوش نیز بهره مند شوید.

پارکت محبوب شما کدامیک است؟ آیا تابحال از انواع پارکت ها برای دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید؟ بنظر شما پارکت ها چه مزایا و معایبی دارند؟

نصب کفپوش

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب ماهر
درخواست نصاب کفپوش