خدمات رنگ مو بانوان

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

یکی از محبوب‌ترین کارهای زیبایی نزد بسیاری از بانوان تغییر رنگ موها است. شاید فکر کنید شناخت نحوه ترکیب رنگ مو  و آموزش رنگ گردن مو در خانه تنها نکته‌ای است که در خصوص انواع رنگ‌ها باید بدانید. باید اشاره کرد که پیش از آشنایی با نحوه ترکیب کردن انواع رنگ‌ها و رسیدن به رنگ دلخواه باید با انواع پایه‌های رنگی آشنا شوید.

در این مقاله ابتدا پایه‌های رنگی و اسامی لاتین آن‌ها را بررسی کرده و سپس به بررسی انواع رنگ مو از نظر ماندگاری خواهیم پرداخت. برای اینکه بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید در ادامه این مطلب با اسپاردمگ همراه باشید.

انواع رنگ مو بر اساس پایه رنگی

حتما شما نیز بارها حروف انگلیسی همانند N یا  M، G و… را روی بسته بندی رنگ موها دیده‌اید. اما منظور از این حروف چیست؟ این حروف در واقع خلاصه‌ای از کلمات انگلیسی سری‌های رنگ مو هستند. برای انتخاب رنگ موی موردنظر خود و رسیدن به نتیجه دلخواه باید به این برچسب‌ها توجه ویژه داشته باشید.

در ادامه هریک از این حروف را با یکدیگر بررسی کرده و توضیحات لازم در خصوص هر کدام را با شما در میان خواهیم گذاشت.

انواع رنگ مو بر اساس پایه رنگی

رنگ‌های طبیعی سری N (Natural)

رنگ های سری نچرال بهترین انتخاب برای افرادی است که پوست نسبتا سبزه و مایل به گندمی دارند. علاوه بر این بزرگترین مزیت این سری از انواع رنگ مو قابلیت پوشش دهی بالای آن‌ها است. این قابلیت باعث شده برای رنگ کردن موهای سفید نیز گزینه خوبی باشند.

رنگ موهای N تاحدودی تناژ قرمز به همراه دارند. به همین دلیل به شما قابلیت ترکیب شدن با واریاسیون‌های قرمز، آبی و همین طور سبز را می دهند. البته توجه داشته باشید که انتخاب واریاسیون نیز نیازمند دانستن نکات تکمیلی در خصوص رنگ موها است. در نتیجه حتما از خدمات رنگ موی بانوان کمک بگیرید.

رنگ‌های طلایی یا همان سری G

از دیگر انتخاب‌های مناسب برای پوست‌های سبزه و نسبتا تیره سری طلایی از انواع رنگ موها است. همان طور که از اسم این رنگ‌ها نیز مشخص است، تم اصلی سری G زرد و طلایی است.

حتما در کنار این حروف انگلیسی اعدادی را نیز مشاهده کرده‌اید که نشان دهنده تناژهایی مختلفی از سری‌های رنگ مو هستند. برای مثال اعداد ۵G به بالا رنگ‌های طلایی هستند که به دکلره نیاز دارند و بدون دکلره کردن موها ظاهر چندان خوشایندی نخواهند داشت.

البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات می توان اعداد مختلفی از یک سری رنگ را با سری دیگر نیز ترکیب کرد. بررسی این مسائل در حوزه نحوه ترکیب رنگ مو برای دست پیدا کردن به رنگ‌های خاص قرار می گیرد.

رنگ مو طلایی

رنگ موهای قرمز یا سری R

اگر می خواهید رنگ موی گرمی بدست بیاورید سری قرمز بهترین انتخاب برای شماست. این سری معمولا برای پوست‌های سبزه مناسب‌تر است اما امروزه شاهد استفاده از این تناژهای رنگ مو در افرادی با پوست بسیار روشن نیز هستیم.

توجه داشته باشید که مقدار قرمزی در این رنگ بسیار زیاد است. پس اگر رنگ قرمز را در مو دوست ندارید بهتر است سری R را با سایر گروه‌های رنگی ترکیب کنید.

رنگ موهای قرمز

رنگ موهای مات یا سری M

سری مات هم مانند سری نچرال رنگ‌های تیره را تشکیل می دهند اما باید دقت داشته باشید این رنگ‌ها بدون دکلره هستند و در مقایسه با سری نچرال تناژهای تیره‌تری را شامل می شوند. همین طور در این رنگ‌ها علاوه بر حضور رنگ زرد، آبی و قرمز که در بیشتر سری‌های انواع رنگ مو موجود است، مقداری رنگ سبز نیز وجود دارد.

نظرات کاربران خدمات رنگ مو بانوان

درخواست خدمات رنگ مو

اگر به دنبال رنگی هستید که در مقابل نور آفتاب نیز تیره جلوه کند و با شستشو نیز تغییر چندانی پیدا نکند، سری مات می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این سری از رنگ‌ها با سایر رنگ‌های نچرال نیز ترکیب چشم نواز و زیبایی را ایجاد می کنند.

رنگ موهای مات یا سری M

رنگ‌های موکا برزیلی یا همان سری W

سری W  نیز از رنگ‌هایی است که تاحدودی تناژ قرمزی دارد اما نه به اندازه سری R. کاربرد این نوع از رنگ مو تنها محدود به پوست‌های تیره یا روشن نیست و همه طیف‌ها را پوشش می دهد. حتما بارهای رنگ قهوه‌ای سوخته را دیده‌اید. بله، این رنگ در این دسته از سری انواع رنگ مو قرار می گیرد.

رنگ‌های دودی یا سری C

این دسته از رنگ موها مقداری تناژ بنفش به کار برده شده است. در نتیجه سری C تا حدودی سرد و مات‌تر از دیگر انواع رنگ مو هستند. با این ویژگی‌ها رنگ موی دودی را می توان برای پوست‌های روشن و سفید مناسب‌تر دانست.

دقت داشته باشید که برای اجرای این رنگ موها حتما به مرحله دکلره کردن مو نیاز خواهید داشت و مستقیما بدون دکلره نمی توان این رنگ‌ها را به کار برد. پس از رنگ کردن با سری C کافی است موهای خود را مهمان براشینگ موی حرفه‌ای بکنید تا نتیجه دلخواه خود را مشاهده کیند.

رنگ‌های مسی

از دیگر انواع رنگ‌های گرم می توان به سری مسی اشاره کرد. در این رنگ‌ها ترکیب قرمز به همراه نارنجی بیشتر به چشم می خورد. هرچند این طیف از رنگ‌ها برای همه پوست‌ها مناسب هستند اما در افرادی با پوست روشن ظاهر جذاب‌تری خواهند داشت.

رنگ‌های مسی

رنگ‌ها خاکستری یا سری A

در این رنگ‌ها برخلاف سری مات به جای رنگ سبز، از رنگ آبی استفاده شده است. در نتیجه این رنگ‌ها را نیز می توان از رنگ موهای سرد دانست که بیشتر برای پوست‌ها روشن کاربردی هستند.

کاربرد اصلی این رنگ‌ها برای از بین بردن تناژ نارنجی مو است. در کنار این رنگ، سری M نیز برای از بردن تن قرمزی موها کاربرد دارند.

رنگ مو خاکستری

انواع رنگ مو از نظر ماندگاری

خب، پیش‌تر به انواع سری‌های رنگ مو و کاربرد هریک پرداختیم. در ادامه بهتر است با انواع رنگ مو از لحاظ میزان ماندگاری نیز آشنا شوید.

انواع رنگ موهای موقت

از جمله رایج‌ترین رنگ‌ موهای موجود در بازار می توان به رنگ‌های موقت اشاره کرد. اصطلاحا به این رنگ‌ها، رنگ قابل شستشو نیز گفته می شود. برای استفاده از این رنگ ها تنها لایه بیرونی موها رنگ می شود زیرا کاربرد آن‌ها تنها به موقت بودنشان است.

انواع رنگ موهای موقت

انواع رنگ‌های نیمه موقت

کاربرد اصلی این رنگ‌ها برای تغییر رنگ موهای خاکستری است. در واقع در ساختار رنگ‌های نیمه موقت آمونیوم وجود ندارد. در نتیجه نیازی به استفاده از اکسیدان برای تثبیت آن‌ها نیز نیست. در نهایت این رنگ‌ها پس از ۷ تا ۸ بار شستشو از بین می روند.

اگر در مورد رنگ موی موردنظر خود زیاد مطمئن نیستید، بهتر است از رنگ‌های نیمه موقت استفاده کنید. زیرا تنها پس از چندین بار شستشو از بین خواهند رفت.

انواع رنگ‌های نسبتا موقت برای مو

این رنگ‌ها را می توان حدفاصل بین رنگ‌های نیمه موقت و رنگ‌های دائمی دانست. اگر به خاطر داشته باشید، گفتم رنگ‌های نیمه موقت فاقد آمونیوم هستند. این مسئله از نقاط اشتراک رنگ نسبتا موقت و نیمه موقت است.

اما یک تفاوت بین این دو وجود دارد. برای اجرای رنگ‌های نسبتا موقت برخلاف نیمه موقت از اکسیدان استفاده می شود تا ماندگاری تاحدودی افزایش یابد. در نتیجه این افزایش ماندگاری رنگ‌های نسبتا موقت تا ۲۴ بار شستشو ماندگار هستند.

انواع رنگ موهای دائمی

بیشترین ماندگاری در میان انواع رنگ مو متعلق به رنگ‌های دائمی است. در واقع ماندگاری این رنگ‌ها به تعداد شستشوی خاصی محدود نمی شود بلکه تا رشد موهای جدید روی موها ماندگار است.

در ساخت این نوع از رنگ موها معمولا از مواد شیمیایی پچیده‌تری استفاده می شود. در نتیجه مراحل طولانی‌تری برای اجرای آن‌ها نیز صرف می شود تا به عمق مو نفوذ کنند.

انواع رنگ موهای دائمی

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله به هر آنچه در مورد انواع رنگ موها پرداختیم. از سری‌های مختلف رنگ مو گرفته تا انواع رنگ مو از نظر کاربرد. علاوه بر این کاربرد انواع رنگ موها را نیز در طول مقاله بررسی کردیم. البته توجه داشته باشید که شناخت رنگ مو تنها برای بانوان نیست. زیرا امروزه خدمات رنگ موی آقایان نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شما معمولا از چه رنگ موهایی استفاده می کنید؟ از نظر شما مزایا و معایب هر یک از آن‌ها چیست؟

 

خدمات آمبره مو

  • آمبره و سامبره در منزل
  • بهترین تکنیک و مواد اولیه