خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)

نقش پرده ها در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل انکار نشدنی است. اگر خانه را فضایی تشکیل شده از سه بخش اساسی سقف، دیوار و کف بدانیم، این دیوارها هستند که فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌ دهند. پس طبیعی است که پوشش دیوارها و نوع پرده ای که بر روی پنجره ها پیاده می شود، اهمیت بسیار بالایی دارد. این اهمیت اما خود را در دو بخش نشان می دهد: اول انتخاب پرده زیبا و دوم نظافت و بخارشویی پرده ها.

انتخاب و خرید پرده که تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما تمیز بودن همیشگی پرده معیار ثابتی داشته و پیش از هر چیز دیگری به چشم بازدید کننده و مهمان خانه تان می آید. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای شستشوی پرده وجود دارد؛ از شستشوی پرده‌ های پارچه ‌ای با ماشین لباسشویی گرفته تا استفاده از خدمات پرده ‌شویی حرفه ای در بیرون از منزل. در این میان اما یکی از بهترین روش‌ های شستشوی پرده که بدون نیاز به باز کردن و نصب پرده در محل انجام می ‌شود، بخارشویی پرده است. اگر تا به حال درباره بخارشویی پرده چیزی به گوشتان نخورده و علاقه مندید که در رابطه با طرز استفاده از بخارشوی برای پرده بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

بخارشوی برای پرده

چرا نظافت دوره ای و منظم پرده اهمیت زیادی دارد؟

چه بخواهیم و چه نخواهیم، پرده‌ها دائما در معرض آلودگی ‌های داخل و بیرون از خانه قرار دارند. کافی است بعد از مدتی پرده های منزل یا محل کارتان را کمی تکان دهید تا از حجم گرد و خاکی که از آن آزاد می شود، شوکه شوید! حتی اگر از پنجره ‌های عایق بندی شده و دو جداره استفاده کنید، باز هم اثر گرد و غبار، انواع آلودگی ها و حتی رد بوی غذاهای مختلف در بافت پارچه نفوذ می ‌کند. عدم رسیدگی به نظافت پرده به مرور زمان کدر شدن آن را به همراه دارد.

از طرف دیگر اگر از ناراحتی ‌های تنفسی رنج می ‌برید یا به گرد و غبار حساسیت دارید، الزاما باید نظافت پرده ‌ها را در اولویت قرار دهید. ضمن آنکه پرده از جمله وسایلی است که کاملا در دید ساکنین و مهمانان خانه است و اگر آلوده باشد، به هیچ وجه منظره جالبی را برای بینندگان ترسیم نمی کند. پس فکر می کنم شما هم با ما هم نظر باشید که رسیدگی به نظافت پرده ها یکی از مهمترین کارهایی است که باید در برنامه هفتگی خود قرار دهید. و خب طبیعتا شستن پرده با دست کار چندان ساده ای نیست، پس چه چیزی بهتر از استفاده از یک دستگاه فوق العاده برای نظافت آسان پرده ها؟ در ادامه کمی بیشتر شما را با دستگاه بخارشوی آشنا می کنیم.

شستشوی پرده با دستگاه بخارشوی چه مزایایی دارد؟

دستگاه بخارشوی پرده چندان هم ارزان نیست و شستشوی پرده به کمک آن حتما باید مزایای ویژه ای داشته باشد که شما را به خرید و استفاده از آن ترغیب کند. در همین جهت چند نمونه از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه بخارشوی را در ادامه این مطلب برایتان آورده ایم:

شستن پرده با بخارشور

  • برای شستشو نیاز به جدا کردن و نصب مجدد پرده ندارید.
  • شستشوی پرده در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
  • پرده در حین نظافت به هیچ عنوان چروک نمی شود.
  • هرگونه رطوبت و آلودگی ای در هنگام نظافت از سطح پرده پاک می شود.
  • نیازی به صرف هزینه زیادی برای هر مرتبه پرده شویی نخواهید داشت.
  • در زمان شما صرفه جویی قابل توجهی می شود.
  • پرده ضد عفونی شده تا مدت زمان بیشتری تمیز می ماند.
  • می توانید انواع پرده ها را با این دستگاه تمیز کنید؛ از جمله شستشوی پرده توری با بخارشوی بسیار کاربردی و ساده است.

طرز استفاده از بخارشوی برای پرده به چه شکل است؟

نظرات کاربران خدمات پرده شویی

درخواست پرده شویی در محل

دستگاه بخارشوی از یک مخزن آب، یک ماده گرم کننده، یک شیلنگ و تعدادی ابزار مصرفی تشکیل شده است. شیوه کار بخارشوی به این ترتیب است که در ابتدا عنصر (ماده) گرمایشی آب را در مخزن می جوشاند و بخار از طریق شلنگ عبور کرده و از ابزارک خروجی (سری) آن خارج می شود. سپس همانطور که ابزار خروجی را روی پرده منزلتان نگه می دارید، بخار، آلودگی ها را از پارچه آزاد می کند.

و اما برای شستن پرده با بخارشور، اگر تا به حال تجربه شستشو با این دستگاه را نداشته اید، مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا مخزن آب را طبق دستورالعمل دستگاه بخارشوی پر کنید.
  2. اجازه بدهید آب به خوبی گرم شود (تا قدرت پاک کنندگی داشته باشد). این کار در اکثر مدل ها چند دقیقه طول می کشد.
  3. نازل بخارشوی را به انتهای شلنگ و دسته آن متصل کنید.
  4. پس از آنکه که آب گرم شد، آن را در ظرفی فشار بدهید تا آب های قبل از بخار خارج شوند و از آن به بعد فقط بخار از سری آن خارج شود.
  5. در این مرحله نازل را با فاصله ی ۱۰-۱۵ سانتیمتر از پرده ها نگه دارید و فرایند نظافت را شروع کنید. دقت کنید که این فاصله تا حدی باشد که بخار پرده ها را خیس نکند و با تار و پود آنها آسیب وارد نکند.
  6. سری دستگاه را از بالا به پایین حرکت بدهید و پرده ها را با بخار اسپری کنید.
  7. از روی خطوط درز پرده، نازل را به تدریج به پرده نزدیک کنید. زمانی که تمام سطح جلوی پرده ها را اسپری کردید، نازل بخارشوی را برداشته و کنار بگذارید.
  8. پارچه تمیز و سفیدی را به انتهای شلنگ دستگاه وصل کنید. شلنگ را به حالت ایستاده نگه دارید تا آلودگی ها دوباره به داخل شلنگ برود و وارد دستگاه بخارشوی شود. ابزار انتهای شلنگ بخارشوی را روی پرده قرار بدهید تا پرده ها را لمس کند. سپس به آرامی از بالا به سمت پایین آن را حرکت بدهید.
  9. تمام قسمت های پرده ها را بخارشویی کنید. این کار را حتی با پشت پرده نیز انجام دهید تا کاملا تمیز شود.
  10. اجازه دهید پرده در حالت آویزان باشد تا به صورت طبیعی کاملا خشک شود.

شستشن پرده با بخارشوی

چند نکته در رابطه با بهره گرفتن از بخارشوی برای پرده شویی

  • دقت کنید که هنگام پرده شویی، حتما ترفندها و طرز استفاده از بخارشوی برای پرده را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
  • بخارشویی به طور ویژه برای پرده های سنگین و چین دار روشی بسیار مناسب جهت شستشوی سریع و آسان است.
  • پرده در هنگام بخارشویی نباید بیش از اندازه خیس شود. از این رو اگر احساس می کنید که رطوبت پرده غیر عادی است، دستگاه را در فاصله بیشتری نسبت به پرده نگه دارید.
  • بخار آب دمای بسیار زیادی دارد و حتی می تواند به پوست دستتان آسیب وارد کند. به همین جهت توصیه می شود که هنگام بخارشویی از دستکش مناسب استفاده کنید.
  • قبلا از بخارشویی به جنس پارچه پرده توجه کنید، زیرا هر پارچه ای نسبت به گرما و رطوبت ایمن نیست. بهتر است که پرده های پلیسه دار یا با آویز بلند و همچنین پرده هایی از جنس کشمیر را حتما به خشکشویی ها بسپارید.
  • بهترین راه برای خشک کردن پرده پس از اتمام فرایند شستشو، آویزان کردن آنها است. پرده ها پس از قرارگیری در فضای آزاد به صورت طبیعی خشک شده و چروک هم نمی شوند.
  • پرده شویی به کمک دستگاه بخارشوی سازگار با محیط زیست است و جایگزینی مناسب برای مواد شیمایی است.

شستن پرده با بخارشو

حرف آخر اسپارد

با توجه به نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، جای شکی وجود ندارد که بخارشویی پرده یکی از بهترین و ساده ترین راهکارها برای نظافت انواع پرده است. اگر طرز استفاده از بخارشوی برای پرده را به خوبی فرا بگیرید و نکات ذکر شده را رعایت کنید، مطمئنا می توانید پرده خود را به خوبی تمیز کنید.

با این وجود اگر همچنان در استفاده از این دستگاه ها تردید دارید و می خواهید پرده های خود را به استانداردترین شکل ممکن تمیز کنید، حتما از سرویس های پرده شویی (که یکی از بهترین های آن را در اسپارد ارائه می دهیم) کمک بگیرید تا خیالتان بابت نتیجه کار کاملا آسوده باشد.

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت