نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

ابتدای صحبت را باید با یک شفاف‌سازی شروع کنیم. وقتی صحبت از هتل و رزرو اتاق می‌شود، یک نکته را همیشه در ذهن داشته باشید:
هتل‌های پنج‌ستاره و شیک قرار نیست اتاق‌هایشان تمیزتر از بقیهٔ هتل‌ها و سراهای گردشگری باشد. حتی ممکن است تعداد این میکرو ارگانیسم‌های کوچکِ بیماری‌زا در گوشه و کنار اتاق این هتل‌ها، بیش‌تر از بقیهٔ هتل‌ها باشد.

در ادامه از این ده نقطهٔ سیاه و مخوف که در اتاق تمام هتل‌ها وجود دارد، پرده‌برداری می‌کنیم. شاید بعد از خواندن این مطلب احساس کنید لازم است قبل از ورودتان به اتاق، از خدمات نظافت اسپارد برای تمیز کردن اتاق استفاده کنید. 🙂

شیرآلات سرویس بهداشتی

شیرآلات سرویس بهداشتی هتل‌ها، ممکن است با همان دستمال و تجهیزاتی تمیز شوند که بقیه‌ٔ قسمت‌های سرویس بهداشتی تمیز می‌شوند. بنابراین میز جلوی آینه و دستشویی سرویس بهداشتی، جای مناسبی برای قرار دادن لوازم آرایشی یا حوله‌تان بعد از حمام نیست. در مورد استفاده از لیوان‌ها هم حساس باشید. بیش‌تر مهماندارهای هتل‌ها تنها از آب برای شستشوی لیوان‌ها استفاده می‌کنند.

کنترل تلویزیون

تا به حال اسم «ای- کولای» را شنیده‌اید؟ یک نوع باکتری میله‌ای کوچک که می‌تواند باعث ایجاد علائم مسمومیت شود. خبر بد این است که این باکتری روی ریموت تلویزیون هتل‌ها دیده می‌شود. تصور کنید چند هزار مهمان قبل از شما در آن اتاق سکونت داشته‌اند و کافی‌ست فقط صد نفر از آن‌ها عادت نداشته باشند بعد از رفتن به دستشویی، دست‌هایشان را بشویند و بعد هم به ریموت تلویزیون دست زده‌اند.

به هر حال مطمئنیم که ریموت‌های تلویزیون نه تنها ضدعفونی نمی‌شوند، بلکه گردگیری هم نمی‌شوند. پس در زمان اقامتتان از پوشش محافظ پلاستیکی یا یک دستمال کاغذی برای برداشتن ریموت و عوض کردن کانال‌ها استفاده کنید.

میز کار

معمولا در اتاق هتل‌ها میز کوچکی قرار دارد که می‌توانید پشت آن بشینید و چیزی بنویسید یا چای بنوشید. به خاطر داشته باشید روی این میزها ممکن است انواعی از ویروس‌های تنفسی در حال زندگی و تولید مثل باشند که دورهٔ حیاتشان به چهار روز هم می‌رسد. بنابراین بعد از ورودتان به اتاق و پیش از آن‌که بخواهید از میز استفاده کنید یا لپ‌تاپ و وسایلتان را روی میز قرار دهید با دستمال مرطوب، روی میز را تمیز کنید.

تلفن داخل اتاق

نیازی به توضیح نیست که تلفن‌ها تا چه حد می‌توانند عملکردی شبیه به آهنربا در جذب جرم و آلودگی داشته باشند. کافی است مهمان قبلی اتاق شما، سرماخورده باشد یا مثلا از یک بیماری تنفسی رنج می‌برده. با قرار گرفتن تلفن در کنار دهان و بینی او، مطمئن باشید سطح روی تلفن به منبع عظیمی از ویروس و باکتری تبدیل شده است.

دستگاه چای‌ساز و قهوه‌ساز

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

اگر هوس قهوه یا چای کرده‌اید، بهتر است سری به لابی هتل بزنید و از خدمات آن‌جا استفاده کنید. به هر حال مطمئن خواهید بود که دستگاه‌ قهوه‌ساز لابی یا کافه هتل، مدام تمیز می‌شود و خبری از باکتری و ویروس و آلودگی نیست.

سرویس خواب و بالش‌ها

ممکن است ملحفه و روبالشتی شما مدام عوض شوند، اما سرویس خواب و تشک‌ها به این زودی‌ها عوض نمی‌شوند. همچنین احتمالا این صحنه را هنگام تمیز کردن اتاق‌ها دیده‌اید که پرسنل مهمانداری هنگام مرتب کردن تخت، بالش‌ها را روی زمین یا مبل قرار می‌دهند که خب، چندان بهداشتی نیست. به همین دلیل هنگام سفر، سعی کنید یک ملحفه و روبالشتی تمیز، همراهتان داشته باشید.

کلید اتاق‌ها

بارها در طول روز با آن برای باز کردن در اتاقتان سر و کار دارید و احتمالا هیچ‌وقت به تمیز بودن یا نبودن آن فکر نمی‌کنید. به هر حال کلید اتاق شما می‌تواند به همان میزان آلوده باشد که اسکناس‌های توی جیبتان هستند. بنابراین بعد از تحویل گرفتن کلید اتاقتان، آن را با دستمال تمیز کنید و یا بعد از باز کردن در اتاق، دست‌هایتان را بشویید.

کاناپه و صندلی‌ها

حتی هنگامی که روی کاناپه و روبه‌روی تلویزیون نشسته‌اید، بدن شما در حال تعریق است که البته با چشم قابل مشاهده نیست، مگر آن‌که کولر خراب باشد و واقعا در حال عرق ریختن باشید! از آن‌جایی که شستشوی مبلمان به دستگاه و تجهیزات مبلشویی نیاز دارد، ممکن است این اتفاق سالی یک بار در هتل‌ها اتفاق بیفتد. با در نظر گرفتن افراد متفاوتی که در بازه‌های زمانی کوتاه روی مبل اتاق شما نشسته‌اند، ثابت می‌شود که همین کاناپهٔ نرم و گرم چگونه می‌تواند به منبع عظیمی از آلودگی و میکروب تبدیل شود.

فرش و موکت

فرش‌ها منبع رشد و تولید مثل جرم و باکتری هستند. به همین دلیل هیچ‌گاه به فرزندانتان اجازه ندهید روی فرش بنشینند و بازی کنند و یا بخوابند. همچنین خودتان هم همیشه دمپایی یا جوراب به پا داشته باشید.

دریچه‌های تهیه هوا

دریچه‌های تهویه هوا و کولر می‌توانند حاوی رطوبت و البته کپک و قارچ باشند که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و پوستی خواهد شد. راه حل؟ سعی کنید اگر هوا خوب است، از کولر برای خنک کردن اتاق استفاده نکنید. شاید کمی هوای تازه و باز کردن پنجره‌ها بد نباشد.

در پایان باید اشاره کنیم که هیچ شکی نیست که پرسنل مهمانداری و هتلداری تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین سرویس و خدمات را ارائه دهند و با نظافت روزانهٔ اتاق‌ها تجربه‌ای خوشایند برای شما رقم بزنند، اما از این نظافت‌های کوتاه روزانه نباید توقع یک نظافت اساسی و دقیق را شبیه به چیزی که خدمات نظافت اسپارد ارائه می‌کند، انتظار داشت. 😉

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت