نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

در صنعتی ساختمانی به طور معمول بعد از به اتمام رسیدن فرآیند دیوارکشی، نوبت به گچ کاری دیوار می رسد. با این کار بستر مناسب آماده شده و برای زیباسازی نمای دیوار می توان انواع کارها مثل نصب کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، کاشی کاری، موزاییک کاری و … را انجام داد.

در این میان، نصب کاغذدیواری بر روی دیوار یکی از متداول ترین راهکارها بوده و به دلیل هزینه مقرون بصرفه، تنوع بالا در رنگ و طرح، سادگی در اجرای فرآیند و … مورد استقبال بسیاری قرار دارد. خوشبختانه کاغذ دیواری قابلیت نصب بر روی اکثر سطوح را دارد و با کمی فوت و فن کوزه گری می توان آن را روی هر دیواری نصب کرد. مطلب پیش رو در راستای آشنایی شما با همین فوت و فن های کوزه گری نگارش شده و چگونگی طریقه نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی و سایر سطوح را نشان می دهد؛ با ما همراه باشید.

خرید کاغذ دیواری و آماده سازی دیوار

قبل از خرید کاغذ دیواری و آماده سازی دیوار باید به چه نکاتی توجه کرد؟

انتخاب و خرید کاغذ دیواری کاملا به سلیقه خریدار بستگی داشته و نمی توان نسخه واحدی را برای همه تجویز کرد. با این وجود توجه به سبک و سیاق وسایل منزل، قابلیت شستشوی کاغذ دیواری و … از جمله فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید کاغذ رعایت شوند. پس از خرید، نوبت به زیرسازی می رسد. اگر می خواهید مناسب ترین کاغذ دیواری را برای کاربرد مد نظر خودتان انتخاب کنید و آماده سازی دیوار را به درستی انجام دهید حتما در ادامه همراه ما باشید.

فراموش نکنید که دیوار شما جدای از آنکه از چه چیزی پوشیده شده باشد، نیاز به زیرسازی مناسب و رفع سوراخ ها و ناصافی ها دارد. در غیر این صورت کاغذ به خوبی نصب نشده و یا بعد از مدتی از روی دیوار کنده می شود. فراموش نکنید که کارهایی مثل باز کردن کلیدها و پریزها هم یکی از مراحل زیرسازی به حساب آمده و از این لحاظ توصیه می شود که کاغذ دیواری بهتر بر روی همه جای دیوار قرار بگیرد.

همچنین باید به نم دار بودن دیوار توجه کنید. کاغذ دیواری معمولا به خوبی روی دیوار نم دار نصب نمی شود و از این لحاظ ضمن لزوم چاره اندیشی برای برطرف کردن نم زدگی دیوار، باید تا زمان خشک شدن دیوار صبر کنید.

اجرای پرایمر روی دیوار چه فایده ای دارد؟

اگر دیوارها گچی هستند و هنوز رنگی روی آنها اجرا نشده است، توصیه می شود پس از سمباده زنی و تمیز کردن گرد گچ با ابر نم دار، اقدام به اجرای پرایمر روغنی الیف نمایید. البته اگر دیوار رنگ پلاستیکی یا روغنی دارد نیاز به اجرای پرایمر نیست. دلیل اجرای پرایمر این است که پس از چسب زدن، چسب جذب گچ دیوار نشده، بلکه با اتصال به کاغذ دیواری، باعث شود کاغذ چسبندگی خوبی داشته باشد. در حقیقت پرایمر باعث اشباع شدن گچ و عدم نفوذ چسب در آن می شود. البته پیشنهاد می کنیم پیش از تصمیم گیری برای اجرای پرایمر در ادامه این مطلب آموزش نصب کاغذ دیواری روی انواع سطوح را بخوانید تا دچار اشتباه نشوید.

نحوه نصب کاغذ دیواری روی انواع دیوار

نصب کاغذ دیواری روی انواع سطوح چگونه است؟

نصب کاغذ دیواری بر روی انواع دیوار از چند قاعده و اصول کلی پیروی می کند که به آن اشاره می کنیم:

ابتدا باید یک خط شاخص با استفاده از مداد کشیده شود تا تمام رول ها عمودی نصب شوند. برای این کار توصیه می کنیم از تراز لیرزی، شاقول یا تراز حبابی استفاده کنید و یک خط شاقول روی دیوار بکشید تا لبه اولین کاغذ دیواری را روی این خط بچسبانید. این خط از زیر سقف تا بالای قرنیز باید کشیده شود.

سپس نوبت به برش کاغذ دیواری می رسد. با استفاده از کاتر یا قیچی تیز به برش زدن اولین رول به اندازه ۵ تا ۱۰ سانتی متر بیشتر از ارتفاع دیواری اندازه گیری شده، اقدام کنید (حتما دقت داشته باشید که برش زده شده از اندازه ارتفاع دیوار بیشتر باشد).

نصب کاغذ دیواری روی انواع سطوح

در مرحله بعد و با توجه به دستورالعمل نصب کاغذ، اقدام به چسب زدن روی دیوار یا پشت کاغذ دیواری با استفاده از قلم مو می کنیم (معمولا روی خود کاغذ نوشته می شود که بهتر است در کجا چسب زده شود). برای چسب زدن از مرکز کاغذ دیواری به سمت لبه ها پیش روید. دقت کنید اگر چسب را به پشت کاغذ دیواری می زنید، لبه ها را بیش از حد آغشته به چسب نکنید.

بعد از چسب زدن، اجازه دهید قسمت های چسب خورده کاغذ دیواری تا ۱۰ دقیقه بماند و بعد از آن کاغذ دیواری را از بالای دیوار به سمت پایین نصب کنید. دقت داشته باشید که به مانند فرآیند رنگ آمیزی، نصب از بالا به پایین صورت می گیرد. بعد از چسباندن کاغذ به دیوار بخش های اضافی را با استفاده از کاتر یا قیچی ببرید.

در آخر و چسباندن تمامی تکه ها و تکمیل شدن دیوار نیز با استفاده از یک اسفنج کاملاً تمیز و نم دار برای پاک کردن چسب هایی که از بین درزها بیرون آمده اند استفاده کنید.

همانطور که بالاتر گفتیم، کاغذ دیواری قابلیت اجرا شدن روی انواع سطوح را دارد، اما نحوه نصب بسته به سطح زیرین کمی متفاوت بوده و به شرح زیر می باشد:

روش نصب کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی

دیوارهای سیمانی به دلیل سخت بودن سطوح و وجود ناصافی های متعدد روی آن، از دشوارترین مکان ها برای کاغذکاری به حساب آمده و معمولا کاغذ دیواری روی آنها نمایی ناصاف دارد. با این وجود می توان از یک زیرساز بسیار حرفه ای برای آماده کردن سطح دیوار سیمانی جهت نصب کاغذ دیواری کمک گرفت تا اشکالات به حداقل برسد. سپس می توان کاغذ را با دقت تمام روی این سطح نصب کرد.

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

روش نصب کاغذ دیواری روی دیوار

طریقه نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی

حالا با آموزش نصب کاغذ دیواری روی گچ با شما همراه خواهیم بود. اکثر کاغذهای دیواری روی این سطح می چسبند و مشکلی در انجام این فرآیند وجود ندارد. برای نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی تنها نیاز به چسب مخصوص این کار دارید و با تهیه چسب مخصوص می‌ توانید کاغذ دیواری خود را روی دیوار گچی نصب کنید.

یکی از نکات مهم در آموزش نصب کاغذ دیواری روی گچ این است که گچ ممکن است همه چسب را به خود بکشد و کاغذ دیواری به خوبی روی آن نچسبد، که در این صورت اضافه کردن پرایمپر به گچ دیوار (بالاتر توضیح دادیم) به شدت توصیه می شود.

نصب کاغذ دیواری روی گچ

نصب کاغذ دیواری روی دیوار کناف

استفاده از کناف ها امروزه به گسترش زیادی روبرو شده و به دلیل مزایایی که دارد (زیبایی، عایق بندی صدا و …) مورد توجه بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. از این رو بسیاری دغدغه نصب کاغذ روی این دیوارها را دارند. در این رابطه باید عنوان نمود که نصب کاغذ دیواری روی دیوار کناف نیز ممکن بوده و مشابه طرز نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی است.

شما نیز می توانید به سادگی و بعد از انجام مراحل زیرسازی می توان نسبت به اجرایی کردن آن اقدام نمود.

نحوه نصب کاغذ دیواری روی سطح ناصاف سیمانی

اگر دیوار سیمانی در منزل یا محل کار خود دارید، به هیچ عنوان نباید به فکر نصب کاغذ دیواری روی این سطوح باشید اما علت آن چیست؟ سطوح سیمانی دارای بافتی بسیار متخلخل و ریز هستند. در نتیجه برای شروع مراحل نصب باید ابتدا زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری را انجام دهید.

پس از انجام زیرسازی و خشک شدن گچ دیوار می توانید مراحل نصب را مطابق نصب کاغذ دیواری روی گچ ادامه دهید.

نصب کاغذ دیواری روی گچ

نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

دیوارهای نقاشی شده با رنگ روغنی معمولا سطحی لیز دارند. به گونه ای که قطرات آب نیز از روی آن سر می خورند. باتوجه به این ویژگی ها نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن امکان پذیر نیست مگر با ایجاد تعدادی از ویژگی ها! درنتیجه می توان تفاوت بیشتری میان نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن و نحوه نصب کاغذ دیواری روی گچ قائل شد.

اما این ویژگی هایی که باید ایجاد کنیم چه مواردی را شامل می شوند؟ باید با استفاده از سمباده سطح رنگ شده را زبر کنید تا امکان نصب کاغذ دیواری روی آن فراهم شود. علاوه بر این می توانید از چسب پرایمر نیز کمک بگیرید.

چطور کاغذ دیواری را روی کاشی و سرامیک نصب کنیم؟

کاشی و سرامیک نیز سطحی صیقلی و بسیار صاف دارند. همین ویژگی ها ممکن است نحوه زدن کاغذ دیواری به دیوار را با سختی هایی روبرو کنند. البته نصب کاغذ دیواری روی این سطوح غیرممکن نیست ومی توان با ترفندهایی این کار را نیز به انجام رسانید.

برای این منظور ابتدا باید بندهای خالی بین سرامیک و کاشی پر کنید. پس از این مرحله می توانید نصب کاغذ دیواری را شروع کنید. البته نصب کاغذی دیواری روی این سطوح به آسانی نصب کاغذ دیواری روی گچ و به تجربه و مهارت متخصص نیاز دارد.

چند نکته در رابطه با نصب کاغذ دیواری روی دیوار

  • برعکس کلیدها و پریزها که توصیه می کنیم برای نصب کاغذ دیواری باز شوند، پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان شوفاژ خانه را باز نکنید، زیرا آب بندی بعدی آنها ساده نیست. در این گونه موارد می توانید از یک وسیله بلند و باریک برای نصب پشت رادیاتورها بهره بگیرید.
  • برای شاقول کردن کاغذ دیواری حتما و حتما از ابزار شاقول استفاده کنید و به چیز دیگری اعتماد نکنید.
  • برخی از کاغذهای دیواری (کاغذ و نانو ویون) به صورتی ساخته شده اند که نباید به آنها چسب زده و حتما باید چسب را به دیوار بکشید.
  • اگر لازم است چسب را به خود کاغذ بزنید، سعی کنید بلافاصله آن را به روی دیوار بچسبانید تا کاغذ دیواری خراب نشود.
  • اگر کاغذ دیواری شما نازک و روشن است توصیه می کنیم در ابتدا لکه های تیره روی دیوار را از بین ببرید تا بعدا از زیر کاغذ مشخص نباشند

چند نکته در رابطه با نصب کاغذ دیواری روی دیوار

بهترین روش نصب کاغذ دیواری چیست؟

نحوه نصب کاغذ دیواری روی گچ علی رغم آنکه ساده به نظر می رسد، کاری تخصصی بوده و باید با نهایت دقت صورت گیرد تا کاغذها یکدست بوده، به خوبی روی دیوار بچسبند و فضایی پرت نشود. از این رو توصیه می کنیم که انجام این پروسه را به متخصصین خدمات نصب کاغذ دیواری اسپارد بسپارید تا کار را با بهترین کیفیت و با مناسب ترین هزینه انجام دهند.

نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای
درخواست نصب کاغذ دیواری