خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

ممکن است در مواقعی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و یا لباس‌ها از وایتکس یا مایع سفیدکننده کمک بگیرید. باتوجه به قدرت مواد شیمیایی این ماده ممکن است شما نیز از خود بپرسید که اصلا می‌ توان از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله اما باید با محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی نیز آشنا شوید.

در ادامه این مقاله ابتدا به بررسی محل درست قرارگیری وایتکس در دو برند محبوب از ماشین لباسشویی

پرداخته و سپس دیگر نکات پیرامون استفاده از وایتکس را برای شما توضیح خواهیم داد. پس همراه اسپاردمگ باشید.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی کجاست؟

بیایید پیش از بررسی نکات تکمیلی مهم‌ترین نکات این مقاله را مرور کنیم. خب، اول از همه باید ببینیم که برند ال جی چه تدارکاتی برای وایتکس آماده کرده است؟ آیا این برند محبوب از ماشین لباسشویی محفظه مخصوصی برای وایتکس دارد یا خیر؟ یا اصلا می توان در این ماشین لباسشویی از وایتکس استفاده کرد؟

در پاسخ به سوالات بالا باید گفت، بله! خوشبختانه ماشین لباسشویی ال جی نیز همانند دیگر برندهای مشهور قسمت ویژه‌ای برای ریختن مایع در ماشین لباسشویی دارد. بنابراین با خیال راحت می توانید در این ماشین از وایتکس استفاده کنید. اما محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی کجاست؟

برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی باید محفظه مخصوص واقع شده در قسمت بالا و سمت چپ ماشین لباسشویی را باز کنید. توجه داشته باشید استفاده بیش از اندازه می تواند به لباس های شما آسیب برساند.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ کجاست؟

پیش‌تر به بررسی ماشین لباسشویی ال جی پرداختیم حال باید بررسی کنیم، محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ در کجا قرار گرفته است؟ در پاسخ به این سوال، اول باید نوع ماشین لباسشویی سامسونگ مشخص شود. محفظه مخصوص وایتکس در دو مدل از ماشین لباسشویی‌های سامسونگ در زیر نوشته شده است:

  • مدل درب از جلو ماشین لباسشویی سامسونگ: در این مدل ابتدا باید محفظه مخصوص شوینده که در قسمت چپ و جلوی ماشین لباسشویی قرار گرفته است را باز کنید. محل مخصوص وایتکس به عنوان یکی از بخش‌های این محفظه مشخص شده است.
  • مدل درب از بالا ماشین لباسشویی سامسونگ: محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ با مدل درب از بالا در سمت چپ قرار گرفته است. در واقع برای وایتکس یک قسمت جداگانه از سایر شوینده‌ها در نظر گرفته شده است.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ

انواع وایتکس برای استفاده در ماشین لباسشویی

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

به طور کلی دو نوع وایتکس در بازار تولید می شود. بهتر است با ویژگی‌های این دو نوع وایتکس آشنا شوید تا بهترین گزینه را برای استفاده در مایشن لباسشویی انتخاب کنید. انواع وایتکس برای استفاده در ماشین لباسشویی عبارت‌اند از:

وایتکس اکسیژن‌دار

در این نوع وایتکس ماده ای به اسم سدیم پرکربنات قرار دارد. همین ماده سبب شده فرمولاسیون شیمیایی وایتکس اکسیژن‌دار کمی ملایم‌تر از نوع دیگر آن باشد. در نتیجه می توان گفت وایتکس اکسیژن‌دار ضرر کمتری برای ماشین لباسشویی خواهد داشت.

عده ای به علت فرمول ملایم‌تر وایتکس اکسیژن‌دار آن را به صورت مستقیم به لباس‌ها اضافه می کنند. باید توجه داشته باشید برای استفاده از این نوع وایتکس نیز باید نکات مربوط به محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی را رعایت کنید و آن را در محفظه مخصوص قرار دهید.

حتی بسیاری از مواد شوینده معمول نیز در ترکیبات خود حاوی مقداری وایتکس اکسیژن‌دا هستند. با تهیه این شوینده‌ها به طور کامل از به کار بردن وایتکس بی‌نیاز خواهید شد. ویژگی‌های اصلی این وایتکس ملایم موارد زیر را شامل می شود:

  • خاصیت سفیدکنندگی
  • خاصیت تمیزکنندگی
  • قابل استفاده برای لباس‌های رنگی (البته با بررسی برچسب مراقبتی لباس‌ها)
  • شکل ظاهری پودرمانند و قابل حل در آب

وایتکس کلردار

در ترکیبات این نوع از وایتکس دو ماده هیپوکلریت و آب به چشم می خورد. با توجه به قدرت ماده هیپوکلریت، وایتکس کلردار را می توان قوی‌تر از وایتکس اکسیژن‌دار دانست. برای کاهش قدرت وایتکس کلردار می توانید پیش از استفاده، آن را در آب ولرم حل کنید.

وایتکس کلردار همان وایتکسی است که برای شستشوی سطوح آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی در خانه تکانی عید نوروز هم استفاده می شود. از جمله خواص مهم این وایتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای خاصیت ضدعفونی کننده
  • دارای خواص سفیدکننده برای پارچه و سطوح
  • قدرت بالا و بوی زننده

انواع وایتکس برای استفاده از ماشین لباسشویی

کدام نوع از وایتکس‌ها برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر است؟

به طور کلی به کار بردن انواع ملایم‌تر در محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی بهتر است اما حتی این موضوع نیز بیشتر به هدف شما بستگی دارد. اگر به دنبال تمیز کردن لباس‌های ظریف‌تر با وایتکس هستید، بهتر است از وایتکس اکسیژن‌دار که با طبیعت و الیاف طبیعی نیز سازگارتر است استفاده کنید.

اما اگر لباس شما دارای پارچه ضخیم و مقاوم است و هدف شما سفید کردن لباس‌ها است، وایتکس کلردار براش ما گزینه مناسب‌تر است. هرچند این وایتکس برای ماشین لباسشویی ضررهایی را نیز به دنبال دارید. البته توجه داشته باشید که به کار بردن وایتکس کلردار برای لباس‌های رنگی به طور کلی ممنوع است. برای شستشوی این لباس‌های می توانید از خدمات خشکشویی آنلاین کمک بگیرید.

کدام نوع از وایتکس‌ها برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر است؟

مهم‌ترین نکاتی که در حین استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی باید بدانید!

با انجام دادن مراحل مقدماتی زیر پیش از به کار بردن وایتکس در ماشین لباسشویی می توانید از آسیب‌های مختلف در لباس‌ها جلوگیری کنید. این نکته مهم عبارت اند از:

بررسی برچسب مراقبتی لباس‌ها را فراموش نکنید!

پیش از اینکه همه لباس‌ها را در مخزن ماشین لباسشویی قرار دهید و محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی را پر کنید، باید برچسب تک تک لباس‌ها بررسی شود. در این برچسب‌ها اطلاعات کاملی در خصوص دمای شستشو و باید و نباید‌های دیگر نوشته شده است که باید بر اساس آن‌ها پیش بروید.

اگر در این برچسب ممنوعیت ویژه‌ای در خصوص استفاده از وایتکس نبود، می توانید طبق نکات بالاتر عمل کنید.

برنامه شستشو را در بالاتری دما تنظیم کنید!

برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی دمای آب در حین شستشو باید در بالاترین میزان ممکن قرار داشته باشد. در نتیجه حین بررسی برچسب علاوه بر ممنوعیت‌ها در خصوص استفاده از وایتکس، دمای مجاز برای شستشوی لباس‌ها را نیز چک کنید.

مدت زمان شستشو با وایتکس نباید زیاد باشد!

بهتر است لباس‌ها مدت طولانی در معرض وایتکس قرار نگیرند، زیرا مقاوم‌ترین لباس‌ها نیز در چنین شرایطی آسیب می بینند. پس حداکثر ۵ دقیقه بعد آبکشی لباس‌ها را شروع کنید.

پودر لباسشویی را با وایتکس ترکیب نکنید!

اگر پودر لباسشویی را با این مایع قوی ترکیب کرده و در محل ریختن وایتکس در مشاین لباسشویی قرار دهید، به احتمال زیاد هم لباس ها آسیب خواهند دید و هم ماشین لباسشویی. به همین دلیل به هیچ عنوان این دو را با یکدیگر ترکیب نکنید.

نکات مهم در استفاده از وایتکس در مشاین لباسشویی

سخن پایانی اسپارد!

استفاده از وایتکس چه در هنگام شستشو با دست و چه در ماشین لباسشویی ریسک‌های خاص خود را دارد. پس لازم است با کسب اطلاعات کامل نسبت به استفاده از آن اقدام کنید تا نه لباس‌هایتان آسیب ببینند و نه ماشین لباسشویی. اولین نکته‌ای که همیشه باید در ذهن خود داشته باشید، توجه به محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی است.

شما چه نکات دیگر را در رابطه با استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی رعایت می کنید؟

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار