تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر

یخچال فریزر تنها وسیله الکترونیکی است که همواره باید روشن باشد. به دلیل نگهداری مواد غذایی فاسدشدنی، در صورت خراب شدن یخچال باید به سرعت نسبت به حل مشکل اقدام کرد. برند اسنوا یکی از مواردی است که در لیست بهترین یخچال و فریزرهای ایرانی قرار می گیرد.

در این مقاله آموزش عیب یابی یخچال فریزر اسنوا را برای شما آماده کرده‌ایم. برخی از ایرادات احتمالی یخچال اسنوا را بدون نیاز به حضور تعمیرکار می‌توان برطرف نمود؛ اما برای رفع برخی دیگر از مشکلات، حتماً باید به سراغ تعمیرکار ماهر رفت. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های رفع ارور در یخچال اسنوا را با هم بررسی کنیم.

روش‌های عیب یابی یخچال فریزر اسنوا چیست؟

اسنوا در تولید یخچال فریزرهای جدید خود، از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند. به همین دلیل سنسورها و بردهای الکترونیکی در یخچال‌های اسنوا وجود دارد که عیب یابی را به مراتب آسان‌تر می‌کنند. در همین راستا ارورهای مختلفی در یخچال‌ها و فریزرهای اسنوا تعریف شده‌اند که هر کدام نشان‌دهنده بروز ایراد در بخش خاصی از یخچال هستند. در ادامه به ارورهای برخی از مدل‌های یخچال فریزر اسنوا اشاره می‌کنیم.

۱. برهم خورد تنظیمات دمای یخچال فریزر اسنوا

تنظیمات دمای یخچال برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی اهمیت بالایی دارد. گاهی اوقات ممکن است که تنظیمات دمای یخچال به هم بخورد. برای حل این مشکل معمولاً از صفحه لمسی یخچال فریزر اسنوا می‌توان کمک گرفت. توصیه می‌شود که دمای یخچال در حدود ۴ یا ۵ درجه سلسیوس و دمای فریزر روی ۱۸- درجه سلسیوس تنظیم شود.

روش‌های عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

۲. از بین رفتن کارایی لاستیک یخچال

گاهی اوقات علی‌رغم تنظیم بودن دمای یخچال فریزر اسنوا، شاهد هستیم که درون یخچال آن طور که باید و شاید سرد نیست. این اتفاق به معنای از دست رفتن برودت یخچال است. در این حالت به احتمال بسیار زیاد مشکل مربوط به لاستیک‌های درب یخچال است.

این امکان وجود دارد که بعد از چند سال، لاستیک‌های یخچال کارایی خود را از دست بدهند. در این حالت مانع از چفت شدن درب یخچال خواهند شد. با تعویض لاستیک درب یخچال، مشکل برطرف خواهد شد.

۳. خراب شدن رله کمپرسور یخچال فریزر اسنوا

نظرات کاربران تعمیرات یخچال

درخواست تعمیرات یخچال

بحث عیب یابی یخچال فریزر اسنوا را پی می‌گیریم. کمپرسور یکی از ارکان اصلی سیکل تبرید یخچال است. وظیفه کمپرسور تبدیل گاز به مایع مبرد است. در ادامه مایع مبرد به سمت اواپراتور هدایت می‌شود. به این ترتیب با تبادل حرارت، فضای درون یخچال خنک می‌گردد. بنابراین از کار افتادن کمپرسور را می توان از اصلی ترین علت سرد نکردن یخچال دانست.

زمانی که یخچال به برق وصل می‌شود، دستور روشن شدن کمپرسور توسط قطعه‌ای الکترومکانیکی با نام رله صادر می‌شود. اگر رله خراب شود، بنابراین عملاً کمپرسور در مدار قرار نمی‌گیرد. در اولین قدم وقتی با مشکل کار نکردن کمپرسور مواجه شدید، باید سلامت رله را بررسی کنید. چنانچه رله خراب باشد، باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

۴. آسیب دیدن کمپرسور یخچال اسنوا

گاهی اوقات با بررسی مشخص می‌شود که رله کمپرسور سالم است. در نتیجه کار نکردن کمپرسور به دلیل خرابی خود این تجهیز است. کمپرسور یخچال به دلایل زیر خراب می‌شود:

  • اگر محیط کاری کمپرسور بیش از حد گرم شود و امکان رد و بدل شدن هوای آزاد وجود نداشته باشد.
  • قرار گرفتن کمپرسور در معرض گرد و غبار شدید، بعد از چند سال آن را از کار می‌اندازد.
  • فن کمپرسور برای خنک کردن آن فعالیت می‌کند. خراب شدن فن و عدم تعویض زودهنگام آن باعث سوختن کمپرسور می‌شود.
  • وارد کردن مواد غذایی در حجم بیش از ظرفیت یخچال باعث وارد شدن فشار بسیار زیاد به کمپرسور و خرابی آن می‌شود.
  • افزایش ناگهانی ولتاژ برق متصل به یخچال نیز آسیب شدیدی به کمپرسور وارد می‌کند.
  • کاهش میزان گاز یخچال نیز فشار زیادی را به کمپرسور وارد می‌کند.

در مواردی که کمپرسور دچار سوختگی نشود، می‌توان برای تعمیر آن اقدام کرد. در صورت سوختگی راهی به جز تعویض آن وجود ندارد.

رفع ارور در یخچال اسنوا

۵. خراب شدن فیلتر درایر یخچال

گاز یخچال برای اینکه توان خنک کردن داشته باشد، باید عاری از هر گونه رطوبت یا گرد و غبار باشد. طبیعی است که سیستم تبرید یخچال در معرض رطوبت و گرد و غبار باشد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون گاز یخچال، از نوعی فیلتر به نام فیلتر درایر گاز یخچال استفاده می‌کنند. در صورت خراب شدن این فیلتر، رطوبت گاز مبرد افزایش پیدا کرده و در نتیجه راندمان یخچال افت می‌کند. در این شرایط باید فیلتر تعویض شود.

۶. آسیب دیدن شیر برقی یخچال

جریان سیال مبرد در سیکل تبرید یخچال فریزر باید به یک سمت مشخص باشد. برای این منظور از شیر برقی استفاده می‌شود که مانع از برگشت جریان مبرد در مسیر اصلی می‌شود. آسیب دیدن این شیر عملاً سیکل تبرید را مختل می‌کند. در این شرایط نیز باید شیر برقی یخچال به کلی تعویض شود.

۷. برفک زدن یخچال

در بحث عیب یابی یخچال فریزر اسنوا باید به موضوع مهم برفک زدن نیز اشاره کنیم. همان طور که می‌دانید، یخچال فریزرهای امروزی با فناوری ضد برفک تولید می‌شوند؛ اما در برخی از مواقع، مردم در تماس با تعمیرکاران از برفک زدن یخچال خبر می‌دهند. به طور کلی دلایل اصلی برفک زدن یخچال‌ها را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  • مدار گردش هوای سرد در یخچال از هوای گرم و مرطوبی که از محیط بیرون وارد یخچال می‌شود، کاملاً مجزا است. چنانچه به هر دلیل تماس مستقیمی بین این دو جریان هوا رخ دهد، قطعاً شاهد بروز برفک در یخچال خواهیم بود.
  • خراب شدن سیستم برفک زدای یخچال نیز می‌تواند باعث بروز برفک در اطراف اواپراتور و سایر بخش‌های یخچال شود.
  • خرابی لاستیک درب یخچال نیز باعث ورود هوا به درون یخچال شده و بعد از مدتی شاهد برفک زدن خواهیم بود.

۸. خرابی بردهای الکترونیکی یخچال

همان طور که اشاره کردیم، یخچال‌های اسنوا دارای چندین برد الکترونیکی هستند که در راستای هوشمندسازی به کار گرفته می‌شوند. از جمله بردهای الکترونیکی یخچال فریزرهای اسنوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برد نمایشگر یخچال: وظیفه انتقال دستورات تنظیمی کاربر را به پردازشگر یخچال بر عهده دارد.
  • برد تغذیه و فرمان یخچال: کنترل کارکرد تمامی قطعات یخچال توسط این برد انجام می‌شود.
  • برد اینورتر یخچال: راه‌اندازی و کنترل قدرت کمپرسور یخچال بر عهده این تجهیز است.

چنانچه هر یک از بردهای الکترونیکی فوق دچار آسیب شوند، تعمیرکار یخچال نسبت به عیب یابی آن‌ها اقدام می‌کند. سپس در صورت عدم امکان تعمیر بردهای یخچال، باید آن‌ها تعویض نمود.

خرابی بردهای الکترونیکی یخچال

هر کدام از ارورهای یخچال فریزر اسنوا چه معنی و مفهومی دارند؟

در ادامه بحث عیب یابی یخچال فریزر اسنوا، باید به بحث مهم ارورها بپردازیم. قبل از اقدام به رفع ارور در پخچال اسنوا، باید حتماً آگاهی لازم در زمینه معنا و مفهوم ارورها پیدا کرد. در هر یک از مدل‌های یخچال فریزر اسنوا از کدهای خاصی برای ارورها استفاده می‌شود. تعریف کدهای ارور کار تعمیرکاران را برای عیب یابی یخچال فریزر اسنوا به مراتب آسان‌تر می‌کند. در ادامه به معرفی کدهای ارور یک مورد از معروف‌ترین مدل‌های یخچال اسنوا می‌پردازیم.

یخچال فریزر اسنوا مدل ۸۱۰

  • ارور F1: خنک نشدن اواپراتور یخچال
  • ارور F2: خراب شدن سنسور فریزر
  • ارور F3: خراب شدن سنسور سخچال
  • ارور F4: خراب شدن سنسور اواپراتور فریزر
  • ارور F5: خراب شدن سنسور اواپراتور یخچال
  • ارور F6: خراب شدن سنسور محیطی یخچال
  • ارور F7: خرابی فن فریزر
  • ارور F8: خرابی فن یخچال
  • ارور F9: خرابی هیتر فریزر
  • ارور FA: خرابی هیتر یخچال
  • ارور FB: آسیب دیدن IC یخچال

به کمک این کدهای ارور، کارشناسان تعمیرکار خیلی راحت می‌توانند ایرادات را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

معرفی ارورهای یخچال فریزر اسنوا

سخن پایانی پایانی!

در این مقاله به و بررسی در خصوص روش‌های عیب یابی یخچال فریزر اسنوا پرداختیم. به طور کلی توصیه می‌کنیم که در زمان مشاهده هر گونه مشکلی در یخچال و فریزر، بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چرا که خیلی از اوقات در مراحل اولیه می‌توان با هزینه کم ایرادات را برطرف کرد. در غیر این صورت خسارت‌های سنگینی به شما تحمیل خواهد شد.

تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر
درخواست تعمیرات یخچال